Waarom hebben wij toiletpapier nodig?

Mmm de plaat blijft een beetje hangen Mike :lol: :p .

De oorzaak van een hartaanval is een complex geheel van omstandigheden genaamd chronic inflammation waarbij voeding uiteraard een belangrijke rol speelt maar bijv. psychische stress ook erg van invloed is.

 
Je mist een schakel in je denken. DE oorzaak van hartkwalen is stress, oftewel: overbelasting. Voor de bijnieren is ELKE vorm van overbelasting hetzelfde, of deze nu van lichamelijke, geestelijke of emotionele aard is. Uithongering en uitputting lokken hartkwalen uit. Geen wonder dus, dat de autoriteiten ons graag aan een stressbevorderend, suikerverbrandend eetpatroon willen zetten en ons overmatig willen laten bewegen.

Mike

 
Mmm waar precies in mijn bijdrage hoor je mij zeggen dat psychische stress niet belastend is voor de bijnieren? Waar precies spreek ik tegen dat stress in alle varianten niet de belangrijkste oorzaak is van hartkwalen? Want ik zie het namelijk niet staan.

Voor de duidelijkheid, chronic inflammation is een op hol geslagen reactie van het immuunsysteem die uitgelokt wordt door stressfactoren in het lichaam.

Met alle respect maar jij was degene het die het spectrum van stressfactoren versmalde tot overmatige beweging in combi met een koolhydraatrijk en vetarm dieet, niet ik hoor! Ik citeer:
Quote:
Ja, overmatige beweging in combinatie met een koolhydraatrijk en vetarm voedingspatroon, oftewel uithongering en uitputting tegelijk!

.

 
Quote:
Mmm de plaat blijft een beetje hangen Mike.

De oorzaak van een hartaanval is een complex geheel van omstandigheden genaamd chronic inflammation waarbij voeding uiteraard een belangrijke rol speelt maar bijv. psychische stress ook erg van invloed is.


Uit deze post maakte ik op dat je psychische stress als iets anders zag dan de lichamelijke stress waar ik het over had. Jim Fixx is overleden aan overmatige lichaamsbeweging, gekoppeld aan een koolhydraatrijk voedingspatroon. Dit is extreem belastend voor het lichaam (en de geest)!

Mike

 
Je haalt heel wat door elkaar Mike. Ten eerste: Alleen omdat ik bepaalde stressfactoren niet uitsluit wil niet zeggen dat ik ze gelijkstel. Psychische stress is anders dan lichamelijke stress, dat wil niet zeggen dat het niet beiden tot lichamelijke stress en later een hartkwaal kan leiden. Het kan leiden tot hetzelfde symptoom: door stress geïnduceerde chronic inflammation.

Bovendien, als ik dus jouw redenering volg en doortrek zijn alzheimer en vasculaire dementie hetzelfde omdat ze tot hetzelfde symptoom leiden...dementie?

Ten tweede, er even van uitgaande dat Jim Fixx inderdaad aan deze factoren is overleden (aangezien jij kennelijk zijn medisch dossier gelezen hebt), kun je nog steeds niet concluderen dat dus alle mensen met een hartkwaal geen enkele andere oorzaak voor hun hartkwaal hebben dan een dieet van teveel koolhydraaten en te weinig vet. Dat vind ik te kort door de bocht.

 
Quote:
Psychische stress is anders dan lichamelijke stress, dat wil niet zeggen dat het niet beiden tot lichamelijke stress en later een hartkwaal kan leiden. Het kan leiden tot hetzelfde symptoom: door stress geïnduceerde chronic inflammation.


Hiermee ben ik het eens. Bij de een leidt het tot een hartkwaal, bij een ander tot een 'autoimmuunziekte'. Bij weer een ander tot weer andere klachten.

Quote:
Bovendien, als ik dus jouw redenering volg en doortrek zijn alzheimer en vasculaire dementie hetzelfde omdat ze tot hetzelfde symptoom leiden...dementie?


Meerdere wegen naar Rome. Voor de bijnieren is elke vorm van stress gelijk, waar deze ook vandaan komt. Lees het boek Bijnieruitputting van James Wilson als je mij niet gelooft.

Quote:
Ten tweede, er even van uitgaande dat Jim Fixx inderdaad aan deze factoren is overleden (aangezien jij kennelijk zijn medisch dossier gelezen hebt), kun je nog steeds niet concluderen dat dus alle mensen met een hartkwaal geen enkele andere oorzaak voor hun hartkwaal hebben dan een dieet van teveel koolhydraaten en te weinig vet. Dat vind ik te kort door de bocht.


De koolhydraten en de overmatige lichaamsbeweging zullen zeker niet mee hebben geholpen om rust aan te brengen in zijn systeem, laat ik het zo maar zeggen. Ik concludeer niet dat alle mensen met hartkwalen deze uitsluitend overhouden aan koolhydraten en lichaamsbeweging. Wil je me eenvoudigweg niet begrijpen, of hoe zit het? Ik concludeer dat ELKE vorm van stress ten grondslag ligt aan hartkwalen en dat menigeen (incl. jijzelf) niet door schijnt te hebben in hoeverre ook te veel koolhydraten en te veel lichaamsbeweging hieraan bijdragen.

Heb je soms een slechte dag, Phoenix? Met het verkeerde been uit bed gestapt? Normaal zijn we het eerder met elkaar eens dan oneens!

Mike

 
Quote:
Heb je soms een slechte dag, Phoenix? Met het verkeerde been uit bed gestapt? Normaal zijn we het eerder met elkaar eens dan oneens!


Je houdt het niet voor mogelijk Mike, maar zelfs als mensen in een prima bui zijn, zoals ik nu, kunnen ze het met je oneens zijn. Het bestaat! Echt! 'Tis nie te geleuve! :lol:

Quote:
Wil je me eenvoudigweg niet begrijpen, of hoe zit het? Ik concludeer dat ELKE vorm van stress ten grondslag ligt aan hartkwalen en dat menigeen (incl. jijzelf) niet door schijnt te hebben in hoeverre ook te veel koolhydraten en te veel lichaamsbeweging hieraan bijdragen.


Het is niet een kwestie van niet willen begrijpen of iets niet door hebben, het is een kwestie van een andere mening toegedaan zijn en een goede discussie voeren. Alleen maar zeggen dat ik iets niet wil begrijpen c.q. niet door wil hebben omdat ik het niet met je eens ben vind ik enigszins pedant overkomen.

Ik ben het wel vaker oneens met mensen op dit forum, ook met jou, als mensen me dan chagrijnig vinden, so be it! Misschien merk je dat niet altijd omdat ik niet elke discussie het waard vind om te voeren.

Quote:
Meerdere wegen naar Rome. Voor de bijnieren is elke vorm van stress gelijk, waar deze ook vandaan komt. Lees het boek Bijnieruitputting van James Wilson als je mij niet gelooft.


Waarom haal je er nou weer bijnieruitputting bij? Ik heb het SPECIFIEK over stressfactoren in de ontwikkeling van C.I. bij HARTKWALEN... En alleen omdat er meerdere wegen naar Rome zijn wil niet zeggen dat ze gelijk zijn...

Er valt voor mij eigenlijk niks meer aan toe te voegen zonder in herhaling te vallen. Eigenlijk heb ik alles gezegd wat ik hier wilde zeggen.

 
Waarom haal ik er bijnieruitputting bij? Omdat ontsteking (inflammation) wordt tegengegaan door cortisol. Als je laag in cortisol zit, heb je bijnieruitputting en krijg je chronische ontsteking. Er is een RECHTSTREEKS verband tussen de bijnieren en hartkwalen. DE oorzaak van hartkwalen is stress. Lees The Great Cholesterol Con van Malcolm Kendrick, die het heeft over een verstoorde HPA-as (hypothalamus-pituitary-adrenal) als oorzaak van hartkwalen. Hij heeft helemaal gelijk.

In jouw woorden: als mensen me pedant vinden, so be it! Discussie voeren is kennelijk niet jouw ding, want je beargumenteert niet, maar reageert alleen op argumenten.

Mike

 
Quote:
Discussie voeren is kennelijk niet jouw ding, want je beargumenteert niet, maar reageert alleen op argumenten.


Dus als ik daadwerkelijk reageer op jouw argumenten omdat ik al had gezegd en uitgelegd wat ik wilde zeggen en niet in herhaling wil vallen dan kan ik dus volgens jou niet discussiëren? Of moet ik elk punt nogmaals herhalen en niet op jouw argumenten ingaan? Als ik het hele topic teruglees zijn er zowel door jou als door mij bijdrages waar we de ene keer reageren op een argumentatie en de andere keer verder door gaan op het bewijs. Dat houdt de vaart er nu eenmaal in.

Gek genoeg had je geen problemen met mijn manier van discussiëren in deze topics:

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=187&page=4#post-10239

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=573#post-11852

En ik ben dus chagrijnig omdat ik het met je oneens ben en ik kan niet discussiëren omdat ik daadwerkelijk inga op wat je zegt? Verder nog iets?

Als ik jouw redenering volg dan gaat het zo:

stressfactoren> bijnieruitputting> chronic inflammation>verstoorde HPA-as> hartkwaal

Ik weet dat bijnieruitputting een rol KAN spelen in de ontwikkeling van chronic inflammation die in dit geval leidt tot een hartkwaal. Ik zeg toch niet dat stress geen oorzaak is van een hartkwaal (lees terug wat ik daadwerkelijk heb gezegd), ik zeg alleen nogmaals dat er meerdere oorzaken zijn van stress (dus niet altijd en alleen bijnieruitputting) en de eventueel daarop volgende chronic inflammation.

Hier meer info:

http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/is-your-body-burning-up-w_b_269717.html

http://www.marksdailyapple.com/what-is-inflammation/#axzz1mxqvx9rO

http://wholehealthsource.blogspot.com/2011/11/what-causes-insulin-resistance-part-ii.html

 
Het valt mij altijd op dat wanneer je een 'discussie' voert in een forum (getypt gesprek) dat dit vaak heel anders uit kan pakken dan als je daadwerkelijk met elkaar zou praten. In geschreven tekst mis je bepaalde intonaties, gezichtsuitdrukkingen e.d.

Maarrrr... het ging hier over WC papier :lol:

 
We zijn inderdaad aardig off-topic. Phoenix, ik ga het nog 1 keer proberen uit te leggen en dan stop ik ermee. Ja, er zijn meerdere oorzaken van stress. Zoals ik al schreef, voor de bijnieren is ELKE vorm van stress even echt. AL deze vormen van stress verzwakken de bijnieren. En dus ligt bijnieruitputting ALTIJD ten grondslag aan hartkwalen. Of, zoals Malcolm Kendrick, het officieel noemt, een verstoorde HPA-as (hypothalamus-hypofyse-bijnieren), omdat de hypothalamus de hypofyse aanstuurt, die vervolgens de bijnieren aanstuurt. Dus inderdaad wat je zelf schrijft:

Quote:
Als ik jouw redenering volg dan gaat het zo:

stressfactoren> bijnieruitputting> chronic inflammation>verstoorde HPA-as> hartkwaal


In je links wordt ook gesproken over chronische stress, te weinig ontspanning, te weinig slaap, etc. Als al deze schrijvers (terecht) wijzen op onstekingsprocessen, waarom is het dan zo moeilijk om de lijn door te trekken en te bedenken dat deze ontstekingen veroorzaakt worden door systematische lichamelijke of geestelijke overbelasting (stress), waardoor de bijnieren systematisch worden uitgeput? Jouw info over ontsteking en de mijne over bijnieruitputting vullen elkaar aan! Maar om de een of andere reden 'ontsteek' jij zelf! Daarom vroeg ik je of je misschien een slechte dag had of zo.

Dus, nog 1 keer voor alle duidelijkheid:

Quote:
ik zeg alleen nogmaals dat er meerdere oorzaken zijn van stress (dus niet altijd en alleen bijnieruitputting)


Bijnieruitputting is niet de oorzaak van stress, stress is de oorzaak van bijnieruitputting. Voortdurende stress maakt dat de bijnieren overuren draaien om de stress af te weren. Ontstekingsprocessen zijn ook een vorm van stress. Chemicalien ook. Wortelkanaalbehandelingen en amalgaamvullingen eveneens. Het hoeft niet per se onrust in je hoofd te zijn over je baan, je relatie of over de hypotheek. Wat de bron van stress ook is, als deze lang genoeg aanhoudt zal deze uiteindelijk de bijnieren systematisch verzwakken.

De bijnieren onderhouden een nauwkeurige relatie met de schildklier en waar de een overactief wordt, wordt de ander onderactief en andersom. Dit betekent dat de een het hart zal opjagen en de ander het hart juist trager wil laten lopen ter compensatie. Dit vormt een enorme belasting voor het hart, omdat het eigenlijk nooit in een rustig tempo klopt. Hormoonarts Broda Barnes diende zijn patienten natuurlijk schildklierextract toe en soms ook zeer lage doses Prednison. Onder zijn patientenbestand bestonden, interessant genoeg, niet alleen geen hartpatienten, maar ook geen diabetes- of kankerpatienten!

Waarom stel jij niet de vraag waar al deze verborgen, chronische ontstekingsprocessen vandaan komen? Die komen niet uit de lucht vallen, die zijn hormonaal! En waar komt de hormonale onbalans vervolgens weer vandaan? STRESS. We hebben het er hier op dit forum voortdurend over, ook in verband met darmdysbiose (ook genoemd in een van je links) en andere ziekteprocessen. Volgens mij ben jij het die de bocht afsnijdt, want je mist een belangrijk onderdeel van de puzzel. Zoals gezegd, jouw info en de mijne vullen elkaar aan!

Mike

 
@ Angela

Quote:
Maarrrr... het ging hier over WC papier


Ssst! Ik zit stiekem giebelend mee te lezen. Niet zo zeer inhoudelijk, maar ik heb steeds lol om hoe ze voortdurend weer proberen om duidelijk te zijn, het netjes te houden, maar ook niet op te geven... :)

 
Quote:
waar komt de hormonale onbalans vervolgens weer vandaan? STRESS


Mike, ik dacht van toxinen!

Dat met name toxinen de hormonen in de war gooien.

Maar goed ik heb als dat klopt van die toxinen geen zicht op de relatie tussen stress en toxinen.

Tenzij... je door stress niet goed ontgift?

En dat je door stress een slecht immuunsysteem hebt waardoor ook toxinen ontstaan door beessies.

 
Dat is het punt dat ik voortdurend probeer te maken: toxines = stress. Toxines vormen een (over)belasting en de bijnieren interpreteren dit als stress. ELKE bron van (over)belasting is voor de bijnieren stress. Lees mijn posts in deze thread. Ik kan het niet duidelijker stellen!

Mike

 
Quote:
Waarom stel jij niet de vraag waar al deze verborgen, chronische ontstekingsprocessen vandaan komen? Die komen niet uit de lucht vallen, die zijn hormonaal! En waar komt de hormonale onbalans vervolgens weer vandaan? STRESS.


Terugkerend naar de discussie die hier een half jaar geleden plaatsvindt, vind ik hier bewijs voor mijn stelling dat stress ten grondslag ligt aan ontstekingen:

http://www.naturalnews.com/036722_inflammation_disease_prevention.html

Quote:
"Inflammation is your body's response to stress -- whether from your diet, lifestyle or environment," says a 2006 article by Body Ecology.


Mike

 
Quote:
En over Jim Fixx, ondanks dat ik tegen duurloop ben kun je zijn doodsoorzaak niet anders bestempelen dan anekdotisch bewijs. Er zijn heel wat meer factoren van belang voor het wel of niet krijgen van een hartaanval.


Terugkerend naar de discussie van 7 maanden geleden over Jim Fixx hier een citaat uit de vertaling van Eat Fat Get Thin van Barry Groves, waar ik momenteel mee bezig ben:

Quote:
Zelfs joggers, die vele jaren zonder enig probleem hardlopen, storten veelvuldig in.

Jim Fixx, auteur van The Complete Book of Running, is de uitvinder van het joggen en stond joggen voor ter voorkoming van hartaanvallen. De ironie wil dat Fixx zelf stierf aan een hartaanval tijdens het joggen.

Het huidige advies voor joggers is: jog nooit alleen.


I rest my case.

Mike

 
Hoe vaak poepen natuurvolkeren per dag? Ik had eens gelezen dat sommige dat 3 keer per dag doen.

Het valt me op dat ik nu meerdere keren ontlasting heb op een dag. Voordat ik aan waps begon was dat altijd allen als ik opstond.

 
gebruiken jullie biologisch wc papier?

ik las eens dat gewoon wc papier met chloor gebleekt wordt.

ik weet niet of dit schadelijk is voor onze ...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.582
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan