Voorstellen Midori

@Gezondheid:
Quote:
Hier een reden extra om aan de slag te gaan.



Zeker, dat motiveert nog meer :). Ik heb nog wel een weg te gaan wat dat betreft. Ik heb bijvoorbeeld al een adres voor rauwe melk gevonden, maar mijn ouders willen daar maar ongeveer 1x in de maand heen rijden (met de auto dus) en dan halen we maar 1 liter. Daar moet natuurlijk verandering in komen want zo heb ik maar heel af en toe rauwe melk. Ik ga op zoek naar goede flessen om het in te doen (die moet ik zelf namelijk meenemen) en ik ga uitzoeken of ik er niet gewoon zelf elke week heen kan fietsen. Ik heb nu echt bijna vakantie dus dan heb ik tijd zat. Nou nog doorzetten!

Dankjewel voor de waarschuwing :).

Ja precies, geen woorden maar daden!

 
Midori,

Een ijzersterke drijfveer is voldoende om voorbij je comfortzone(grenzen, onzekerheid enzovoorts) te gaan.

En als jij straks 18 jaar bent dan mag jij ook rijbewijs halen als je dat graag wilt, dan kan jij zo rauwe melk halen en hoeven de verre afstanden geen obstakel meer voor je te zijn :)

Misschien is het wel met de fiets te doen, maar om elke keer met de fiets steeds weer zo verre afstand te moeten afleggen kijk je misschien tegenop. Het is maar net hoe je dat aan wilt pakken maar met de auto is veel handiger en dan kan ik ook naar Mike's z'n lezingen gaan, zelfs verre reizen zullen geen obstakel meer zijn.

Quote:
Daar moet natuurlijk verandering in komen want zo heb ik maar heel af en toe rauwe melk.


Nou jij kan zo te lezen zeker nog veel doen om van eczeem proberen af te komen.

Wij zijn wel de voorsprongers en wij zullen aan de regeneratie van de maatschappij bijdragen :)

Gezondheid,

 
Quote:
En als jij straks 18 jaar bent dan mag jij ook rijbewijs halen



Wist je dat je zelfs al vanaf 16,5 jaar met rijlessen mag starten? Zonder begeleiding mag je echter pas rijden op je 18e. Ik word over een paar maanden 17 en heb besloten er dan mee te beginnen :).

Ik zou ook zo graag een keer naar een lezing van Mike gaan. Maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Mijn ouders hebben het nogal druk, groot gezin hier, en kunnen mij maar zelden ergens naartoe brengen (daarom ook maar 1x in de maand naar de boerderij). En een lezing in Groningen gaat ze toch echt te ver.

Ja, ik hoop dat we nog veel mensen zullen inspireren!

 
Quote:
Wist je dat je zelfs al vanaf 16,5 jaar met rijlessen mag starten?


Nee, dat wist ik niet en op jouw leeftijd had ik daar ook geen interesse in maar toen wist ik ook niet zo van de harde wereld waar we leven. Maar wat gaaf dat jij over enkele maanden kan beginnen.

Quote:
Ik zou ook zo graag een keer naar een lezing van Mike gaan.



Nou, misschien ontmoeten we ooit nog eens elkaar, dat zie ik wel zitten en ik zou je echte naam dan wel eens willen weten haha want je heet geen Midori he!

Wist je dat mensen met autisme die een rijbewijs hebben verplicht om de zoveelste tijd herkeurd moeten worden en daar gigantische bedrag voor moeten betalen? Ik meen wel 200 euro nog wat per herkeuring!

http://petities.nl/petitie/mensen-met-autisme-en-het-rijbewijs

Twee dikke middelvingers kunnen ze van mij krijgen, daarom dus ga ik undercover om aan die belachelijke dure rekeningen te ontsnappen. Kom op wens mij succes wil je? :wink:

Gezondheid,

 
Haha nee, mijn echte naam is niet Midori ;).

Quote:
Wist je dat mensen met autisme die een rijbewijs hebben verplicht om de zoveelste tijd herkeurd moeten worden en daar gigantische bedrag voor moeten betalen? Ik meen wel 200 euro nog wat per herkeuring!



Dat slaat inderdaad nergens op :O. Groot gelijk dat je undercover gaat!

Quote:
Kom op wens mij succes wil je?



Nou vooruit dan maar... succes! :wink: Komt vast helemaal goed :)

 
midori,

je kan rauwe melk ook eventueel invriezen.

en als je nu paar liter melk koopt en je maakt er kefir van dan kan je dat gerust een paar weken in de koelkast goedhouden. tot je weer naar de boerderij gaat :D

 
Wellicht een interessant stuk om te lezen?

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/07/31/onze-jongeren-lui/

Dat gaat ons jongeren wel aan dacht ik zo.

 
Ik had het al gelezen :D. Ik volg Food en Mood's blog op de voet :). Dit was zeker weer een interessant stuk!

 
Dank je voor de reclame Gezondheid :D

Wat leuk dat je mijn blog op de voet volgt Midori :D

Dank ook voor de complimentjes.

Zegt het voort, zegt het voort :wink:

 
Gezondheid, ik ga na het eten op jouw reactie (op mijn blog) reageren. Ja, wij eten in de zomer altijd heeeel laat.

Vooral met deze voeding bijna geen eetlust meer 8O

 
Quote:
Dank je voor de reclame Gezondheid


Deed ik met plezier!

Quote:
Zegt het voort, zegt het voort


Haha mocht je willen :)

 
Vooral helpen op het gebied van omgaan met je ouders! Al die andere dingen hebben heel veel mensen op het forum genoeg ervaring, maar thuiswonende jongeren/jong volwassenen moeten elkaar steunen en kunnen elkaar op dit gebied tips geven :D

 
Quote:
Vooral helpen op het gebied van omgaan met je ouders!


Ik ga ervoor, mijn ouders accepteren het maar.

Zo denk ik echt, ben volwassen en geen kind meer. Dank voor je adviezen waar ik erg veel aan heb.

Gezondheid,

 
En je leeft onder het dak van je ouders, dus heb je je ook aan te passen naar hun regels. Ik ben 38, maar heb dat soort gesprekken ook met mijn moeder. "Stel dat ik door wat voor reden dan ook bij jou moet wonen."

Samen sta je sterk en met argumenten kom je verder dan stelling nemen en iedereen tegen je in het harnas werken.

 
Alexandra,
Quote:
En je leeft onder het dak van je ouders, dus heb je je ook aan te passen naar hun regels.



Ja, dat klopt. Maar ik heb mijn voedingskeuzes nu net aan ouders duidelijk gemaakt, ze accepteren en respecteren mijn keuzes en dat is ook omdat ik ze zo net echt keihard duidelijk heb gemaakt dat ik volwassen ben en dat ik geen kind meer ben, dus daar kunnen ze niet tegenop.

Echt ALLES op ALLES heb ik voor over om mijn autisme aan te pakken.

Gezondheid,

 
Hoi Gezondheid :)

Ik lees net je bericht, en ik kan je wel het een en ander vertellen over hoe ik het heb aangepakt om zo te eten terwijl ik nog thuis woon.

Mijn ouders zijn over het algemeen best wel bezorgd. Door de jaren heen is het minder geworden en vertrouwen ze me steeds meer (ook omdat ik nu ouder ben, ik word binnen een maand 17), maar als voorbeeld, het heeft wel een halfjaar geduurd totdat ik het eindelijk voor elkaar kreeg dat we 1x per maand vlees en zuivel bij een boerderij halen i.p.v. in de supermarkt.

Dit verschilt natuurlijk per gezin, sommige ouders zullen wellicht veel soepeler zijn dan de mijne. Ik weet niet precies hoe jouw ouders zijn, maar bij de mijne heb ik het heel voorzichtig aangepakt. Langzaam, in stapjes werken, dat is de manier. En als je laat zien dat het goed gaat en dat je je er goed bij voelt, als je er echt enthousiast over bent, dan geven de meeste ouders al wat meer ruimte. Hoe kunnen ouders hun kind zijn passie ontnemen als die passie ook nog eens heel gezond is? :)

Mijn ouders eten best wel volgens de adviezen van het Voedingscentrum. Mijn moeder gelooft daar stellig in en eet braaf twee stuks fruit per dag. Ook eten ze beiden weinig vet en zelden vlees. Maar: mijn moeder gelooft er wel in dat vlees voor kinderen noodzakelijk is. Dat soort kleine dingen, daar moet je op inspelen! Kies de goede momenten uit, wanneer je ouders in zijn voor een gesprek, en vertel rustig hoe je het wilt. Volgens mij heb je dat ook al gedaan, als ik je bericht hierboven lees :). Heel goed! Het helpt wel dat jij al meerderjarig bent, natuurlijk.

Langzamerhand kun je dan steeds meer voedingsmiddelen aanschaffen die bij je nieuwe voedingspatroon passen en steeds meer ook daadwerkelijk zo eten. Kokosolie accepteren de meeste mensen al vrij gauw. Orgaanvlees duurt waarschijnlijk langer (het enige wat mijn ouders tot nu toe toestaan is rundertong).

Je kunt beginnen met je ontbijt te veranderen. Maak gewoon je ontbijt zoals jij het wilt en kijk hoe je ouders daarop reageren. Als je doorzet en elke dag zo'n ontbijt neemt, dan raken ze er vast zo aan gewend. Vervolgens verander je je lunch. En zo ga je door.

Ik weet niet of jouw ouders het avondeten koken, maar bij mij thuis wel. Maak ze rustig en geduldig duidelijk dat ze beter in kokosolie en/of roomboter kunnen bakken en braden dan in margarine. Zorg dat je van tevoren de kokosolie en roomboter ook daadwerkelijk in huis hebt, dan kunnen ze het zo pakken! En kijk of het lukt om de margarine gewoon niet meer te kopen :). Dan moeten ze bijna wel, hihi.

Door mijn ouders wordt vet nog altijd best wel ondergewaardeerd. Ze koken dan ook niet elke dag, naar mijn zin, volledig. Dan maak ik zelf iets kleins erbij. De meeste ouders vinden dat geen probleem, omdat je het zelf doet en je zelfstandig toont!

Nou, dit stukje is langer geworden dan ik bedoeld had, maar ja ;). Hopelijk heb je er iets aan!

En nog een laatste tip: als je tijd hebt, bied dan eens aan om het avondeten klaar te maken en doe dat helemaal zoals jij wilt, met lekker veel vet uiteraard ;D. Als ze dat lekker vinden, dan weet je dat het goed zit!

 
Hey Midori,

Een minderjarige, al op 15-jarige leeftijd die met harde waarheid in aanraking komt en dat je ouders op zo'n voedingspatroon leeft die alleen maar tot verdere degeneratie leidt. Wat moet dat echt verschrikkelijk zwaar geweest zijn voor je.

Zeker maakt het uit dat ik meerderjarig ben, maar ook ik heb het extreem zwaar en dit schreef ik op mijn voorsteltopic:
Quote:
leven met autisme is gewoon verschrikkelijk, daar ga ik binnenkort denk ik ook een topic van openen, al is het maar om mensen hier duidelijk te maken wat autisme en dan met name klassiek autisme met je doet, want het is een barbaarse marteling als je het mij vraagt, om nog maar te zwijgen je onvermogen om echt goed met mensen om te kunnen gaan en dat je zwaar overprikkeld raakt, geen normaal oogcontact kan maken, verder kon ik pas vanaf mijn zevende levensjaar praten, dus een gigantische ontwikkelingsachterstand, dit alles elke dag, elke dag steeds deze autistische aanvallen/martelingen ondergaan, dit wens je je ergste vijand niet eens.


Daarnaast zijn mijn ouders dan ook wel meer overbezorgd(en dus veel minder soepel) dan ouders bij wie hun kinderen geen klassiek autisme hebben, dus voor mij is het ook erg moeilijke opgave om hier dwars door heen te breken en het is wel gelukt, dus ben al overgestapt naar veel vetrijkere voedingspatroon zoals je in mijn voorsteltopic kunt lezen. Geen woorden meer maar daden :)

En het geeft niet dat je stukje langer is geworden, ik waardeer de moeite en door jou leer ik alleen maar hoe ik het beste met mijn ouders om kan gaan als het op een ander voedingspatroon aankomt, zo dus

Quote:
Langzaam, in stapjes werken, dat is de manier.


Daarnaast draag ook jij bij dat Gezondheid zijn werkelijke gezondheid vindt, zodat ik tenminste de eer doe aan mijn gebruikersnaam :)

Gezondheid,

 
En hoe gaat het met Midori?

Nog verdere vooruitgang gemerkt bij je gezondheid?

Ik wou even je laten weten dat het tegenwoordig goed met mij gaat en dat het mij ook met de avondeten helemaal gelukt is, ondanks autisme, klassiek autisme(ergste vorm van autisme die bestaat) welteverstaan. De meeste autisten kunnen dit helaas niet, maar laat helemaal staan mensen met klassiek autisme(1 op de 12.000 heeft het), maar ik bewees het integendeel :)

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.066
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan