Viruswaanzin/Viruswaarheid

stroomstoring in Spanje

Is HELEMAAL geen experiment.

Gewoon te wijten aan te veel zonne- en windenergie en een netwerk dat nog primitief is en niet met die energie om kan.
Sinds 29 april is Red Eléctrica in een versterkte beheersmodus terechtgekomen om koste wat het kost een herhaling van de black-out op korte termijn te vermijden. Dit beheer (https://okdiario.com/economia/red-e...ectrico-apagon-luz-sube-35-mes-hogar-14806446) heeft bestaan uit het verhogen van de bijdrage van gas aan de elektriciteitsproductie met 37% en van waterkracht met 5% (https://www.elperiodico.com/es/soci...ca-gas-energia-solar-termica-apagon-117044748), ten koste van de bijdrage van hernieuwbare energiebronnen, waardoor de prijs van de rekening is gestegen. Red Eléctrica erkent impliciet de schuld van de hernieuwbare opwekking aan het feit dat het net in de staat is gekomen waarin het kon instorten, door het net veilig te stellen door de bijdrage van hernieuwbare energie te verlagen.

De hernieuwbare energiesector bekritiseert deze versterkte modus (https://www.20minutos.es/noticia/57...ca-desde-apagon-por-desperdicio-electricidad/) die ertoe leidt dat 8% van de door zonne-energie geproduceerde elektriciteit wordt verspild.

Dit is waar de energietransitie over gaat: blackouts, hogere rekeningen en verspilde elektriciteit. Het is een ontwerpfout die al bekend was voordat de overgang begon en die om ideologische redenen is genegeerd.

Lieve mensen,

Vaak vragen mensen zich af wat zij kunnen doen om de wereld te veranderen. Om dan tot de conclusie te komen dat het hopeloos is, dat zij te weinig invloed hebben, dat de mens zijn fouten blijft herhalen, dat er kwade krachten in het spel zijn etc. etc. Die gevoelens en gedachten zijn heel normaal, maar ze zijn niet waar. De wereld ís.

Je hebt dus helemaal geen verantwoordelijkheid deze te moeten veranderen. Het enige waar je je druk over hoeft te maken is je eigen leven in die wereld. En als ik zeg druk maken, dan bedoel ik niet peinzen, navelstaren of stress vasthouden over alles dat je had moeten doen of nog moet doen, maar letterlijk bezig zijn totdat je moe bent en weer kunt rusten.

Nu zullen sommigen van jullie zeggen, maar waar heb jij je dan zo druk over gemaakt? Waarom voer je rechtszaken en demonstreer je? Dat doe je toch voor een betere wereld? Ja en nee, natuurlijk hoop ik op verandering en wil ik daar graag een deel van zijn, en zet ik mij in voor liefde, waarheid en rechtvaardigheid. Maar het voorbeeld dat je stelt door op te staan, door je uit te spreken en door je in te zetten voor een waarde-gestuurde samenleving, ís de verandering. Het is het zichtbaar maken daarvan en het inspireren opdat meer mensen dat ook zullen doen. Niet omdat je hen erop wijst dat zij dat moeten, maar omdat zij van binnen voelen dat zij zich moeten uitspreken voor datgene dat zij graag willen veranderen in de wereld.

In 2020 en 2021 kreeg ik vaak te horen dat het harder moest en dat bloemen en hartjes geen dictatuur zouden stoppen. En even zo vaak kreeg ik te horen dat ik radicaal geworden was omdat ik sprak over een regime en ik opriep tot een tribunaal om de daders van de misdrijven tegen de menselijkheid te berechten. Toch bleef ik toen, en blijf ik nu, precies dat doen, niet omdat ik hoop dat het weer in de mode komt of omdat ik er likes of views mee zou krijgen, maar omdat dit hetgeen is dat ik meer in de wereld wil zien.

Ook kreeg ik vaak te horen dat ik een sekteleider was; een rattenvanger van Hamelen. Ik snap heel goed wat deze figuren uit de oude media hiermee wilden bewerkstelligen. De karikatuur van liefde, de karikatuur van gezond verstand en de karikatuur van geduld. Het voor gek zetten van datgene waar het regime geen inhoudelijk antwoord op had en op heeft.

Liefde is niet te patenteren, de grootte is niet te meten, de oorsprong is ondoorgrondelijk. Alle AI in de wereld kan het nog steeds niet namaken. Het is zo onlosmakelijk verbonden met ons als mens, met onze sterfelijkheid, met onze kwetsbaarheid, imperfectie, afhankelijk en hulpeloosheid. Het is ons geheime wapen om al deze onvolkomenheden te overwinnen.

Het is een boodschap die zo eenvoudig is dat velen snel afgeleid raken op alle richtingen ervan. Liefde veroorzaakt kinderen, het veroorzaakt huwelijken, het veroorzaakt gemeenschappen, het veroorzaakt leiderschap, het veroorzaakt empathie, het veroorzaakt vegetarisme, het veroorzaakt gelijkheid, het veroorzaakt rechtvaardigheid.

Eigenlijk alles waar agenda2030 zegt voor te gaan zorgen, maar dan zonder het woord liefde te noemen of ook maar impliciet te bedoelen.

Wij als mens hebben helemaal geen megalomane projecten nodig of een ‘one world government’. We hebben alleen liefde nodig, zo veel mogelijk, dan komt de rest wel goed.

We zijn heel dankbaar dat, als je ons werk waardeert, je ons ondersteunt in onze strijd voor liefde en waarheid. De websites met al onze dossiers en uitzendingen in de lucht houden is niet gratis, evenmin als de rechtszaken die nog lopen. Noodgedwongen betalen we op dit moment een aantal van deze zaken van onze persoonlijke rekeningen, daarom zijn we erg dankbaar voor jullie donaties.

Tussentijdse update d.d. 23 mei 2025 inzake CBG/IGJ zaak​

Op 1 april 2024 heeft er een telefonische hoorzitting plaatsgevonden waarin erkend werd dat inderdaad niet de IGJ de bevoegde instantie was, maar zeer waarschijnlijk het CBG. Er werd toen medegedeeld dat de beslissing op bezwaar uiterlijk 24 april 2025 op de deurmat zou vallen.

Inmiddels heeft de IGJ een besluit op bezwaar genomen [zie bijlage]. Ook deze uitspraak is weer onbegrijpelijk en overwogen wordt om hier beroep tegen in te stellen bij de rechtbank.

In deze uitzending duiden Willem, Jacob en Maria-Louise de uitspraak van de IGJ.

Lieve mensen,

De afleidingen volgen elkaar in snel tempo op. Rusland aangevallen, nieuwe Covid-varianten, Polen kiest toch een nationalistische president, elektra black-outs, verzengende hitte en droogte, maar plots regen en hagelbuien, en Wilders stapt uit de coalitie. Kortom, de NAVO-top komt dichterbij, nog maar een paar weken en dan begint het spektakel. Komt Donald Trump? Treedt Oekraïne toe tot de NAVO? Krijgen we 'boots on the grounds'?

Helaas geven tops als de komende, zelden antwoorden op deze vragen, maar die antwoorden blijken des te meer uit de propaganda, oorlogszucht en escalatie die we dagelijks meemaken. Vergeet het toneelstuk, je weet het al, die oorlog moet er komen. Sterker nog: die is er al. De oorlog is namelijk tegen de eigen burger. In die zin hebben Rusland en China allang gewonnen, de democratie heeft gecapituleerd. Een staatssysteem dat door een kleine groep wordt geleid en technologie tot ideologie verheft zal altijd domineren over systemen die met heimwee hangen aan het verleden of met moraliteit de maatschappij in goede banen wil leiden of die denkt dat democratie de 'market place of ideas' betreft.

Een geleide of gestuurde economie is superieur; de oorlogseconomie. De NAVO/DHS wilde het eerst civiel doen middels een 'gezondheidscrisis'. Nu dat is mislukt moet het toch maar militair. Hoewel militair de NAVO tekort doet. De NAVO is een psyop organisatie die zich vooral bezig houdt met propaganda, communication and engagement, LIHOP, false flags en het roven van grondstoffen van landen die niet gehoorzamen.

Het verschil kan niet duidelijker gegeven worden dan in Oost Europa. In Roemenië mocht de nationalistische kandidaat per se niet winnen, net als in Moldavië, Georgië, Frankrijk of Duitsland, want de politieke lijn is niet die van de NAVO, maar in Polen mocht de nationalistische kandidaat wel winnen! Nawrocki is namelijk pro NAVO.

De klucht van links en rechts, of migratie of terrorisme, allemaal afleiding. Zolang de burger meewerkt aan zijn eigen onderwerping waarbij de schuld ligt bij de ander, en waarbij de overheid als grote broer dat wel even op zal lossen, is het kinderlijk eenvoudig, maar kennelijk effectief. Kennelijk is de burger, ondanks de bewijzen van een kwaadaardige overheid, toch geneigd de buurman de schuld te geven.

Wat kan jij er tegen doen? Werk er niet aan mee. Spreek je uit tegen oorlog. Doe aangifte tegen elke minister of andere ambtenaar die aan oorlogspropaganda doet. Koop geen producten van bedrijven die verdienen aan oorlog. Spreek je elke dag uit voor vrede, want oorlog, hoe onvoorstelbaar ook, is binnen het bereik van de narren, lakeien en clowns die onze overheidsgebouwen bevolken.

We zijn heel dankbaar dat, als je ons werk waardeert, je ons ondersteunt in onze strijd voor liefde en waarheid. De websites met al onze dossiers en uitzendingen in de lucht houden is niet gratis, evenmin als de rechtszaken die nog lopen. Noodgedwongen betalen we op dit moment een aantal van deze zaken van onze persoonlijke rekeningen, daarom zijn we erg dankbaar voor jullie donaties.

Wil je ons persoonlijk steunen, dan kan dat via:

5-06-2025
Nabeschouwing zitting d.d. 3 juni 2025 in de rechtszaak van Stichting VoorWaarheid (VW) tegen de Inspectie Gezondheidszorg & Jeugd (IGJ) inzake het beroep niet tijdig beslissen + verzetschrift

Vanaf minuut 42.

Dit is weer een halve waarheid, die door het trekken van verkeerde conclusies een hele leugen wordt.

Ja, 4chan was onbetrouwbaar. En de eerste die ons dit mededeelde, lang voor het artikel van Intel Drop dat recentelijk verscheen, was... Q.

1000038991.jpg

Q is iets meer dan 2 maanden actief geweest op 4chan, tot deze post op 18 januari 2018. Daarna verschenen de Q-posts uitsluitend nog op 8chan, later 8kun genoemd. Waar is het 'bewijs' dat ook 8chan een Israelische psyop was? Alleen Q-volgers weten dit, inktzwarte doemdenkers als Engel en met name Pols staan natuurlijk weer te snel klaar met hun conclusies.

Mike

Vanaf minuut 42.

Dit is weer een halve waarheid, die door het trekken van verkeerde conclusies een hele leugen wordt.

Ja, 4chan was onbetrouwbaar. En de eerste die ons dit mededeelde, lang voor het artikel van Intel Drop dat recentelijk verscheen, was... Q.

Bekijk bijlage 38038

Q is iets meer dan 2 maanden actief geweest op 4chan, tot deze post op 18 januari 2018. Daarna verschenen de Q-posts uitsluitend nog op 8chan, later 8kun genoemd. Waar is het 'bewijs' dat ook 8chan een Israelische psyop was? Alleen Q-volgers weten dit, inktzwarte doemdenkers als Engel en met name Pols staan natuurlijk weer te snel klaar met hun conclusies.

Mike
En ook al zouden zowel 4 als 8 chan een medium van Israël zijn, dan nog zegt dat in feite niets over de berichten die er op verschijnen. Ik kan toch ook een advertentie laten zetten in een systeemkrant als het AD of de Telegraaf.

Vanaf minuut 42.

Bekijk bijlage 38038

Mike

Engel heeft in het begin zijn deel gedaan. Nadat de corona geweest is, lult ie maar wat aan is mijn gedacht. Concentreert zich beter op zijn haar. :ROFLMAO:

1. Willem vertelt…

Lieve mensen,

Wat is het leven mooi!

Vooral als je de tijd neemt om te luisteren naar de stilte of mooie natuur te zien of het leven op een dorpsplein gade te slaan, natuurlijk helpt het dat ik, als ik dit schrijf, op Tenerife ben waar de zon en felle kleuren elk oogopslag interessant maakt.

Het bevestigt nogmaals dat het leven wordt afgeleid door gebeurtenissen, evenementen, rampen, crisis, etc etc. En hoewel er in de wereld inderdaad veel lijden, armoede, vernietiging en ongeluk plaatsvindt, bedoel ik eigenlijk meer de manier waarop dit op ons wordt afgevuurd. Elke dag is er weer iets nieuws, dat vorige week het kabinet 'viel' is al weer oud nieuws. Vandaag is zelfs de klucht tussen Musk en Trump alweer aan het vervagen. De rellen tegen Trump in LA en het schip met Greta dat belet wordt Gaza te bereiken door de IDF, staan deze week op het menu. Voor de lokale media is er ook wat hoor, zo was er hier op Tenerife de dag van de strijdkrachten met dit jaar een militaire parade inclusief een koninklijk defilé in Sant Cruz de Tenerife. En natuurlijk Roland Garos en Spanje - Portugal in de EUFA nations league, of etc etc.

Case en point; de afleidingen worden steeds intenser en volgen elkaar in een hoger tempo op. De kans dat het echt uit de hand loopt is, voor de gebieden die niet op dit moment in oorlog zijn, vrij klein. Tot zo ver het goede nieuws. Dat er zoveel afleiding nodig is laat een paar dingen zien.

De elite heeft haast en dus geen behoefte aan publieke debatten of überhaupt democratische processen, alles wat WEL relevant is voor ons leven wordt medegedeeld, maar wel als een voetnoot in de hoop dat er geen rumoer over ontstaan. Het wel te noemen geeft voor later de mogelijkheid om te zeggen, ja maar dat is met zijn allen afgesproken.
De huidige narratieven staan zwak, die halen het niet zonder heel veel propaganda en censuur. Migratie, gezondheid, klimaat, stikstof, LHBTI, allen verliezen ze stoom en halen de eindstreep niet, dat is te vroeg want nog niet alle onderwerpingswetten en reglementen zijn klaar, laat staan geïmplementeerd.
Polarisatie is een zeer welkom ventiel, de elite is zich zeer bewust dat de situatie snel kan omslaan. Beter dat bevolkingsgroepen met elkaar vechten dan te realiseren dat er een gezamenlijke vijand is. Links-rechts blijft een van de sterkste concepten, de programmering is zo sterk dat ondanks dat links en recht zo ongeveer stuivertje hebben gewisseld op veel belangrijke thema's, de groepen de hakken in het zand hebben gezet en elk standpunt verdedigen vanuit een tribaliteit.
Ik denk nog wel eens aan little finger, een personage uit de hitserie 'game of thrones' met zijn fameuze uitspraak "chaos is a ladder" , zolang little finger een stap voor bleef door de chaos te veroorzaken kon hij mensen om zich heen manipuleren. Een ander voorbeeld daarvan is de gevleugelde uitspraak "Never waste the opportunity offered by a good crisis" een quote die wordt toegeschreven aan Machiavelli. De chaos is dus vooral een chaos voor hen die het doelwit van de manipulatie zijn.

Als je vermoedt dat jij ook een doelwit bent, wat kan je dan doen om je niet te laten manipuleren? Velen zullen zeggen, je zo goed mogelijk informeren, maar dat is slecht een deel van de oplossing. De hoeveelheid aan informatie die op je af komt maakt het namelijk onmogelijk om alles te checken en te wegen.

Ik denk dat elk stuk informatie moet worden beantwoord met de vraag of het nu een reëel, acuut en levensbedreigend gevaar is? Zo niet, en dat is vrijwel niks, dan is het dus niet echt belangrijk, in ieder geval geen reden om je hoofd over te verliezen of het van de daken te schreeuwen.

Een volgende is: kan dit als het waar is effect hebben op mijn leven? Zo ja dan kan je er, zodra je tijd hebt, eens wat dieper naar kijken en nagaan wie dit nieuws brengt, of het waar is, etc., etc. Als het waarschijnlijk geen effect heeft op je leven maar je merkt dat je je er toch over opwind of dat het je niet los kan laten is het misschien goed om de vraag te stellen: wil ik hier een studie of zelfs mijn hobby van maken? Nee? Droppen, het heeft geen waarde, hooguit negatieve, namelijk afleiding of polarisatie.

Wat wel een interessante vraag is, waarom wordt je getriggerd door bepaalde berichten? Wat doet het met je? Door die emoties gade te slaan en de vrije loop te laten zonder dat je een actie onderneemt, maar gewoon gadeslaan kom je vanzelf bij een punt in jezelf dat wel belangrijk is.

Wat ik hier boven beschrijf is een voorbeeld en methode van hoe je kan omgaan met heftige informatie zodat je niet de hele dag erdoor beheerst wordt. Ik hoop dat dit je op weg helpt om je eigen routine te ontwikkelen zodat je, in het woud van informatie, een productief en gelukkig leven kan leiden.

Wil je ons persoonlijk steunen, dan kan dat via:

Willem vertelt…

Lieve mensen,

Helaas is het de griezels toch weer gelukt om een oorlog te starten en komen er onschuldige burgers om. Twee landen op een ander continent die beide in, voor ons, onbegrijpelijke talen spreken, geen buurlanden zijn, elkaar ook niet via een landleger kunnen bezetten en beide totaal andere culturen hebben dan enig land in Europa, beschieten en bombarderen elkaar, om redenen die onnavolgbaar zijn.

Onnavolgbaar, omdat het verhaal over kernwapens totaal ongeloofwaardig is en de motivatie van b.v. Netanyahu om via een oorlog uit de gevangenis te blijven (hij staat op het punt veroordeeld te worden voor meerdere corruptiezaken) is te simpel. Dit soort oorlogen worden niet beslist door de verkopers ervan maar door de deepstate.

Alsof Gaza en Oekraïne nog niet genoeg waren om een mening over te hebben wordt nu de zaak in het publieke debat nog meer op scherp gezet. Iedereen moet een mening hebben; of vóór Israël of tégen Israël. Ridicuul natuurlijk, want Israël is geen significante handelspartner, is geen lid van de EU en heeft cultureel ook niks te maken met Europa. Toch is er ook in Nederland een enorm debat dat opvallend genoeg een links-rechts debat is waarbij je of steun of afkeuring moet uitspreken.

Gelukkig zijn er ook mensen die opletten en de vraag zelf ter discussie stellen. Waarom moet ik een kant kiezen als mijn keuze er niet bij staat? Ik kies altijd de kant van de burger, van mensenrechten, van verdraagzaamheid, van non-interventie, van diplomatie. Helaas zijn de twee keuzes: oorlog en oorlog. Daar doe ik niet aan mee en ik hoop dat er meer mensen zijn die zien dat ze gemanipuleerd worden met de inmiddels bekende keuze van het valse dilemma of social justice of the greater good.

Wat wederom duidelijk wordt is dat onze 'regering' helemaal geen beslissingsbevoegdheid heeft en dat pijnlijk duidelijk maakt met een Schoof die schaapachtig staat te lachen op een serieuze vraag over het optreden van Israël. Daarmee duidelijk makend dat hij niet de premier is, maar nog steeds de baas van de inlichtingendiensten die niet lacht om de situatie in Israël of Iran, maar lacht om de rol waar hijzelf in verkeert. Die lach waarmee hij zegt:"als je wist wat ik wist zou je begrijpen dat ik geen antwoord kan geven op jouw vraag, daarmee zou ik de planning van mijn mededaders verraden."

We zien Wilders juichen voor Israël, Nederland is inmiddels een bijzaak geworden voor hem. We zien Timmermans eindelijk het juk van zich afwerpen van de spindocters die hem tot nu toe afremden. Hij liep mee met de rode lijn, nu mag het een sprint zijn naar de eindstreep van de horse race, die moet leiden tot een CDA-PvdA-VVD regering met gedoogsteun van de PVV. Fijn als de scripts simpel blijven, dan kan iedereen een beetje in z'n rol komen.

Alsof politiek er nog iets toe doet, het is het brood en spelen van vandaag. Als je toch geen invloed hebt dan kan je, of je lot in handen leggen van een gokspel waar je altijd verliest of van de politiek. Het is effectief hetzelfde. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet moet stemmen, ga vooral stemmen en stem op diegene die op dat toneel constant kan laten zien dat het toneel is.

Met zoveel afleiding zou je bijna vergeten dat de digitale agenda onder het mom van duurzaamheid en agenda2030 lekker doorloopt. Sterker nog, met al de dreigingen zijn er meer bevoegdheden nodig voor de geheime diensten, die diensten die achter vrijwel elke terroristische aanslag en elke oorlog zitten.

Toch mogen wij onszelf gelukkig prijzen want wij zitten niet in een oorlog, daar moeten we ons ook tot het uiterste voor inzetten. De les die wij kunnen leren uit de oorlogen die nu woeden is dat het volk diep wordt verdeeld door propaganda en false flags, waarbij de uiterste flanken het midden overstemmen en er alleen nog ruimte is voor radicale beslissingen en niet voor waarheid of rechtvaardigheid. Spreek je daarom elke dag weer uit voor liefde, voor waarheid en bovenal voor vrede. Oorlog is een staat van waanzin die alleen kan ontstaan als die waanzin vat krijgt op het publieke debat.

Blijf in liefde, juist nu, nu het het meest nodig is.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan