Voeding en fysieke degeneratie

Erg leuk, ik zou dat boek zo graag willen lezen!

En over die WAPF-dag, als ik alleen mocht reizen en wat ouder was, zou ik zeker komen, maar dat zit er dus niet in. In elk geval wens ik degenen die wel gaan veel plezier :).

 
ohw wat geweldig, ik woon in AMersfoort en dus erg dichtbij. dan kom ik zeker in januari.Of is er nog een as vrijdag?

 
pff sorry knopjes gaan soms sneller dan de mind

heb me al aangemeld thanks people

 
Quote:
midori misschien kun je een keer met iemand mee reizen.



Dan nog willen mijn ouders wel weten waar ik heen ga en waarom. Ik denk niet dat ze erg enthousiast worden als ze dit horen :(.

 
Bizzkwiekje,
Quote:
ohw wat geweldig, ik woon in AMersfoort en dus erg dichtbij. dan kom ik zeker in januari.Of is er nog een as vrijdag?



Deze maand was het niet op de laatste vrijdag maar afgelopen vrijdag de 23e.

Dus 27 januari is de eerstvolgende in Soest.

 
Quote:
Ik denk niet dat ze erg enthousiast worden als ze dit horen :(.


Aah, als je het met de juiste woorden brengt... Welke ouder kan daar nou iets op tegen hebben als hun dochter graag meer over voeding en gezondheid wil weten om goed voor zichzelf te kunnen zorgen. Ik bedoel op school heb ik daar afgezien van enkele biologie-lessen nauwelijks iets over geleerd. Als je een paar keer bent geweest, raken ze er zelf ook mee vertrouwd dat je gaat en wie weet inspireer je hun wel om ook eens een keer te komen.

 
Inmiddels heeft de tweede spreker ook toegezegd: Paul Blokker, die veel zinnige dingen te vertellen heeft over bodembehandeling en hoe dit de voedingswaarde van gewassen beinvloedt. Daarnaast is hij een fervent tegenstander van het injecteren van mest, dat onze overheid sinds 1994 verplicht stelt als 'milieumaatregel'. Hier is zijn website:

http://natuurlijkvoedsel.nl/Boerderij/

Hier een pagina van Ron Fonteine over Paul Blokker:

http://www.leefbewust.com/themas/natuurlijk_boeren.html

Mike

 
Quote:
Welke ouder kan daar nou iets op tegen hebben als hun dochter graag meer over voeding en gezondheid wil weten om goed voor zichzelf te kunnen zorgen.



Hmm... daar heb je een punt. Ik heb ze in elk geval al je artikel over 'Waarom biologisch' gestuurd en mijn vader zei dat hij het wel interessant vond. Hij had het geloof ik nog niet helemaal gelezen maar wel al gedeeltelijk :).

 
Wat goed van hem, heb je hem verteld dat je er blij mee bent dat hij al begonnen is met lezen?

 
Quote:
Wat goed van hem, heb je hem verteld dat je er blij mee bent dat hij al begonnen is met lezen?



Ja =). Ik vroeg er net nog naar en hij zei dat hij er nu wel ongeveer doorheen was. Wel had hij best wat vragen. Hij zei ook dat hij vond dat er niet zo veel bronnen bij zaten en dat hij heus wel snapte dat er iets gedaan moet worden aan het dierenwelzijn en deze situatie, maar hij zei ook dat er grenzen waren.

 
Het is alleen onze geest die ons begrenst. Daarom hebben we het zeer treffende woord 'bekrompen'. Een bekrompen denker creert zijn eigen begrenzingen en daarmee zijn eigen kooi.

Mike

 
Jammer, 11 februari kan ik er niet bij zijn want we krijgen 1 februari de sleutel van ons nieuwe huis, dus februari is een maand van klussen en verhuizen waarbij elke vrije dag telt, maar ik heb me al wel aangemeld voor 29 januari in Midden-Beemster :D

 
Inmiddels heeft ook tandarts Fred Neelissen van de Nederlandse Vereniging voor Bio-energetische Tandartsen (www.nvbt.nl) zich bereid verklaard om te komen spreken op 11 februari. Het begint al met al een indrukwekkend lijstje te worden!

Mike

 
Ik heb een tijd terug een prachtig boek van Michiel Rietveld gelezen. Het heet: "Houden van de Aarde."

Michiel is een antroposofisch onderlegd landbouwkundig ingenieur en oprichter + ex-directeur van Centrum Kraaybekerhof, een opleidings- en cursuscentrum voor biologische en b.d. landbouw, natuurvoeding en bewustzijnsontwikkeling. Daar was hij tevens docent. Verder is hij mede-oprichter van Demeter Internationaal. Hij geeft regelmatig lezingen in binnen- en buitenland en hij is niet pro-vegetarisme of zo. Lijkt me ook wel wat voor de WAPF-dag.

Zijn woorden over zichzelf op zijn website:

Met enthousiasme, humor en inspiratie, geef ik cursussen, workshops en lezingen. Maar ook coach ik organisaties en individuele personen.

Daar zet ik mijn levenservaring als agrariër, docent, leidinggevende en bestuurder bij in. Maar ik zet zeker ook mijn ervaring in om antroposofie praktisch inzichtelijk en ervaarbaar te maken met behulp van humor en passie voor het dagelijks leven.


 
Van dat soort mensen wordt ik nou vrolijk Dennis!

Mike? Zal 11 februari overdag zijn of s`avonds?

 
Lijkt me ook wel leuk om Martijn Katan eindelijk eens in levende lijve te ontmoeten. Hij is toch ook uitgenodigd..?!? :mrgreen:

Nee, lijkt me niet zo'n goed beeld naar de pers toe, als we daar met gefermenteerde organen gaan gooien... :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan