Verstandskies

Quote:
Ik heb er nooit last van gehad, ze zitten ergens nog verstopt en blijven er lekker zitten!


De tandarts zei tegen mij ook: "Officieel moet ik je adviseren om de verstandskiezen te laten trekken, maar dat zal jij wel niet doen..." :)

Ik ken ook iemand die een flink scheef gegroeid gebit heeft gekregen doordat zijn doorgekomen verstandskiezen de andere kiezen hebben weggedrukt en die hebben op hun beurt de snijtanden schots en scheef gezet. Zo ver wil ik het in ieder geval niet laten komen...

 
Mijn verstandskiezen zit de rest niet in de weg. In mijn pubertijd had ik weleens last van wat gevoelig tandvlees daarachter, maar er is nooit iets doorgekomen.

Ik heb geen perfect gebit, maat heb ook nooit een beugel gedragen. Zolang het is zoals het nu is blijf ik bij de tandarts weg.

Ik was nog helemaal niet met wapf, voeding,fluoride of wat dan ook bezig toen mij dit werd gezegd. Ik heb toen tegen de tandarts gezegd dat ik niet ga laten snijden in iets dat gezond is. Blijkbaar had ik jaren geleden al een aversie tegen snijgraage mensen, vooral als dat in mijn lijf is! Voordeel is wel, het heeft me naar dit forum geleidt en naar meer en meer gezondheid!

De tandarts was t uiteraard niet met me eens :p

 
Quote:
Een cofferdam is een kapje (met gouden gaasje) dat je over je neus krijgt om te voorkomen dat je kwikdampen die vrij komen tijdens het verwijderen inademt.


Quote:
Ik heb ongeveer 6 jaar terug al mijn vullingen laten vervangen maar een cofferdam word in de mond geplaatst om te voorkomen dat je het boorsel inslikt.


Nikita, je hebt gelijk, ik heb alles (cofferdamklem coffferdamdoekje, gouden snoetje) door elkaar gegooid, naja, zie onderstaande link voor het volledige plaatje.

http://www.bio-holistischetandheelkunde.nl/nl/behandelingen/amalgaam-sanering

 
Ik heb nu voor de 3e of 4e keer (in 1,5 jaar) ontstoken tandvlees bij mijn verstandskies. De tandarts heeft me uitgelegd dat dit een mechanische oorzaak heeft. Het komt doordat de verstandskies nog half bedekt is met tandvlees. En boven deze kies is een volledig doorgekomen verstandskies. Als ik dan per ongeluk op iets hards bijt beschadigt het tandvlees en wordt het dikker. Dan bijt je nog vlugger met iets hards er tegen aan en zo ontstaat dan een ontsteking. Hij heeft me doorverwezen naar de kaakchirurg om de verstandskies te laten verwijderen. Volgens hem is er op mijn leeftijd (34 jaar) nagenoeg geen kans meer dat de verstandskies nog goed door zal gaan komen. Het is dus kiezen tussen heel mijn leven blijven zitten met een gevoelige plek die gemakkelijk beschadigd en dan ontstoken wordt of de kies laten verwijderen. Ik heb nu voor vrijdag een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis, maar ben er natuurlijk niet blij mee. Ik had hem liever gehouden...

 
Sinds ik met met kokosolie en zout poets heb ik geen last meer van mijn tandvlees. Maar dat zal jij al wel doen verwacht ik Dennis.

Bij mij is het gevoelige bij mijn verstandskiezen vanzelf over gegaan. Heb er al jaren geen last meer van en ze zitten nog lekker ergens onder het tandvlees verstopt.

 
Quote:
Vraag me wel af,waarom zitten die verstandskiezen er eigenlijk als ze er zo vaak uit moeten


Volgens mijn tandarts zijn er steeds meer kiezen aan het weg-evolueren. Volgens hem heeft 8% van de mensen 1 of meer verstandskiezen minder in aanleg. Dus niet het niet doorkomen van de verstandskiezen, maar de afwezigheid ervan. Dan heb je bijvoorbeeld maar 2 of 3 verstandskiezen die al dan niet doorkomen.

Of dit te wijten is aan evolutie of devolutie valt natuurlijk zeker te discussiëren. Ik denk dat meesten onder ons het classificeren als devolutie oftewel degeneratie.

 
Quote:
Volgens mijn tandarts zijn er steeds meer kiezen aan het weg-evolueren


Dit is toch overduidelijk het gevolg van degeneratie?

Dat ze durven te beweren dat het een gevolg is van verdere evolutie is helemaal lachwekkend. Hoe zien ze dat evolutionaire voordeel? Zonder tandarst of in veel gevallen kaakchirurg zouden veel van die mensen enorme pijnen lijden en ontstekingen aan de verkeerd doorgekomen kiezen hebben. Lekker voordeel.

Heb je die man nog wel een beetje uitleg gegeven over de werkelijke oorzaak?

Ik ken nu zelfs mensen waar er niet eens genoeg plaats meer in de kaak is voor de "reguliere" tanden. Trekken ze er zo drie uit omdat er niet genoeg ruimte is!! 8O

En daar doen ze helemaal niet moeilijk over hoor. Nee zeggen de tandartsen dan "dat heb jij nu eenmaal, heel normaal hoor niets aan de hand" :cry:

 
De verstandskies is getrokken. Ze hebben verdoofd met ultracaïne. Eigenlijk stelde het zo geen mallemoer voor. Ik heb meteen stevige pijnstillers mogen halen. Ze hebben geadviseerd om ze direct bij thuiskomst in te nemen en dan 3x daags de komende dagen. Ik ga gewoon eerst eens voelen hoe pijn het werkelijk doet en dan eens met een halve beginnen als het echt nodig is.

Ik heb vanochtend een stevig ontbijt genomen dus daar kom ik de dag wel mee door. Wat rauwe melk vanmiddag en 's avonds wat kwark. Verder pak ik colloïdaal zilverwater over me extra te beschermen tegen infecties. Ik wacht wel af...

 
hoi Dennis, Ultracaine is articaine.

Als je ontgiftigingsorganen goed functioneren, dan zal het inderdaad mee kunnen vallen, die verdoving bedoel ik.

Die werk je er dan zo weer uit.

Is dat niet zo, dan stalt je lichaam het in het nadeel van de gezondheid ergens in het lichaam waar je het niet wil hebben als het goed is.

Ik zou me in jouw geval drukker gemaakt hebben over het ligament: het vlies dat kaak en kies verbindt: dat men dat ook opruimt tegelijk met de verstandskies i.p.v. dat men het laat zitten (wat men normaal kennelijk gewoon doet).

 
Dat heb ik wel gezegd voordat ik aan de operatie begon, maar volgens de kaakchirurg zou dit helemaal niet bij volgroeide verstandskiezen aanwezig zijn. (??) Vooraf had ik er ook al voor gebeld en toen zeiden ze dat het ligament meestal gewoon mee wordt genomen bij de verwijdering. Ik weet het ook niet.

 
Ik heb 5 kiezen weg laten halen bij een biologische tandarts(zit ong een extra 6e in xD).

Naast een gewone verdoving kreeg ik wat homeopatische spuitjes :O en ik kreeg alleen wat homeopatische pilletjes voor de wond die echt super goed werkte, wat pijn maar ook wat genzeing betreft.

Peace,

Aardeman

 
Ik ben 1 dag wat slapjes en heel licht koortsachtig geweest, maar nu gaat het beduidend beter. Ik heb mijn lichaam wel een handjes geholpen met de genezing:

3x daags een halve gram natuurlijke vitamine C

5x daags een lepels colloïdaal zilverwater

3x daags 5 druppels propolis

3x daags een handje chlorella

2x daags een vit/min-complex-pilletje

2x daags een halve theelepel levertraan/boterolie

regelmatig spoelen met sole

 
Dennis, mijn bio-holistische tandarts adviseert te stomen met etherische olie tijm en rozemarijn (ipv antibiotica) na extactie.

 
Ik ben al een maand lang niet zo scherp in mijn hoofd, om niet te zeggen aan de verstrooide kant. Ik vergeet afspraken of kom te laat en informatie komt soms niet goed binnen. Ik heb hier vooral last van op mijn werk. Ook opmerkelijk is dat mijn tijdsbesef een beetje weg is en dan bedoel ik niet alleen het besef van uur in de dag, maar meer in groot gezien. Mijn besef van seizoen en leeftijd is vervaagd. Ik lijk heel erg in het 'nu' te leven. Dit kan natuurlijk aan van alles liggen, maar ik ben terug gaan denken hoe lang ik er al last van heb en dan kom ik uit op het moment dat mijn verstandskies is getrokken. Toen was ik met name in de week erna helemaal niet scherp in mijn hoofd, maar dacht ik dat het te maken had met het genezen van de wond. Mijn lichaam zou daar zijn energie wel voor nodig gehad hebben. Nu is die wond wel een heel eind genezen, maar niet helemaal. Er is nog steeds een gat wat dicht moet groeien. Ik ben wel scherper dan in de week na het trekken, maar ik voel me nog steeds een beetje vaag en functioneer niet naar behoren. Herkent iemand dit van zichzelf?

 
Dennis,

Ik zit al een tijd lang te azen op een gelegenheid om jou dit te zeggen, maar eet je niet gewoon veel te veel zetmeel? Je schrijft honderduit over recepten voor zelfgemaakt brood en andere zetmeelrijke voedselbronnen. Volgens mij ben je gewoon structureel je bloedsuikerspiegel aan het verstoren...

Mike

 
Dat lijkt misschien, maar ik eet 1 of 2 boterhammen op een dag, soms ook geen. Pasta eet ik niet meer, soms een beetje rijst of quinoa bij het avondmaal, vaak ook niet. In de kwark gaat soms nog een handje graanvlokjes, vaak ook niet. Aardappels eet ik nauwelijks meer, andere zetmeelknollen soms. Af en toe bak ik pannenkoeken. Suikers gebruik ik sporadisch. Ik probeer het zo af te wisselen dat ik niet op 1 dag brood en knollen en pannenkoeken eet. Ik denk niet dat ik boven de 100 gram KH uitkom.

 
Ik herken het niet van mezelf, maar kan het zijn dat er een chemisch middeltje is gebruikt dat je lichaam slecht afgevoerd krijgt?

Misschien gebruik je het al, maar misschien helpt chlorella om het ontgiften even een boost te geven.

 
Ik heb al heel veel chlorella gebruikt afgelopen weken. Misschien dat ik anders maar eens een reinigings-sapvastenkuurtje ga doen eerweeks...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.323
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan