Voeding en fysieke degeneratie

En jawel, ik was aangestoken op het werk en had een verkoudheid gekregen. Wat heb ik gedaan:
Ik heb 2 dagen achterelkaar een rauwe knoflookteen gegeten.
En het heeft geholpen. Ik heb dat het laatste weekend gedaan, dus de stank bleef bij mij in huis.
De verkoudheid was daarna als het ware als sneeuw voor de zon verdwenen, nog een heel klein beetje was er.

Ik neem nu elke dag een flink stuk rauwe knoflook. Nu is dat niet meteen zo erg lekker. Wat heb ik nu gedaan: Ik doe er olijfolie en zwarte peper bij en MMMM lekker.

Eerst nam ik het in honing, maar omdat ik nu KH arm leef, heb ik vooreerst mascobado en honing uit mijn etenspatroon gehaald. Nu neem ik het dus met olijfolie.
Ik denk dat dat ook goed is. Ik vind het in elk geval heerlijk.

Dorothé
 
Ik was afgelopen week naar de Gezondheidsbeurs in Utrecht. Voor de lunch nergens iets met vlees te koop! Allemaal veggiesvoer, bah! We waren zo blij dat we in ieder geval van pluimveehoudsters een gekookt ei hadden gekregen. Nadat we een vegetarische nepgyros hadden gehad (je moet toch wat) hadden we na een uur al weer honger. Wat een gemiste kans op de 'gezondheidsbeurs'.
 
Ja wat ik nu heb hier; kies ik voor het geïmporteerde vlees uit de USA wat kwalitatief om te huilen is, of dan maar richten op Bio eieren en kokosolie/avocado's voor de vetten.
 
Ken je dat boek? Is het aan te raden?

Ik ben nu gezondheidsradio aan het doorspitten en zie ook de downloads. Ik weet niet of ze allemaal goed zijn.
Tja, ik wil zoveel mogelijk info verzamelen en kijken wat ik ervan opsteek. Heb je daar ook tips over de downloads, of ken je ze niet?
http://www.uitdaging.net/artikel/downloads.html

Thanks,

Dorothé
 
Ik ken het boek, maar het is zeer technisch en leest niet prettig. Volgens mij heb ik de Duitse versie nog, die mag je van mij zo hebben. Ik zal er naar op zoek gaan!

Mike
 
Oh dank je.
Als je het hebt, mail ik je mijn adres wel. Ik wil je er echter best wel wat voor geven hoor.

Dorothé
 
Oh dank je.
Als je het hebt, mail ik je mijn adres wel. Ik wil je er echter best wel wat voor geven hoor.

Dorothé
 
Dit vult elkaar prima aan. Het gaat immers om wijze tradities. Er is een lange wereldwijde geschiedenis van dierlijke voeding en plantaardige heling. Dit bijt elkaar dus totaal niet.

Mike
 
Toch nog eens even een vraagje.
Ik ben eens wat gaan snuffelen.
http://webcache.googleusercontent.c...ng-in-de-ayurveda/verbeter-uw-spijsvertering/

Hier staat:
Eet weinig of geen vlees. Vlees kan aanleiding geven tot een eiwitoverschot en belast daarmee de stofwisseling onnodig. Bovendien bevat het dikwijls veel stoffen die men het dier heeft toegediend, zoals antibiotica, groeihormonen en rustgevende middelen. De productie en verwerkingsmethode zijn dikwijls zodanig dat daarvoor een niet gezond eindproduct ontstaat. Verder zitten er in het vlees vaak veel verzadigde vetzuren, die het cholesterolgehalte in het bloed verhogen. Als u vlees beslist niet kunt missen, neem dan alleen de lichtverteerbare en witte soorten (en eet vooral geen varkensvlees). Voeg bijvoorbeeld eens per week een vleesloze dag in. Een tijdelijke tussenoplossing kan bijvoorbeeld zijn om twee dagen rood vlees, twee dagen wit vlees en drie dagen vegetarisch te eten.

Dit is compleet anders dan WAPF.
Hoe kan ik dit dan zien?
Dorothé
 
Kan men kefir van rauw power en andere gefermenteerde producten zoals de hangop (eveneens van rauw power) ook invriezen of gaat dan het gefermenteerde effect weg?

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.364
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan