varkensvlees

Lievergezond, de voedsel en warenautoriteit kan wel zoveel vertellen...

Ik neem ze niet zo serieus.

Mike zegt altijd; je bent wat je eet, of je bent zo gezond als wat je eet.

Welnu, als je groente eet, welke bespoten is met landbouwgif, dan eet je gif.

Als je vlees eet van dieren die zijn behandeld met antibiotica en vaccins, eet je gif.

Dus, als je varkensvlees eet, van varkens die zich een halfjaar volgevreten hebben aan blauwzuur, eet je ook gif. Kankerwerend? Als Mike dat zegt, zal dat wel zo zijn, maar diervriendelijk vind ik het nog steeds niet, en er zijn ook wel andere voedingsmiddelen beschikbaar die kankerwerend zijn.

 
Het is ook wel belangrijk om te onderzoeken wat er met dat blauwzuur gebeurt in het lichaam van een varken, alvorens te bepalen of het schadelijk voor ons zou zijn of niet.

 
Dennis, dan moet er gelijk ook maar onderzocht worden, wat er met die vaccins in het lichaam van een varken of koe gebeurt, alvorens te bepalen of het schadelijk voor ons is. Ik denk dat de bovengenoemde VWA het niet schadelijk zal vinden. Want dat ingespoten vlees ligt gewoon in de supermarkt.

Maar ik heb de VWA niet nodig om zelf na te denken. Gif is gif. Of het nu plantaardig of chemisch is, maar het blijft gif. En ik eet liever zoveel mogelijk gifvrij.

 
Ufo,

Je vergelijking met Zyklon B slaat als een tang op een...varken. Laten we even weggaan van het blauwzuur en kijken naar kwik. Kwik zit in vis en dus worden we gewaarschuwd voor vis. Maar kwik zal altijd al in vis en uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat het kwikgehalte in vis de afgelopen 150 jaar gelijk is gebleven. Waarom moeten we desondanks uitkijken met kwik? Omdat we zijn gedegenereerd! De inname van allerlei gifstoffen via voeding, luchtvervuiling en andere bronnen heeft ervoor gezorgd dat de emmer overvol is en het kleinste beetje kan de emmer doen overlopen. We hebben het hier vaker over gehad, want om die reden is het ook verstandig om nachtschades en gluten te mijden.

Kwik in vis is echter een biologische vorm die bovendien niet in geisoleerde en geconcentreerde vorm voorkomt in vis, maar in samenspel met vele andere mineralen en spoorelementen, die mogelijk een remmende werking hebben, waardoor het wel eens niet als gif zou moeten worden beschouwd maar als medicijn. Om die reden zijn nachtschades ook altijd medicinaal ingezet, als kortstondige heilzame kuur. Soms is een beetje gif bijzonder helend, omdat het het immuunsysteem op de juiste manier activeert, waardoor het lichaam zichzelf heelt.

Het punt is dat de westerse wetenschap dit complexe samenspel van voedingsstoffen niet of nauwelijks onderzoekt, omdat het reductionisme als uitgangspunt heeft, oftewel alles terugbrengen tot het kleinste deel en dat tot in den treure analyseren. Men onderzoekt details van details, waardoor men steeds meer het geheel uit het oog verliest en uiteinelijk alles te weten komt over niets.

In de ayurvedische wetenschap zag men alle natuurlijke elementen als helend en noodzakelijk en werd er dus ook gebruik gemaakt van zgn. 'giftige' elementen. Dit deed men door dergelijke elementen te combineren met andere elementen, precies zoals de natuur dat doet. 'Ayurveda' betekent dan ook: studie van het leven. Nu zet de reguliere 'wetenschap' dit weg als 'kwakzalverij'. Terwijl de westerse medische 'wetenschap' slechts 100 jaar oud is en deze oosterse geneeskunst zo'n 7000 jaar!

Kwik in geconcentreerde vorm is levensgevaarlijk. Cyanide als gifgas (Zyklon B) natuurlijk ook. Maar denk ook aan lood, plutonium, uranium, arsenicum, etc. Al deze elementen zitten in Keltisch zeezout, maar is er bij mijn weten nog nooit iemand overleden aan de consumptie van Keltisch zeezout. Blauwzuur zit in abrikozenpitten, die de Hunza's consumeerden en deze kregen geen kanker. Het zit ook bijv. in appelpitten. Je kunt een paard een appeltje geven en dan spuugt het echt niet de pitten uit, maar ik heb nog geen paard dood zien neervallen.

Je gaat dus volledig voorbij aan de complexiteit van de natuur. Laat ik het nog 1 keer helder en duidelijk samenvatten: bepaalde elementen zijn alleen giftig in een door de mens gecreeerde geisoleerde en geconcentreerde vorm. De natuur heeft daar hele andere ideeen over, dus is wat wij doen tegennatuurlijk.

Mike

 
Ik wilde niet in welles nietes vervallen maar de Pata Negra varkens worden wel degelijk in het bos losgelaten. Ze scharrelen dan zelf hun kostje bij elkaar en dat bestaat volledig uit eikels van de kurkeik. Ze kiezen dus zelf dat ze dit eten. lees hier maar eens : Pata Negra

 
Mike, bedankt voor je heldere en leerzame kijk op de zaak.

Toch nog wel een opmerking op je schrijven:

Quote:
bepaalde elementen zijn alleen giftig in een door de mens gecreeerde geisoleerde en geconcentreerde vorm.


We hadden het hier over eikels, en die zijn wel degelijk giftig, zonder dat ze door de mens in een geïsoleerde en geconcentreerde vorm worden gecreëerd.

Dat eekhoorntjes en varkens er niet dood aan gaan, wil niet zeggen dat ze niet giftig zijn.

Voor mensen zijn ze ook giftig, en paarden gaan er aan dood.

Die varkens overleven dat half jaar eikels eten wel, maar een paard kan in dat geval na 1 dag al naar de paardenhemel.

 
En daarom eten paarden geen eikels en varkens wel. Ists is alleen maar giftig als het spijsverteringsstelsel het niet aan kan.

Mike

 
Aangezien varkens heel erg veel op de mens lijken lijkt het mij dat eikels ook voor ons goed zouden kunnen zijn.

Heb in het verleden wel eens eikels geplukt, geweekt en gekookt en daar dan meel van gemaakt en in heel veel roomboter pannenkoeken met kruiden van gemaakt maar nu durf ik ze niet meer te eten omdat ze toch wel koolhydraten bevatten.

 
En laten we niet vergeten dat dieren zelf heel goed weten wat ze wel en niet kunnen eten. Waarom denk je dat koeien boterbloemen laten staan? Ook mijn geit slaat bepaalde planten in het gras, zoals digitalis en een verdwaalde rhododendron consequent over.

 
Er is ook geen dier dat nachtschades eet. Dat zou je aan het denken moeten zetten de volgende keer als je je tegoed doet aan tomaten of paprika's!

Mike

 
Mike, mijn cavia's eten graag tomaten en ze zijn verder erg kieskeurig. Fruit trekken ze doorgaans hun neus redelijk voor op. Van zevenblad bijv. alleen de jonge scheuten graag. Paardebloem, lekker maar niet te veel. Klaver: niet echt lekker. En broccoli bijv. moet je ook echt niet mee bij ze mee aankomen.

Hier een recept voor eikeltjeskoffie: Bereiding

Quote:
Kook de eikels ongeveer een kwartier in water. Schil en splijt de eikels en laat ze een paar dagen drogen. Maal het vruchtvlees in een koffiemolen en rooster het maalsel onder een gril totdat het een donkerbruine kleur heeft. Niet laten verbranden. Een eetlepel van de ‘koffie’ in een grote beker doen, kokend water erop en roeren. Eventueel warme opgeklopte melk erbij, voor superverantwoorde koffie van eigen bodem.


http://www.tafelen.zonneroos.com/index.php/recepten/drankje/152-koffie/1284-koffie-eikeltjeskoffie

 
Ik heb net eens een bestelling gedaan bij de Feijterhof, ben erg benieuwd naar de smaak van het varkensvlees.

Het mooie is dat ze er niet alleen varkensvlees verkopen, maar ook Pure Graze rundvlees, maar dan zonder de vele e-nummers en andere rotzooi die Boni eraan toevoegt!

 
Quote:
De Amerikaanse WAPF heeft een levendbloedanalyse laten doen van mensen die ongefermenteerd varkensvlees consumeerden en gefermenteerd varkensvlees. Uit de analyse blijkt overduidelijk dat ongefermenteerd varkensvlees een negatief effect heeft op het bloedbeeld en gefermenteerd varkensvlees niet. Lees het verslag hier:

http://www.westonaprice.org/cardiov...ork-prepared-in-various-ways-affect-the-blood


Engels lezen is niet mijn sterkste kant, dus ik kan niet erg veel wijs worden uit deze hele lap tekst. Misschien dat iemand het me kan uitleggen.

Betekent dit dat het eten van ongefermenteerd varkensvlees altijd ongezond is? Zelfs als het van grasgevoerde varkens is zoals bij de Feijterhof?

 
Ik kwam er vorige week achter dat ze op de beukenhof, waar ik o.a. Mijn rauwe melk en rundvlees koop, ook varkens hebben met weidegang en een eigen zwembad :lol: de basis van hun voedsel is aardappelen, gras, groente. Alles van hun eigen land. Ze slachten, net als de koeien, zelf. Meer info heb ik nog niet, want degene die erover gaat is nu op vakantie.

 
Lekker poedelen in de modderpoel! Oftewel, hun zwembad. Zo noemde 1 van de clienten die daar werkt het, een zwembad. Vindt het helemaal geweldig. En een groot stuk land tot hun beschikking!

 
Dit hoorde ik Desiree Rover net in een uitzending zeggen: nl. dat zij ergens gelezen heeft (maar ze wist niet meer waar) dat het varken zoals wij dat nu kennen een kruising is van het wilde zwijn met een mens (!). Zij legde daarom de link met dat varkensharten daarom kwalificeren voor implantaties bij mensen. Broodje aap of?

Deze uitzending: http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-14-oktober-2012/

 
Als varkens en mensen familie zijn, dan wonen er in boerderijen wel héle grote gezinnen... :mrgreen:

 
Ik plaats mijn vraag nog maar een keer in de hoop dat er toch nog iemand een zinnig antwoord op heeft :D

Quote:
De Amerikaanse WAPF heeft een levendbloedanalyse laten doen van mensen die ongefermenteerd varkensvlees consumeerden en gefermenteerd varkensvlees. Uit de analyse blijkt overduidelijk dat ongefermenteerd varkensvlees een negatief effect heeft op het bloedbeeld en gefermenteerd varkensvlees niet. Lees het verslag hier:

http://www.westonaprice.org/cardiov...ork-prepared-in-various-ways-affect-the-blood


Quote:
Betekent dit dat het eten van ongefermenteerd varkensvlees altijd ongezond is? Zelfs als het van grasgevoerde varkens is zoals bij de Feijterhof?


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.770
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan