Voorstellen Astrid

Het begint hier gezellig druk te worden in je eigen kroeg Astrid.

Neem plaats en ook een neut!

 
Ga ik doen; een heerlijk glaasje kokosnootkefir; jij een van de zaak?

 
Ik was vroeger - te horen naar alle verhalen - een heel leuk kind. Ik was bijdehand, kon boekjes 'lezen' en op precies de juiste tijd de blz omslaan en was een echte babbelkous. Overal waar mijn moeder kwam met het wandelwagentje met mij erin, kwamen de mensen gelopen om naar mijn gepraat te luisteren. Een man in de trein vroeg zelfs toestemming om mij op te nemen op zijn bandrecorder. Toen ik een jaar of 4/5 was moesten mijn amandelen eruit. Dat was toen heel gewoon. Zowat iedereen deed het. Bij mijn weten had ik geen klachten. Nou en volgens mijn vader was het na die operatie afgelopen met mijn gebabbel. Ik veranderde in een bang en verlegen kind. Zelf denk ik dat de kleuterschool er (ook) iets mee te maken heeft gehad.

 
Quote:
waar staat IF voor


Intermittent Fasting, tussentijdse vastenperiodes, dus geen hele dagen, maar dagdelen.

Mike

 
Dus als ik het goed begrijp, Joey, is het de info over Paleo die bij jou de aanzet heeft gegeven tot een eetstoornis?

Mike

 
Rapunzel, wat wreed dan zeg, die amandelen eruit zonder goede aanleiding en ook het gevolg bij jou.

Ik geloof het direct dat jij een gezellige babbelaar was.

Misschien zijn je amandelen weer aangegroeid, want hier ben je ook best een gezellige babbelaar vind ik.

Ik vond de kleuterschool trouwens niets aan.

Uberhaupt hadden ze me eigenlijk nooit naar school moeten sturen.

Ik heb twee zussen die als onderwijzeres werken, maar ik moet zeggen dat ik het gewoon wreed vind, school, ook voor onderwijzend personeel: het hele schoolprincipe.

Mijn ene onderwijzerszus die heeft nu ineens diabetes type 1, ook al problemen met de bijnieren en ze heeft een te trage schildklier.

Nu heeft ze ook al een lekkende hartklep.

En ze wil ZO graag weer voor de klas, terwijl ze in de ziektewet zit (en terecht zou ik zeggen).

Als je het mij vraagt weet mijn zus van voor niet dat ze van achter leeft.

Astrid, kokoskefir, lekker! Nog nooit gedronken, maar ik heb er nu al zin an.

trouwens: op hoeveel graden zet jij jouw droogoven voor de yoghurt?

Voor de hand ligt iets van 42 graden, maar je weet ooit nooit niet.

 
Groentesoepje heb ik staan, tomatenvariant met balletjes getrokken van glibberige kalfskopknie. Is mijn verslaving van deze week.

Intermitterend vasten ken ik; maar ik kon IF niet plaatsen. Bedankt voor de uitleg.

 
Er bestaat zoiets als een 'focale infectie'. Weston Price heeft ontdekt dat de miniscule tandbuisjes (die de tanden vanbinnenuit voeden) geinfecteerd kunnen raken en dat dit de aanleiding is tot wortelkanaalbehandelingen. Door de kies intact te laten blijven de bacterien in de tandbuisjes maar nu is de weg naar buiten afgesloten (dichtgeplamuurd) en ontstaat er een anaerobe situatie, waardoor de bacterien muteren naar agressievere varianten die in een zuurstofarme omgeving kunnen overleven en uiteindelijk via de bloedstroom (de tandbuisjes staan in contact met de bloedstroom) zich naar binnen, naar de organen, kunnen begeven en deze ook kunnen infecteren. Deze ontdekking deed Price in de jaren 1920, lang voordat hij Nutrition and Physical Degeneration schreef!

Het boek Root Canal Coverup van George Meinig beschrijft hoe de resultaten van het onderzoek van Price systematisch in een stoffige bureaula zijn gehouden al die jaren, tot aan nu toe! In het boek staat ook te lezen dat dezelfde focal infectie zich voordoet in de amandelen. Het verschil tussen de tandheelkunde en de medische wereld is dat tandartsen altijd proberen tanden en kiezen te redden i.p.v. te verwijderen. Juist dat (overigens goedbedoelde) proces van 'redden wat er te redden valt' heeft wortelkanaalbehandelingen in de wereld geholpen. Price toonde aan dat de ontstoken tand of kies juist geheel verwijderd moest worden omdat deze zich binnenin de tandbuisjes bevindt (later kwam hij er door zijn onderzoek naar natuurvolkeren achter dat door toevoeging van voldoende vetoplosbare vitamines en mineralen ook herstel vanbinnenuit mogelijk was, met behoud van de tanden).

De medische wereld is veel rigoreuzer en kan zelfs 'snijgraag' genoemd worden. Deze artsen verwijderen zonder pardon de amandelen, wat in sommige gevallen een goed idee kan zijn (zoals bij Lievergezond). Overigens kan ook in deze gevallen de infectie worden tegengegaan d.m.v. vetoplosbare vitamines en mineralen, de twee belangrijke voedingsstoffen die in het moderne voedingspatroon ontbreken. Dit hele idee van amandelen knippen is toen doorgeslagen, volgens de 'wetenschappelijke' logica dat de amandelen, net als de blinde darm, er 'niet toe doen'. O nee? dus de natuur maakt foutjes door ons nutteloze weefsels te geven of, zoals vaak beweerd wordt, 'evolutionaire resten'? En dat terwijl nu weten dat deze onderdeel uitmaken van het immuunsysteem door virussen en bacteriën uit te schakelen die je kunt inademen. Hetzelfde met de blinde darm, deze zou ook geen functie hebben. Nu weten we ook dat de blinde darm een soort ‘reservebank’ is van positieve darmbacteriën en daarmee eveneens onderdeel uitmaakt van het immuunsysteem.

Ook bij mij zijn 'preventief' de amandelen geknipt. Ik mag hopen dat ze uiteindelijk weer zijn aangegroeid.

Mike

 
Graden voor de droogoven ik heb gemerkt dat als ik hem tussen de 35c/95f en 41c/105f zet je iets te warm staat; ongeveer op een kwart tussen die twee. Maar ik kan me voorstellen dat er kleine afwijkingen in temperatuur tussen iedere oven isen dat je even moet zoeken.

 
Mike bij jou zijn die amandelen zeker weten ook enorm aangegroeid, babbelkous als je bent! (als je babbelt zoals je schrijft, wat volgens mij wel zo is).

Dank Astrid!

 
Lievergezond, bedankt dat je me een gezellige babbelaar noemt! Met mijn praten is het nooit meer helemaal goed gekomen maar ik heb dat gecompenseerd met schrijven. Ik vlucht al mijn hele leven in de boeken en dat brengt je dan weer tot het schrijven. Het verlegene is gelukkig wat minder geworden (in een groep voor je mening uitkomen is nog steeds moeilijk) maar ik heb gewoon enkele jaren alleen maar 'ja' en 'nee' gezegd. Het voelt alsof je dat nooit meer in hebt kunnen halen. Je zit met een praat achterstand ten opzichte van de rest. Bovendien zit je met die wattig/wazigheid of opwinding waardoor je er weleens rare halve zinnen uitbraakt met de verkeerde woorden en zo. Of je kunt ineens met geen mogelijkheid meer op bepaalde woorden komen. Ik voel hierdoor wel haarfijn aan of iemand zich niet thuis voelt/verlegen voelt in een groep en ik zal die persoon dan altijd automatisch gaan helpen!

 
Dus als ik het goed begrijp, Joey, is het de info over Paleo die bij jou de aanzet heeft gegeven tot een eetstoornis?

Je kunt gerust zeggen dat het er niet beter op is geworden.....en t ergste van alles is nog,dat t dus een hele fanatieke sport/beweeg-'scene' is (m.n. veel Crossfit..Paleo/Primal&Crossfit is echt bijna een cliche. Hoewel Crossfit me best leuk lijkt,maar probleem is dus dat zo'n 'box' hier nergens te vinden is en ook niks vergelijkbaars in sportscholen.Dat ik al bijna zou overwegen om zelf zo'n certificaat als trainer te behalen. Tja...welkom in t Zuiden,waar alles qua trends 2jaar achterligt)

 
Wat is vlg jou dan het onderdeel of de onderdelen van paleo die je ziek maakte?

 
Astrid er is niks in principe wat me ziek maakt....door Lyme&intoleranties kwam ik bij Paleo uit.

 
Oeps, lyme dat is een gemene. Heb je wel eens van de zout/vitC kuur gehoord. Lijkt te simpel om waar te kunnen zijn maar toch?

Ik hoorde ooit op een website dat als je keelpijn krijgt en je begint direct te spoelen met heel zout water je keel pijn savonds al weg is. Heb ik geprobeerd en het werkte.

Dus zout doet iets. Kan je natuurlijk zelf bedenken want inmaken met zout of vlees drogen met zout maakt het oninteressant voor slechte bacterien en schimmels.

Hier is de website http://www.lymephotos.com/

 
hoi Astrid, ik heb het zout-vit c protocol gedaan (ik heb ook lyme) maar zoveel zout als het protocol voorstelt, dat ging bij mij veel te zeer op de darmen werken die juist veel probiotica nodig hadden destijds.

2 gram zout per dag lukte overigens nog wel bij me, maar ik vond het toch wel moeilijk zoveel zout op een dag.

Je moet zover gaan dat je er net niet van aan de rees gaat.

 
grappig want ik dacht dat zout juist vocht vasthoudt en dus zorgt voor opstoppingen.

Ik eet zelf heel veel zout, heb er nog steeds veel behoefte aan: over groenten, over vis/ vlees, in de soep en zelfs als ik een stukje komkommer neem..

Ik neem het ook veel in de vorm van Herbarmare (van a.vogel) hierin zit ook wat kelp en andere groenten.

Ik ken de truc met keelpijn, doe het zelf altijd.. heb regelmatig keelpijn.

Het helpt niet altijd, maar misschien moet ik meer zout gebruiken ?

 
Hoi Ikke, ik heb ook herbamare: ik vind het heerlijk, maar ik heb niet de illusie dat het zout van zichzelf een goede bijdrage levert aan mijn gezondheid... sterker nog... eigenlijk raar dat zo´n dr. Vogelproduct ook gewoon verkocht wordt onder het mom van ¨gezond¨ terwijl het ons ook vergiftigt en onze enzymen kapot maakt met het geraffineerde zout dat erin zit.

 
Ik hou ook van zout; het vasthadden van vocht zorgd door de race in de darmen; je krijgt waterige ontlasting. Het houdt ook van vocht vast houden op cellulaire niveau. Als je een dag geen zout eet kan je de volgende dag wel twee kilo lichter zijn door vochtverlies. Misschien ben je dan wel relatief uitgedroogd.

Bij mij geeft de vit C darmklachten; ik heb voor mijn CVS geprobeerd dit op te hogen. Lukt niet. Ik heb voor zover ik weet geen lyme. Zout kan ik behoorlijk eten zonder klachten, eitje met zout, komkommer met zout; soep met zout etc. In de ochtend groot glas louw warm water met citroen en zout; vind ik lekker. Ik nijg naar een lage bloeddruk dus kan bet wel hebben.

Astrid

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.676
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan