Vitamine C

G

Guest

Guest
Hoe zorgen jullie ervoor om genoeg vitamine C binnen te krijgen. Welk eten en welke suplementen zijn hier goed voor?

 
ik gebruik het ook, ik doe het gewoon in een glas water met sole, maar je kan er ook nog een halve citroen in uitknijpen

normaal combineer ik het ook met acerola 1:1

voor de meisjes combineer ik het met smoothies met yoghurt/sinaassapel en ander fruit afwisselend (evt kokosolie/eidooier/kaneel etc)

 
Ik neem dagelijks een volle theelepel acerolakerspoeder wat overeenkomt met 1 gram vitamine C. Verder krijg ik ook wel wat binnen via groente, af en toe wat fruit en rauwe melk. Met groente denk ik aan kiemgroentes, peterselie, brocolli, zuurkool en anderen kolen. Verder af en toe sporadisch eens een kiwi, sinasappel of een stukje tropisch fruit wanneer het ergens op mijn pad komt. Laatst eens een bakje aardbeien gekocht voor in de kwark of wat besjes of ander klein fruit wat ik soms eens koop.

 
Sodium Ascorbate, dit is een niet zure vitamine C, en kan hoger gedoseerd worden zonder darm klachten.

 
Ik neem calciumascorbaat: ik heb kalktekort, dus dat komt mooi uit en ik word misselijk van ascorbinezuur.

 
Gebruik sinds een maand eigengemaakte liposomale vitamine C.

- Ortho-C ascorbinezuur + bioflav. (Losse poeder) (AOV)

- Gedestileerd water

- Lecithine van Bloem

- Blender

- ultrasoon apparaat.

1 borrelglaasje bevat ongeveer 1 gr vitamine C, maar door de betere opname (volgens zeggen )komt

dit overeen met 6 tot 7 gr vitamine C als je dat zo inneemt.

 
Daar gaan we weer met die lecithine. Lecithine is een afvalproduct van de oliepersers en is niet geschikt voor menselijke consumptie. Dit betreft sojalecithine, een zeer ongezond goedje dat je berooft van mineralen, je schildklier sloopt en je volpompt met oestrogenen. Eet smakelijk!

Mike

 
Jou standpunt hierover ken ik Mike en neem deze zeker ter harte.

Maar tot ik een beter alternatief heb hou ik het hier even bij.

Nou zijn het natuurlijk ook geen gigantische hoeveelheden.

60gr lecithine per 2 weken !!

Suggesties betreffende een vervanging voor (soja of zonnebloem)lecithine uiteraard welkom.

 
Lecithine dankt zijn naam aan het feit dat het voor het eerst in eieren werd aangetroffen (het Griekse woord 'lekithos' betekent 'ei'). Dat is dus je alternatief, dat vele malen beter (en veiliger!) is.

Mike

 
Dank.

Maar nu een goede verhouding.

En kan het op dezelfde manier verwerkt worden ( blenderen en ultrasoon )

In een ander topic hierover was men er ook nog niet uit.

 
Geen idee, ben er zelf niet mee bezig. Hopelijk kunnen anderen hier meer over vertellen uit eigen ervaring?

Mike

 
Bedankt voor je toelichting wat betreft lecithine.

Je ziet ..... gezondheid en gezond bezig zijn is ook niet altijd makkelijk.

In dit geval geef ik prio aan de opneembaarheid van Vit. C, todat ik of iemand anders

weer een alternatief heeft voor de lecithine.

Arjan.

 
Archie, dit gaat over ascorbinezuur...(want daar is het werk van Linus Pauling op gebaseerd)



 
Ik kom volgens mij niet veel verder dan rauwe melk. En misschien soms wat groentes waar vit c in zit. Fruit eet ik echt maar heel soms. Ik dacht dat ik met mijn ozonwater en soms wat h2o2 ook wel goed zat.

Ik voel me prima zo. ascorbinezuur spreekt me niet zo aan. Ik heb het echt wel gehad met al die pilletjes en poedertjes. Ik hoop maar dat ik zo goed zit met vitamine c..

Oja, soms krijg ik wat vit c binnen via waterkefir (citroen).

En kombucha natuurlijk! Deze produceert ook vitamine c. Ik baal er een beetje van dat de mijne is overleden. Echt een superdrankje!

Ik snap echt niet dat ik nog steeds zo'n beetje de enige op dit forum ben die zo enthausiast is over kombucha. :?

 
Evan,

Ja, jij bent zo'n beetje de 'kombucha-man' hier. Ik weet niet of ik er enthousiast over moet zijn want ik ben er niet mee bezig.

Wat betreft de vit. C, ik doe precies hetzelfde. Ik heb geen idee waarom zoveel mensen zichzelf ineens gaan volladen met sojalecithine in combinatie met vit. C. Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk blijkt dat dit 1 grote 'hoax' is.

Mike

 
Janse,

Je bent niet helemaal de enige die enthousiast is over kombucha: Ik heb nu 3x gemaakt en de laatste 2 met billingtons melasse: Ik drink het dagelijks, vind het lekker en voel me er goed bij, en de vitamine C erin is mooi meegenomen.

Als je nog interesse hebt in een scooby laat maar horen.

Marian

 
De enige kombucha die ik ken, is een frisdrank van het merk Carpe Diem en is te koop bij Albert Heijn.

Ascorbinezuur kan bij grote hoeveelheden leiden tot diarree en nierstenen.

Het kan ook gemaakt zijn door genetisch gemanipuleerde bacteriën of op een genetisch gemanipuleerd substraat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan