Lieve mensen,
De zomer komt eraan! Juni staat voor de deur. En in juni mogen we weer in een soort lockdown. De NAVO-top in Den Haag is nu het excuus. Overal controle, toegang alleen voor bewoners, bezoek moet aangemeld worden etc. etc. Demonstreren is beperkt mogelijk. Maar ook buiten Den Haag zal je het merken, vrijwel alle actieve agenten zijn nodig, dus is er geen ruimte elders in het land om een buurtfeest te houden. Ook moeten rijexamens wijken en eigenlijk van alles waarvan je dacht dat het niks met de NAVO of Den Haag te maken zou hebben. Dat heeft het natuurlijk ook niet, het voorwendsel van de top geeft alle ruimte om noodverordeningen uit te vaardigen en grondrechten in te perken.
Over demonstreren gesproken, men maakt zich er kennelijk wel druk over. De laatste weken heb ik met Ulrike Guérot en met Sjoerd de Groot over de oorlogszucht van de EU en de NAVO gesproken. Volkeren voor Vrede zal op 24 en 25 juni tijdens de top door middel van demonstraties aandacht vragen voor een andere weg: de weg van de-escalatie, de weg van diplomatie, de weg van transparantie, de weg van investeren in onderwijs en infrastructuur i.p.v. in bommen en granaten.
Voor ‘de elite’ is de sneuvelbereidheid kennelijk belangrijker dan het beëindigen van dood en verderf, je zou bijna denken dat de elite af wil van het volk… En laten we eerlijk zijn, wij willen ook af van deze elite, maar van ons hoeven zij helemaal niet het loodje te leggen, maar gewoon weg van een positie van invloed zodat ze niet nog meer schade kunnen aanrichten.
In Castelo Branco, Portugal, liep ik het Hoofd Handhaven Netwerken Haaglanden tegen het lijf. Wat een toeval! En niet één keer maar wel vijf keer. Bij de derde keer bezwoer hij dat hij hier echt niet was om mij te volgen, en dat geloof ik direct, want zijn dochters wonen hier in Portugal in de buurt van Castelo. Toch had hij het direct over de NAVO-top en vroeg hij of wij ook nog wat van plan waren. Ik houd het maar op beroepsdeformatie.
Frappanter vind ik dat ik mijzelf weer op de NPO zag, in de mini-docuserie De Wankelende Rechtsstaat. Na 5 jaar zit het de mensen bij het OM en de deep state nog steeds dwars dat wij hen met Viruswaarheid zo te kakken hebben gezet. De eerste uitzending net gezien. Daar ging het nog niet over de coronademonstranten, maar was het vooral een introductie van de hoofdrolspelers, denk aan Ferd Grapperhaus, rechter Jacco Janssen, misdaadverslaggever John v.d. Heuvel, oud-advocaat Bram Moszkowicz en hoofdofficier Michiel Zwinkels. In de bonusuitzending bij dfacto gaan we dieper in op deze productie.
Wat door de teaser en aflevering 1 in ieder geval duidelijk wordt, is de elite-mentaliteit. Er wordt zelfs gezegd dat de rechtsstaat eigenlijk boven de democratie staat. Op zich ben ik het daar mee eens, maar over welke rechtsstaat hebben we het? De rechtsstaat van grondrechten, van een overheid die zich aan de regels houdt, een rechtsstaat die er vooral is om de menselijke waardigheid te waarborgen en blind is voor afkomst of overtuiging want rechten komen ieder mens toe?
Dat is duidelijk niet de rechtsstaat die de bovengenoemde ‘acteurs’ uit de serie “De Wankelende Rechtsstaat" zien. Zij zien zichzelf als de rechtsstaat of in ieder geval als een onmisbaar gedeelte ervan: de politiek, de rechtspraak, het bestuur, de politie en natuurlijk de vierde, oh zo onafhankelijke macht, de journalistiek. De complotgedachte dat zij eigenlijk helemaal niet zo zuiver zijn en regelmatig de wet overtreden en waarheid overgewaardeerd vinden, die gedachte wordt inmiddels ondersteund met talloze dossiers, van Fort Oranje tot de inval in Irak, de MH17, het coronaschandaal, de toeslagenaffaire enzovoorts.
Als het allemaal incidenten zouden zijn en echt het resultaat van incompetentie zou zijn, dan zouden de bovengenoemde instituten met de rechtspraak voorop er toch alles aan moeten doen om het vertrouwen in de rechtsstaat te herstellen? Niets is minder waar, krampachtig wordt alles op alles gezet om elke fout en elke misser toe te dekken, waarbij nog veel meer wetten worden overtreden en waarheid wordt begraven onder ‘procedurele rechtvaardigheid’, de scherprechter van de instituten. De uitzending vanuit de Raad van State van 7 mei jl., waar Potkaars mogelijk zijn laatste rechtszaakverslag maakte, was hier een prachtig voorbeeld van. Steun Potkaars door deze open brief met zoveel mogelijk mensen te delen.
Wrongen de staatsraden (rechters bij de Raad van State) zich in alle bochten om de zaak aangaande de demonstratieverboden van 21 en 28 juni 2020 niet inhoudelijk te hoeven toetsen, niet naar de omstandigheden, de gevolgen van de bestuurlijke beslissingen, het excessieve politiegeweld en niet naar de grove grondrechtenschendingen te hoeven kijken? Neen, de Raad van State kijkt bij uitstek of het bestuur bij het nemen van het besluit zich aan de procedure heeft gehouden. En of daarbij gelogen wordt, bewijs wordt achtergehouden of misbruik van bevoegdheden plaatsvindt, is niet relevant.
Het is deze incestueuze aangelegenheid waarbij al die instituten die elkaar controleren vooral het besef hebben dat ze niet zonder elkaar kunnen en dat zij samen de rechtsstaat zijn en dat die nooit mag vallen. Daarom mag er niet aan getornd worden, zelfs niet aan getwijfeld. Elk instituut doet uit alle macht zijn best om een uitkomst die wellicht onwenselijk en in veel gevallen onmenselijk is, te rechtvaardigen met "de procedure is gevolgd", want dat is goed voor de rechtsstaat. Wat er bij deze mensen ontbreekt is de moed om het volk te zien als mensen. Blijf in liefde ook voor hen die te bang zijn om lief te hebben.
We zijn heel dankbaar dat, als je ons werk waardeert, je ons ondersteunt in onze strijd voor liefde en waarheid. De websites met al onze dossiers en uitzendingen in de lucht houden is niet gratis, evenmin als de rechtszaken die nog lopen. Noodgedwongen betalen we op dit moment een aantal van deze zaken van onze persoonlijke rekeningen, daarom zijn we erg dankbaar voor jullie donaties.
Wil je ons persoonlijk steunen, dan kan dat via:
About this platform
willdofreedom.com
dfacto.nu