waar rauwe melk te koop????????

chrisspies

New member
hoi allemaal,is er iemand op dit forum die me een adres kan verschaffen in de buurt van amersfoort waar je rauwe melk kan kopen?

alvast bedankt voor de evt reply.

 
Ik ken daar niet de adressen, maar je kunt zelf op zoek gaan waar de biologische boeren zitten, vraag eens rond, bij andere boeren. En neem contact op met hen, vraag of je daar de rauwe melk mag kopen.

Zo heb ik het ook gedaan, misschien zijn er markten met streekprodukten en kun je daar informatie krijgen.

 
Kijk eens op deze site voor adressen.

Je kunt ook via hofwebwinkel de melk bestellen. Dit adres heb ik ook via dit forum. Afgelopen week heb ik de eerste bestelling geplaatst. Heerlijke melk en een prima service!

 
Ligt een beetje aan welke kant je van Amersfoort woont. Ik haal regelmatig rauwe melk bij Cor den Hartog, een zeer aimabel persoon. Zijn website (summier) is http://www.degrooteveen.nl

Naar mijn bescheiden mening is hij erg goed bezig. Kalfjes lopen sowieso 5 of 6 weken bij de mama, stierkalfjes iets minder lang. Vrij van heel veel ziektes in tegenstelling tot veel collega bio-boeren. Fokbeleid is gericht op kwaliteit en niet op kwantiteit, dus onder andere op eiwit en vet en niet op hoeveelheid. Verder selecteert hij ook op de mate waarop nakomelingen in staat zijn om nog meer en beter op alleen gras te leven.

Laatst hoorde ik dat een koe die gekalfd had al 12 jaar oud was! Veel koeien zijn ook erg aanhankelijk en komen naar je toe om geknuffeld te worden.

Enfin, ik ben enthousiast zoals je merkt, vraag hem er ook maar eens naar. Altijd leuk. Tussen 5 en 6 is hij er altijd wel, dan is het melktijd.

Ik betaal 70 cent voor een liter(percentage zijn rond de 4% eiwit en 5% vet met onlangs een uitschieter naar 5,4%). Ik heb wel eens melk gedronken dat al ruim10 of 11 dagen oud is, en nog steeds lekker smaken!

Je kan er in principe zo naar toe, je kan hem ook e-mailen (zie onderaan zijn website). Misschien dat je even mijn naam moet noemen dan, altijd handig om een linkje te leggen :)

Henrik de Jong

 
Het derde erf tussen amersfoort en soest.

biologisch dinamisch boer heeft rauwe melk en heerlijke eieren en groente.

 
Ff een vraagje: ik doe het hormoonbalansdieet, val geen gram af. Ik mag geen gluten en lctose hierbij. Ik wilde eens proberen of dat wat Mike eet mij kan helpen. Ik ben de sla zat tussen de middag, kost me teveel tijd en een yoghurtsmoothie lijkt me wel weer erg lekker,. Ik heb boerenkaas gekocht wat ik niet mocht eten i.v.m. lactose maar het smaakt me werelds!

Kan iemand mij vertellen wat ik 't beste kan doen. en is de biologische yoghurt bij mijn Jumbo net zo goed of is ekoplaza beter. Ik woon in Den haag.

Jolanda

 
Ik haal het zelf ook vaak bij Boer Kok en zijn melk is bij Campina als beste melk aangemerkt dat het hoogste percentage omega-3 heeft van alle leveranciers. Op vrijdag- en zaterdagochtend kun je de melk daar afhalen. Wel van te voren mailen of bellen, dan zetten ze het namelijk voor je klaar in de koeling.

Dit is wel een must see documentaire van Boer Kok:

Holland Doc - De Kleine Oorlog van boer Kok

 
IK heb de BIO+ yoghurt van de jumbo.

Ik zag dat de arla van friesche vlag was en naar de inhoud gekeken dag ik dat bij de ene stond onder ingredienten vitB2 en de andere Vit B12?

Snappen doe ik het niet,maar als er skal op staat en eko ga ik ervanuit dat het goed is dus ja de BIO+ van de Jumbo lijkt mij goed.

Moet je ook even op de eieren letten (als je die bio/eko koopt) die van BIO+ zijn afkomstig van dezelfe boerderij (gebroeders van Beek) als de BIO+ alleen zijn de laatste goedkoper.€1,79 a6 stuks, die van de gebroeders zelf €1,85.

Het enige verschil wat ik kon zien was dat die van de gebroeders skal gecertificeerd zijn en die van BIO+ niet.Kon ik tenminste niet ontdekken.

Wie weet hoe dat zit met de vitamine B in Yoghurt? per 100ml:

Frieschevlag volle yoghurt €1,09 Vit B12 0,47ug (kan dat teken niet maken)

Arla bio volle yoghurt €1,12 Vit B2 0,21mg

Hoe zit dit met B2 en B12?

ratel

 
Er is al eerder geschreven over de eieren van de gebr. van Beek:

Door Boselfje:
Quote:
He bah. Ik heb meestal biologische eieren van Gebr. van Beek. Gisteren at ik heerlijke eitjes van een kennis, veel lekkerder dan die van van Beek. Ik zoek net even op internet op wat de kippen gevoerd krijgen.. Ze lopen buiten en worden dagelijks bijgevoerd met soja EN mais EN granen... Aargh dacht ik lekker gezond te doen.


Komt uit deze topic.

 
ben ik blij dat ik vandaag de eitjes uit de natuurwinkel heb gehaald *slaaktzuchtvanverlichting)

ik ga op zoek naar een alternatief, lees portemoniks, maar kost veel tijd.

Ik durf niet zomaar rauwe ei door de smoothies te gooien.

 
Wij halen ook wel eens eieren uit de natuurwinkel van het merk 'proefnu'.

Die hebben redelijk donkergele/oranje eidooiers.

Wij hadden vanmorgen (voor 3 personen) 4 rauwe eieren in de smoothie.

Het wordt heerlijk romig en je proeft er niets van terug. En het is supergezond, een rauw ei.

Gewoon een keertje doen joh, morgen bijvoorbeeld. 8O

je moet er toch een keertje doorheen en je zult zien dat het je reuze mee zal vallen.

Lia

 
Rateltje, ben je bang voor de smaak of voor iets anders zoals besmetting?

 
Een maand geleden ging ik hier nog op in een andere topic:

https://www.fatsforum.nl/topic/supergezonde-smoorhitte#post-19921

Quote:
Als je biologische of, nog beter, biologisch-dynamische eieren gebruikt is er nagenoeg geen gevaar. Bedenk dat je salmonella van alle rauwe voedingsmiddelen kunt krijgen, evenals e-coli en andere 'ongewenste gasten'. Salmonella wordt veelvuldig geassocieerd met kippenvlees en kippeneieren omdat we kippen in schuren houden onder ANAEROBE omstandigheden, met duizenden tegelijk, dicht op elkaar gepakt, de kippen hun eigen stront te eten geven en ze allemaal tegelijk preventief antibiotica in hun voer geven. Dat is natuurlijk vragen om salmonella en andere ellende!


Mike

 
remco, probeer er achter te komen waar biologische boeren zitten bij jullie in de buurt. En vraag dan of zij bereid zijn rauwe melk te leveren aan jou.

 
Voor de liefhebbers onder ons: ik heb vandaag rauwmelkse boter op de kop getikt. Ben benieuwd hoe het is!

Update: Mijn kat is liefhebber in ieder geval! Het is écht heel anders dan gewone roomboter. Doet de naam roomboter eer aan. Weet nog niet of ik er nou fan van ben.

 
@Dirtsa Bij mij in de buurt weet ik het ben alleen niet bekent in Rosmalen, en zoek resultaten leveren ook niets op is voor iemand anders vandaar de vraag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan