Voorstellen Midori

ik had me al opgegeven en mijn zus ook.

Als je denkt, wie zijn die dames dan... 2 stevige zussen :lol:

 
@Mike: Ik had eigenlijk best willen komen, want Kerk-Avezaath is inderdaad niet zo ver weg zie ik, maar ik had (en heb) toetsweek, dus had ik geen tijd :(. Maar nog steeds wil ik graag een keer naar een lezing van jou. Ik ga eens even op dat agenda-topic kijken!

 
Zeker! :D Oké, eigenlijk moet ik mijn toets van morgen nog wel wat meer leren dus ik ga nu maar van het forum af :wink: . Verslavend hoor, lekker topics doorlezen hier. Voor je het weet is het úren later.

 
Kan mij voorstellen hoor. Het forum hier is toch ook zoveel interessanter dan wat je voor school moet leren :)

Maar inderdaad, even doorbijten dus :)

 
Quote:
Was leuk gisteravond ook leuk om jou te ontmoeten Marijan



insgelijks hoor Kamama. Erg leuk om een gezicht bij een naam te zien en om mee te spreken.

Het was inderdaad ook weer een goede avond Mike.

 
Nee, daar ben ik niet bang voor. Salmonella zit hoogstens in eieren van kippen uit de bio-industrie die heel dicht op elkaar zitten en allemaal antibiotica en andere troep krijgen. Bij biologisch(-dynamische) eieren zal salmonella vrijwel niet voorkomen. Enne, ik eet al meer dan een jaar rauwe eieren en heb nog nergens last van gehad ;). Daar kunnen meerdere forumleden hier over meepraten.

 
Heb eens een keer gelezen dat salmonella aan de buitenkant van de schaal zit....dus niet binnenin zit het gevaar maar er buiten !!

 
Midori,

Quote:
Daar kunnen meerdere forumleden hier over meepraten.


Inderdaad, ook Poekie zei het al maar ik wil het van jou horen :wink:

Jouw onbevangenheid erin vind ik fascinerend maar ik ben iemand die zekere van het onzekere wil.

Want ja, in de winkel kun je niet controleren of biologische eieren van grasgevoerde kippen afkomstig zijn of juist kippen die toch antibiotica en dergelijke rommel kregen. Vooral de laatste tijd zijn veel voedingsschandalen geweest waarbij achteraf bleek dat consumenten voorgelogen werden met biologische producten die niet biologisch bleken te zijn. Hier ben ik dan ook erg op hoede! Daarom eet ik nog altijd een zachtgekookte ei.

Maar goed, als jij een eigen boerderij zou hebben met kippen waar je eieren van eet dan lust ik ze ook wel graag rauw :mrgreen:

Gezondheid,

 
Ja, dat snap ik wel hoor, haha. Met voeding wordt er inderdaad een hoop gesjoemeld en voorgelogen, dat is zeker waar. Ik heb helaas geen eigen boerderij en haal mijn biologische eieren soms bij een boerderij hier in de buurt, en soms wel gewoon bij de supermarkt. Ik loop inderdaad wel een klein beetje risico, maar weet je, je kunt salmonella ook via rauw vlees, groenten en fruit binnenkrijgen ;). En om nou niks meer rauw te eten...

 
Midori,

Quote:
Ik heb helaas geen eigen boerderij


Helaas? hm dat zou je wel graag willen?

" Ik loop inderdaad wel een klein beetje risico, maar weet je, je kunt salmonella ook via rauw vlees, groenten en fruit binnenkrijgen ;). "

Nou lekker!

Ach weetje, risico's horen bij het leven, niet waar?

Ook jagers-verzamelaars liepen risico's en moesten wel eens op hun hoede zijn :)

En trouwens als een mens echt zo gezond is dan heeft die ook een erg goed werkend immuunsysteem.

Gezondheid,

 
@Gezondheid: Misschien ooit wel ja! In elk geval lijken kippen me wel wat ^^. En een moestuintje.
Quote:
En trouwens als een mens echt zo gezond is dan heeft die ook een erg goed werkend immuunsysteem.



Ja, dat denk ik ook. En inderdaad, risico's horen bij het leven!

Ik heb trouwens nu eindelijk weer veel tijd nu de toetsweek echt afgelopen is, en ik heb jouw stukje over het autonoom zenuwstelsel met veel interesse gelezen! :D Echt een boeiend onderwerp. Ik ben bijvoorbeeld nog best wel onzeker en verlegen soms, wat veel stress veroorzaakt, en daar wil ik echt aan werken. Die boeken van Eckhart Tolle lijken me wel wat! Eens kijken of ze bij de bibliotheek zijn.

 
Midori,

Nou wie weet wordt dat in de toekomst nog eens werkelijkheid :)

Ok, wat leuk, hoop dat je er wat mee kan.

En het is ook helemaal geen schande om onzeker of verlegen te zijn, maar daar kies jij ook niet voor, dat overkomt je, net zoals jij niet voor je eczeem gekozen hebt en ik mijn autisme.

Wat goed dat je aan jezelf wilt werken. Darmen zijn zeer gevoelig voor stress maar de darmen hebben ook een relatie met de huid, door stress aan te pakken zou je je eczeem kunnen verminderen. Hier een reden extra om aan de slag te gaan :)

Ook leuk dat je boeken van Eckhart Tolle wilt lezen, maar toch voel ik de behoefte om je ergens voor te moeten waarschuwen: Blijf met beide benen op de grond, het gaat inderdaad over geestelijke en emotionele bevrijding, dus dat je bevrijdt raakt van dwangmatige denken die je stress doet bezorgen, maar een feit blijft en dat is dat wij met Aardse en fysieke beperkingen te maken hebben, raak daarom niet erin verzeild met "Er zijn helemaal geen problemen" of "Alles is prima zoals het is" want het blijft noodzakelijk dat wij als menszijnde voor onze gezondheid moeten strijden willen we als soort overleven en niet net als bijna iedereen door aftakeling en degeneratie ten ondergaan.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.234
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan