Wat gebruiken jullie zoal aan verzorgingsproducten?

G

Guest

Guest
In diverse onderwerpen is er wel iets over te vinden, maar een aparte topic heb ik niet kunnen ontdekken. Ben reuze benieuwd wat jullie gebruiken aan verzorgingsproducten, zelf gemaakt of gekocht. Als je moet kunnen eten wat je op je huid smeert, kun je dan eigenlijk wel in een winkel terecht voor specifieke verzorgingsproducten?

Ik heb nog niet een goed alternatief gevonden voor Shampoo en deodorant.

De deo van De Tuinen stinkt bij mij meer dan na een uurtje hardlopen :lol:

Bestaan er gezonde aftershaves? Zitten er in een scheergel trouwens ook gevaarlijke stoffen? En in douchegel? Bij een droge huid smeer ik wel eens kokosolie, zijn er betere alternatieven?

Over zonnebrandcrème zullen we het nu dan maar even niet hebben...

En wat make-up betreft ... als man gebruik ik dat toch niet zo vaak :)

Owja, tijdens een trektocht van 3 weken in Noord India heb ik helemaal niets gebruikt en voelde me na 3 weken heerlijk natuurlijk-schoon. Maar ja, dat werkt in de stad en op het werk iets minder goed ben ik bang.

Bedankt al vast voor je reactie.

 
Kokosolie als bodylotion, gezichtscreme, aftershave, zonnebrandcreme, bij wondjes en als badolie (met melk). Deo geen , of Urtekram, net als mijn shampoo, douchegel, is shampoo, was me met water. In bad gebruik ik ook nog wel eens azijn, (dit is ook mijn ' creme spoeling' ) en/of keltisch zeezout met etherische olie. Aan mij slijt de cosmetische industrie niet veel. Wasmiddel en handzeep maak ik zelf van zeep en soda met etherische olie, teatree of eucalyptus. Wasverzachter is schoonmaak azijn.

Ben dan wel een vrouw, maar make-up gebruik ik zelden. Als make-up remover heb ik amandelolie en gezichtslotion rozenwater.

 
Ik gebruik eigenlijk best weinig verzorgingsproducten. Als ik shampoo gebruik (dat doe ik niet altijd, gewoon met water wassen kan ook!) is het de Tea Tree shampoo van Urtekram. Doordat ik nu in de winter weer meer last van eczeem en een droge huid heb, smeer ik daar elke avond deze zalf op. Hij is niet echt goedkoop, maar hij werkt wel goed bij mij.

Verder gebruik ik een lippenbalsem van Hurraw, de Vanilla Bean versie.

Dat was alles! Ik gebruik geen zonnebrandcrème, ik verbrand bijna nooit, en mocht ik lang in de zon zijn, dan smeer ik wel wat kokosolie op mijn huid :). En make-up gebruik ik nooit, vind ik niet nodig.

 
Tanja&Midori bedankt. Misschien moet ik wel meer weglaten ipv vervangen :)

 
Ik gebruik al jaren kokosolie als haarvet. Mijn kapster, die mij al zo'n 20 jaar knipt, merkt op dat mijn haar sindsdien veel gezonder oogt en voelt! Kokosolie is ook een prima aftershave en zonnebrandcreme. Laatst nog een aflevering gezien van Dual Survival op Discovery, waarin Dave en Cody op een eiland in de Stille Zuidzee moesten zien te overleven en Cody uitlegde dat kokos een prima traditionele sunblock is. Weston Price vermeldt eveneens in zijn boek dat eilandbewoners in de Stille Zuidzee kokos gebruikten om zichzelf mee te beschermen tegen de zon.

Mike

 
Ik vind dit een heel mooi bedrijf en de haarzepen en spullen schijnen ook nog eens heel goed te werken.

Ik ga binnenkort eens bestellen.

http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/

En ik ga binnenkort met mijn gezin naar een warm land en dan gebruik ik deze voor de gevoelige delen.

http://www.iherb.com/Badger-Company-Sunscreen-SPF-30-Lightly-Scented-Lavender-2-9-fl-oz-87-ml/18382

En deze heb ik vorige keer meebesteld bij I herb

http://www.iherb.com/Eidon-Mineral-Supplements-Silica-MSM-Moisturizing-Lotion-16-oz-474-ml/26002

Ook heb ik laatst Dr Hauschka rozencreme gekocht omdat mijn gezichtshuid droog was. Hij werkt als een speer maar is wel duur. Daarom alleen in noodsituaties.

Make-up gebruik ik van Sante en Dr Hauscka.

 
Ik was alles met alepzeep, mijn haar met conditioner (yes to carrots). Ik lak wel mijn nagels met gewone nagellak en ik gebruik gewone mascara. Make-up heb ik niet nodig :lol: Werkt amandelolie ook om mascara weg te krijgen?

Zonnebrand heb ik zelf niet nodig maar voor de kinderen gebruik ik alleen die hele dikke witte zonder nano.

 
Haha, ja daar heb je een punt! ik bedoel foundation en van die pancake lagen, dat gebruik ik niet. Sinds mijn eerste zwangerschap kan ik ook niet meer tegen parfums en al dat soort spul, ik vind het allemaal stinken, lekker makkelijk :)

 
yep, amandelolie krijgt mascara eraf, tenminste die van dr hauschka. Ik weet niet hoe het met luscious long waterproof infinity lashes of hoe al die rommel heet zit :) Bij mij ook geen parfum meer na 1ste zwangerschap, grappig, verdroeg geen onnatuurlijke luchtjes meer. Hoe de natuur dat toch voor ons regelt...

 
Ik gebruik olijfolie om mascara en oogpotlood te verwijderen.

Mijn oog'potlood' is eigenlijk van die Indische kajal oftwel kohl die ik gebruik, dat is normaal gezien van enkel natuurlijke producten gemaakt, maar er kan soms wel lood inzitten (is ook natuurlijk, maar niet gezond).

Ik heb wel wat pijn soms op de waterlijn van mijn bovenste linkerooglid (lol wat een beschrijving!), maar ik weet niet aan wat het gerelateerd is..

 
Op mijn site heb ik een overzicht van verzorgingsproducten en ook wat er allemaal (fout) in de 'reguliere' verzorgingsproducten zit:

Mijn man scheert zich met aleppe olijfoliezeep. Hij gebruikt geen aftershaven, is net nodig en we gebruiken het als shampoo.

Trouwens alles wat je opsmeert moet je kunnen eten. Je huid is het grootste opname orgaan van je lichaam.

Wij poetsen met keltisch zeezout en kokosolie.

Lia

 
Poetsen met zout doen wij ook. En ik maak ook onze eigen deodorant. Kokosolie met natrium bicarbonaat en een drupje lavendelolie. Werkt beter dan welke andere deo ook.

 
Bedankt voor alle tips&trucs.

Ik heb nu alleen kokosolie onder mijn oksel gesmeerd, maar ga die combi ook maar eens proberen.

 
Als vrouw gebruik ik deo van urtekram, een beetje andrelon shampoo (alleen water of natuurshampoo is geen optie, blijft vet), de gifvrije dagcreme van Nivea, purol lippenbalsem of labello, natuurlijke make up (niet dagelijks), HEMA make up reiniger (als deze op is wil ik een andere, maar ik doe er gruwelijk lang mee... raakt niet op :p), zelden parfum (ik ben het ook vies gaan vinden, als iemand met zwaar chemische walmen oploopt als zijnde aantrekkelijk), paradontax fluoridevrije tandpasta, wasmiddel vloeibaar van Lidl - geen wasverzachter, detol handzeep, natuurlijke afwasmiddel op basis van citroen en aloe vera. Dat was het denk wel.

Ik wil nog de goede eigenschappen van kokosolie ontdekken, lippen, huid, haar, zonnebrand... kan weer wat dingen hierboven vervangen. Daar ben ik nog niet aan begonnen. Ik zit nog echt in een overgangsfase... en heb in een jaar tijd echt HEEL VEEL verbannen. Wel makkelijk, je kan een hoop schappen en winkels en potjes en reclames negeren, scheelt weer keuzestress :) heerlijk!

 
Louisa,

Ga eens op mijn site de lijst na van wat er allemaal in de diverse producten zit: http://www.voedingisgezondheid.nl/Huid_synthetische_stoffen.html

Ik zou de volgende producten er eens bijpakken en kijken wat er achterop staat, dan kun je op de bovenstaande lijst eens kijken wat het allemaal betekent: andrelon shampoo - dagcreme Nivea - purol/labello - paradontax fluoride tandpasta - wasmiddel Lidl - detol handzeep.

Met de Aleppo olijfolie kun je ook prima je make-up verwijderen. Ook al is de reiniger niet op, ik zou het radicaal weggooien, het is gewoon allemaal rotzooi.

Dat jouw haren vet blijven met een andere shampoo als andrelon betekent dat je je milieu van binnen (darmen etc) moet wijzigen. Vette haren komt van binnen uit: https://www.fatsforum.nl/topic/vette-haren

iedereen doet het op zijn eigen tempo hoor, maar zelf ben ik 3 jaar geleden mijn voorraadkast in gedoken en radicaal alles waar E-nummers inzaten weggegooid en vervangen door natuurlijke en biologische producten.

Idem dito met verzorgingsproducten.

Bovendien las ik een aantal dagen terug dat iemand schreef over de Aleppo olijfoliezeep dat je haren er aan moeten wennen. In het begin kan je haar er vet van worden maar dat wordt later beter. Gewoon proberen.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan