waar rauwe melk te koop????????

hey dank je JP, volgens mij is die Adriana hoeve vlak bij De Meern.

 
Ik heb rauwe melk gevonden in Bergen op zoom bij Kaasboerderij de Zuidgeest http://www.dezuidgeest.nl/item/40/Welkom-.html ! Ik woon zelf in Roosendaal en ik werk in Tholen, dus dat is ongeveer in het midden ;-) Nu reed mijn vriend iedere vanuit zijn werk naar Breda, maar nu ga ik vanmiddag een liter halen om te proberen.

De melk is ook veel goedkoper dan bij de boerderij waar ik nu ga. 90 cent per liter en als je meer afneemt en je neemt je eigen kan/emmer mee dan betaal je 40 cent per liter! Ik ga nu dus 1 liter proberen om te kijken of het net zo goed smaakt en wie weet ga ik het voortaan wel daar halen.

 
Ik heb net nog even teruggebelt, maar de koeien daar worden gevoerd met gras en mais. Dus ik ga nu maar niet, ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet weet of de koeien in Breda ook mais krijgen, dat moet ik even aan Alexandra vragen. Als de koeien daar ook mais krijgen dan rij ik volgende week naar Bergen op Zoom, ik wacht dus nog ff af.

 
Ja de beekhoeve!! daar kom ik ook. Elke week. Ze verkopen echt heerlijke producten, zoals rauwe room,rauwe melk, eitjes heerlijk grasgevoerdt vlees en rauw melkse kaas ook nog heerlijke rauwmelkse boter enz . Koos en Monique zijn een stel jonge mensen met 4leuke kinderen, ze staan open voor alle vragen en tips je kunt er vrijwel altijd terecht behalve s' nachts want ze werken veel maar dan slapen ze hoor. Nee hoor misschien vinden jullie dit reclame maar ik meen het echt en dat mag beloont worden dus mensen uit de omgevinging woerden en rondom utrecht sla je slag

Groet lizzy

http://beekhoeve.nl/

 
Voor grensbewoners (met Duitsland) is er nog een mooi alternatief! In Duitland is rauwe melk gewoon verkrijgbaar in de biowinkel. Ze noemen het daar Vorzuchszmilch en wordt zelfs streng gecontroleerd door een landelijke organisatie. Ik haal daar nu al ruim een half jaar wekelijks mijn portie rauwe melk. Op de wikkel van de fles staat vermeld op welke boerderij de melk is gewonnen. Kun je vervolgens op de website zien hoe ze met hun koeien omgaan. Super! Het wordt tijd voor Nederlandse Vorzuchmilch!

 
Quote:
oor grensbewoners (met Duitsland) is er nog een mooi alternatief! In Duitland is rauwe melk gewoon verkrijgbaar in de biowinkel. Ze noemen het daar Vorzuchszmilch en wordt zelfs streng gecontroleerd door een landelijke organisatie. Ik haal daar nu al ruim een half jaar wekelijks mijn portie rauwe melk. Op de wikkel van de fles staat vermeld op welke boerderij de melk is gewonnen. Kun je vervolgens op de website zien hoe ze met hun koeien omgaan. Super! Het wordt tijd voor Nederlandse Vorzuchmilch!


wat goed idd, dit wist ik niet! het is alleen vorzugmilch met een g, anders vind je niet veel op internet :mrgreen:

 
In dit topic is Boer Kok uit Amersfoort genoemd.

Ik ben zijn documentaire aan het kijken. Vorige week heb ik de eerste 45 minuten gezien. Deze week bekijk ik de rest.

Wat een fantastische boer.

Sommige fragmenten uit de documentaire kan ik me nog herinneren, omdat ze jaren geleden op de televisie waren uitgezonden. Onder andere de "ruiming" van de kippen op de boerderij i.v.m. vogelgriep in Eemland en de twee boerenzonen die tegenover een rij politie staat tijdens de "ruiming" kan ik me nog goed herinneren.

 
Geweldige familie!

Hun koeien krijgen nog steeds geen brokken, alles is 100% bio-dynamisch. De koeien lopen zelfs zonder oormerken rond. En geven de lekkerste melk (en ook vlees) uit de omgeving. Gelukkig weten steeds meer mensen hen te vinden. Ze verdienen het!

Als het mag even reclame maken: hun website.

Manon

 
Vandaag heerlijke rauwe schapenmelk gedronken! De schaepsdijck in Gilze, niet biologisch maar wel met veel liefde en aandacht voor de dieren en zonder bestrijdingsmiddelen. Per liter 1,80 op woensdag en zondag gesloten.

 
Ik heb mijn rauwe melk gehaald in een reformhuis en daar betaal ik 1.95 voor. Ik zal eens kijken hoeveel het bij de boer zelf kost. Heel vroeger toen de kinderen nog klein waren haalde we altijd melk bij de boer. In de avond een leeg emmertje brengen en een volle mee terug nemen. Heel normaal was dat en heerlijke melk en room.

 
Rauwe melk in een reformhuis? Rauwe melk mag niet in de winkel verkocht worden. Weet je zeker dat de melk rauw was? En van welk dier?

Mike

 
Ja, het ging op bestelling, het is niet zo te koop. En komt bij een boer uit de buurt vandaan. Koeienmelk is het.

 
Op jou site staat de boer ook, Enigenburg, daar komt de rauwe melk vandaan die ik op bestelling gekocht heb.

Op de donderdagmiddag kan je daar rauwe melk krijgen, vandaar dat alleen de vrijdag verkrijgbaar is in het reformhuis.

Ik weet nu waar ik wezen moet. :)

 
Volgens mij kun je bij hun ook rauw melkse slagroom kopen en ik dacht kefir van Paul en Ilse Blokker.

Lia

 
Je kan bij Bram en Ilse karnemelk, yoghurt,crème fraiche, slagroom, hangop en gewone-rauwe melk kopen. Over kefir heb ik niets zien staan.

 
Ik was laatst bij mijn ouders in frankrijk. die wonen daar ergens in 'n boeren gat. staat er in de supermarkt gewoon rauwe melk. Haha!! Had ik 6ltr uit nl meegesleurd voor mij en de kids. Verkopen ze het gewoon op de hoek. Maar goed in frankrijk doen ze niet zo moeilijk over rauw. veel kazen zijn daar ook rauw. Maar goed. Mochten jullie in frankrijk op vakantie gaan. kijk dan goed uit naar rauwe melk bij de verse kaas afdeling. Ik weet alleen niet of het biologisch is. Daar zijn ze in frankrijk niet zo mee bezig. Maar als ik het enorme weiland bij mijn ouders achter bestudeerd met de mooie witte koetjes en kalfjes erin, dan concludeer ik dat ze in elk geval ruimte krijgen en de kalfjes natuurlijk in de wei wo

rden geboren en lang bij mams drinken....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.745
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan