Vetverbranding

Biologische honing is koudgeslingerd en de bijen krijgen geen suiker als bijvoeding. Dat is echt het beste en gezondste zoetmiddel dat er bestaat! Ja, die raw foodies houden zichzelf voor de gek met die agavesiroop. En het zijn enorme zoetekauwen, dus ze gebruiken ook nog veel zoetigheid! Wel eens het rauwe gebak van Diana Store geproefd op de Amsterdamse biologische markt? Daar vallen je tanden spontaan van uit je mond!

Mike

 
Mike, nergens op een etiket staat in de biowinkel dat de honing komt van niet-bijgesuikerde bijen.

Dat koudgeslingerd, staat er soms op, ook niet altijd.

En ja, daar sta je dan als consument, dan word je gedwongen om nog meer speurwerk te verrichten mocht het je dat waard zijn.

Nog even iets anders: ik hoorde Ron Fonteine zeggen in de uitzending van 19 juli jl. www.gezondheidradio.tk http://www.thuisbiz.nl/mp3/slog-19072011.mp3 (ik luister alles in retrospect trouw af) dat wij mensen kennelijk beter overdag geen koolhydraten eten en dan savonds juist wel: dan na een dag geen koolhydraten gegeten te hebben is ons lijf ineens savonds na overdag 8-10 uur koolhydraatvasten ¨insulinegevoeliger¨.

Maar dat weet je ws. dan al... (omdat je ook actief bent in de uitzendingen) en misschien kun je dit gegeven ook plaatsen als het klopt.

 
Nog even iets anders: ik hoorde Ron Fonteine zeggen in de uitzending van 19 juli jl. http://www.gezondheidradio.tk http://www.thuisbiz.nl/mp3/slog-19072011.mp3 (ik luister alles in retrospect trouw af) dat wij mensen kennelijk beter overdag geen koolhydraten eten en dan savonds juist wel: dan na een dag geen koolhydraten gegeten te hebben is ons lijf ineens savonds na overdag 8-10 uur koolhydraatvasten ¨insulinegevoeliger¨.

Dit ben ik idd al eens vaker tegengekomen o.a. bij Perfect Health Diet en Carb's Addict Diet (deze laatste zeggen wel dat je je koolhydraten binnen een uur moet consumeren).

Ook las ik laatst over een onderzoek met 2 testgroepen,waarbij de groep die t meest afviel alleen idd in de avond koolhydraatrijke voeding consumeerde. Anderzijds zijn er bronnen die juist claimen dat t beter is om tijdens de dag je kH te consumeren en naarmate dag vordert minder KH te eten.Die redenatie snap ik ook wel,want KH zijn brandstof dus als je die s avonds zou nuttigen dan doe je toch niks meer om ze "te verbranden"?...en slaat t zich in principe toch op als vet?

 
Ik houd me daar niet mee bezig. Ik voel me in ieder geval prima met zo weinig mogelijk koolhydraten, op elk moment van de dag!

Mike

 
http://securepubs.com/offer/20110916_RC_RCNJ11.html#open

Lees hoe gunstig vetverbranding is en de productie van ketonen bij

Alzheimer.

Dia.

 
@Mike ik heb rijstsiroop gekocht omdat ik begreep dat het juist voornamelijk glucose is - dus niet voornamelijk fructose zoals honing en daarom minder belastend voor de lever. Ik zal morgen eens gaan zoeken of ik kan vinden welke minder fructose bevat. Ik weet wel dat ik honing lekkerder vind ;) En ik heb gister weer veel maag last gehad dus dat zou met de rijstsiroop te maken kunnen hebben...

 
@Joey...

Wat jij beschrijft lijkt wel op het dieet van Yvonne Lemmers.."grip op koolhydraten"

Bij haar dieet mag je 's avonds een koolhydraten-uurtje..de rest van de dag moet dan

eiwit en vetten zijn .

Zij zegt dat je je lichaam dan als het ware voor de gek houd..en je insuline niet zo

hard stijgt..

Dia.

 
Het is definitief bewezen: ik zit in de vetverbranding. Eergisteren heb ik een Shakuti-curry gemaakt, een nieuwe specialiteit van mij. De koolhydraten in de saus waren afkomstig van groenten: broccoli, erwten, wortels, ui, prei, boontjes. Die avond puur de saus gegeten, zonder rijst erbij. Geen probleem.

Gisteren kreeg ik onverwacht bezoek en deze mensen getrakteerd op de rest van de curry (ik had nog een halve wok over). Daarom maar volkoren basmatirijst erbij klaargemaakt en geserveerd, zodat iedereen genoeg had. En ja hoor, gisteravond weer lichte indigestie door de rijstconsumptie. Zoals eerder gezegd, ik ben er klaar mee, die koolhydraten. Gistermiddag nog gebakken eieren gegegeten op geroosterd desembrood. Dat is geen probleem, maar door het roosteren 'vermoord' ik het brood, dus dan gaat het goed.

Ik heb ook totaal geen behoefte aan brood of rijst of linzen of pompoen of wat dan ook dat met zetmeel te maken heeft. Geef mij maar vet en eiwitten! En...ik val nog steeds af! Call me fat burner!

Mike 'Fat Burner' Donkers

 
Gefeliciteerd Mike!

Het is iets dat ik ook heel graag wil, al wist ik tot voor kort nog niet dat dit bestond.

 
Ik begrijp niet goed waarom je daar zuurbranden van zou krijgen. Als je maagzuurproductie in orde is heb je daar toch geen last van? Daarbij heb ik je wel eens horen zeggen dat we als mens in principe alle voedsel moeten kunnen verteren mits het goed en gezond is. Ik geloof je meteen als je zegt dat je in de vetverbranding zit, maar heeft je lichaam geen andere signalen om je dat te laten weten? Waar komt die indigestie vandaan?

Hilda

 
Indigestie komt doordat er voedsel niet of niet goed verteerd wordt. Te weinig maagzuur maakt dat eiwitten niet goed verteerd worden. Te weinig uitstoot van galzouten maakt dat vetten niet goed verteerd worden. Er vinden dan rottings- en gistingsprocessen plaats door micro-organismes die zorgen voor gasvorming, waardoor maagzuur omhooggestuwd wordt. Dit vindt bij mij dus nu plaats bij vaste koolhydraten, vooral zetmeelrijke koolhydraten. Deze voeden bij mij dus de verkeerde bacterien, schimmels, etc. Hoe minder ik deze eet, hoe minder ik ze voed.

Ik ervaar nu dus dat wanneer het lichaam in de vetverbranding zit, dit ten koste gaat van de suikerverbranding. Bij menigeen is het precies andersom en het verklaart waarom sommige mensen beter koolhydraten kunnen verteren dan vetten. Deze mensen hebben dan een langere weg te gaan om op vetverbranding uit te komen, als ze dat al nastreven. Ik ken veel mensen die misselijk worden van wat zij te veel vet noemen, hoeveelheden die bij mij in een holle kies passen. Maar goed, ik kan bij lange na niet de hoeveelheden zetmeelrijke koolhydraten op die zij weg kunnen stouwen. Ik vind het prima zo, want mijn verbranding is vele malen efficienter dan die van hen! Eat my dust! :wink:

Mike

 
wat is jouw bloedgroep Mike?

Nog iets: ik ken een verhaal van mijn vader dat hij na WOII, de bevrijding, ineens de beschikking had over veel hoeveelheden slagroom die hij als een gek opat toen na waarschijnlijk lange tijd op een houtje bijten.

Daarna was hij een dag blind!

Dat verhaal is me altijd bijgebleven en ik snap er weinig van, hoe dat dan heeft gekund.

Zou jij het kunnen plaatsen Mike of anderen?

Geeft niet als het niet kan hoor, ik dacht: ik gooi het eens in de groep.

 
Nu herinner ik me dat je daar iets over schreef al Mike, ik ga het vanavond doorlezen.

Ik heb ook 0 positief, dus daar kan het niet aan liggen dat het niet zou kunnen bij mij:)

 
Ik wou toch nog even terugkomen op agave en ahornsiroop.

Is biologische agave siroop in flessen dan ook niet goed als zoetmiddel, is er wel goede agavesiroop omdat het soms tegenstrijdig is maar weet wel wat je bedoelt.

De natuur biedt alles in balans aan en dan gaan wij iets extraheren en wel geconcentreerd omdat het dan gezond zou zijn maar dan krijgen we alles uit balans binnen.Onze darmen, maag en andere organen zijn daar niet op ingesteld.

Een plant heeft allerlei hulpstoffen waarvan er velen nog niet eens ontdekt zijn maar deze vormen zeg maar samen met ik noem maar de siroop een synergie waardoor het weer wel goed is maar ja zo gebeurt het tegenwoordig toch ook in labaratoria.

Dan komt iets in het nieuws zeg maar deze stof is gezond en dan moet het massaal geconcentreerd geextraheerd worden of synthetisch nagemaakt worden maar men vergeet dat dat niet gezond is omdat er geen samenwerking met de andere stoffen meer zijn en men weet nog lang niet alles van de plantenwereld. Dat is zo complex maar dat geldt natuurlijk ook voor de dierlijke producten.

Hoe heten deze nog on ontdekte onbekende stoffen ook weer auxonen of zo?

Oh ja Stevia is zeker toch niet slecht neem ik aan en ja rauwe biologische honing is het beste, ik heb ook veel ervaring met honing maar ik moet wel zeggen dat niet alle biologische honing ongepasteuriseerd is. Wat ik weet doet het merk Traay niet pasteuriseren.

Sorry als ik soms een beetje dingen door elkaar schrijf.

 
Quote:
niet alle biologische honing ongepasteuriseerd is


Dat vermoed ik dus ook.

De Traay is wel het belangrijkste merk (de meeste honing in de biowinkel is van De Traay - ook wel weer niet zo handig qua diversiteit), goed om te weten dat ze echt niet pasteuriseren.

 
Quote:
Is biologische agave siroop in flessen dan ook niet goed als zoetmiddel


Nee, dat is geconcentreerde fructose, dus niet goed.

Quote:
Oh ja Stevia is zeker toch niet slecht neem ik aan


Nee, de meeste stevia is een zwaar geraffineerd, toxisch product. Opnieuw die isolatie. men gebruikt uitsluitend stevioside, de zoetstof in het steviablad. Alleen gemalen, groen steviablad als poeder is goed, als de stevia wit is of vloeibaar, dan is het foute boel. Honing en ongeraffineerde melassasuiker zijn nog steeds de allerbeste zoetmiddelen.

Quote:
Dan komt iets in het nieuws zeg maar deze stof is gezond en dan moet het massaal geconcentreerd geextraheerd worden of synthetisch nagemaakt worden maar men vergeet dat dat niet gezond is omdat er geen samenwerking met de andere stoffen meer zijn en men weet nog lang niet alles van de plantenwereld.


Klopt. Er bestaat niet zoiets als een 'werkzame stof', alleen maar werkzame stoffen. Meervoud, niet enkelvoud.

Mike

 
Misschien past deze posting hier niet, maar ik doe toch maar een gooi;-)

Mijn collega geeft regelmatig bloed aan de bloedbank. Nu wordt zijn bloed altijd eerst gecontroleerd voordat hij daadwerkelijk mag geven. Nu mocht hij vanochtend niets geven omdat zijn plasma erg stroperig en troebel was. Nu vertelde hij dat dat gekomen was omdat hij bruine bonen met spekjes had gegeten. Hij doelde dus echt op het vet in de spekjes. Herken jij iets in deze theorie, Mike?

 
Zijn bloed is stroperig en troebel omdat het vervuild is. Dat komt niet door 1 maaltijd met bruine bonen en spek, dat komt omdat hij SYSTEMATISCH vervuild is. De hoofdoorzaak is een overdaad aan koolhydraten en suikers in zijn bloedstroom die glycatie (versuikering) van eiwitten, vetten, kraakbeen, etc. veroorzaken. Dit verklaart o.a. de verdikte vaatwanden, die onterecht aan cholesterol worden toegeschreven (hoewel cholesterol ook kan versuikeren), en bijv. ook Alzheimer (dementie), waarvan men ook weet dat dit komt door hele plakaten aan elkaar gekoekte eiwitten in de hersenen.

Het ergste is, de wetenschap weet dit! Men spreekt van Advanced Glycation End Products (AGE) als het over samengeklonterde eiwitten gaat en over triglyceriden als het over samengeklonterde vetten gaat. De 'glyc' verwijst naar suiker (glucose). Desondanks zijn de oorzaken van al deze klachten officieel 'onbekend' en moet er meer 'onderzoek' naar verricht worden. Snap je waarom ik geen geld aan collectanten van patientenverenigingen geef?

Mike

 
Quote:
Zijn bloed is stroperig en troebel omdat het vervuild is.


Mijn bloed werd naar een lab gestuurd en het bleek te vervuild (die woorden zeiden ze niet, maar dat is wel mijn interpretatie) waardoor ze het niet konden gebruiken voor de test!

Daarom moest ik alsnog toch helemaal daarheen (het was nogal een eind) om ter plekke te laten prikken voor vers bloed.

Ik heb ws tegelijk ook dun bloed naast dat het vervuild is vanwege dat K2-tekort (makkelijk neusbloedingen bijv).

Klinkt als een tegenstelling misschien, maar tegelijk misschien ook niet.

De verdikte vaatwanden; stel dat ik die heb: kan zich dat ook weer herstellen als het bloed niet meer zo vervuild is?

Quote:
Snap je waarom ik geen geld aan collectanten van patientenverenigingen geef?


En of ik dat snap. Hoe vaak ik niet zie dat men dingen zegt nog verder uit te willen zoeken omdat men het zogenaamd niet weet terwijl de -vaak schrijnende- werkelijkheid van alledag allang de meest evidente dingen aanwijst. Die noemt men dan voor het gemak "anekdotisch". De zogenaamde wetenschap wordt misbruikt tegen patienten. Dingen die nog niet of zogenaamd niet wetenschappelijk zijn aangetoond worden voor onwaar versleten te pas en te onpas. En ondertussen worden ook volstrekt oninteressante onderzoeken gestimuleerd waar niemand wat aan heeft. Pukkels krijg ik ervan. Dit is de cursus: hoe laat ik een samenleving vastlopen dusdanig dat die samenleving de eigen poten onder de stoel uitzaagt maar er toch ook nog degenen die ervan denken van te profiteren geldelijk blijft ondersteunen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.076
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan