Viruswaanzin/Viruswaarheid

1. Willem vertelt…

Lieve mensen,

We kunnen eindelijk van de zomer genieten, de NAVO-top is bijna voorbij, maar de grote rooftocht is helaas nog niet ten einde. Ik hoop dat dit een wake-up call is voor iedereen die nog bezit heeft om dit veilig te stellen. Wat de crisis ook inhoudt het antwoord zal altijd zijn meer belasting en minder vrijheid, dat hebben de laatste jaren wel laten zien.

Inmiddels is alle 'desinformatie' verdacht om een denkbeeldige band met Rusland. Waar het eerst nog onafhankelijke scenario's waren, wordt nu alles in een trechter gegoten. Een kritische blik op klimaatverandering? Russische invloed, tegen de C19 injecties? Rusland. Tegen de CBDC en EU? Rusland enz. enz. Het is eentonig maar wel effectief. De oorlogspropaganda draait op volle toeren, niet dat daarmee direct een hete oorlog komt, maar wel een verdachtmaking van elke systeemcriticus.

Een valkuil die ik helaas veel zie is om datgene wat er op je wordt afgevuurd te omarmen als een geuzennaam. Zoals wappies, antivaxxers, anti-overheids extremist of Putin-apologist, dit zijn slechts enkele voorbeelden. Wat je daarmee doet is toch meedoen aan de polarisatie, evenals anderen slapers of schapen noemen of NPC's. Hoe verleidelijk het ook is om, vanuit het uiten van frustratie, je hierin te laten gaan, is het niet verstandig omdat een debat hiermee minder toegankelijk wordt.

Nog steeds heeft het 'volk' uiteindelijk de macht, maar niet als het volk verdeeld blijft. Wat we nu zien met de nieuwe verkiezingen is een herhaling van zetten. Een demissionair kabinet ramt alles wat al gedaan wordt door de deepstate er doorheen om een legitimatie achteraf te geven. Zelfs als je d.m.v. verkiezingen een kabinet bijeen zou kunnen krijgen dat daar fundamenteel tegenin gaat, dan nog zijn de instituten zo doordrenkt met agenda2030 dat er alleen marginale stappen worden gemaakt. Dan volgt er weer een periode van demissionair enz. enz. Het is dus op zijn best 1 stap vooruit en 10 stappen terug.

Moet je dan maar helemaal niet stemmen? Ik denk dat stemmen nog wel een functie heeft, bijvoorbeeld op van Meijeren en van Houwelingen die, door vragen te stellen en moties voor te leggen, zichtbaar maken dat de democratie van a tot z niet deugt. Daarmee ontmaskeren zij de schijndemocratie.

Want laten we eerlijk zijn, door te stemmen heeft de burger geen enkele invloed als er daarna door voorgeselecteerde vertegenwoordigers in een partijdiscipline een coalitieakkoord wordt gesloten. De regels voor het discours worden bewaakt door ongekozen ambtenaren en het beleid wordt bepaald door ongekozen ministers en SG‘s en DG's. En mocht er toch iets per ongeluk veranderen, dan wordt dit door voor het leven benoemde rechters weer teruggefloten. Alles omwille van agenda2030 dat steevast als artikel 2 en artikel 8 van het EVRM wordt aangeduid.

Demonstreren in een democratie heeft zin maar het tegendeel is ook waar. Demonstreren in een dictatuur heeft geen zin, er is immers geen verantwoording richting de kiezer, de burger etc. etc. Het enige dat nog werkt is stemmen met de voeten, stemmen met de beurs en staken. Waarom dit nog niet gebeurd is, is omdat dit acties zijn die bijna nooit zonder kleerscheuren zijn. Je zet je inkomen of je vermogen op het spel of je verlaat het land dat je juist wilt redden.

Toch is het uitstellen of negeren van de vraag wat je kan doen dat werkelijk invloed heeft op de macht, een verliezende strategie. Het is wachten op verdere escalatie vanuit het regime en denk niet het valt wel mee. Kijk objectief waar we nu zijn t.o.v. 2019. Is er al recht gesproken over het Covid schandaal? Is de massamigratie verminderd? Is de inflatie al afgenomen? Is terrorisme al verslagen? Is de oorlogsdreiging minder? Is het leven makkelijker geworden? Etc. etc. Het verandert niet vanzelf en gezien het Amerikaanse bombardement op Iran is de hoop op verlosser Trump nu ook echt wel voorbij.

Je zal het zelf moeten doen, of beter gezegd wij zullen het samen moeten doen. Dat is het accepteren dat 2019 niet meer terugkomt, dat de toekomst nu eenmaal onzeker is en op korte termijn niet opeens duidelijker. Dat is ook beseffen dat je stilhouden een verliezende strategie is. Dat is ook je realiseren dat een strijd zonder offers en schade alleen in films voorkomt.

De contacten en banden die zijn opgebouwd over de laatste jaren zijn cruciaal om je te informeren en in te zetten voor een leven buiten het regime. Dat zal niet makkelijk zijn en niet van de ene dag op de andere dag geregeld, maar als je jezelf een leven in vrijheid gunt, dan doe je wat nodig is voor die vrijheid.

Blijf in liefde, want dat is altijd je leidraad, hoe moeilijk het ook wordt.

Bedankt voor alle steun en donaties, dat betekent heel veel voor mij. Toch is het niet genoeg om alle kosten te dekken. Veel betaal ik nog zelf, van websites tot juridische kosten.

Nu komt daar een grote nieuwe kostenpost bij: de cassatiezaak, die ongeveer €10.000 kost. Wil je helpen dit mogelijk te maken? Elke bijdrage helpt.

Lieve mensen,

Wat een heerlijke zomer is het nu al. Juli is pas net begonnen en overal gonst het al van een hitteplan. De boodschap is duidelijk, o wee als je wilt genieten van de zomer, je moet in de stress blijven. Elke week een nieuwe hoepel, elke week gekker.Wat ik zo mooi vind is dat velen het al niet meer erg vinden, of i.i.g. niet meer boos worden om al die leugens en nonsens van C19 tot climate change en van Oekraïne tot Iran.

Natuurlijk gebeuren er vreselijke dingen, tijdens C19 is er een aanzienlijk aantal mensen gestorven aan een verkeerde behandeling en later nog velen meer aan de experimentele gentherapie. Ook in Oekraïne, Gaza of Iran sterven velen nodeloos, zinloos.

Het verschil zit hem in ‘ondanks of dankzij’. Overheden die zich op de borst kloppen, Ngo’s die over elkaar heen rollen, NAVO-toppen die miljarden aan uitgaven beloven om ons veilig te houden: allemaal show. De werkelijkheid is dat overheden de grootste oorzaak zijn voor al dat nodeloos sterven. Niet eens omdat er bij alle bestuurders een groot complot van depopulatie zit, maar vooral door de overtuiging dat ingrijpen sowieso beter is dan niet ingrijpen.

De angst voor het onbekende, de existentiële twijfel, hoe je het ook noemt, de mens kan over het algemeen slecht met onzekerheid omgaan. Helaas is het meest voorkomende copingmechanisme om heel actief ‘iets’ te gaan doen.

Voor bestuurders is het natuurlijk fantastisch om angst aan te jagen, alles wat normaal niet kan, kan opeens wel. Mensen raken gemotiveerd, de schouders worden er onder gezet, in veel gevallen neemt het solidariteitsgevoel zelfs toe, we doen het samen.

Maar ook bestuurders vallen ten prooi aan die overactivatie door onzekerheid. De kunst van het rampen bestrijden zit in de rust bewaren en kijken wat er allemaal i.i.g. niét gedaan hoeft te worden. Maar de kunst van het marketen van een ramp is alles en iedereen aanzetten en stakeholder zijn van de ramp. Zelfs als het een storm in een glas water is, sterker nog, juist dan.

Toch is er een lichtpuntje, want climate change is met geen mogelijkheid tot een ramp te maken. Toegegeven; mensen die er in geloven zullen vast in de stress schieten, maar toch is die stress minder dodelijk dan een spuit in je arm of een bombardement.

Warm weer kan zeker ongemak geven, maar dodelijk is het niet. Natuurlijk gaan er oude van dagen vaker dood bij warm weer, maar vergeleken met koud weer is het niet indrukwekkend. Kou kan wel degelijk levensbedreigend zijn. Maar de mens kan zich prima aanpassen, door kleding en verbranding van hout, kolen of olie zijn we in staat om in gebieden te wonen ondanks de kou.

Het tegenovergestelde is ook waar. Door de komst van elektriciteit, met name koeling en airconditioning, is de mens ook veel beter in staat om in warme gebieden te wonen, of i.i.g. veel productiever te zijn vergeleken met wat er daarvoor kon.

De moraal van het verhaal is dat ons aanpassingsvermogen zo enorm veel groter is dan het ongemak van een warme dag of koude nacht, dat we echt kunnen stellen dat climate change een onmogelijke opgave is voor het bestuur om er een crisis van te maken. De vraag is of dat ook wel de opzet is. De miljarden aan gemeenschapsgeld die zijn geroofd onder het mom van klimaatactie en de miljarden die nog geroofd gaan worden onder het mom van iedereen meebetalen aan de CO2 ‘vervuiling’, zijn de echte ramp. CO2 is niet de aanjager van een global warming, dat is het nooit geweest en dus kan de mens daar ook niet verantwoordelijk voor zijn. CO2 is het tokeniseren van jouw beroving. Doe er dus niet aan mee, niet aan CO2 compensatiebijdrage, niet aan een CO2 boekhouding, niet aan emissiezones, gewoon allemaal niet.

Geniet dus van het weer, doe weinig en als je denkt dat er een ramp is, doe dan nog minder, het valt wel mee, zolang je je hoofd maar koel houdt.

Bedankt voor alle steun en donaties, dat betekent heel veel voor mij. Toch is het niet genoeg om alle kosten te dekken. Veel betaal ik nog zelf, van websites tot juridische kosten. Nu komt daar een grote nieuwe kostenpost bij: de cassatiezaak, die ongeveer €10.000 kost. Elke bijdrage helpt.

Lieve mensen,

Geniet van de komkommertijd!

Aan het eind van de zomer komen we er namelijk achter dat er nog veel meer geroofd is dan wij al dachten en dat de misdrijven begaan door overheden nog veel schandaliger zijn dan wij konden voorstellen.

Maar voor nu, geniet en realiseer je dat niet alles jouw verantwoordelijkheid is en dat niet alles je volle aandacht verdient.

Door een overkill aan doom en gloom raak je uitgeput, en dat is precies de bedoeling van de barrage aan propaganda, nepnieuws en valse dilemma’s.

De media, politiek, wetenschap en de rechtspraak doen er alles aan om de burger murw te beuken in een poging je te laten zeggen:” ik kan het allemaal niet meer bevatten, doen jullie maar wat jullie denken dat goed is”.

Zo ook het toneelstuk met de verkiezingen: Bontebal en Eerdmans komen ‘opeens’ sterk op, zouden zij voor de verrassing gaan zorgen? Neen, zij komen niet spontaan op, het is een toneelstuk waar menigeen zich in kan verliezen in de hoop op een verlosser. De verlosser komt niet, die is er al, maar kijkt naar anderen om de klus te klaren, die verlosser ben jij namelijk zelf.

Politiek is geen antwoord op een beschaving in verval. Het consumentisme, het hedonisme, de virtuele wereld, de insta-likes en insta-famous zijn allemaal tekenen van decadentie, van een projectie van het ongenoegen over jezelf. Het klinkt hard, maar ik bedoel niet dat je niet mag genieten van een nieuwe auto, een tropische vakantie of koffie op een terrasje, by all means, geniet er ten volle van. De decadentie zit hem in het meer willen dan je al hebt, het niet zonder kunnen, het beter dan de buurman willen hebben, het doen van dingen uit verveling of externe verwachting.

Zingeving kan alleen van binnenuit komen. Bij de een komt het door de stilte toe te staan, bij de ander door keihard bezig te zijn. Hoe dan ook, het is een proces met jezelf, niet een opdracht van een kerk, een bevestiging van een ander of een verwachting van een ouder, allemaal irrelevant. De zin van jouw leven is jouw leven en alleen jij leeft dat leven en hebt de beslissingskracht om het te sturen, te beslissen en richting te geven.

Waarom gebruik je die vaardigheden niet veel meer? Bang voor het effect? Voor de reactie van je omgeving? Voor het oordeel van jezelf, dat je egoïstisch bent? Juist nu, nu de wereld in beweging is en de gebaande paden niet meer leiden tot de verwachte doelen, is het wellicht tijd om het roer eens om te gooien. Deze tijd geeft je precies wat je nodig hebt, een unieke kans om echt bewust leiderschap te tonen over je eigen leven. Niet door rigoureus alles anders te doen, maar door rigoureus alles te doen waarbij je voelt dat je geroepen wordt, door jezelf.

·

Lieve mensen,

Ik hoop dat iedereen geniet van de zomer, de komkommertijd, de tijd van vrienden bezoeken, lekker in de natuur wandelen of fietsen en veel in de zon zijn.

Vorige week kregen wij de vragen: “Waar is de nieuwsbrief? Waar is de column?” In de zomer doen we die om de week, maar het doet mij goed dat velen er naar uitkijken.

Nu ik weer terug ben in Nederland en er eindelijk uitspraak wordt gedaan in de zaak Fort Oranje begint ook een tijd van reflectie. Wat hebben we allemaal meegemaakt de laatste jaren? Was het allemaal echt? Helaas wel. Natuurlijk veel gedaan en gezien en ontmoet, wat ik niet had willen missen. En op de vraag of ik het weer zou doen: Ik zou hooguit een paar details anders willen doen.

In Portugal en Spanje heb ik veel mensen gesproken over hun leven daar. Dat is niet altijd vlekkeloos of rooskleurig of de droom die ze voor ogen hadden, maar de rode draad is wel dat ze blij zijn dat ze een stap hebben gemaakt. Want daarmee is er weer regie over het eigen leven genomen, zijn de vaardigheden aangescherpt en het vertrouwen gesterkt dat ze het kunnen en het overal ter wereld wel zullen redden. Op een afstand wordt de Nederlandse politiek nog wel gevolgd, maar zich er druk over maken is er nog maar zelden bij. Wel is er een soort weemoed of melancholie naar het Nederland van vroeger, maar ook de wetenschap dat dát Nederland er sowieso niet meer is.

Ik ga overigens nog wel stemmen in oktober, niet omdat ik denk dat de democratie nog werkt of dat ik invloed kan uitoefenen op het landsbestuur, maar omdat ik mensen in de Kamer wil die door vragen, wetten, dossiers en interrupties het gekkenhuis zichtbaar en tastbaar maken.

De leugens over klimaat, stikstof, covid, we horen ze nu al jaren en ze hebben niet eens meer het effect van ergernis of polarisatie, maar meer een medelijden met de mensen die zichzelf elke dag wijsmaken dat het heel erg is, om daarmee de door de overheid veroorzaakte problemen te legitimeren. Een soort gevangene die zichzelf elke ochtend in de spiegel aanpraat dat hij geen gevangene is, maar er zelf voor kiest.

Enige ophef over de zaak Van Kessel is er nog wel in deze komkommertijd. Vooral de nieuwe media zijn er druk mee, daarmee eigenlijk een soort “groundhog day” afleverend, want dit toneelstuk hebben we al eerder gezien. Huig Plug, ikzelf en vele anderen gingen hem voor, want zo gaat dat in een dictatuur, iedereen komt aan de beurt. Toch plaats ik nog wel een kritische noot bij de stellingen die worden ingenomen door het verzet, zoals het roepen dat hij onschuldig is en het claimen dat er geen bewijs is. De NCTV en andere regime-handlangers hebben de laatste 5 jaar ook niet stil gezeten. De timing, de duiding en de vervolging dienen natuurlijk een groter doel: het verzet moet gebroken worden, vooral door demoralisatie. Want een veroordeling is een gegeven in een dictatuur (dus waarom zou je überhaupt nog hopen op een onschuldigverklaring?).

Ongetwijfeld zal deze zaak het verzet verder splijten en zal er weinig tot niks uit de civiele procedure komen. Wat er mogelijk wel uit de discussie over de soevereinen en autonomen en de zogenaamde aanslag zal voortkomen, is een roep om meer bevoegdheden. Burgemeesters en politie moeten eigenlijk iedereen onder het mom van “predictive policing” in de gaten kunnen houden, want stel je toch voor dat er een potentieel anti-institutioneel extremist in je buurman schuilt.

Wees daarom bedachtzaam, soms is de kat uit de boom kijken de beste reactie. Het voorkomt in ieder geval polarisatie en geeft je overzicht.

Wellicht is de tijd van roepen op social media wel voorbij, want wat voeg je nog toe aan het debat dat een karikatuur is van een echte uitwisseling van argumenten? Ondertussen geef je wel al je informatie en vooral meta-informatie vrij aan de geheime diensten. Een meer bedachtzame vorm van spreken en uitwisselen is wat er nodig is, zeker in een dictatuur, want dat is echt anders dan in een democratie.

Wat je ook kiest deze zomer, ik hoop dat je liefde een centrale plaats geeft in je uitingen en je acties.

1. Willem vertelt…

Lieve mensen,

De zomer is helaas wat regenachtig, toch mag dat de pret niet drukken, want tussen de buien door is het heerlijk.

Wat mij opvalt is dat er erg veel afleiding is, niet alleen via de reguliere, door de NCTV goedgekeurde kanalen, maar ook vanuit onze ‘eigen’ kanalen. Het verdeel-en-heersspektakel lukt akelig goed. Voor of tegen Israël, voor of tegen migranten, voor of tegen NAVO/Oekraïne, voor of tegen Trump en ga zo maar door.

En als dat nog niet genoeg is, dan hebben we nog de Epstein-files, de Macron/Owens-vete en inmiddels ook het Obama/Russian-collusionschandaal. En ook in Nederland is er de nodige controverse: Timmermans wordt toch onderzocht voor corruptie, Halsema blijkt toch een noodbevel verkeerd te hebben ingezet volgens de RvS en Arno van Kessel, advocaat, zit nu al bijna 2 maanden vast en is nu zelfs van het tableau geschrapt. Zo is er elke dag wel wat

Ik volg al deze narratieven, maar houd er wel enige afstand van, zeker emotioneel. Er is inderdaad heel veel mis in de wereld, dat was al zo voor corona en is daarna eigenlijk vooral zichtbaarder geworden. Juist daarom denk ik dat het cruciaal is om zaken met wat meer afstand te bekijken, zodat je niet een reactieve speelbal wordt van het nieuws van de dag, maar juist de eigen strategie kan vasthouden.

Voor mijzelf en velen bij stichting VoorWaarheid is dat toch echt de ogen op de digitale gevangenis houden. Uitspraken van Trump en Kennedy om gegevens makkelijker te delen, in te zetten op AI en iedereen sensoren te laten dragen zodat de gezondheid beter gemonitord kan worden, worden ook in Europa herhaald. Het populistisch rechts dat door velen als verlosser van de massamigratie, klimaatnonsens en woke-ideologie wordt gezien, voert in rap tempo toch Agenda 2030 uit, vooral dat deel dat als de digitale ‘backbone’ moet dienen van een digitale surveillancestaat. Opvallend is ook dat een aantal wetten in deze richting in Nederland vrijwel zonder debat vlak voor het reces op de agenda zijn gezet en zeer waarschijnlijk vlak voor en na de verkiezingen erdoor worden gestemd, als iedereen bezig is met het circus van Wilders en Timmermans.

Natuurlijk is het fijn dat de waanzinideeën van het huidige links lijken te stranden, maar als we nu eens eerlijk kijken naar massamigratie: het gaat gewoon door en vindt zijn oorsprong bij de VVD, een zogenaamd rechtse partij. Het doet er niet toe wat je stemt, de grote volksverhuizing van de 21ste eeuw is in volle gang en daar komt voorlopig geen einde aan. Sterker nog, veel mensen op rechts schreeuwen om een oplossing. Die oplossing zal geboden worden in een digitaal ID, een CBDC, in gezichtsherkenning, in internetsurveillance, in vaccinatiepaspoorten. Dat zullen de middelen zijn waarmee migratie kan worden gestopt.

In plaats van je druk te maken over wie er nog allemaal binnenkomt, is het wellicht verstandiger om te zorgen dat je er zelf nog uit kan. Uit de matrix, uit je eigen land, je eigen 15-minutenstad, je eigen digitale gevangenis.

Moet je het verzet opgeven? Zeker niet! Kijken wat je kan doen, wie er verantwoordelijk is voor deze dystopie en wat de juiste aanpak en volgorde is van stappen. Dat samen heet strategie en zou de leidraad moeten zijn als je je echt wilt verzetten tegen plannen als Agenda 2030. Alleen roepen dat je het er niet mee eens bent en dat pedofilie de reden is dat de politiek en de rechtspraak niet werken, is geen strategie. Roepen om groepen aan te pakken, of het nu gaat om joden, moslims, BLM, boeren, XR rebellen, migranten, witte oude mannen etc. etc., is ook geen strategie, het is meegaan in een ‘scapegoat’-mentaliteit die jouw eigen leven en positie op geen enkele manier verbetert. De aangehaalde groepen zijn over het algemeen zonder echte invloed en fungeren als een rode garde, en zullen als zij niet meer bruikbaar zijn voor de elite spreekwoordelijk onder de bus komen.

Waar ook veel afleiding in zit is elkaar bevechten. Inmiddels is iedereen controlled opposition of minimaal verdacht, doet elk platform dat niet jouw mening verkondigt het ‘fout’ en bestaat er daardoor het gevaar dat veel nieuwe media inderdaad ‘wappie’-forums worden waar iedereen een paar minuten vuil mag spuien.

Wat kan je dan wel doen? Zolang je nog geen eigen strategie kan formuleren, meld je dan aan bij groepen of organisaties die dat al wel hebben gedaan. Zo hebben wij bij stichting VoorWaarheid altijd vrijwilligers nodig voor vertalingen, het bijhouden van content, het plaatsen van video's etc. en zo zijn er tientallen organisaties die hun strepen hebben verdiend tijdens C19, waar je toen steun aan had en die nu jouw steun kunnen gebruiken. Natuurlijk is doneren super en is het delen van de content heel fijn, maar dat is nog geen strategie.

Geniet nog even van de vakantie, maar gebruik die ook om te bezinnen wat de volgende stap voor jou zal zijn. Blijf in liefde, maar niet blind of doof.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.603
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan