Vegatest

Mike, en dan is een operatie nog veel ingrijpender voor een mens om te boven te komen dan energetische therapie die geen extra sporen achterlaat, behalve herxheimerreacties. Het immuunsysteem wordt aangesproken na een operatie. Alleen al vanwege de ernome wond die moet genezen in een lichaam dat al niet gezond was en dan heb je ook nog de narcose die vaak niet goed wordt ontgift door het lichaam en weer nieuwe klachten teweegbrengt http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/Hoe_lang_last_van_narcose/list_messages/31595 .

 
ik weet dat ook niet elke teek besmet is.

maar heb nooit een kring ofzo gezien.

en de klachten die ik toen had heb ik nog wel verschillende van, ik denk dat die eerder met bijnieruitputting te maken hadden.

maar niet iedereen had lyme hoor volgens hun, sommige ook resten van dtt.

en dat klopt wel want mijn moeder kreeg het vroeger wel eens op haar hoofd gesmeerd tegen de luizen.

 
Sheila, de helft van de mensen met de ziekte van lyme herinnert zich geen huiduitslag na een tekenbeet.

En de meeste mensen met de ziekte van lyme gaan gebukt onder bijnieruitputting.

Dat is dus meestal niet of-of, maar en-en.

Ik denk dat het zo zit voor wat betreft milieuonvriendelijke gifstoffen en straling e.d.: we worden er zo mee plat gebombardeerd dat je wel erg goed doorvoed moet zijn om daar geen last van te ondervinden.

En aangezien dat laatste -goed doorvoed- nauwelijks het geval is, kunnen we het gifstoffen- en stralingsbombardement gewoon niet meer bolgewerkt krijgen.

De persoon in mijn omgeving met non hodgkin, gebeten door de zoveelste teek, die kon die infectie niet meer zelf baas (infectie wordt ook standaard onderbehandeld) en kreeg toen kanker, maar deze persoon heeft jarenlang gewerkt met roundup, een landbouwgif van monsanto.

Degene die jarenlang in hetzelfde bedrijf ook meewerkte maar korter, kreeg ook non hodgkin, maar kwam deze wel te boven.

De relatie non hodgkin en roundup lijkt me evident en is inmiddels ook al wetenschappelijk aangetoond.

 
Dat kan wel, ook met terugwerkende kracht. Het gaat alleen niet van vandaag op morgen. Opnieuw bespeur ik angst voor negatieve factoren van buitenaf, waarbij je onvoldoende stilstaat bij positieve factoren van binnenuit. Jouw denkpatroon is het meest ongezond van allemaal!

Mike

 
hoi, ja wist niet dat het vaak samen gaat.

ja wat betreft die gifstoffen dat wist ik.

ik gebruik al jaren producten van merk neways die ondersteund word door cancer prevention coalition. ik ben vies van gewone spullen met troep erin wat ze ook gebruiken voor vloeren, en ruitontdooier etc.

 
Quote:
Dat kan wel, ook met terugwerkende kracht. Het gaat alleen niet van vandaag op morgen. Opnieuw bespeur ik angst voor negatieve factoren van buitenaf, waarbij je onvoldoende stilstaat bij positiev factoren van binnenuit. Jouw denkpatroon is het meest ongezond van allemaal!


Mike, ik zeg helemaal niet dat het niet kan! En ik weet ook als geen ander dat het langzaam gaat en ik heb die hoop zelf zeker ook. Het vraagt echter wel om een bepaald soort bewustzijn om een bepaalde ongezonde levenshouding aan te passen. Veel mensen ontberen een dergelijke houding en inzicht. En dat maakt me overigens wel eens moedeloos. Om toe te zien hoe mensen zich uitleveren aan wat doorgaans gezien wordt als autoriteiten. Dat maakt mij wel angstig soms omdat ik altijd nog het gevoel heb dat ik daar iets aan zou kunnen veranderen. En daar probeer ik me dan toch maar bij neer te leggen. Dat mensen zelf kiezen, dat een ziel zelf uitmaakt of die wil leven nog of niet. Hoe graag ik ook wil zeggen dat er ook nog andere wegen zijn. Soms/vaak is daar geen houden aan.

 
@ Mike: Voor mij zijn infecties geen angst, maar een factor om rekening mee te houden.

Ik hoef er zelf nu ook niet bang van te zijn.

Ik was op een gelegenheid waar ik 200 handen heb geschud en daarna was ik kotsmisselijk.

Dan weet ik het weer: ik heb weer infectie te pakken en ik laat het behandelen en het is weer weg.

Zelfde met blaasontstekingen die bij mij alleen weggaan met antibiotica -maar die gebruik ik liever niet!- of resonantietherapie (maar preventief helpt bij mij de broodnodige probiotica: als ik die wegliet lange tijd kreeg ik zo weer een blaasontsteking).

Ik hoop alleen nog eens zelf een immuunsysteem te ontwikkelen dat ik niet zo afhankelijk ben.

Wordt aan gewerkt.

 
Quote:
Ik was op een gelegenheid waar ik 200 handen heb geschud en daarna was ik kotsmisselijk.

Dan weet ik het weer: ik heb weer infectie te pakken en ik laat het behandelen en het is weer weg.


Ik wil niet veel zeggen, maar dit riekt toch wel erg naar smetvrees.

Mike

 
Quote:
Ik wil niet veel zeggen, maar dit riekt toch wel erg naar smetvrees


Als je de behoefte voelt om mij een etiket op te plakken net zoals de tussendeorenmaffia: be my guest.

 
Ooit gehoord van quantummechanica? Er is geen objectieve wetenschap, om de simpele reden dat de observeerder het resultaat beinvloedt. Dit maakt de mens tot een medeschepper. Mike Adams stelt terecht dat de recente zoektocht naar en vondst van het Higgs-Boson-deeltje wel eens zou kunnen zijn gecreeerd door de wetenschappers zelf die ernaar op zoek waren! Waar je je aandacht op richt, groeit. Als jij voortdurend bezig bent in je hoofd met beestjes kun je ze daadwerkelijk manifesteren.

Een mooi voorbeeld uit de geschiedenis zijn de 'Salem witch trials', waarbij er 'heksen' werden berecht in het plaatsje Salem in de staat Massachusetts. Het daar aanwezige strenggelovige publiek, dat de 'heksen' al had veroordeeld en er zeker van was dat deze door demonen werden bezeten, raakte volledig in paniek toen 1 persoon ook daadwerkelijk vliegende demonen bleek te zien. Voor je het wist was er sprake van massahysterie en zag iedereen ze letterlijk en figuurlijk vliegen!

In positieve zin zijn er ook 'spontane genezingen'. Een vrouw met kanker legde zich erbij neer dat ze zou komen te overlijden en uitbehandeld was en nam zich voor de rest van haar leven zoveel mogelijk te lachen. Ze huurde allerlei lachfilms en bekeek de ene na de andere. Eenmaal terug in het ziekenhuis op controle bleek haar kanker tot haar grote verbazing en die van de artsen volledig te zijn verdwenen!

Helaas is het bij kankerpatienten maar al te vaak andersom. Oncologen moeten beseffen dat ze een werkelijkheid creeren in de hoofden van patienten als ze hen vertellen dat ze 'nog maar xx maanden te leven hebben'. Ook dit kan waarheid worden voor de desbetreffende persoon en leiden tot de dood van die persoon.

Dus reken maar dat we zowel onze eigen ziektes als remedies kunnen manifesteren!

Mike

 
Wat mij betreft is een beestje, als het een pathogeen beestje is, een obstakel, maar inmiddels dus wel overkomelijk en niets om bang van te hoeven zijn.

Jij maakt mij tot een smetvrezende.

Als ik mijn naasten zou vertellen dat iemand me een smetvrezer noemt, zouden ze in lachen uitbarsten omdat ik in de praktijk eerder een smeerpoets ben (ik heb vaak de energie niet om schoon te maken en op te ruimen, althans zo voelt dat voor mij) als ik dan toch iets moet zijn.

Je hebt het over mijn focus die niet klopt en die toch alsmaar groter wordt, hoe zit het met jouw focus om mij (en mogelijk ook anderen) in een hokje te stoppen? Die lijkt ook alsmaar grotere proporties aan te nemen.

 
Je zou ook kunnen zeggen dat ik alsmaar beter word in mensen een spiegel voorhouden en dat jouw reactie hierop meer zegt over jouzelf dan mijn observatie.

Mike

 
Quote:
Je zou ook kunnen zeggen dat ik alsmaar beter word in mensen een spiegel voorhouden


Ik betwijfel of jij bij mij de vinger op de juiste plek legt.

Het valt mij vooral op dat jij het nodig vindt om iets over mij als persoon te zeggen als je met mij in discussie bent en dat telkens verder uitvergroot.

 
Als ik een gevoelige snaar bij iemand raak, dan is het meestal waar. Dat is althans mijn ervaring. Vat het niet zo persoonlijk op. Ik pik jou eruit omdat je altijd over virussen begint, Jenneke omdat ze altijd over granen begint en met Bastiaan zal ik het wel nooit eens worden over Darwin. Daar is een forum toch voor? Of je blijft in je ego zitten en daarmee in de verdediging, of je leert er misschien wel iets van. We kunnen ook besluiten dat we er niet uitkomen en het hierbij laten. Zeg het maar, het is jouw feestje!

Mike

 
Quote:
Vat het niet zo persoonlijk op.


Mike, jij deelt jouw persoonlijke beeld van mij bij een inhoudelijke discussie.

Niets mis mee op zich, moet jij weten.

Je had het inhoudelijk kunnen blijven houden, dan waren we hierin niet terecht gekomen.

Nu krijg je inderdaad een discussie over jouw beeld van mij.

En als ik dat zeg dat ik je observatie dat ik een smetvrezer ben niet deel is dat voor jou dus gelijk een teken dat het klopt.

Je kunt met een dergelijk uitgangspunt wel vaak in je beelden bevestigd worden, maar of dat altijd terecht is?

Ik heb inderdaad een ego, daar ben ik me bewust van: het is juist vanwege mijn ego dat je een weerwoord krijgt, iemand zonder (genoeg) ego denkt sneller: laat maar gaan.

Dat betekent dan niet dat je volgns die persoon geen gelijk zou hebben (want je krijgt geen reactie), maar dat die persoon van je af wil.

 
Ik vind die discussies wel prima, hoor, mij hoor je daar niet over. Ik ben het echter met je eens dat we teveel van het inhoudelijke zijn afgedwaald. Sterker nog, ergens op de vorige pagina vonden we elkaar toen je schreef:

Quote:
ik zal niet ontkennen dat de zuurstofarme omgeving de oorzaak is van alle kwaad.


Mike

 
Zo jongens, nu is het genoeg geweest. Haha, dit kan echt niet. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat jij je zo op de kast laat jagen lievergezond. 'Dat riekt naar smetvrees', was echt jennen. Heeft ook met humor te maken. Persoonlijk moet ik daar wel om lachen. Neem niet alles te serieus in het leven. Je hebt het ook best veel over Lyme, dat vind ik ook. Misschien helpt een druppeltje teatreaolie na het schudden van vele handen. Dat ontsmet.

Mike, ik vind echt dat je goed verwoordt dat we bang worden gemaakt en dat oncologen een werkelijkheid creëren in de hoofden van patiënten als ze zeggen dat patiënten nog maar een xx aantal maanden te leven hebben. We moeten echt af van die angst, helemaal mee eens. Een gezonde geest is zéér belangrijk daarbij!

Geen ruzie meer maken he ;)

 
Het was niet alleen een geintje. Het valt mij op dat Lievergezond voortdurend bezig is met Lyme en met niet bestaande virussen. Daarnaast noemt ze voortdurend haar behandelaar (hier is ze ook door anderen meerdere keren op gewezen). Kortom, ze zoekt zowel het probleem als de oplossing buiten haarzelf. En hoe moet ik het anders interpreteren als je 200 handen hebt geschud en er dan zeker van bent dat je een infectie hebt en weer meteen naar je behandelaar holt? Wanneer leren we dat we onze eigen behandelaars zijn, te beginnen met beter eten en beter denken? Ik kies het woord 'beter' bewust!

Mike

 
Hallo Mike, ik ben niet over lyme begonnen, dat is lola geweest in dezen.

Maar inderdaad ben ik met de ziekte van lyme bezig, simpelweg omdat deze bacterie in mijn bloed is aangetroffen overigens door meerdere artsen en een neuroloog en omdat deze bacterie een flinke duit in het zakje heeft gedaan bij de klachten die mij 5 jaar geleden compleet gevloerd hebben.

Sinds ik kruiden gebruik en resonantietherapieen heb gevolgd zijn de klachten al aardig geminderd.

De artsen die ik heb bezocht, hebben vaak de ervaring met deze infectie van dichtbij gehad: zelf of dat een naaste deze ziekte ook kreeg en vanaf dat moment vallen pas de schellen van de ogen.

Het is bekend van psychologische proeven dat het zo werkt dat als het lijden dichterbij komt dat mensen dan pas gaan nadenken (denk aan de stanley milgram proeven en aan het feit dat 75% van een oncologen uit een bepaald onderzoek aan zichzelf en naasten geen chemotherapie zou willen geven maar wel aan hun patienten).

De schade en de schande van de ervaring die doet dat, theorietjes verblinden mensen eerder.

Ik was zelf overigens ook te veel van de theorietjes vroeger en ik ben wel hard gevallen om het maar zo te zeggen.

Terug naar de artsen die ik bezocht:

1 van die artsen heeft puur door zijn vrouw op de bacterie te behandelen zijn voormalige echtgenoot weer back on track gekregen.

Dat betekent mijns inziens dan niet dat die vrouw na die behandelingen weer echt gezond is, alleen die vreselijke klachten zijn bij haar nu wel foetsie nadat ze zes jaar crepeerde van de klachten en haar man -arts- wist niet wat er aan de hand was.

Klachtenloos of klachtenarm zijn is mijns inziens nog niet voldoende indicatie voor gezondheid.

Maar goed zij kreeg dus peperdure colloidaal zilverinfusen, die ik niet kan bekostigen.

Schamper doen -zeggen dat het tussen de oren moet zitten- over de klachten die (ook) deze bacterie aan kan richten bij mensen zoals ik met een slecht immuunsysteem is wat mij betreft niet kies.

Ik heb geschreven dat ik kotsmisselijk ben geworden van handen schudden en dan word ik door jou in het hokje geplaatst van iemand die zich iets inbeeldt.

In hoeverre onderscheid jij je dan van de psychehatermaffia door mij in een hokje te stoppen?

Zo ook overigens van rauwe melk (mijn vriend kreeg er darmklachten van: ik had al last bij een eerdere verdedigingslinie: de maag -met misselijkheid).

Het kan zijn dat het jou niet uitkomt dat/als ik met deze signalen bij jou kom Mike omdat handen schudden en rauwe melk activiteiten zijn die jij mensen gemiddeld niet afraadt en rauwe melk raad je zelfs aan aan mensen, waarschijnlijk ook echt om de goede redenen zoals vitaminen en verteringsenzymen.

Wat mij rest is de rauwe oude kaas: daar krijg ik geen last van (onder het mom van "als het me niet kleinkrijgt word ik er beter van"): ik ben er verslaafd aan zowat.

En ik zou in een volgende situatie net zo makkelijk trouwens weer 200 handen schudden (het betrof trouwens een bacterie, geen virus).

Het gaat mij te ver om mijn sociale relaties te laten beinvloeden door slechte immuniteit, al pik ik dingen snel op.

Ik hoef me ook niet te laten beperken, want mijn immuunsysteem is nu voor een deel de resonantietherapie.

Overigens hou ik niet van grote groepen mensen, dat is weer wat anders en heeft te maken met mijn uitgeputte bijnieren schat ik in, maar soms kun je niet vermijden dat je mensen hun handen moet schudden (was een begrafenis).

Rauwe melkproducten drinken dat laat ik maar even: ik fermenteer nu gewoon kokosmelk.

Het is denk ik jouw onwetendheid over de situatie waar ik in zit, dat je zo schamper doet over mijn klachten en mijn ziektebeeld en de oplossingen die ik noodgedwongen heb gezocht en gevonden zoals de behandelingen die ik krijg.

En niet te vergeten is dit forum voor mij ook erg waardevol -samen met de goede voeding en jouw zeer bruikbare en mijns inziens duidelijk uitgelegde adviezen en inzichten waar ik jou oprecht dankbaar voor ben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.828
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan