Voeding en fysieke degeneratie

Jij vindt de opmerking dat negatieve reacties op nachtschades het gevolg zijn van slechte vertering ervan i.p.v. de nachtschades zelf een positieve aanvulling voor de info hierover op dit forum. Wat de auteurs werkelijk zeggen is dat veel planten giftig zijn en dat het afhankelijk is van het vermogen van het lichaam om deze gifstoffen af te breken of plantaardige voedingsmiddelen wel of niet goed vallen. Voedsel, plantaardig of dierlijk, is zo goed of slecht voor je als het verteerd en opgenomen kan worden, dat zeg ik al jaren. Het heeft echter geen zin om het lot onnodig te tarten.

Betekent dit dat je nachtschades volledig moet vermijden? Nee, dat geldt alleen voor diegenen die er echt zeer negatief op reageren. Maar dagelijks eten lijkt me ook niet gezond, vanwege de stapeling van neurotoxines die op de langere termijn problemen kan geven.

Persoonlijk heb ik niet zoveel op met nachtschades. Ik eet alleen bij hoge uitzondering aardappelen en dan alleen buiten de deur en soms eet ik tomatensaus in 4 kazenpizza's of curry's, eveneens buiten de deur. Mijn enige zwakheid is hete pepers, eens in de zoveel tijd moet ik gewoon ongenadig fikken. Ik beschouw nachtschades als medicinaal en door ze af en toe te eten werken ze voor mij niet negatief uit en ik hoop zelfs positief.

Mike
 
Gisteren-avond op franse zender TV5 Monde een 2 uur durende docu genaamd Cash Investigation, het was nederlands ondertiteld, ik heb niet alles kunnen zien.
21.00 - 23.00.
Onderwerp: reportage over de schadelijke methodes van een aantal multinationals.
Het ging o.a. over verpakking van voedingsmiddelen die niet duidelijk genoeg is en vervangen zou moeten door 5 kleuren en hoe "ze" samenspannen om maar te zorgen dat het niet kan doorgaan. (lobbyen). Dus het is er nog niet.
Nitriet werd ook genoemd, waarom niet gewoon vlees dat minder rood is?

 
Liesje.. dat Franse programma heb ik heel toevallig ook gezien en dan het deel over nitriet. Nitriet zou botulisme tegen moeten gaan maar dat werd grondig teniet gedaan omdat een ander bedrijf het al tientallen jaren niet toepast en er was nog nooit iemand ziek geworden. Nitriet vergroot de kans op darmkanker .
 
Jij hebt je haar al zo kort dat ik denk dat helemaal kaal jou goed zou staan. Overigens kreeg ik ergens rond mijn 33e jaar ook al mijn eerste grijze haren.

Mike
 
Heb het inderdaad gemillimeterd poosje terug. I'll stick to the plan ?. Toch balen dat het nu al zo ver is, maar kwa voeding etc denk ik dat ik het onderste uit de kan haal op een rustige (niet gestresste) manier.
 
Ik ben even verdwaald. Er word gespeculeerd dat palmolie/vet transvet soort is. Dit is wegens de nutella nieuws opgedoken.
 
Vanavond (de 16e jan). weer een uitzending op de Franse TV 5Monde.
Ik dacht dat het misschien een herhaling was van vorige week maar nee, vandaag ging het over de C O2 uitstoot plus de vervuiling van de oliebedrijven. Erg interessant.
Misschien voor de liefhebbers opzoeken via Internet voor uitzending gemist.
 
http://wisetraditions.libsyn.com/59-what-causes-heart-attacks

Zijn er hier meer mensen die deze potcast van Wise Traditions beluisteren?

Ik vond hem van vandaag heel interessant. Ik wist wel dat cholesterol geen rol speelde maar de vraag bleef bij mij een beetje wat dan wel. Ik vond het best een logisch verhaal :)

Complotdenker

 
Kurkuma is zeer gezond.
Nu wordt er hier gezegd dat wij het eigenlijk niet goed kunnen opnemen. Zwarte peper kan wel een paar procenten baten. Nou, ik vind dat een beetje raar. Moet de natuur weer een handje geholpen worden?
http://worldunity.me/hoe-haal-je-het-meeste-uit-kurkuma/

Wij gebruiken zeer veel kurkuma, ook verse, en doen hem veel in de bouillon. Lijkt me toch goed, of niet...?

Dorothé
 
Dorothe, ik had dat bericht ook gezien. Dan zijn de produkten meteen erg prijzig en er gaat niets boven gewoon vers denk ik dan.
 
Kurkuma is zeer gezond.
Nu wordt er hier gezegd dat wij het eigenlijk niet goed kunnen opnemen. Zwarte peper kan wel een paar procenten baten. Nou, ik vind dat een beetje raar. Moet de natuur weer een handje geholpen worden?

Dat is een beetje kort door de bocht. Er zijn wel degelijk synergetische verbindingen in de natuur, waarbij verschillende stoffen elkaars werking versterken. Denk hierbij aan de omega-3 in levertraan met verzadigd vet in boterolie van Weston Price, later in een andere variant (lijnzaadolie met kwark) terug te zien bij Joanna Budwig, maar ook kaneel met honing. En dus versterkt zwarte peper ook de werking van kurkuma met maar liefst een factor van 1000!

Mike
 
Ja, dat bedoel ik ook niet. Ik doe het met zwarte peper samen, maar hier gaat het om een speciale oplossing in water en dat kost meteen zeer veel geld.



Zoals hierboven al vermeld hebben wij nu een oplossing voor bovenstaande gevonden en het heet Kenwell Nature curcumin en dit 100 procent natuurlijke product bestaat uit pure curcumine en zuiver bronwater en dat levert het voordeel op dat u exact weet hoeveel van de stof u binnen krijgt en ten tweede heeft u de zekerheid dat de volle 100% van de stof ook wordt opgenomen in het bloed, wat het des te effectiever maakt.
Een fles Kenwell Nature curcumin water kost € 39,95 en bevat 250ml



Dorothé
 
Je kunt jezelf inderdaad al dat geld besparen en het gewoon in gerechten met elkaar vermengen. Investeer dat geld maar in goede ingredienten voor je maaltijden!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.356
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan