Wat geef je je kinderen te eten?

Wat vinden jullie van biologische leverworst als babyvoeding, wanneer een baby wat meer mag gaan eten dan enkel borstvoeding. Ik bedoel gewoon zonder brood met een lepeltje het mondje in...

Je zou toch haast denken dat daar de leverworst ooit voor uitgevonden is, niet?

 
Ik heb zelf een overheerlijk ijsjesrecept gemaakt al zeg ik het zelf:

wat boerenyoghurt, flinke scheut slagroom, 1 uitgeperste sinaassappel (ik weet het niet zo goed maar het geeft de zoetige smaak, voor wie een beter alternatief heeft misschien wat honing of zelfgeperste appelsap/perensap?) dieprvriesframbozen en diepvriesbosbessem evt verse aardbeien.

In een ijsjesvorm doen en smullen maar. Mijn kinderen vinden ze heerlijk.

Bij greenjump.nl verkopen ze ijsjevormen zonder flataten en bpa

 
ipv de sap van de sinaassappel gewoon de hele sinaasappel geschild als een aardappel

 
Ik denk dat Debsy bedoelt dat puur sinaasappelsap zonder de vezels een te sterke invloed heeft op de bloedsuikerspiegel. Je zou dan beter de hele sinaasappel in de blender kunnen doen en zo alles van de sinaasappel (behalve de schil) opeten. Maar die vezels zijn toch belastend voor de darmen, niet?

 
wat geef je een baby van 11 maanden het beste als ontbijt?

ik lees bij deze site

http://www.westonaprice.org/childrens-health/nourishing-a-growing-baby

halverwege bij 8/10 monthts portion increase

dat je 3 keer per dag vlees geeft

nu krijgt ze het 1 keer per dag,

ze drinkt bouillon,eet eidooier,babysmoothie,groente

maar ook staat er dat je liever geen granen geeft tot 1 jaar

dit wist ik niet en ik gaf haar smorgens goed geweekte en gekookte quinoa of gierst/rijst met daardoorheen een eidooier en wat rauwe melk(alles warm) en dan de rest van de dag fruit/groente/vlees van de soep of kip of vis etc

ze drinkt ook nog moedermelk en vaak een flesje rauwe melk

lever wil ik haar ook graag geven maar ze kokhalst ervan,

iemand een idee of tips

ben niet zo goed in de websites lezen van bv mamapotamus moet je dat boek kopen over babyvoeding en ik vind engels lezen zo zwaar

groetjes Danielle

 
Momenteel krijgt onze dochter van 9 maanden het volgende:

+/- 8x per dag borstvoeding, meestal voor en na vaste voeding en in de nacht ook nog wat.

ontbijt: 1 banaan, 1 kiwi, 4 aardbeien, of kwart watermeloen

tussen de middag meestal 1 of 2 kale boterhammen, bij voorkeur waldkorn of ander duits brood

avond: ze eet bijna altijd met ons mee. Veel groenten, klein beetje vlees, al heeft ze dat nog niet nodig vanwege de borstvoeding, klein beetje aardappel of pasta.

Ze mag zelf kiezen wat ze wel en niet eet, ze krijgt in stukjes aangeboden (rapleymethode) en eet zelf met haar handjes. Er is nog niet iets geweest wat ze niet lustte of in elk geval eet ze alles. Avocado vindt ze niet zo lekker maar dan neemt ze een hapje banaan en daarna een hapje avocado om de smaak te maskeren :).

Tussendoor eet ze wel eens een rijstwafeltje en/of een koekje van goodies (gezoet met druivensap).

Suiker willen we voorlopig ontwijken maar idd, wat is dat lastig, zelfs nu al; koekje bij de bakker (niet dus), overal potjes snoep. Ze is voornamelijk thuis bij ons, dus we hebben er zicht op maar kan me voorstellen dat het lastig is als ze naar de opvang oid gaan. Gelukkig vragen de mensen om ons heen of ze iets mogen geven.

Danielle, hoe geef je haar de lever? In stukjes of gepureerd? Mag ze het zelf pakken? Dat kan schelen.

Maar ik vraag me af hoeveel vlees je hoeft te geven als ze ook nog borstvoeding krijgt. Bij voeden op verzoek zou een kindje van die leeftijd +/- een halve liter mm binnenkrijgen en dat is voldoende voor 30 procent van de energie, bijna 40 procent van de eiwitten, 45 procent van de vit. A en 95 procent van de vit. C. Dat is al met 2-3 voedingen per dag.

 
Quote:
Suiker willen we voorlopig ontwijken


Dat lukt dan niet echt, want je geeft je kind de volgende suikers: banaan, brood, aardappel, pasta, koekjes. Alles wat in het bloed in glucose wordt omgezet is suiker. Daartoe behoort niet alleen suiker, maar ook zetmeel, vruchtensuiker en koolhydraten in het algemeen.

Mike

 
Tsja, daar heb je gelijk in, in moedermelk zitten ook suikers, het is erg zoet.

Ik bedoelde dan meer de producten met geraffineerde suiker en meestal ook geharde vetten..

 
Ik weet wat jij bedoelde, maar ik wijs je op het feit dat je met deze 'natuurlijke' suikers nu al van je kindje een suiker-junkie aan het maken bent. Dit zegt genoeg:

Quote:
Avocado vindt ze niet zo lekker maar dan neemt ze een hapje banaan en daarna een hapje avocado om de smaak te maskeren


Ze verkiest dus zoet boven vet. Een vriendin van mijn vriendin gaf haar 2 baby's avocado zonder zoetigheid en ze aten deze zo op. Het is maar net waar je ze aan went...

Mike

 
ik geef haar wel eens een stukje brood(spelt zuurdesem) in haar handje met boter erop

en ook rauwmelkse jonge kaas zo in haar handje

verder maakt ze een knoeiboel door alles in het handje te geven en gooit het op de grond en smeert het in dr haar enzo

ik pureer alles nog hoor.ze heeft nog maar 1(eigenlijk een nog half haha)tandje

geef je je dochter ook zelfgemaakte yoghurt om te proberen en wat rauwe melk en eidooier(ei 3.5 minuut koken en dan het eigeel met klein beetje keltisch zout geven)

borstvoeding wil ze alleen als ze slapen gaat

geef jij wel lever,hoe doe je dat koop je het bevroren of vers en snijdt je het in stukjes?

aardappelen en pasta geef ik niet

babies kunnen granen nog niet goed verteren tot ze kiezen krijgen en dan vooral geen glutenvrije

dus doe er daarom erg voorzichtig mee omdat je zegt ze eet 2 broodjes en koekjes en pasta

groetjes Danielle

 
Ja, daar zeg je wat, ik heb daar niet zo stil bij gestaan. Ik zal idd de volgende keer eerst de avocado geven en daarna pas een zoetere vrucht.

Overigens verschilt het per keer waar ze de voorkeur aan geeft. Maar dit zal ik zeker ter harte nemen.

 
Danielle,

Lever hebben we nog niet geprobeerd hier.

Ook zonder tandjes kunnen ze veel zachtere dingen kauwen. Toen ze 6 maanden was had ze er 2, nu 6 stuks. Ze vindt het geweldig dat ze het zelf mag doen maar inderdaad, een lekker zooitje ;). Alhoewel ze steeds netter gaat eten. Op de grond gooien heeft ze eigenlijk nooit gedaan, alleen per ongeluk, haha.

Ik zal de zelfgemaakte yoghurt ook eens gaan maken, ik denk dat ze dat wel lekker vindt. Ze heeft wel volle biologische yoghurt zonder iets erin geproefd en dat smaakt haar. Maar vanwege de hh moedermelk, heeft ze nog genoeg aan de mammazuivel ;).

De hoeveelheid KH kan idd wel een stuk omlaag, bedankt, ik zal daar zeker naar kijken.

 
Ha, te gek, ik vind het ook makkelijker om Nederlands te lezen ;).

 
Jessica,

Het volgende is niet lullig bedoeld, want mijn woorden kunnen nog wel eens verkeerd worden uitgelegd op schrift:

Als je zo weinig besef hebt van de gevaren van suiker, zetmeel en koolhydraten kan ik me goed voorstellen hoe jij aan al die galstenen bent gekomen. Ik had al zo'n vermoeden dat je voedingspatroon te rijk was aan koolhydraten en te arm aan vetten. Dan gaat het na verloop van tijd geheid een keer fout na consumptie van vetten. Hier een verhaal van iemand die een galkoliek kreeg na consumptie van gebakken aardappelen met mayo:

https://www.fatsforum.nl/topic/wat-als-het-een-gal-steen-is/page/2#post-17019

Lees dit artikel maar eens om snel wijzer te worden!

Mike

 
jessica

jouw dochter krijgt dus ook nog een nachtvoeding

dan zal ik aan je denken als ik in mn bedje met mn dochter lig

vind het trouwens heerlijk hoor zo snachts als iedereen slaapt in huis en wij knus tegen elkaar aan dat kleine lieve lichaampje dat zo lekker bij me ligt

 
Bedankt, Mike, ik ga het lezen.

Ja, danielle, niet altijd maar meestal drinkt ze nog wel 1x in de nacht. Ze slaapt bij ons in bed, dus meestal val ik weer snel in slaap. Ze is ook erg vroeg wakker en gaat dan alvast bij me drinken, terwijl ik nog slaap ;). Heerlijk he, dat kleine lijfje zo bij je.

Ben je van plan om lang te blijven voeden?

 
huhuuu ik geef al 9,5 jaar nonstop

zo lang als mn oudste oud is:)

mijn dochtertje ligt ook bij me in bed

das handig voor de voeding

mn dochter van 4 drinkt ook nog

maar die wilik eigenlijk laten stoppen want ze eet slecht omdat ze alleen maar borst wil drinken dat neemt ook erg van mıj af,ik weet niet hoe ik haar kan laten stoppen dat zal een drama worden ze is erg koppig persoontje

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan