Wat eten jullie!?

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben een paar weken geleden begonnen met dieet aanpassingen à la WAPF.

En ik ben heel benieuwd naar hoe jullie voeding eruit ziet per dag.

Zou het leuk vinden als iedereen wil beschrijven wat je op n dag eet. Ik doe graag nieuwe ideeen op.

Ik merk nl. dat ik soms niet zo goed weet wat te eten, mn creativiteit laat te wensen over. En ik heb toch wel honger tussendoor en val af.

Wat ik eet op n dag:

-0,5 l. Smoothie (rauw ei, kokosvet, volle bio yoghurt, appel, boekweit, sole, honing, kruiden)

-2 volkoren zuurdesem boterhammen met roomboter en rauwmelkse geitenkaas of met 2 spiegeleieren met spek.

-0,5 l. waterkefir (wat vind ik dat lekker!!!)

-soms glas water met appelazijn en honing.

-kom verse kippen of runderboullion.

-stuk bio. vlees (of vis) met basmati rijst en groente.

-savonds voor slapen heb ik honger en eet ik tarwekiembrood met roomboter en notenpasta.

s'nachts word ik vaak wakker en dan heb ik honger en kan niet meer slapen voor ik wat eet. dan drink ik vaak 0,5 l. bio. yoghurtkefir.

Verder supplementen voor bijnieruitputting (vit B, C, E, magnesium, teunisbloemolie, ijzer, 1/2 theelepel levertraan, druppel jodium)

Begin morgen met Cytozyme AD en deze week ook met H202.

Ik blijf afvallen, honger hebben en me wat onrustig voelen, de heftige pieken (hypoglycemie) zijn er wel vanaf. Mijn kouwelijkheid wordt er niet minder op en ook lijk ik meer last te hebben van obstipatie.

Graag jullie advies en jullie dieetbeschrijvingen :)

 
Als je honger hebt: neem een bakje gerookte sprotfilet als tussendoortje. De sprot is het kleine broertje van de haring. Komt uit de noordzee en is ook in biologische winkels te vinden.

 
's ochtends: een liter geozoneerd water (10 min)

3 drups chag o power

1 theelepel colloidaal zilver

halve liter volle yoghurt geblenderd met een halve avocado, 2 theelepels lijnzaadolie, theelepel sole en peper

multivitamine, allicine, oregamax, serrapeptase, selenium, biergist, q10 vitamine c, juice plus

13 uur kopje zelf tot muesli geplette korrels van rogge, haver, spelt, gerst of haver met eetlepel tarwekiemolie

14 uur vers geperst sap van bladgroente met zwarte bessensap

15 uur karnemelk met sole

17 uur gebakken ei eerst door blender gehaald met de vezels van de eerder voor de sap gebruikte groente (allicine, biergist, selenium, serrapeptase, vit c)

18 uur magere kwark met lijnzaadolie/sole

savonds biergist, vit c, allicine, chag o power, oregamax, selenium, serrapeptase, colloidaal zilver.

@ Benjo: gebruik je ook biergist (nutritional yeast ook wel edelgist)?

Dit ook i.v.m. je bloedsuikerspiegel onder controle krijgen.

 
Hoi Henry, als het om kwark gaat, dan gebruik ik de magere variant: de vette kwark valt om een duistere reden bij mij niet goed.

Mijn spijsvertering staat op een laag pitje.

 
@poekie, ik had natuurlijk al gekeken op jullie site en goed bestudeerd wat jullie eten!

@thijs ik zal de sprot morgen opzoeken in de winkel.

@liever gezonds, jee wat eet jij 'apart'eens kijken of ik daar iets van kan maken. biergist tabletten ken ik niet. zal het eens onderzoeken.

@wommes, ik zal de recepten bekijken! Ik vond het vooral leuk meer over jullie persoonlijke eetpatroon te leren.

 
Ik doe het wel heel simpel geloof ik.

's ochtends (om half 6) 2 rauwe eieren van mijn eigen kippen met room en rauwe melk, aangevuld met vit. C, een multivitamine en uiteraard levertraan, tussen de middag een beker rauwe melk met room en 's avonds vaak 1 a 2 kommen groentesoep uit bottenbouillon, of vlees, That's it. Weinig groente, af en toe en afhankelijk van het soort vlees royaal uien. Voor het naar bed gaan vaak wel nog een glas melk met extra vit C.

 
@ bastiaan, jee kun je daar op leven? hoelang doe je dat al? Ik klikte ff door naar jou site en je ziet eruit als een grote jongen. en dat op n paar eieren, rauwe melk en groentensoep! Ben benieuwd. ik heb nog niet de tijd genomen om rauwe melk te vinden in de omgeving, maar dat lijkt me toch tijd dan ;)

 
Mike en Poekie gaven het al aan hier op het forum, je hebt steeds minder nodig.

Het gaat vooral om 'nutrient dense' denk ik. Zelf vond ik het moeilijk om voldoende vet binnen te krijgen zonder brood waar je lekker boter op kunt smeren en daarom ben ik room gaan gebruiken. Voor mij de makkelijkste manier om vet binnen te krijgen als mijn belangrijkste energiebron. En ik eet niet elke dag soep, maar toch wel zeker 3x in de week. Goede soep is wat mij betreft een 'holy food'. De andere dagen is het vlees, gebakken in roomboter of kokosolie. Mijn gewicht is stabiel, al zeker 2 jaar, en ik zou toch best nog wel een kilo of 3 kwijt willen. Ik heb momenteel een fysiek actieve baan en ervaar totaal geen energiedips.

 
Ook voor mij is het simpel en weinig, net als bij Bastiaan:

Ontbijt

Keuze uit: halve liter rauwe melk - bakje volle yoghurt met toegevoegde room - volle kwark - gebakken eieren in roomboter - yoghurtsmoothie

Lunch

Keuze uit: meer rauwe melk - meer yoghurtsmoothie

Avondeten

In roomboter en/of kokosolie gebakken vlees of vis met groente in een saus, meestal op basis van kokosmelk

Mike

 
S'morgens : na opstaan eerst 125ml gedestileerd water met 7 druppels 35% H2O2

na een uur 3 dessertlepels kokosnootolie (Aman Prana extra vergine)

250ml bronwater met theelepel sole en scheut

appelazijn (de troebele)

1 borrelglaasje liposomale vit.C

ontbijt: +/- 500ml met combinatie griekse yoghurt, geiten yoghurt

en creme fraiche met daarin pompoenpitten, hennepzaad,

wat lijnzaad, kaneel, maca, gemberpoeder,

soms een klein handje goji bessen, dessertlepel rode palmolie

(Aman Prana extra vergine), dessertlepel grasboter, chiazaad.

Rooibos- of groene thee met ghee en honing en lange peper

(piper longum)

middag: 1 zuurdesem met flink grasboter en kokosnootolie en geitenkaas

en 2 eigelen, dessertlepel rode palmolie met 1 gram chlorella

en 1 gram spirulina.

tussendoor: Groene thee met ghee en honing en lange peper (piper longum)

Handje geweekte walnoten en 2 paranoten, 1 medjool dadel

of 2 ongewzavelde abrikozen en 2 pruimen en 2 zure abrikozen

avondeten: 1 aardappel of pasta of basmatie rijst en groenten en

(zoveel mogelijk) biologisch vlees in roomboter.

bestrooid met curcuma en zwarte peper en verse kruiden.

s'avonds: Soms nog een glas sole met scheut appelazijn.

Rooibos thee met theelepel ghee en honing met nog wat rauwe

cacao nibs.

voor slapen: 125ml bronwater met 1/2 theelepel magnesium citraat

en 1 theelepel natriumbicarbonaat.

1/2 borrelglaasje liposomale vitamine C.

Verdeelt over de diverse maaltijden:

1x K2 45mcg

1x Q10 Ubiquinol (Pharma Nord)

1x visolie 1x vit.C 1000mg

1x Carnitine 500mg

1x Astaxanthin 4mg (Plantina)

1x Vit.D 5000i.e of UVB lamp (indien geen zon)

 
Archie

Je bent hartstikke goed bezig, als je het nog wilt vervolmaken:

pompoenpitten, hennepzaad,walnoten bevatten fytinezuur.

maca bevatten goitrogenen, zijn schildklieronderdrukkers.

gojibessen behoren tot de nachtschades.

gedroogd fruit, medjool dadel, ongezwavelde abrikozen, pruimen (gedroogd?) en zure abrikozen (zijn die ook gedroogd?) zijn een giga suikerbom.

aardappel en pasta is allebei zetmeel = suikers. Aardappels behoren bovendien tot de nachtschades.

Kijk hier voor wat betreft fytinezuur, goitrogenen en nachtschades.

Lia

 
Super leuk dat jullie allemaal reageren!!

ik kan er niet over uit dat Bastiaan en Mike, 2 van die grote kerels, zo weinig eten, maar wel veel rauwe melk en room dus.

@Mike jij krijgt dus echt alle belangrijke voedingsstoffen binnen?! Gaaf!

Mike is rauwe melk heel veel gezonder dan volle bio.yoghurt/kefir/room/melk producten?

Die kokosmelk saus bij de groenten in de avond is goed idee.. en misschien moet ik meer room in de smoothie doen om op gewicht te blijven.

@Archie, dank je voor je uitgebreide omschrijving!

 
ontbijt smoothie: 250 ml kefir van rauwe melk en slagroom met ong. 50 á 75 gr rauwe kalf of lams lever, kokosolie, theelepel acerola poeder, theelepel maca poeder, halve theelepel kiezelzuur, halve theelepel kaneel, uitgeperste citroen, beetje billington suiker

lunch: doorgaans blikje vis (makreel, sardines of zalm) soms een nieuwe haring als het de tijd is. Hierbij neem ik dan soms een stukje komkommer of een beetje sla aangemaakt met appelazijn en olijfolie en soms een zure appel voor de koolhydraten. Daarbij een groot glas kefir.

Tussendoor vaak en veel kefir (ong. 11 liter per week), vaak ook een glas gefermenteerd bietensap en/of zuurkoolsap

Ook drink ik regelmatig warm water met kokosolie en palmolie erin. Daarnaast sole, groene thee en soms water met appelazijn.

Avond: ik eet doorgaans eenvoudig. Meestal vlees, vis of kip gebraden in (veel) ghee en kokosolie en gekookte groenten of shiitakes. Als kruiden gebruik ik veel kurkuma, gember, thijm, peper, wat knoflook, sjalotten. Meestal hou ik het daarbij.

Als ik rijst eet voor de koolhydraten neem ik dit een uur of 2 voor de maaltijd, gecombineerd met ghee en kokosolie. In ieder geval niet gecombineerd met vlees, omdat ik dan klachten krijg.

Supplementen die ik verder neem: H2O2 35% (op nuchter maag 4 druppels) ,adrenal, oxypowder, glutamine, blue ice levertraan, spirulina, magnesium (in de avond), lipase en soms betaine hcl. Daarnaast ongeveer 2x in de week 2 druppels jodium.

 
@Poeki

Bedankt Lia,

Toch probeer ik met alle koolhydraten rond de 100gr drooggewicht te blijven.

Geraffineerde suikers gebruik ik al helemaal niet meer.

Zoals ik al schreef doe ik alles met mate (1 kleine aardappel, klein beetje rijst of pasta t.o.v. de groente), behalve goede verzadigde vetten :wink:

Blikje tomatenpuree (nachtschade) al ingeruild voor de rode palmolie (heel veel carotenen en alle 8 vitaminen E en nog veel meer !)

Rode palmolie

Hennepzaad is de gepelde variant, weet niet of dat al scheelt voor het fytinezuur.

Maca is een theelepeltje per dag.

Abrikozen (zoete en zure) en pruimen zijn zon gedroogd.

Ook gelezen dat vitamine C en D fytinezuur neutraliseren.

Fytinezuur

Kortom nog voldoende te fine tunen en te ontdekken (b.v. levertraan+boterolie en beestenbottenbouillon)

Arjan

 
Archie,

Je zou de aardappel kunnen vervangen door bataat/zoete aardappel, is geen nachtschade maar wel de juiste koolhydraten.

1theelepel maca: waarom zou je je schildklier nog ander pesten?

Wist je dat in gedroogd fruit nog veel meer suiker zit dan in vers fruit? Is slecht voor je lever.

Rijst zijn prima koolhydraten maar pasta weer niet.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.844
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan