Voorstellen Midori

G

Guest

Guest
Ik heb lang getwijfeld of ik een account op dit forum zou aanmaken.

Ik ben namelijk een stuk jonger dan volgens mij iedereen hier dus ik weet niet of ik hier überhaupt mag zijn. Niet dat ik ergens iets heb zien staan over een leeftijdsgrens, maar iedereen hier is een volwassene en ik ben een kind. Dat voelt gewoon vreemd. Hoe oud ik dan ben? 15 jaar.

Toch heb ik de knoop doorgehakt en me geregistreerd, want ik ben ontzettend geïnteresseerd in voeding en gezondheid en de informatie die op dit forum en op andere sites (zoals www.leefbewust.com) boeit me zeer. Ik probeer dan ook zo gezond mogelijk te eten voor zover dat in mijn situatie mogelijk is. Ik probeer zoveel mogelijk E-nummers te mijden, maar dat is echt niet makkelijk. Omdat ik nog een kind ben, woon ik nog bij mijn ouders. Die delen mijn visie nou niet bepaald en eten zoals de gemiddelde Nederlander. Ik heb ze in elk geval al zover gekregen dat ze voor mij biologische eieren, biologisch vlees, biologische roomboter (voor op brood), biologische kaas (zo af en toe dan, want dat is vrij duur) en biologische yoghurt (helaas wel gepasteuriseerd) kopen. Hier in dit stadje is er geen biologische supermarkt en er is ook geen biologische boer in de buurt. Ook mag ik geen eten o.i.d. via het internet bestellen (dus Keltisch zeezout kan al niet). Daarnaast willen ze de producten die ze voor mij kopen lang niet altijd gebruiken. Ze willen bijvoorbeeld niet in mijn roomboter bakken, maar in margarine. Dat krijg ik dus nog altijd binnen.

Gewoon brood eet ik vrijwel niet, wel roggebrood (ik MOET van mijn ouders brood eten). Groenten en fruit hebben we helaas niet biologisch.

Hoe ik nu eet is al veel beter dan eerst, maar het is nog niet zoals ik het zou willen, helaas. En dat is niet mijn enige probleem. Ik neigde, voordat ik dit forum kende, in de richting van het veganisme en at echt bérgen met fruit (tien stuks per dag was normaal voor mij). Daardoor kreeg ik allemaal eetbuien waar ik nu nog steeds geregeld last van heb (zeker met deze kerst. Ik heb de afgelopen dagen en ook vandaag nogal gezondigd. Heb onder andere pizza – wel met biologische kaas, maar dan nog, die bodem bevatte geharde plantaardige vetten – gegeten, gewoon brood, toetjes met toegevoegde suiker, etc. Helaas zijn bijna al ‘mijn biologische alternatieven’ nu op aangezien de winkels dicht zijn met kerst. Ik kon niet anders dan vanochtend ‘gewoon’ brood eten aangezien ik anders verhonger.) Die eetbuien bestaan ook bijna alleen uit suikerrijke dingen, zoals brood en fruit. Ik neem mezelf dan telkens voor om geen fruit en geen brood te eten, maar dat kan gewoon echt niet onder het toeziend oog van mijn ouders.

Naast dat mijn ouders zo hun vraagtekens bij mijn eetwensen zetten, word ik ook héél raar aangekeken door mijn omgeving. Dat hebben jullie natuurlijk allemaal ook, maar van kinderen verwachten mensen nog veel meer dat ze heel veel snoepen. Op school heb ik er ook veel moeite mee. Het is echt heel kwellend om te zien hoe mijn dierbare vriendinnen het ene na het andere walgelijke E-nummer-koekje naar binnen gooien. En wat dacht je van traktaties als iemand jarig is? Als ik weiger, denken ze gelijk dat ik anorexia heb of zo. Toch weiger ik, want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zoiets te eten.

Ik probeer ook zo veel mogelijk gewoon thuis te eten, want bij andere mensen is er vaak bijna niets eetbaars. Ik ben ook, als het me uitkomt, vegetariër ;). Dan hoef ik in elk geval niet dat bio-industrie vlees te eten.

De kennis over voedsel die ik nu bezit heb ik nog niet zo lang, ik denk ongeveer een halfjaar? Wel worstel ik dus erg met hoe ik het nou aan moet pakken. Ik zal het nog even op een rijtje zetten:

- Ik heb eetbuien waar ik maar niet vanaf kom (en waardoor ik al een aantal kilo ben aangekomen, maar gelukkig was ik altijd al vrij slank);

- Ik kan mijn wensen niet helemaal doorvoeren doordat ik nog thuis woon en nog op school zit (ik weet bijv. echt niet wat ik mee naar school moet nemen als eten);

Al met al loop ik dus een beetje vast.

Oh ja, ik zou bijna nog wat vergeten. Ik ben een meisje ;). En ik ga dus nog naar school. Ik doe 4VWO (het valt me trouwens wel op wat voor onjuiste informatie ik krijg. O.a. staat er in mijn boek van ANW (Algemene Natuurwetenschappen) dat je van de zon huidkanker krijgt! En dat moet ik leren…)

Ik zal nog even erbij vertellen dat mijn ouders niet te overtuigen zijn van deze voedingszienswijze. Mijn moeder heeft in haar studie ook over voeding geleerd en wat denk je? Allemaal wat het Voedingscentrum zegt, dus verzadigd vet is slecht en al die onzin. Ook mijn vader blijft stug volhouden dat margarine goed is. Dus daar kan ik niet zo veel aan veranderen.

Mijn echte naam vertel ik liever niet. Die komt namelijk HEEL weinig voor (ik ben geloof ik de enige in Nederland die zo heet) en ik wil graag anoniem blijven, want ik wil liever niet dat mijn vrienden en familie weten dat ik op dit forum zit ;). Op dit forum heet ik Midori, en dat is Japans voor het woord ‘groen’. Groen is een erg mooie kleur, als je het mij vraagt. En ik vind Japans een mooie taal :).

Zometeen gaan we met het hele gezin naar familie toe, dus eventuele reacties zie ik pas vanavond of morgen.

 
welkom midori, Ik heb zo veel bewondering voor je. Ik heb 2 dochters van 14 en 20 en kijken me altijd geiriteerd aan als ik weer eens vertel hoe slecht ze eten. Hadden ze maar een 10 de van wat jij aan bewust zijn had wat het eten betrefd. Ik hoop voor je dat je wat goede tips hier kunt krijgen. Ik wil je alleen maar zeggen. blijf je zelf trouw en je waarheid zal aan kracht toenemen.

 
Midori,

Goed dat je je aangemeld hebt! De jeugd heeft de toekomst en ik vind het echt super om iemand van jouw leeftijd met jouw niveau van bwustzijn hier te mogen verwelkomen! Heel jammer dat je ouders niet van jou willen leren, maar juist zelf belerend zijn! Je kunt niets anders doen dan je best en zorgen dat je z.s.m. op eigen benen staat. Mijn advies: ga op je 18e op kamers wonen i.v.m. een studie ver van je eigen woonplaats!

Je eetbuien komen door je gedwongen hoge inname van koolhydraten, gekoppeld aan een vet- en cholesterolarm voedingspatroon. Probeer eens met je ouders hier rustig over te praten, laat je zeker zeker niet verleiden tot een welles-nietes-discussie. Het boek van Weston Price komt begin volgend jaar uit in het Nederlands. Wellicht dat je je moeder kunt verleiden tot het lezen ervan in de hoop dat ze heel anders over de dingen gaat denken.

Mike

 
Hallo Midori

welkom op dit forum

wat mooi dat je op deze leeftijd al zo bewust bent...ik heb kinderen in jou leeftijdsgroep die nog niet op deze wijze omgaan met voeding...ieder op zijn eigen tijd. Ik geef ze wel één en ander mee, maar ze zijn er niet aan toe om dit ook in hun leven in te passen.

blijf bewust en geniet ook van het leven, op dit forum is n.l. ook al heel vaak aangegeven dat het een feestje moet zijn en geen knellend harnas

 
Hallo Midori, ik heb met heel veel bewondering jou verhaal gelezen. Ik ben wel benieuwd waar je woont, misschien kan een van ons jou helpen met die dingen die je nog niet via internet mag bestellen. Als je dicht bij mij woont mag je met alle plezier keltisch zeezout komen halen en ik wil je zeker ook wel helpen met kokosolie of zo.

Misschien kun je aan je ouders vragen of ze iets kunnen en willen vertellen over wat zij vroeger aten, of jou opa en oma. Dat staat veel dichter bij de natuur vaak dan wat tegenwoordig als normaal wordt gezien.

En weet je, jij bent wel een stuk jonger dan mij, maar ik weet nog erg goed van toen ik 15 was en ik heb kinderen in jou leeftijd. En jij bent veel verder dan ik was toen ik 15 was, dus jij hebt een enorme voorsprong. En je bent absoluut geen meeloper, sterke persoonlijkheid dus 8) en daar hebben sommige mensen erg veel moeite mee. Maar je zult zien dat je steeds meer mensen tegen komt die jou juist waarderen hierom.

 
Midori (mooie naam),

Je bent heel erg welkom op dit forum. Leeftijd is geen belemmering, in dit geval zelfs welkom, iemand van jouw leeftijd.

Want de jeugd kan juist heel veel leren over goede voeding. Misschien dat dat via jou gaat lukken.

Als jij straks eenmaal voluit kunt gaan met goede, biologische voeding gaat men zien dat jij gezond bent en oogt.

Dan komen er vanzelf vragen.

Ik hoop voor je dat je ouders op een gegeven moment gaan inzien dat jij wel heel veel weet over gezonde voeding.

En dat ze dan met je mee gaan doen.

Ik sluit me aan bij Dirtsa, we kunnen je helpen als je bij iemand in de buurt woont. Je hoeft jezelf niet 'bloot' te geven.

Je kunt eventueel rechtstreeks aan Mike mailen waar je woont: westonprice.nl@gmail.com

Ik denk dat Mike wel inzicht heeft wie er bij jou in de buurt woont.

Top meis, dat je de stap hebt genomen en jezelf hebt voorgesteld.

 
Hoi Midori, het geeft mij inspiratie dat iemand van jouw leeftijd zonder aanmoediging vanuit het gezin al zo jong zo bewust wil eten.

Ga zo door.

 
Ik heb je verhaal nog niet gelezen, maar wil direct al reageren: Fantastisch om iemand van 15 in 'onze club' te hebben! Ik heb nu iets anders te doen en ga weg bij de computer, maar ik ga zeker nog lezen wat iemand van 15 beweegt om bij dit forum aan te sluiten, die overigens voor iedereen met interesse voor voeding en gezondheid open staat...

Welkom!

 
Ook van mij hartelijk welkom Midori.

En ook ik wil je wel helpen met keltisch zeezout, e.d.

Ik woon in Brabant.

Dia.

 
Ik ben net thuisgekomen. Had eigenlijk niet gelijk zoveel reacties verwacht! Maar wel fijn, dank voor dit hartelijke welkom.

Het was overigens ook een beetje toeval dat ik op dit pad kwam. Ik zag ergens in een boek een keer een link naar de site www.heelnatuurlijk.nl staan. Zo kwam ik in aanraking met het feit dat er allerlei troep in cosmetica zat, en toen begon ik verder te zoeken. En zo kwam ik steeds meer te weten.

Quote:
Mijn advies: ga op je 18e op kamers wonen i.v.m. een studie ver van je eigen woonplaats!



Dat is inderdaad wat ik ook van plan was! Zo snel mogelijk een eigen woonplaats zodat ik dan eindelijk écht kan eten wat ik wil.

Quote:
Je eetbuien komen door je gedwongen hoge inname van koolhydraten, gekoppeld aan een vet- en cholesterolarm voedingspatroon. Probeer eens met je ouders hier rustig over te praten, laat je zeker zeker niet verleiden tot een welles-nietes-discussie. Het boek van Weston Price komt begin volgend jaar uit in het Nederlands. Wellicht dat je je moeder kunt verleiden tot het lezen ervan in de hoop dat ze heel anders over de dingen gaat denken.



Mijn ouders weten tot nu toe nog niet van mijn eetbuien (dit doe ik stiekem), mijn vriendinnen wel. Ik hoop dat ik het aan durf om het ook aan hen te vertellen. Dat is iets wat ik best moeilijk vind.

Dat boek wil ik in elk geval zeker lezen! Ik denk dat ik het dan ga kopen en dan kan ik het ze in ieder geval laten zien. Wie weet.

Quote:
Ik ben wel benieuwd waar je woont, misschien kan een van ons jou helpen met die dingen die je nog niet via internet mag bestellen. Als je dicht bij mij woont mag je met alle plezier keltisch zeezout komen halen en ik wil je zeker ook wel helpen met kokosolie of zo.



Ik hoop inderdaad dat ik op die manier iets kan regelen. Ik woon onderin Gelderland, in de buurt van Den Bosch.

Morgen ga ik overigens met mijn moeder naar Utrecht om te winkelen, en ik denk dat daar ook wel winkels zijn die zulke dingen verkopen. Ik hoop het iig want dan kan ik daar wat inslaan.

Quote:
Misschien kun je aan je ouders vragen of ze iets kunnen en willen vertellen over wat zij vroeger aten, of jou opa en oma. Dat staat veel dichter bij de natuur vaak dan wat tegenwoordig als normaal wordt gezien.



Dit kan ik wel doen ja. Op het moment eten ze helaas niet goed meer, ook mijn opa en oma niet (die eten op hun brood spijtig genoeg Becel pro activ...). Maar inderdaad, vroeger aten zij waarschijnlijk nog stukken beter.

Ik weet niet of er iemand in de buurt van Den Bosch woont, maar dat zou in elk geval al heel wat zijn.

Ik ben overigens een paar best belangrijke dingen vergeten te vermelden:

- Ik heb sinds zo'n 2 jaar nogal last van eczeem, vooral heel erg op mijn bovenlichaam. Ik hoop dat ik dit ook kan genezen door betere voeding. Helaas heb ik wel een tijdje van die vreselijke hormoonzalven (zoals triamcinolonzalf)vgehad. Ik hoop dat ik daar niet al te veel aan over heb gehouden.

- Ik heb een vaste slotjesbeugel. Als het goed is hoef ik hem niet zo lang meer, en ik wil er ook zo snel mogelijk vanaf. Ik heb namelijk niet het idee dat dat ding erg veel goeds doet.

- Ik heb, spijtig genoeg, de baarmoederhalskankerprik gehad. Die had ik natuurlijk nóóit genomen als ik wist wat ik nu weet. Gelukkig heb ik er - voor zover ik weet dan - niet echt iets aan overgehouden.

Ik hoop ook dat ik gaandeweg andere mensen in mijn omgeving wat bewuster krijg. Maar nu ik nog veel eczeem heb en mede daarom er dus nog niet zo gezond uit zie, zullen ze me minder serieus nemen, vrees ik.

 
Hey meisje daar ben je weer. Maar god wat doen we toch met ons jong volwassen vraag ik me soms af, als moeder van 2 jong volwassene. Hoe draai je alles weer terug van alles waar ik ze mee heb in gelaten vwb eten en cosmetica en al die gif. Het valt niet mee om in deze tijd van tijden een jong mens te zijn met zoveel informatie die tegenstrijdig is. Ik ben zo blij dat je uitreikt naar dit forum. Ik hoop je een keer te ontmoeten.

 
Dat klopt, het is zeker niet makkelijk. Ik ben bijna de enige van mijn klas die geen make-up draagt (wel heb ik lange tijd nagellak gedragen. Nu zit ik met een collectie van zo'n 30 stuks waar ik niks meer mee kan...). Ook dat ik nog nooit alcohol heb gehad, nog nooit heb gerookt, nog nooit een steiltang/krultang heb gebruikt... dat wordt allemaal heel erg vreemd gevonden. Gelukkig accepteren mijn vriendinnen dat allemaal wel en ach, ik word toch al vreemd gevonden door mijn (ietwat aparte) kleding :).

Ik hoop jou en ook de anderen hier ook eens te ontmoeten! Ik ben wel best verlegen en zo, maar dan spreek ik eindelijk eens mensen met wie ik dit alles deel!

 
Midori.... je raadt het nooit! Ik woon in Den-Bosch! En nog iets.... ik BARST van de aparte kleding! Wanneer kom je? :D

 
Quote:
Midori.... je raadt het nooit! Ik woon in Den-Bosch! En nog iets.... ik BARST van de aparte kleding! Wanneer kom je?



Wat een toeval! :D Ik woon zelf niet IN Den Bosch, maar zeer dicht in de buurt. Af en toe ga ik er met mijn moeder winkelen. Nou zei mijn vader laatst dat ik, als ik echt zulke 'specifieke dingen' (zoals zij het verwoorden) wil hebben, ik best naar Den Bosch mag gaan. Nou mocht ik eerst nooit alleen reizen en weet ik dus niet zeker hoe serieus ze dit bedoelden, maar ik hoop dat ik iets kan regelen! En anders kan ik altijd nog zeggen dat ik erheen ga om manga te kopen (manga zijn Japanse strips) want dat hebben ze hier waar ik woon niet.

Morgen als ik met mijn moeder in de trein zit zal ik er over beginnen!

 
Ja! In een klein, knus winkeltje genaamd Silvester Strips, als ik het goed heb.

 
Och ja, dat winkeltje ken ik wel. Is op pakweg 10 minuten fietsen van mijn huis. Ik koop er elk jaar een strip scheurkalender voor mijn man.

 
Eigenlijk kan ik mijn kledingstijl niet echt een naam geven. Ik draag gewoon van alles en nog wat, van heel kleurrijk tot juist zwart-wit. Maar wel voornamelijk rokjes met leggings, kniekousen en beenwarmers, allerlei kleurencombinaties, tutu's... En haarbanden met grote strikken! :) Ik heb eigenlijk meer een mix van allerlei kledingstijlen, waaronder dan ook gothic!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan