Waarom hebben wij toiletpapier nodig?

Ufo

New member
Ofwel: Gebruikten de natuurvolkeren die Price onderzocht, toiletpapier??



Dieren in het wild, die hun normale voedingspatroon naleven, gebruiken geen toiletpapier. Als mensen super gezond/natuurlijk zouden eten, zouden ze dan nog toiletpapier nodig hebben?

 
Dat is een vraag die ik mezelf ook wel vaker dan eens heb gesteld (zoals zo veel andere vragen). Het antwoord heb ik er niet op.

Ik weet wel dat dieren die niet meer natuurlijk en gezond eten nog steeds geen toiletpapier nodig hebben, maar misschien komt dat nog als ze voldoende gedegenereerd zijn :p

 
Nou vergis je niet. Sommige dieren zijn al een heel eind op weg!

Check dit... :D

&NR=1&feature=fvwp

&NR=1&feature=fvwp

Ik heb een hekel aan katten die in mijn poepen. De eerste de beste kat die dit nog durft te wagen hou ik net zo lang gevangen in mijn huis totdat die dit geleerd heeft! Als die kat dan thuis deze gewoonte tentoonstelt zal snel genoeg duidelijk worden waarom die een paar dagen op 'cursus' was geweest... :mrgreen:

 
Haha, nou daar zou ik toch ook niet aan moeten denken.... Heel je wc raakt verstopt met zo'n kat als die bovenste ;)

 
Gezonde ontlasting is vast en reukloos en levert geen heftig smeerwerk op. Dat is het antwoord op je vraag. Vrijwel niemand heeft nog gezonde ontlasting dus en daarom moeten we vegen met toiletpapier.

Mike

 
Gehurkt bovenop de wc zitten of een poop stool onder je voeten tijdens het zitten op de pot :p. Of je porseleinen troon helemaal verwijderen en een "gat in de grond" instaleren.

Anders wordt het anale kanaal afgenepen :/.

Wat bedoel je met geurloos? Mijn ontlasting ruikt tegenwoordig gelukkig wel al heel licht

xD.

Peace

 
Eigenlijk heb ik dit niet goed geformuleerd. Gezonde ontlasting is niet geurloos, maar stinkt niet. Lees dit artikel eens:

http://www.second-opinions.co.uk/detox.html

Quote:
Most of us don't go around smelling the droppings of animals or even our own. But those who live in the country and walk the fields will probably have noticed that where animals such as cows are kept out to grass, their droppings either don't smell or have a not-unpleasant smell. The same is true of sheep, rabbits, and all other animals that eat their natural diet, including carnivorous animals. Compare this with the noisome smell you are likely to carry into the house if you walk in some dog dirt in a city street. This is because domestic pet dogs don't eat a natural diet.

The same is true of humans. Do you pass wind? When you do, does it tend to clear the room? When you go to the lavatory, do you have to open the window and suggest that the next person might be wise to wait a few minutes before 'going'?

My family and I don't. When we go to the lavatory, we use one piece of toilet paper to discover that we didn't need it — our stools leave us cleanly. And we don't leave a smell behind — except the day after we have been out to dine with friends.


Mike

 
Ah ok dan ben ik mijn darmen zeer dankbaar ^_^. Ik eet sinds ik een paar maanden geleden een colon cleanse heb gedaan(blessed herbs) dan ook geen brood en tarwe meer. En nu op naar de oxy powder, ben ik erg benieuwd naar.

Peace

 
Quote:
Gehurkt bovenop de wc zitten of een poop stool onder je voeten tijdens het zitten op de pot :p. Of je porseleinen troon helemaal verwijderen en een "gat in de grond" instaleren.


Dat is ook nog zoiets. Ik ken geen enkel dier met zulke ronde, dikke billen als mensen. Ik neig ernaar om me af te vragen wat er eerder was, wc-papier of mensen met dikke billen! Misschien zijn onze dikke billen wel een genetische mutatie die in het verleden georkestreerd is door de wc-papierindustrie... :mrgreen:

 
Quote:
Dat is ook nog zoiets. Ik ken geen enkel dier met zulke ronde, dikke billen als mensen. Ik neig ernaar om me af te vragen wat er eerder was, wc-papier of mensen met dikke billen! Misschien zijn onze dikke billen wel een genetische mutatie die in het verleden georkestreerd is door de wc-papierindustrie... [:mrgreen:]


Hoeveel tweebenige dieren ken jij?

Meer gewicht op achterbenen=dikkere spieren nodig om gewicht te kunnen dragen.

Bovendien is er nog een andere evolutionaire reden van dikke billen. Dikke billen betekent een verhoogde overlevingskans voor de stam aangezien dikke billen een teken zijn van goed kunnen sprinten in gevaar van nood of het opjagen van wild.

 
Een panter heeft niet zulke dikke billen als de gemiddelde mens en kan toch echt harder rennen, hoor.

Misschien gaat dat om het verschil tussen tweebenigen en viervoeters, maar dan is het dus in feite onderdeel van één en hetzelfde argument als erboven (dikkere spieren = beter kunnen sprinten).

 
Dikke billen hebben naar mijn idee weinig met rennen te maken, aangezien vooral uit vet bestaan. Het duidt er eerder op dat we juist minder rennen en veel zitten, zou het niet?

 
melchiormeijer.wordpress. com/2012/01/25/billen/

philly. com/philly/blogs/evolution/133785428.html

 
Interessant artikel, wat inderdaad aangeeft dat billen wel veel met rennen te maken kunnen hebben. Alleen vraag ik me af of wij wel zoveel met die primitieve mensen te maken hebben. Ik denk eerder dat zij van ons zijn afgestamd, dan wij van hen. Maar goed, dat is weer een andere discussie. Eén zin uit het artikel roept een opmerking bij me op:

Quote:
Als een drijfjacht van een ochtend één buffel of antilope opleverde, had de groep voor zeker een week hoogwaardig voedsel. Een buitengewoon goede deal.


Als ik een uur of 3 á 4 voor een drijfjacht van de ochtend mag rekenen en een gemiddelde snelheid van 14 km/u. Dan hebben ze nog flink wat te slepen, aangezien een buffel al gauw 700 kg weegt en de afstand misschien wel 50 km bedraagt. Of zou de familie het drijfjachtspoor volgen? Maar goed, wie toen leefde, wie toen zorgde. Er was gelukkig nog geen GGD met hygiëne-inspecties. :)

Met interessant om te lezen dat lang rennen dan dus een menselijke specialiteit is!

 
Even afgezien van het feit of ze wel of niet 50 km van hun dorp verwijderd zouden zijn (wat ik betwijfel) dan ga je toch niet een dier van een paar honderd kilo slepen? Je chopt het dan in stukken.

 
@Pinklady

Ja en een giraffe kan op een paar meter hoogte een paar bladeren eten, een olifant kan een boomstam trekken en een mier draagt tig keer zijn eigen gewicht. Wat is je punt?

Ik zeg toch niet dat mensen sneller kunnen lopen dan panters, ik zeg dat binnen een groep mensen, mensen met dikkere billen evolutionair gezien betere lopers zijn.

Als je het artikel leest dan lees je dat dieren een staart hebben als contragewicht om zicht te kunnen stabiliseren. Aangezien mensen dat niet hebben moeten ze beter ontwikkelde billen hebben om zich te kunnen stabiliseren.

 
Lang rennen!? Werd de dood van die man die met "joggen" kwam. Denk eerder dat mensen zijn gemaakt voor korte sprints en lang lopen.

Peace

 
Jim Fixx. De ultieme ironie: de uitvinder van het joggen stierf aan een hartaanval, tijdens het joggen!

Mike

 
Het opjagen van wild is per definitie intervaltraining; rennen, sporen zoeken, wandelen dan weer sprinten. Ik geloof ook niet in duurloop, sowieso niet in wat Mark Sisson chronic cardio noemt. Je kunt met een kwartier intervaltraining betere resultaten boeken dan met 45 min. chronic cadio aan een stuk. Ik vind dat je het ook terugziet in de lichamen van marathonlopers versus sprinters.

Het artikel was bedoeld vanwege de uitleg over de dikke billen :wink: .

En over Jim Fixx, ondanks dat ik tegen duurloop ben kun je zijn doodsoorzaak niet anders bestempelen dan anekdotisch bewijs. Er zijn heel wat meer factoren van belang voor het wel of niet krijgen van een hartaanval.

 
Ja, overmatige beweging in combinatie met een koolhydraatrijk en vetarm voedingspatroon, oftewel uithongering en uitputting tegelijk!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan