Voeding en fysieke degeneratie

Voor wat betreft de metabolische typering waar Mercola zich op baseert, dat komt op mij over als een variant op het bloedgroependieet en strookt NIET met WAPF. Price constateerde dat alle 14 natuurvolkeren weliswaar totaal uiteenlopende voedingsmiddelen consumeerden, maar dat de rode draad de hoge inname van vetoplosbare vitamines en mineralen was. Dit suggereert dat er helemaal geen onderscheid gemaakt hoeft te worden op basis van metabolismen, bloedgroepen of wat dan ook.

Ik zie dat Mercola nu vooral voor ketogeen gaat (MMT). Ook dat is niet 100% in overeenstemming met WAPF, hoewel er zeker wel raakvlakken zijn. Bij WAPF hoef je niet per se aan drastiche koolhydraatbeperking te doen. Ikzelf heb vooral in de beginjaren van dit forum een soort mengvorm gepromoot van WAPF met Atkins, dus idd een soort koolhydraatarme WAPF. Ik raad echter aan om niet lager dan 50 gram kh per dag te gaan en dat is NIET ketogeen. Wel sta ik niet afwijzend tegenover ketogeen en zie hier wel een therapeutisch nut voor.

Mike
 
Kamerplanten gaan verkoudheid en stress tegen

en halen gifstoffen uit de lucht. Dit zijn de 10 beste




 
Gisteren op de duitse zender. Wandelen in het bos zou zo gezond zijn. Eigenlijk is dat niet iets nieuws maar toch prettig om er nogmaals aan herinnerd te worden .
 
De software deed weer rare dingen. Ik heb de link aanklikbaar gemaakt in je post.
Thanks, ik zag het maar kon het niet herstellen op mijn telefoon.

 
Mike, vanaf het begin dat ik hier meelees heb ik altijd het idee dat o.a. Albert Hein hier heeft meegelezen en hun voeding in de winkels hebben aangepast.
Dus dat dit forum de aanstichter was/is.
Nu die Jelka, er zullen krachten achter de schermen zijn die helemaal niet blij zijn met de manier waarop wij onze gezondheid zelf in de hand nemen want - we nemen geen reguliere medicatie meer. (o.a.)
Zelfs producenten moeten hun producten aanpassen en dat kost hen geld.
En dat wie dan ook zal proberen jou in een kwaad daglicht te stellen. Je bent niet dom dus heb je dit zelf ook al bedacht dat dat gaat gebeuren.
Je bent een luis in hun pels.
Laat je niet bang maken. Is slecht voor je gezondheid.
Hierbij een dikke knuffel.
 
Liesje het is allemaal niet zo ingewikkeld he :).
Wat mij wel opvalt dat bijna iedereen zegt dat zijn of haar gezondheid het grootste goed is en er vervolgens bijzonder weinig aan bijdraagt om het ook goed te houden.
Eten moet vooral lekker zijn (lees: gezoet en met verkeerde vetten bereid) en het vertikken om onderzoek te doen naar wat je gezondheid bevordert.
Bij een pijntje of ongemak is dat pilletje toch wel fijn. En weigeren om de oorzaak op te sporen dus lekker doorgaan met symptoombestrijding.
 
Tja, ik weet het. Zonde van mijn tijd om mensen wijzer te maken als ze zelf niet willen.
 
Ik was vrijdag bij een symposium ' Eet je slim' in Leiden. ik heb ongever 10 sprekers gehoord, allemaal dr. ir of prof dr. Allemaal onderzoekers die een praatje van ongeveer 20 minuten hielden over dit thema. Toen ik de lijst van de sprekers zag dacht ik daar moet toch wel interessante informatie tussen zitten.
Wat kunnen geleerde 'slimme' mensen domme dingen zeggen.
Bijv. een hersenonderzoeker vertelde hoe ze een ' functionele MRI scan' maakten om het effect van suiker op de hersenen te zien. Een vrijwilliger ging in de scan en met een lang rietje kreeg hij een zoete drank terwijl de hersens werden gescand. Het bleek dat de hersenactiviteit omhoog ging en de hypothalamus daalde.
Hetzelfde deden ze met water: ijskoud water geeft een daling van de hersenactivieit dus zijn conclusie wa: het stilt de honger en water drinken op kamertemperatuur laat hersenactiviteit stijgen dus conclusie:je krijgt er meer honger van. Wat een geldverspilling die onderzoeken!

Ze trekken kortzichtige conclusies. Ze richten zich op 1 klein onderdeel. Wat ze vergeten is de associatie met zoetigheid die we als kind al leren: zoet is een beloning, zoet is troost. een kind dat valt en huilt krijgt een snoepje als troost, ' wie zoet is krijgt lekkers'
dus het hele emotie eten liet hij buiten beschouwing.
Wetenschappers hebben hun weten op het schap liggen zoals je zegt Mike. Wat niet volgens dit soort kortzichtige onderzoekjes is bewezen bestaat niet...wanmt niet wetenschappelijk bewezen.
Onder de sprekers waren ook psychologen, die les geven en onderzoek doen en nog nooit een client hebben behandeld. Dat is mijn bezwaar tegen dit soort 'wetenschap' het is veel te theoretisch.
Verder old school wijsheden zoals verzadigd vet is ongezond.. (geen onderbouwing)
Wie weet was Jelka er ook, if so dan zal ze erg genoten hebben.
Ik blijf voortaan uit de buurt van wetenschappers!
 
We noemen ze voortaan: schetenwappers. Want als we er niet zoveel aandacht aan zouden schenken, waren ze niet meer dan een 'fart in the wind'.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.326
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan