varkensvlees

Hier wil ik vlees gaan halen als t vakantiegeld binnen is:

http://www.beukentuin.nl/

Ik wil voor mensen uit de omgeving Breda dan ook wel meenemen.

Ik heb een stuk gerookt spek gekocht bij het smaakwarenhuis. Nog niet geproefd. Ziet er wel mooi uit, vlees en vet bij elkaar.

Echt vet buikspek, dus zonder vlees haal ik bij de Beukenhof. Ligt niet in de winkel. Ze hebben het vaak wel. Even vragen. Ook hebben ze met een randje vlees eraan. Als ze je niet begrijpen dan moet je zeggen, ontbijtspek aan een stuk. Het is dat je er naar vraagt, want ik had het bewust niet op het internet gezet :oops: Er lezen zoveel mensen mee, straks is het spek niet aan te slepen. Net als de overheerlijke eitjes van de kippen van Maria!

Eens per half jaar denk ik slacht de Beukenhof een varken. Daar heb ik nog een klein beetje vlees van. Maar dan moet je een pakket afnemen en daarin zitten bijvoorbeeld ook worstjes. En van de week heb ik gepost over worst. Dat is dus geen goed idee. Van varkensvlees dan. Worstjes zijn onderstussen wel allemaal op :D

De gerookte spek bak ik trouwens ook weer uit en daarna met een eitje eten ofzo. En soms eet ik het gewoon zo op, een stukje dan. Is best vet en machtig :p

O, en soms speklapjes bij de slagerij de Groene Weg.

 
Bio-dynamische geitenboerderij in het Amsterdamse Bos heeft ook grasgevoerd varkensvlees! (iedere dag open behalve dinsdag)

Eindelijk een goed adres gevonden. Je ziet ze de hele dag gewoon in het gras scharrelen en in de modder baden, die beesten hebben een prima leven. Verder krijgen ze wat sla enzo, en af en toe nog een verlaten stukje brood.

Biologisch varkensvlees van de slager is vaak van beesten die veel granen eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan