waar rauwe melk te koop????????

zoek niet allen op internet, spreek gewoon een melkboer aan, en vraag of hij/zij weet of en waar biologische melkboeren wonen.

Je kunt ook een streekmarkt proberen.

 
Remco,

Lang niet alle boeren die rauwe melk leveren staan op internet.

Het mag nl. niet altijd zo verkocht worden.

Lia

 
Beste Remco,

Wie zoekt zal vinden ! We zijn gewend dat we naar de supermarkt gaan om iets in te slaan. Nu moeten we weer net als vroeger op zoek naar voedsel. Des te groter de vreugde als je dan eindelijk een (biologische) boer hebt gevonden die rauwe melk wil verkopen.

In een andere post heb ik een tijd geleden een link geplaatst naar alle SKAL gecertificeerde bedrijven in Nederland. Doordat SKAL haar website heeft aangepast is het zoeken op de website voor zover ik kan zien niet meer mogelijk. Maar niet getreurd. Gelukkig heb ik een PDF met een totaaloverzicht. Deze heb ik zojuist geupload en kun je hier vinden : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-L4TWDABHOCRJ.pdf

Als ik even snel even voor jou zoek in de buurt van Rosmalen dan zie ik dat er in Vught een biologische melkveehouderij zit, Stichting Bleijendijk : http://bleijendijk.nl/index.php?section=11

Een andere optie is een boer in Helvoirt, VOF de Kerkhoeve : http://iturl.nl/snHp0C

En als bovenstaande boeren geen rauwe melk willen leveren dan kun je ook nog terecht in 's Hertogenbosch bij Veehouderij de Werd-van den Berg.

Kortom, het vloeibare goud ligt binnen handbereik. Veel succes !

 
Ik heb in omgeving eindhoven nog een adresje erbij, ze hebben rauwe melk in een automaat, deze is enkel gefilterd en gekoeld.

Een melktap staat bij:

Familie A.W.M. Jurrius

Goorsebaan 15

5706 LG Helmond

(melkveehouder Agrarisch bedrijf VOF Jurrius)

 
Hoi Ikke, ik koop daar altijd de volle rauwe melk, de boer werkt niet biologisch, maar ik heb een test om te zien of de melk goed is. De boer gebruikt geen antibiotica of hormonen. Zijn kinderen drinken het ook. Mischien dat zieke dieren wel antibiotica krijgen, maar die worden apart gehouden tot de antibiotica eruit is. Campina koopt daar ook de melk en er wordt toegezien dat de melk hormoon en antibiotica vrij is. Hij wordt regelmatig gecontroleerd.

De Test:

Ik laat ongeveer een liter rauwe melk 5 dagen gewoon op de aanrecht staan, in een diepe kom met een bord erop.

Na 5 dagen is de melk goed verzuurd en romig ingedikt heeft een goede klontering en heeft een fris-zure reuk, hij blijft daarbij goed ruiken, ruikt ook iets naar kaas.

En de melk van deze boer Jurrius is nog steeds goed gelukt bij mij.

Als deze melk niet goed zou zijn of de boer werkt niet goed (onbalans) dan zou deze melk nauwelijks zuur worden, niet indikken, niet klonteren of bijna niet klonteren en een slechte rottende geur afgeven. Het wordt dan gewoon zuur (of beter rotting) op een andere manier, de melk blijft dun, zonder klontjes en heeft een rottende geur.

De melk is niet gefilterd, want er zit veel room in. De melk wordt om de tijd in het automaat geroerd zodat de room mooi verdeeld.

 
ik had even contact gehad met jurrius en hij gaf aan dat de melk gefilterd en gekoeld word, verder geen bewerking.

Grappig, nog iemand uit de buurt!

 
poekie,

Ik ben deze boer ergens op internet tegen gekomen in een lijstje met boeren die rauwe melk verkopen, ik heb ze gemaild of het klopt. Je moet het zelf uit de tank halen en ik denk dat de meeste boeren die het op deze manier verkopen dat niet op hun website zetten. De eerste keer hebben ze me uitgelegd hoe het werkt, de melk is 1 euro per liter.

 
Hoi,

Even leuk nieuws, ik lees al ongeveer een jaar achter de schermen mee op dit forum, erg leuk.

In deze tijd ben ik ook op zoek geweest naar een bio boer met rauwe melk in omgeving alkmaar.

Loeigoeiezuivel in eenigenburg wilde dit een jaar geleden niet verkopen en nu, na het lezen van het boek van weston price, gaan ze wel rauwe melk verkopen. Alleen niet voorverpakt ivm aansprakelijkheid, maar goed, weer een boer erbij!

Lia of poeki had het over de klompenhoeve in egmond, maar die verkopen gern rauwe melk, tenminste nu nog niet :)

Linda

 
Linda, hoi

Leuk dat je er ook bij bent...

Ik heb de boerderij in Eenigenburg ook op mijn site vermeldt.

Wist niet dat ze op de Klompenhoeve (nog) geen rauwe melk verkopen. Een gemiste kans, zou ik zeggen.

Lia

 
Hey allemaal,

Voor degene die rondom de NoordOostPolder wonen.

Hier hebben we eko boerderij De Eerste.

Verkopen ook rauwe melk. Je moet er wel om vragen, het mag officieel niet in de schappen staan.

Verkopen verder heelveel biologische producten. Ze hebben een winkel op de boerderij waar veel verbouwt wordt en waar kippen, koeien, paarden en varkens rondlopen.

Ze hebben ook een eigen kaasmakerij en maken zelf yoghurt.

Erg lekker allemaal.

Hier even de site van ze. www.eko-de-eerste.nl/

Groetjes

 
Ook ik ben op zoek naar een adres voor rauwe biologische melk in midden-Limburg. Het liefst tussen Roermond en Weert. Ik heb al verschillende lijstjes bekeken, maar in deze regio niets gevonden.

misschien zijn er onder jullie ook wat mensen uit deze regio die al goeie rauwe melk drinken.

Dankjullie :

 
Nelie: Ik weet wel een adres in Arcen, maar dat zal wel te ver weg zijn voor je. Ik zal volgende week de boer een vragen of hij geen melk-adresje in jouw regio weet.

 
Hallo marianu,

Fijn dat je voor mij wil vragen. Inderdaad Arcen is wel een portie ver weg. Ik woon zelf in de buurt van Roermond en wil best wat km. reizen om goede producten te kopen.

Trouwens kan iemand me vertellen hoe ik die leuke smilies tussen mijn tekst krijg geplaatst?

Misschien bij evt. uitleg goed eraan te denken dat ik een behoorlijke digibeet ben.

 
Nellie, heb je al over de grens (Duitsland) gezocht? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je daar wel aan rauwe melk kunt komen.

 
Nellie,

je zet de cursor op de plaats waar je een smiley zetten wilt en je klikt aan de rechterkant op de smiley en kiest er eentje uit.

Lia

 
een vriendin zoekt voor een vriendin in De Meern een adres voor rauwe melk.Weet iemand waar?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.858
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan