Vetverbranding /ketose

@Memowly,

Ketostrips meten de ketonen in de urine,dus die welke niet voor energie gebruikt worden.Ze meten niet de ketonen in het bloed.wanneer je laag in de KH gaat zal je lichaam meer ketonen produceren dan het voor energie gebruiken kan.Dit duurt nml. een poosje en in die periode kun je oa. de door jouw ervaren problemen krijgen.

Wanneer je ketonen verbruik verbetert zullen er ook veel minder ketonen(misschien wel geen)via de urine het lichaam verlaten en de strips kleuren dus helemaal niet. Je kunt dan denke dat je niet in ketose zit en allerlei onnodige pogingen ondernemen om dit wel voor elkaar te krijgen,terwijl je dus wel al in ketose bent.

Ik zou adviseren om ongeveer 2 gr onverzadigd vet in de vorm van omega 3 in te nemen,niet teveel olijfolie.De rest verdelen over enkelvoudig verzadigd en verzadigd vet.

ad

 
Quote:
Daarnaast zijn er nog andere dingen die je kan doen, welke dingen zoals?


Stap 1 is een voorsteltopic maken zoals Poekie al voorstelde. Daar kunnen we gericht advies op jouw situatie geven.

 
@ad ligtvoet, wat is er mis met onverzadigde vetten?

Quote:
Ik zou adviseren om ongeveer 2 gr onverzadigd vet in de vorm van omega 3 in te nemen,niet teveel olijfolie.De rest verdelen over enkelvoudig verzadigd en verzadigd vet.


 
Memowly,

Misschien heb je last van een te hoge insulinespiegel waardoor je suiker af en toe veel te laag wordt.

Bij de regulatie van de glucose- en insulinehuishouding zijn diverse nutriënten betrokken, waaronder vitamine B, chroom, mangaan, zink, selenium en vanadium. Vitamine B’s zijn o.a. betrokken bij de aanmaak van insuline (B1, B2), de glucosetolerantiefactor (B3), verlaging van de bloedlipiden (B3), het transporteren van glucose de cel in (biotine), regulatie van de prostaglandinesynthese (B3, B6) en verlaging van het homocysteïnegehalte (B6, foliumzuur, B12).

Chroom vergroot de werking van de insulinereceptor op de cel, waardoor er minder insuline nodig is om glucose te transporteren. Zink is een onderdeel van het insuline-molecuul en nodig voor de aanmaak en opslag van dit hormoon. Selenium helpt het lichaam bij het onschadelijk maken van ontstekingsbevorderende stoffen. Vanadium kan de effecten van insuline op de vetcellen nabootsen en remt de aanmaak van cholesterol in de lever. Verder spelen zink, mangaan, chroom en selenium tevens een rol bij de aanmaak van schildklierhormoon (vaak verstoord bij hyperinsulinisme).

Door o.a. een onevenwichtige voeding, eetstoornissen, langdurig lijnen, langdurige stress, chronisch gebruik van medicijnen, familiare belasting en infectieziekten ontstaan dikwijls tekorten aan voedingsstoffen, die het ontstaan van hyperinsulinisme kunnen bevorderen. Daarnaast zijn de bovengenoemde voedingsstoffen juist extra nodig voor het reguleren van glucose- en vethuishouding.

Ook kaneel kan hierbij helpen en matige lichaamsbeweging kan ook helpen om de cellen weer gevoelig voor insuline te maken.

 
@Pike, zeer interessant stukje, ik ga mij daar eens meer in verdiepen, alvast heel erg bedankt voor de uitleg ;)

 
Met meervoudig onverzadigde vetzuren is niets mis.Het gaat om de hoeveelheid ervan in het lichaam. Onder de normale omstandigheden heb je met 2 gr.per dag voldoende.Ik gaf aan omega 3 vetzuren omdat het naar mijn idee toch al niet voorkomt dat er te weinig omega 6 ingenomen wordt. Om de juiste balans te houden dus ervoor zorgen dat er deze gewaarborgd blijft door de omega 6 te beperken en de omega 3 meer in te nemen.Het gaat hierbij dan niet alleen om de ratio maar ook om t eabsolute waarde.

Dit heeft dan weer te maken met het behouden van een goede celwand structuur,niet te star maar zeker ook niet te flexibel. Verder natuurlijk rekening houden met het feit dat meervoudig onverzadigde vetzuren snel kunnen oxideren.

Mijn opmerking in de vorige reactie mbt de vetzuren had betrekking op het feit dat er veel meer vet gegeten dient te worden ipv koolhydraten en eiwitten.Dient zou dan niet moeten gebeuren door een verhoogde inname van de hier besproken onverzadigde vetten.

ad

 
@ad ligtvoet, jij hebt er echt geen verstand van;

in de Westerse voeding is omega 6 vetzuren in overvloed! Als jij je heel de dag volpropt met verzadigde vetten en 2 pillekes visolie gaat nemen = 2 gram omega 3, ga je er niet gezonder van worden hoor...

Trouwens, je zegt het zelf, meervoudig onverzadigde vetten oxideren heel snel;

"Er zijn aanwijzingen dat een zeer hoge consumptie van meervoudig onverzadigd vet zoals alfa-linoleenzuur en linolzuur, een hoger risico op bepaalde vormen van kanker kan geven. Hoewel de aanwijzingen hiervoor zwak zijn, heeft de Gezondheidsraad uit voorzorg een maximum gesteld van 12 energieprocent voor meervoudig onverzadigd vet. Dit komt overeen met 33 gram voor mannen en 27 gram voor vrouwen."

www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/onverzadigd-vet.aspx

Heb jij een artikel (liefst op wetenschappelijke basis) waarin beweerd wordt dat verzadigde vetten geen invloed hebben op hart- en vaatziekten?

En waarin beweerd wordt dat verzadigde vetten minder sneller opgenomen wordt als lichaamsvet dan onverzadigde vetten?

Let's see ;)

 
Waar schrijf ik dat er in de westerse voeding een tekort is aan omega6 of dat je deze moet innemen?

Of ik verzadigde vetten eet is mijn zaak en ik neem geen visolie tabletten,nooit gezegd.Ik ben gezond.....dus gezonder dan gezond???

'Trouwens, je zegt het zelf, meervoudig onverzadigde vetten oxideren heel snel'

Ja dat zeg ik,en wat is de relatie met de tekst van jou?

OHHH,het voedingscentrum.Nou succes.Mijn god ,kijk eens om je heen dan zie je het resultaat van het voedingscentrum.

12 % van de energie voor een man 33gr?Hoe weten deze helderzienden hoeveel energie ik inneem of kunnen ze niet rekenen.Oh nee wacht.....mensen zijn standaard producten met een precieze hoeveelheid cal.behoefte en verbruik.

Ik heb geen artikelen die jij vraag of wellicht wel maar die ga ik voor jou niet uitzoeken....maar ik lees wel eens wat en trek daar mijn conclusies uit. Wanneer ik deze omschrijf kan een ieder dat dan ook doen net zo als ik dat met de conclusies van anderen doe.

ad

 
Quote:
@ad ligtvoet, jij hebt er echt geen verstand van;

in de Westerse voeding is omega 6 vetzuren in overvloed! Als jij je heel de dag volpropt met verzadigde vetten en 2 pillekes visolie gaat nemen = 2 gram omega 3, ga je er niet gezonder van worden hoor...


Ten eerste zegt ad helemaal niet dat er in de westerse dieet te weinig omega 6 zit, hij zegt het omgekeerde. Ten tweede word je dan wel gezonder.

Quote:
Als jij je heel de dag volpropt met verzadigde vetten



Jij denkt dat er omega 6 zit in verzadigde vetten? :roll:

Quote:
Heb jij een artikel (liefst op wetenschappelijke basis) waarin beweerd wordt dat verzadigde vetten geen invloed hebben op hart- en vaatziekten?



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21978979

http://articles.mercola.com/sites/a...ch-recognize-saturated-fat-not-a-problem.aspx

Quote:
En waarin beweerd wordt dat verzadigde vetten minder sneller opgenomen wordt als lichaamsvet dan onverzadigde vetten?



Verzadigde vetten zijn o.a beter omdat ze stabieler zijn dan onverzadigde.

Trouwens, leuk om weer eens iemand tegen te komen die nog in de "verzadigde vetten zijn slecht fabel" gelooft. :D

Quote:
En waarin beweerd wordt dat verzadigde vetten minder sneller opgenomen wordt als lichaamsvet dan onverzadigde vetten?

Let's see



Waar zegt ad dat dat het geval is dan? Dat kan ik even niet terugvinden.

 
@Pike, is er een verschil tussen verzadigd of onverzadigd vet als het gaat om vetverbranding?

Gaat je lichaam verzadigd vet beter of slechter verbranden?

En verder, de meeste voedingsmiddelen waar grotendeels verzadigde vetten in zitten bevatten meestal of misschien zelfs altijd meer omega 6 vetzuren dan omega 3!

Om enkele voorbeelden te geven:

http://nutritiondata.self.com/facts/fats-and-oils/508/2

http://nutritiondata.self.com/facts/dairy-and-egg-products/113/2

http://nutritiondata.self.com/facts/dairy-and-egg-products/69/2

http://nutritiondata.self.com/facts/lamb-veal-and-game-products/4772/2

http://nutritiondata.self.com/facts/dairy-and-egg-products/8/2

 
@ad ligtvoet, sorry ik heb het verkeerd gelezen, maar volgens jou kan het dus geen kwaad als je teveel omega-6 vetzuren binnenkrijgt?

 
Quote:
En verder, de meeste voedingsmiddelen waar grotendeels verzadigde vetten in zitten bevatten meestal of misschien zelfs altijd meer omega 6 vetzuren dan omega 3



Ja dat weet ik ook maar dat is niet wat jij zei, jij zei 'verzadigde vetten'.

Maar goed, als je je zoals jij zegt de hele dag 'volpropt' met vlees en eieren en dan een lepeltje visolie neemt voor de omega 3 dan wordt je daar dus wel gezond van. De omega 6 in vlees en eieren maar heel weinig en door de visolie wordt een eventuele overdaad omega 6 teniet gedaan.

Grasgevoerd vlees en eieren hebben nog een veel betere, lees natuurlijke, omega 3 tot 6 ratio dus dan zit je sowieso helemaal goed.

Teveel omega 6 wordt een probleem als je veel van die onnatuurlijke plantaardige oliën gaat gebruiken. Die moet je dan ook mijden als de pest.

Quote:
Pike, is er een verschil tussen verzadigd of onverzadigd vet als het gaat om vetverbranding?

Gaat je lichaam verzadigd vet beter of slechter verbranden?



Weet ik niet maar als je gewoon vlees, ei en vis eet aangevuld met boter en andere dierlijke vetten dan zit je gewoon goed qua vetten ratio.

 
Memowly,

Ik begin jou zo onderhand moe te worden. Je snapt er werkelijk helemaal niets van en ik heb ook geen hoop dat het beter gaat worden. Volgens mij is jouw schedel gevuld met appelmoes, zulke domme dingen zeg en vraag je. Of je zit hier gewoon ordianir te trollen, dat kan natuurlijk ook. Hoe dan ook, stel ik voor dat je elders een heenkomen zoekt. Is er niet ergens nog een vegetarische bitterballenforum of zoiets?

Mike

 
'@ad ligtvoet, sorry ik heb het verkeerd gelezen, maar volgens jou kan het dus geen kwaad als je teveel omega-6 vetzuren binnenkrijgt?'

Toch maar een bril misschien???pffff.....Breng trouwens zelf ook eens iets substantieels op tafel(zowel eten lijkt mij ,als ook een bijdrage op dit forum).

Jij wilt alles bevestigd zien middels studies? Nou dan zou ik zeggen dat je niet ver zult komen in het leven.Je vertriuwt je eigen conclusies waarschijnlijk niet en verder leef je op basis van gestolen concepten,je gebruikt ze wel maar begrijpt de basis ervan in realiteit niet.

Weet je , ga eens een paar weken op survival,waar dan ook en kijk dan eens hoeveel waarde die studies van jou en het voedingscentrum nog hebben om je in leven te houden.

Miljoenen mensen(achtige) hebben dit miljoenen jaren gedaan en ze floreerden.

Maar goed,mocht ik de reactie van jou ook verkeerd hebben gelezen dan graag een melding hiervan.Alles wat ik op dit forum geschreven hebt blijft voor mij van kracht.Ik verberg me nergens achter en beschuldig niemand van een gebrek aan kennis....alhoewel!!!

ad

 
@fatsnotbad,

Met opmerkingen zoals "volgens mij is jouw schedel gevuld met appelmoes" is het bewezen dat je duidelijk geen deftige argumenten kunt vinden om de discussie aan te vangen. Een echte dommerik kan je herkennen als hij begint te schelden omdat hij zijn gelijk niet haalt en dat is exact het geval bij u.

@ad ligtvoet, jij bent ziek man, weet je wel wat je zegt? Het feit dat je wetenschap negeert zegt al genoeg over je ingesteldheid.

 
Vetrouw jij nu maar op alles waar 'wetenschappelijk bewezen'voor of achter staat.

Ben je wel op de hoogte van hoeveel onderzoeken gemanipuleerd zijn ,ronduit bedrog zijn?

Ik weet niet wat de rest van de forumleden doet maar ik zal je gewoon negeren want je voegt niets en echt niets toe aan aan dit forum.

En ja ,ik weet precies wat ik zeg en hoef niet te citeren uit wetenschappelijke studies.Wil niet zeggen dat ze allemaal verkeerd zijn.

ad

 
@ Memowly:

Ik moest hier aan denken toen ik je reacties las:

“Just look at us. Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, major media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.” - Michael Ellner

Maar droom vooral lekker verder.

Trouwens, over (echte!) wetenschap gesproken, boek van Weston Price al gelezen?

 
Memowly,

Zullen we hier en nu afscheid van elkaar nemen?

Je voegt niets toe en bent alleen maar aan het schoppen.

Doei....

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan