Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Hallo allemaal wil jullie iets vragen ben zelf vegetariër voel mij daarom geen beter mens .. is voor mij in mijn jonge jaren gekomen als ik zag hoe de kippen gehouden waren .. en ik wou niet dat ze voor mij zo moesten leven.. en zo ben ik vegetarisch gebleven.. maar ik wil hier even iets laten weten om mijn aandeel aan alles wat hier gebeurd op deze aardbol te omschrijven.. ik drink water thee koffie soms een bitter Lemon.. trek mijn soep uit maggikruid uien wortel selderij doe er zout bij ..heb mijn eigen eieren daarvoor lopen de kippen in mijn tuin.. die kregen granen en gras wat ik meebrengen als ik ga wandelen…verder wat eet ik zo overdag misschien 3 sneetjes brood met kaas ei of Notenpasta of banaan soms alfalfa erop.. dan eet ik fruit. Als ik het in de tuin heb meteen van de struik of boom… verder eet ik aardappels rijst, gierst nudels couscous,, iedere dag een beetje afwisseling.. ik bak pannenkoek.. naak de deeg uit zelfgemalen boekweit en tarwe eieren melk of water .. ik eet Linssen ,en bonen als ik er zin op heb eet brandbetekels paardenbloem zevenblad aardpeer en noem Maar op.. zuurkool bloemkool groenten in afwisseling.. eet Joghurt naturel met fruit wat ik toevoeg …kook met boter olie zure room slagroom… snoep zeer zelden…als ik het mag zeggen als ik met mensen uit ga eten die vlees eten mijn man trouwens ook .. dan eet ik hetzelfde aan salade en groeten dan dr anderen het einige wat ik niet eet is het vlees en het nagerecht.. zo te zeggen ik eet nog minder.. dan de anderen .. van namaak vlees hou ik niet .. soyaprioducten eet ik niet de nanaskvleesindustirie is voor mij gedenatureerde voeding en ik hou van zo vers mogelijk.. het enige wat ik anders doe dan vleeseters ik eet geen vlees.. hoe kan ik dan in jullie ogen zo een grote moordenaar en woestijncreerer zijn????? Bedankt voor jullie antwoord Aniahita
 
Jij maakt het persoonlijk en ziet onze kritiek als een aanval. Niemand noemt jou of mensen zoals jij een 'moordenaar' of 'woestijncreerder'. Feit is dat vegetarisme woestijnvorming bevordert en carnivorisme niet. Het land waarop planten verbouwd worden is afgepakt van grazende dieren, die de planeet groen hielden met hun uiterst voedzame uitwerpselen (mest). We hebben er BIOLOGISCHE akkerbouw op basis van monoculturen voor in de plaats gezet, waardoor de toplaag van de bodems structureel uitgeput zijn geraakt, met woestijnvorming tot gevolg. Het antwoord is kleinschalige veehouderij met bij voorkeur stripgrazen. Jouw selectieve verobrwaardiging doet hier niets aan af.

Mike
 
Jij maakt het persoonlijk en ziet onze kritiek als een aanval. Niemand noemt jou of mensen zoals jij een 'moordenaar' of 'woestijncreerder'. Feit is dat vegetarisme woestijnvorming bevordert en carnivorisme niet. Het land waarop planten verbouwd worden is afgepakt van grazende dieren, die de planeet groen hielden met hun uiterst voedzame uitwerpselen (mest). We hebben er BIOLOGISCHE akkerbouw op basis van monoculturen voor in de plaats gezet, waardoor de toplaag van de bodems structureel uitgeput zijn geraakt, met woestijnvorming tot gevolg. Het antwoord is kleinschalige veehouderij met bij voorkeur stripgrazen. Jouw selectieve verobrwaardiging doet hier niets aan af.

Mike
Klaar neem ik dat persoonlijk, is toch mijn bijdrage in en aan het leven… mijn evolutie.. moet toch eerlijk na mijzelf kijken, waar ben ik mee bezig .. ook is het kleinschalig .. ik ben toch een deel van dat wiel.. en als ik een storfactor ben blokkeer ik een heleboel en net dat is niet mijn ambitie.. daarom .. bij deze eerst eens hartelijk dank Mike voor deze antwoord, daar kan ik mij helemaal in vinden . Ik vind dat voor mij persoonlijk een heikel thema, want ben zelf een echte landmuis.. opgegroeid in een groet Duits gezin, waar alles wat je at uit de eigen tuin kwam, alle buren hadden een eigen tuin aan huis… melk van de boer in het dorp .. vlees ook…. ik was al als kind het konijn in de familie, want salade was mijn favoriete…mijn moeder werkte niet voor geld, maar ze werkte in eigen regime voor haar gezin.. ook biologische verbouwing zonder erover na te denken.. zonder etiket biologisch of wat dan ook .. niemand die haar inzet extra waardeerde .. dat besef ik nu eerst en mijn mama is nu 90.. bergen heeft ze verzet .. de lekkerste dingen gebakken….uit liefde voor haar gezin.. . in mijn prille jeugd kwamen de bio winkels, jonge boeren en hippies gingen over op dementerlandbouw, heerlijk ik kom uit die beweging en ik heb dat ook gedaan aanbouwen met de maan… vruchtopvolge … brandnetel of heermoes gebruiken….ook schappen kooien kippen geiten… noem maar op …sommige boeren dachten erover Hoe ze de varkens of koeienmest als warmtebron voor het eigen huis konden gebruiken.. veel idealisten….de begintijden van de biologische winkels, demeter boerderijen…zelf kaas maken… brood bakken heerlijke tijd. maar ik zie ook, dat die tijden zijn veranderd en er is een markt van geworden, die ik noem “!money money it so funny in the Rich man s world” …. Bio is een slogan geworden…mensen slagen er geld uit, makken de kleine kapot en ons koopgedrag doet er veel aan…wel beginnen er veel meer mensen over na te gaan denken, en dat is fijn .. nu is de tijd heel zwaar .. toen was het luchtig en idealistisch of te wel veel lichamelijk werk dit ging door de bijzondere energie vanzelf..niets was teveel….maar wat je nú allemaal moet.. op alle gebieden, maakt stress en er is weinig plaats voor jouw idealen te leven….ik at toen geen vlees meer ., heb het gewoon weg gelaten..selderij pompoen courgette schijfje gebakken heerlijk toch… de vleesvervangers en melk vervangers en noem maar op zijn een echte nieuwe industrie geworden…waarom ???? met de Phobie erbij anderes krijg men niet genoeg binnen .. is deze industrie enorm gegroeid.. nodig is dat echt niet.. en tevens is ook de Vitamine medicatie industrie gegroeid.. angst maakt zoveel mogelijk…en ook zoveel onmogelijk… ja daar schrik ik vaak van.. wordt steeds omslachtiger en ik ben zo een simpel mens .. want ik zo simpel ben .. dacht ik altijd ik ben zo stom, maar eerlijk ik hou steeds meer van het simpele en mijn simpele geest.. een mooie gezegde “ waarom simpel als het ook omslachtig kan” is niets voor mij… de groetjes Aniahita
 
Ken je deze?

Ga je vanuit amsterdam (die mooie stad) op de fiets naar de geitenboerderij?
Is te doen qua afstand maar niet als je ver over de pensioen-leeftijd bent.
In amstelveen is er een nieuwe tram-verbinding met amsterdam, eerst kon ik mijn fiets meenemen in de tram maar nu niet meer.
In de metro nog wel voor zover ik weet. dus vanaf station zuid is er nog een mogelijkheid.


Excuus, Romagi. Ik heb deze blijkbaar gemist, kom ik net toevallig tegen. (y)
 

Veganist Joris wilde liever niet in de kaasfabriek werken: voor straf bijstand gekort​

Enthousiast van werken in een kaasfabriek? Gouwenaar en veganist Joris (37) werd dat niet. Omdat Gouda dacht dat de bijstandsgerechtigde de baan weigerde, kreeg hij straf. Een jarenlange strijd volgde.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem het op voor Joris. Het is zijn goed recht om.op basis van zijn principes daar niet te willen werken. Als we niet opkomen voor Joris komt er ook niemand voor ons op als wij ons principieel.opstellen bijv. m.b.t. de QR-code.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan