Quote:
Mike, elke keer wordt het uit z'n verband getrokken over die pompoen, wortels etc, er is niets mis met pompoen tenzij je er bergen van eet en zonder vetten. Waarom beveel je dan wel een zoete aardappel aan bijvoorbeeld? Dat is geen zetmeel?
Jazeker is een zoete aardappel ook een bron van zetmeel, maar er zijn veel gezondheidsvoordelen aan verbonden aan de consumptie ervan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_potato
Citaat:
Besides simple starches, sweet potatoes are rich in complex carbohydrates, dietary fiber, beta carotene (a vitamin A equivalent nutrient), vitamin C, and vitamin B6. Pink, yellow and green varieties are high in carotene, the precursor of vitamin A.
In 1992, the Center for Science in the Public Interest compared the nutritional value of sweet potatoes to other vegetables. Considering fiber content, complex carbohydrates, protein, vitamins A and C, iron, and calcium, the sweet potato ranked highest in nutritional value. According to these criteria, sweet potatoes earned 184 points, 100 points over the next on the list, the common potato.
Vooral mensen die gewend zijn aardappelen te eten en een gezonder alternatief zoeken is de zoete aardappel een uitkomst!
Quote:
Het wordt hoognodig tijd dat je het boek zelf eens gaat lezen van GAPS en meer gaat snappen van de achterliggende gedachte, lees dat JUIST NCM het daarin heeft over hypoglykemie etc.), meer zeg ik er niet over. Dit is het allerlaatste wat ik ervan zeg, ben er nu wel klaar mee.
Ik ben bekend met de achterliggende gedachte over poly-, di- en monosacchariden via scd. Ik ben het er alleen categorisch mee oneens en zie dit als een tekortkoming van het gedachtengoed achter scd en GAPS. Dat mag toch? Ik denk dat we dan maar tot de volgende slotsom moeten komen: we agree to disagree. Hier gaan we het simpelweg niet eens over worden.
Mike