Wat geef je je kinderen te eten?

Wauw, 9,5 jaar, wat goed!

Dat lijkt me idd moeilijk, om je dochtertje van 4 te laten stoppen... Helaas heb ik geen tips voor je.

Ik wil ook doorgaan met voeden zolang ze het wil. Bij een eventuele 2e gaan we gewoon door :).

 
Ik maak hier een pinterest bord met receptjes....

Er staan er al wat maar hij wordt regelmatig aangevuld.

http://pinterest.com/debsy1979/receptjes-paleo-weston-price-etc-voor-de-kids/

 
voor mee naar school maak ik nu zo af en toe kokosmeel-appelmoes muffins. we kunnen er stukken beter tegen dan dingen gemaakt met amandelmeel.

voor 6 grote muffins:

1/4 cup gesmolten kokosolie

1/2 cup kokosmeel (aman prana)

1 cup zelfgemaakte appelmoes (zit bij mij al vet doorheen)

2 tbsp kaneel

snufje keltisch zeezout

5 of 6 eieren

alles goed mengen, even laten staan, in de ingevette muffinvorm.

minuut of 25 in de oven op zo'n 180/200 graden

kan ook met boter natuurlijk. origineel recept had ook nog baking soda en honing, maar vind ik overbodig. 't is al zoet van de appelmoes en kaneel en de textuur is ook goed genoeg. als je de eieren even goed apart klopt, rijst het best een beetje.

 
Ja leuk he Danielle!

Je kan daar mappen aanmaken en dingen verzamelen via websites. Dan zet je de link en dan kan je ean plaatje kiezen van de link en dat komt op je bord.

 
@Daniellemv4

thx voor het ophalen van deze topics, dit had ik weer gemist.

Mijn dochters krijgen nu al een tijdje elke dag kefir uit een glas met een rietje en een klein scheutje diksap.

Eerst was het een soort borrelglaasje en nu al een normaal glas vol.

Mijn dochters ruilen hun "rommel" ook bij mij voor wat anders, het is een kwestie van volhouden, opgeven en denken ach het werkt niet is zo makkelijk.

Het duurt even, maar het went echt, straks weten ze niet beter en ik krijg steeds meer moeders die vragen waarom onze dochter haar eigen spulletjes mee heeft en waarom ik rauwe melk drink en.

@Debsy leuke pinterest site zeg, ik zal hem aanbevelen!

 
Kokosmeel honng muffins...

Ingrediënten: 3 eieren,1 el gesmolten/vloeibare boter, 2 el kokosmelk (evt. gewone melk), 0,5 dl honing, 1/4 tl zout, 1/4 tl zuivere vanillepoeder, 35 g kokosmeel, 1/4 tl bakpoeder.

Mix alles behalve de kokosmeel en bakpoeder doorelkaar. Voeg het kokosmeel gemengd met bakpoeder als laatste toe.

Bak af op 200 °C, 15 minuten.

 
Ik dacht hetzelfde als Danielle. Ik heb kokosmeel gehaald. Dacht pannenkoeken te maken, maar dat is mislukt. Wil nu de muffins wel proberen.

 
Ik ben geen kookwonder en om zoet geef ik niets, dus liflapjes als honingmuffins daar zou ik

maar zo niet aan beginnen, maar ik heb wel een kind die ik zo goed

mogelijk hoop te voeden en wat ook belangrijk is dat mn kind niet

op hoeft te groeien met dat hoe ik wil eten en dat hij dat maar

eentonige kost gaat vinden. Daarom zou ik die muffins wel willen maken,

dus heb ik een vraag:

Die muffins daar heb je vormpjes voor neem ik aan en de honing moet koud

geslingerde honing zijn en de rest van de ingrediënten zijn te koop bij

een eko/bio winkel?

 
Ik wil ook geen zoet meer, ging de honing er dus al uit laten :) je hebt papieren cupcakebakjes. Te koop bij de supermarkt, xenos, action. De rest kan je bij de biowinkel kopen ja. Behalve keltisch zeezout, dat hebben ze niet overal.

 
Nee hoor, dat is niet waar. Heb het zelf nog maar een week of drie in huis :oops: zat daarvoor aan het grijze zeezout uit de ekoplaza. Je hebt ook plastic en metalen cupcakebakken die je kan kopen. Maar een papieren bakje (wat je ook in de bak kunt zetten) is wel zo makkelijk om mee te nemen naar school of werk.

 
Dames,

Wat geven jullie je kinderen aan groente? Heb net een lijst gemaakt met o.a groentes, verdeeld in goitrogene, nitraatrijke, zetmeelhoudende groenten, en ook nog een kopje met oxaalzuren. Overal zit wel iets verkeerds in...

Ik geef mijn dochter veel avocado, eigeel, yoghurt, vlees, vis, zeekraal, maar 's avonds eet ze toch altijd iets van groente. Hoe gaan jullie daar mee om? Als ik in de winkel sta weet ik het vaak echt niet meer: nitraatrijk mag maar 2 keer per week. Goitrogenen wil ik niet meer dan 1 keer per week geven omdat mijn dochter nog zo jong is, 9 maanden nu (wordt ook zo geadviseerd in het boek dat ik voor haar gebruik).

Tja wat blijft er dan over? Wortels bevatten weer zetmeel. Groente met oxaalzuur bevatten vaak ook weer nitraat. Fermenteren is een optie, maar dan moet ik flink aan de bak als ik haar verschillende groentes wil geven. Sowieso mag ik ivm haar lever nog niet te vaak oranje groentes geven. Lastig hoor! Jullie ideeen?

 
paranoia... ;) San, seizoensgroenten en goed koken, zodat goitrogenen en oxaalzuur vermindert. Biologische groenten bevatten vaak minder nitraat dacht ik. Geniet er nog maar van dat ze alles eet, straks wordt het heel makkelijk en lust ze helemaal geen groenten meer, net zoals die van mij :) Die eten alleen nog wortel, komkommer, avocado, zeekraal en broccoli (ja en tomaten, maar die krijgen ze nauwelijks meer)

 
Witlof, hollandse bloemkool, witte/rode kool. Sperzieboontjes, savoie kool, sla, komkommer, prei.( alles biologisch)

Is dit niet goed dan?

 
ik geef zo'n beetje alles behalve nachtschade en eigenlijk ook geen paddestoelen.

veel ui (bijna elke avondmaaltijd) en dan bleekselderij, spitskool, zoete aardappel, rode kool, courgette, soms wortel, broccoli, venkel, komkommer....

't moet wel een beetje leuk blijven. overal zit inderdaad wel IETS in, maar je moet ook wel iets eten en van alleen vlees, vis of kip word ik ook niet blij (zuivel gaat niet momenteel).

 
@Tanja: ja soms wel wat paranoia, maar er is ook zoveel te lezen over wat allemaal niet goed is. Ik geniet er zeker van dat ze alles eet, een prachtig gezicht. Ben inderdaad benieuwd hoe lang ze dit blijft doen ;-) Eten jouw meiden wel veel vlees etc.?

@Wilma: nou ja in elke groente zit wel een of andere anti-nutrient, vandaar mijn vraag. Maar als je het goed kookt schijnt het sterk te verminderen.

@Mus: klopt, als ik haar alleen vlees kan geven wordt het heel lastig om de avondmaaltijd vol te krijgen. Vind er zelf ook niks aan, alleen vlees eten.

 
Quote:
Geniet er nog maar van dat ze alles eet, straks wordt het heel makkelijk en lust ze helemaal geen groenten meer, net zoals die van mij


Nou idd dat ja :wink:

Hier is alles dat groen is tegenwoordig per definitie een NEE, hoewel mijn vierjarige zoon nu pas brocoli en sperziebonen gegeten heeft, zomaar vanuit het niks. En het was lekker zei hij. Mijn dochter blieft al helemaal niks dat groen is, maar vandaag heeft ze een hapje avocado op. Verder eet ze wel goed vlees, vet, eieren, slagroom. Je kunt ze niet dwingen. En van het ene op het andere moment kunnen ze ineens dingen gaan eten die ze gisteren nog niet wilden aanraken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.917
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan