Voorstellen Midori

Midori,

Ik zie dat je net wat gepost hebt in een ander topic.

Hoe gaat het nu met jou, al een tijdje niets meer gelezen van jouw hand.

Hoe is het met de huidproblemen?

Lia

 
Oeps, ik lees dit bericht nu pas! Sorry Poekie. Ik zal even vertellen hoe het er nu mee staat. Over het algemeen gaat het best wel goed! :)
  • Ik heb op dit moment, hoogstwaarschijnlijk door de winter, slechts een klein beetje eczeem, rondom mijn hals. Verder nergens! Dit is een grote vooruitgang vergeleken met vorige winter, toen ik nog helemaal onder zat. Ik denk dat dit komt doordat ik nu zelden nog granen met gluten neem (want die veroorzaken voor het grootste deel mijn eczeem) en doordat ik al geruime tijd levertraan tot me neem. Ik ben zeer tevreden! :D

  • De vorige keer dat ik een update schreef, meldde ik dat ik 3 gaatjes had. Ik moet komende maand weer naar de tandarts en ik ben heel benieuwd of het nu beter is! Ik heb mijn levertraanconsumptie sindsdien opgehoogd en ben geminderd met fruit en andere voedingsmiddelen die niet bepaald een positieve invloed op je gebit hebben. Ook poets ik nu niet meer met de tandpasta van Weleda, omdat daar glycerine in zit en dat volgens mij de remineralisering van je tanden kan tegenhouden. Ik poets nu, zoals zovelen hier, met bicarbonaat en kokosolie.

  • Het enige 'kwaaltje' dat ik verder heb, zijn koude handen en voeten. Maar daarover is op dit forum genoeg gezegd, en zo te lezen heeft dat met mijn schildklier te maken en moet ik waarschijnlijk mijn koolhydraatconsumptie nog wat verder ophogen ;).


Oh ja, en Poekie, ik hoop dat jullie een prettige reis in Marokko hebben! Een beetje laat, maar ik heb niet altijd tijd om alles bij te houden, die topics gaan zo snel tegenwoordig!

 
Ik wilde even melden dat ik eindelijk een adres voor rauwe melk heb! Ik ben zo blij :D. Mijn ouders willen alleen maximaal 1x in de maand er met de auto heenrijden, dus ik ga eens kijken of ik niet gewoon zelf op en neer kan fietsen. Volgens mij is dat best te doen.

In elk geval ben ik na het drinken van deze rauwe melk 'ineens' verkouden, terwijl ik dat normaal gesproken nooit ben. Van ontgifting gesproken... :)

 
Misschien als je ouders het drinken en lekker vinden dat ze vaker gaan?

Leuk dat je een adresje hebt.

Lia

 
Midori,

Heel bijzonder dat je op zo jonge leeftijd al zo bewust bezig was en nu meer dan jaar later nog bezig bent. Eerder op mijn voorsteltopic schreef ik al dat ik het geweldig vond dat je ouders gezondere keuzes maken en wel dankzij jou :)

Daardoor worden ook zij gezonder van.

En wat heb jij veel zelfvertrouwen, echt. Ik sta verbaasd van te kijken dat een meisje van 15 jaar zo erg tegen de massa(die helaas vaak ongezond eten) ingaat en al zo voor elkaar krijgt om niet alleen naar gezonder voedingspatroon over te stappen maar daaruit ook nog eens enorme gezondheidswinst boekt ondanks dat je ouders daar niet zo open voor stonden. Ik heb gelezen dat jij ook(ja ik ook) last van eczeem had en dat je daar nu veel minder last van hebt. Echt GEWELDIG en ga zo vooral door!

Wist alleen niet dat Midori groen betekent haha :)

Gezondheid,

 
Dankjewel voor de complimenten! :D

Haha, zoveel zelfvertrouwen heb ik nou ook weer niet hoor ;D. Ik ben vooral erg eigenwijs! Als mensen me niet accepteren om mijn voedingspatroon, dan zijn ze me niet waard :D. Gelukkig accepteren de meeste mensen het gewoon, zeker als ik erbij vertel dat ik me er zoveel beter door voel en dat mijn eczeem zo verminderd is!

 
Hoi Midori,

Een tijdje geleden heb je ergens gepost welke creme je voor je gezicht gebruikt. Ik had de link opgeslagen, maar ben hem kwijt. Wil je het nog een keer meedelen? Bedankt alvast :)

Fijn trouwens dat je je zo veel beter voelt! Wie weet kun je je tzt ook laten ontstoren omdat je die HPV prik hebt gehad.

 
Hoi San :D

Bedoelde je deze? :)

Ik was inderdaad van plan om dat te laten doen, maar mijn ouders geloven nog heilig in vaccinaties dus dat mag ik nu nog niet. Maar binnen anderhalf jaar ben ik 18 en dan mag ik daar zelf over beslissen, dus dat komt wel goed :).

 
Ja dat is hem, thanks :D Handig dat die ook voor baby's te gebruiken is, hoef ik voor mijn dochter geen aparte gezichtscreme te kopen.

Wel doen hoor, goed dat je het in de planning hebt. Las laatst weer wat naars over die HPV-prik. Gelukkig kun je het met ontstoren oplossen. Hier zou het hele gezin ontstoord worden (dochter is niet gevaccineerd maar schijnt mijn vaccins bij zich te kunnen hebben :? ), maar de afspraak is verzet naar juli. Anders had ik al wat ervaringsinfo kunnen posten :)

 
Midori,

Jouw eigenwijsheid heeft je wel veel goeds gedaan.

En ik ben blij dat je zoveel beter door voelt want dat is toch wel zo belangrijk :)

Zijn wij niet hier op Aarde om gelukkig te zijn? dat gezondheid ook gewoon vanzelfsprekend hoort te zijn?

Ook erg leuk dat wij hier op het forum wel kunnen begrijpen en dat je ook geïnteresseerd bent in Weston Price, want ik heb mij echt zo erg eenzaam gevoeld toen ik voor het eerst de harde waarheid ontdekte dat wij in een zo vreemde samenleving leven met bijna allemaal gedegenereerde mensen die zowel mentaal en fysiek snel aan het aftakelen zijn, waar je ook nog niet erbij hoort als je voor de gezondheid gaat want dan wordt je al gauw als een gezondheidsfreak of een natuurfreak bestempeld. Het is voor mij ook erg zwaar als ongezond leven gewoon de norm van onze maatschappij is, ook blijft men erin geloven dat het normaal is dat er steeds meer mensen met ADHD of autisme geboren worden en wil mensen mij doen geloven dat ik niets tegen mijn autisme kan doen, dat is echt een hele kwelling als men je wijs maakt dat er niets te doen is tegen dat waar je ermee worstelt maar het kan nog veel erger, ook blijft men normaal vinden dat kanker en hartziekten zoveel vaker voorkomen dan vroeger en toch worden we ingepraat dat we nu gezonder dan OOIT zijn, maar zo worden wij massaal voorgelogen met leugens en ondertussen blijft de aftakeling en degeneratie gewoon doorgaan. De maatschappij kiest letterlijk voor zelfvernietiging en daar wil ik niet aan meedoen. Maar daardoor ben ik wel een buitenbeentje, zowel door mijn autisme maar zeker ook de maatschappij die zelf ook de afspiegeling van ongezonde voeding is.

Er is gewoon helemaal niemand van ongeveer mijn leeftijd die mijn visie over voeding en gezondheid kan begrijpen en tegelijkertijd zie ik dat bijna iedereen pad voor zelfvernietiging kiest, dat doet pijn maar maakt mij ook zo eenzaam, maar jij lijkt dat wel in kunnen te zien als ik je reacties zo lees, dat doet mij toch wel een beetje goed :)

Gezondheid,

 
@San:

Ja, het is een hele fijne zalf! En je doet er best lang mee :).

En die HPV-prik is inderdaad niet zo'n lieverdje. Ik heb er toentertijd niet direct iets van gemerkt, maar het zou best kunnen dat het de trigger is geweest voor mijn eczeem, want daar kreeg ik een tijdje na die prik last van... ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb wel vermoedens.

@Gezondheid:

Je goed voelen is inderdaad heel belangrijk :D.

Ja, het is best wel schokkend hoe deze maatschappij eraan toe is. Ik ben erg blij met dit forum, dan hoef je je in elk geval niet meer zo eenzaam te voelen :). Ik ken in mijn omgeving ook niemand die er zo over denkt als ik. Steeds meer mensen denken juist dat vegetarisme of zelfs veganisme gezond is! Dat dacht ik eerst ook, om eerlijk te zijn. Gelukkig ontdekte ik dit forum nog op tijd.

Het is soms moeilijk om je staande te houden tussen al die mensen die inderdaad op weg zijn naar zelfvernietiging en mensen die je niet begrijpen, maar ik heb de hoop dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht gaat komen. Wie weet hoeveel mensen we nog richting dit voedingspatroon weten te trekken!

 
Midori,

Zekers :)

Ja, dat is zo.

En ik vind het fijn dat het forum jou op de juiste pad heeft weten te brengen, zo zullen er velen nog volgen(hoop ik). ;)

Inderdaad en wat heb ik een bewondering voor jouw positieve instelling!

Gezondheid,

 
Ze komen wel, ik zie dat wel om me heen. De voortrekkers in de samenleving, op welk gebied dan ook, weten heel goed wat goede voeding is. Ik sprak van de week een hoogleraar geschiedenis - nou die hoefde ik niets te vertellen. Er zijn er best veel, het is namelijk ook allemaal zo ontzettend logisch, maar niet iedereen maakt er ook maar meteen z'n hobby van, en wij wel :)

30 jaar terug was dat toch anders; voortrekkers die de club van Rome geloofden en ook meteen de cholesterol-mythe, dat is nu meer op z'n retour.

 
He Midori,

Leuk dat je zo bewust met voeding bezig bent. Je kunt dan hier op het forum heel veel leren over de relatie van voeding, lichaam en welzijn.

Gelukkig heb ik mn kids wel heel veel over voeding geleerd, maar er is nog zoveel te leren. Ik vind het super gaaf dat je je hier aansluit.

Je schrijft dat je onder Den Bosch woont? Zelf woon ik in Culemborg. Misschien dat in jou richting. Ik lees dat Rapunzel in Den Bosch woont en van Gotic kleding houdt, me t papegaai. Nou ik hou van Rockkleding met papegaai. Hihihihi.

Ik hoop dat je veel hier leert, ik doe dat in ieder geval ook nog steeds!

Groetjes

 
hey Heidefiets,

ik woon in dorp naast Culemborg, dat is dichtbij, grappig.

 
Ik woon in Rosmalen :lol:

Misschien kunnen we een keer een meeting organiseren om ervaringen uit te wisselen!

 
@Heidefiets: Klopt, er is zó veel informatie! Ik heb nog een hele lijst boeken die ik nog wil lezen en ik probeer dit forum zo goed mogelijk te volgen. Ik leer elke dag weer wat bij.

@Heidefiets, Marijan, KaMaMa: Culemborg is niet zo ver nee, en Rosmalen ook niet! Jeetje, ik wist niet dat er zoveel mensen van dit forum zo dichtbij zaten! :D Wat is de wereld toch weer klein...

 
Midori,

Misschien een idee om naar mijn lezing van a.s. dinsdagavond in Kerk-Avezaath te gaan over hormonen?

Mike

 
Ik had geen benul dat Kerk-Avezaath zo dichtbij is, ik ga in ieder geval even bedenken of ik kom dinsdagavond. Best een leuk thema, hormonen, zeker na een zwangerschap en borstvoeding :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.241
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan