Waarom hebben wij toiletpapier nodig?

Ik heb wel eco recycle papier, eigenlijk deed ik het meer voor de natuur, maar je hebt gelijk dat het ook niet het beste is voor de anus.

 
Veel belangrijker is hety om maar heel weinig wc papier nodig te hebben per ontlasting.Een voordeel van een goede vertering ,gebaseerd op correcte voeding.

ad

 
Ik heb laatst gelezen in een Amerikaans blog dat je beter geen recyclepapier kunt gebruiken als toilet- en keukenpapier. Reden: al het papier wordt daar in gestopt, incl. kranten, folders etc, die natuurlijk vol drukinkt staan. Dat zijn dus fikse BPA-bronnen. Chloorgebleekt is ook niet ideaal, maar wel "minder erg" volgens het blog.

Mocht je echt naturel willen gaan, lees dit dan even. Voor mij is het niks ;-)

http://www.thepolivkafamily.com/2013/06/no-more-toilet-paper-switching-to-cloth/

 
Nog in mijn vegetarische periode begon het poepen zonder af-te-hoeven-vegen. Veel buiten, lichaamsbeweging (fietsen, wandelen), niet snoepen. Op fiestavakanties was het erg gemakkelijk dat afveegvrij poepen (in de natuur, daar waar de poep thuishoort). Nu, met veel dierlijke producten is het nog steeds zo. Ook de geur is goed; je ruikt wel iets maar het is geen vieze lucht.
Het staat of valt met een goede darmflora, die doet het meeste verteringswerk! Is die van slag, dan merk je dat.
de laatste week is het even mis, een flinke griep heeft huisgehouden, ja, ja, grote schoonmaak. Huidprobleempjes zijn als bij toverslag verdwenen, ontlasting is nog niet goed, maar krijgt langzamerhand de goede kleur terug (was heel licht geworden).
Ik vertrouw er op dat het straks weer helemaal goed is, zoals ik inmiddels jarenlang gewend ben.
Toiletpapier gebruik ik niet meer, wel spoel ik voor de zekerheid met een flinke straal koud water, werkt ook preventief tegen aambeien.
 
Als je toiletpapier nodig hebt maar dat liever niet wilt gebruiken kun heel eenvoudig een fles water naast je toilet zetten. Het is even een slag die je te pakken moet hebben maar op deze manier spoel je alles heel eenvoudig schoon.

En als je dit onhandig vindt kun je natuurlijk ook nog altijd een washandje gebruiken. Geen onnodige verspilling van grondstoffen , lekker goedkoop en heel erg hygiënisch.
 
Iets wat heel belangrijk is, goed ontlasten. Dus zorgen voor ontlasting die niet hard is, of onderweg stagneert. Daar is veel aan te doen met de juiste middelen en voeding. Ook de manier van ontlasten is belangrijk, het beste is hurken zoals je doet op bepaalde toilets in Frankrijk. In onze ogen een onfrisse bedoening maar voor je darmen supergezond omdat je de darmen goed beter kunt legen dan zittend.

Wil je toch je zittend ontlastend dan kun je een krukje gebruiken of een squatty pot om het hurken na te bootsen. Ik gebruik deze zelf al jaren, en zoonlief wil ook niet anders heb ik intussen gemerkt, die doet dit al van nature, hij wil niet meer zonder de kruk van papa... http://tinyurl.com/ppep85j

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan