toxische lever en pancreasproblemen: vicieuze cirkel

Quote:
Ik had/heb helemaal niet de intentie om hierover met je te strijden.


Ik verwees niet naar strijd met mij, maar naar strijd met jezelf, je lichaam, je voeding, je moeder en weet ik veel wie of wat nog meer.

Quote:
hoe zou bij jou de lijst met groenten (&fruit?) uitzien die ongelimiteerd,iig dagelijks, gegeten kunnen worden?


Als het gaat om ongelimiteerd zou er bij mij alleen maar groene bladgroente op het lijstje staan, gekookt welteverstaan. Zuur fruit vind ik ook OK, maar met mate, dus zeker niet ongelimiteerd. Het is dus een kort lijstje. Als we het buiten de groenten trekken staat er op mijn lijstje in ieder geval ongelimiteerd verzadigd vet en Keltisch zeezout. Het mooie is dat dit helemaal niet kan, want na verloop van tijd krijg je een krachtige impuls van misselijkheid bij vet en dorst bij zout, dus je lichaam geeft zelf aan waar je persoonlijke grens ligt. Nog steeds een kort lijstje. Eh...onbeperkt rauwe melk?

Mike

 
Hoi Rapunzel: tja, ik ben idd fanatiek.

Ik zie geen andere weg.

Wat ik wel lastig vind is: zelf uitzoeken hoe en wat.

Natuurlijk zijn er mensen die met adviezen komen, maar ik neem toch elke keer de beslissing en ik moet het toch zelf eerst in een bepaalde richting zoeken voor iets op me af komt.

Hoi Mike

Quote:
na verloop van tijd krijg je een krachtige impuls van misselijkheid bij vet


Die impuls ken ik wel.

Maar ik had/heb ook last van meer gevolgen, ook niet leuk.

Zoals: een dikke drekbuik (zo noemt Mayr dat, van het Mayrdieet) en algeheel aankomen in omvang: maar dat gevolg is wat trager geweest.

Het is geen lolletje: vooral die buik waar iets niet goed mee is, omdat die het allemaal niet goed verteerd krijgt.

Maar nu zit ik gelukkig weer aan de probiotica en de stofwisselings- (capsules met lactase, protease, papaine en bromelaine) en systemische enzymen (ik gebruikte al serrapeptase en nu nog lumbrokinase) helpen direct.

Wat een opluchting! en wat een gezoek toch als je al zo ver van huis bent als ik.

Ik verlang daar zo naar, naar thuis komen in mijn eigen lichaam dan.

Het voelt nu als vechten om in mijn eigen lijf aanwezig te mogen zijn.

Als ik me nu weer niet verdiept had van wat er aan de hand was, dan zat ik nu nog te koekeloeren.

Soms word ik het zo ontzettend spuugzat.

 
Hé Lievergezond! Die ontstoken drekbuik herken ik! Dat had ik ook! Echt zo'n vooruitstekende buik onder de navel. En ik kan je verzekeren dat dat na een jaartje GAPS véél minder is geworden, zo niet weg is. Er is nog hoop. Houd de moed erin!

 
Hoi Rapunzel, ja die buik had ik eerder ook al en ging idd ook weer weg.

Maar goed, dat geeft wel het idee van: niet echt bestendig dus.

Ik denk dat ik boven mijn macht heb gegeten.

Dus wacht even, jij bent in dat jaar toch iets vooruit gegaan? Je was toch niets opgeschoten zowat? Of stond die exit-drekbuik wel in het rijtje van geboekte vooruitgang dit jaar?

 
Hoi Ikke,

ik heb besteld deze voor de spijsvertering: https://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?cPath=78&products_id=2871

en daarnaast (de lumbrokinase: dit is een systemisch enzyme, voor heel veel dingen goed, maar ook voor de pancreas) deze: http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Lumbrokinase-20-mg-60-Capsules/9201?at=0

en ik heb al deze: serrapeptase (ook systemisch enzyme) https://www.derooderoos.com/catalog/product_info.php?products_id=5027

Die lunbrokinase kun je in NL ook kopen trouwens, althans, dat kan je arts of therapeut voor je doen bij www.energeticanatura.com .

Je mag het zelf niet eens meer bestellen.

Wat een toestand.

Gelukkig is daar iherb, maar ik vind het heel raar.

Vandaag ook in de apotheek: de grotere klisma mocht alleen op doktersrecept!

Waar zijn we hier nou helemaal mee bezig?

 
Voor vetopname (en ook voor de opname van koolhydraten) speelt vitamine b12 een rol las ik in een artikel van dr. Mercola vandaag http://products.mercola.com/vitamin-b12-spray/?e_cid=20111027_DNL_art_1&source=nl

Reden te meer om op dat tekort te blijven letten, zeker met een slechte darmflora en als je geen vlees eet.

 
Lievergezond, die drekbuik is op een of andere manier nooit op mijn klachtenlijstje gezet. Zodoende dat die verbetering ook aan me voorbij is gegaan! Maar inderdaad: dat ben ik er op vooruitgegaan met GAPS. Ik ben er weliswaar nog niet helemaal en op de ene dag ziet de buik er platter uit dan de andere maar je weet hoe de ideale Mayr buik eruit ziet. Die heeft een bepaalde vorm en er zijn dagen bij dat ik die vorm zie in de spiegel! Dus dat is heel positief!

 
Goffetomme man Rapunzel, heb je een beetje de boel lopen belazeren hier haha.

Maar ik weet hoe dat gaat: een mens blokkeert slechte herinneringen makkelijk.

Wie wil er nou herinnerd worden aan een voormalige drekbuik?

Het moet fijn zijn dat je nu gelukkig een plattere buik hebt weer.

Het geeft hoop!

Ik was voorheen dus ook al weer met een relatief plattere buik dan daarvoor.

Maar dat is nu jammer genoeg weer terug bij af.

Het is begonnen met de stress van het werk, die mijn uitgeputte bijnieren niet konden bolwerken waardoor mijn suikerspiegel weer is gaan schommelen waardoor ik vreselijke vreetbuien kreeg opgeteld bij mijn streven naar meer vet eten wat ik nu gewoon echt niet aan kan jammer genoeg.

Het heeft mijn darmen nog verder in de frot gebracht allemaal.

Maar goed, ik ken de weg terug gelukkig.

Wat een opluchting...

 
Quote:
Als ik het goed begrepen heb, veroorzaakt een toxische lever pancreasproblemen (dus ook met de suikerspiegel).


Dit vind ik interessant. Kan iemand me hier misschien wat meer over vertellen?

 
Er is vandaag een keenismiddag en avond bij poekie, dus je zult vast n0g even geduld moeten hebben.

Wat ik wel lees bovenaan de topic, neem de tijd, dus langzaam de vetten omhoog en langzaam de koolhydraten naar beneden. En koolhydraten nemen uit groente/ zuur fruit en als je nog granen neemt: de glutenvrije granen.

 
Schaamteloze bump :wink: vanwege mijn vraag:

Quote:
Als ik het goed begrepen heb, veroorzaakt een toxische lever pancreasproblemen (dus ook met de suikerspiegel).


Dit vind ik interessant. Kan iemand me hier misschien wat meer over vertellen?

 
Lievergezond gaat hier uit van een aanname ('als ik het goed heb begrepen'), maar ik heb deze bewering nooit gedaan en kan me ook niet herinneren dat anderen dit hier voor Lievergezond hebben gedaan. Dus eerlijk gezegd weet ik niet waar ze het over heeft...

Mike

 
Oh ik had begrepen Mike dat jij er hetzelfde over dacht omdat je na de openingspost reageert met:

Quote:
Grappig, hoe we met zoveel verschillende topics voortdurend op hetzelfde uitkomen

:?

Lievergezond, kun je me wat meer vertellen?

 
Phoenix, ik begreep het destijds toen ik deze thread aanmaakte volgens mij van een posting van forumlid Gerrit: dat van die lever - pancreasrelatie (weet niet meer in welk verband hij wat precies zei, maar het had te maken met die twee organen).

Nu denk ik niet dat het per se zo is dat het komt door een toxische lever dat je daardoor pancreasproblemen krijgt.

Wel dat je door toxinen in je lijf problemen kan krijgen met de klieren die allemaal met elkaar in verbinding staan.

Ik denk eigenlijk dat bij mij het probleem ontstaan is toen ik door de stress uitgeputte bijnieren kreeg en sindsdien is bij mij mijn pancreas pijn gaan doen.

En voor mij is het nu nog wel lastig dat ik niet zo goed tegen vetten kan.

Ik heb een ontstoken pancreas sinds 2007 al en ik merk dat als ik vet eet dat die pancreas daar niet al te best op reageert.

Die wordt bij mij dan groter en ik ervaar drukpijn onder mijn linkerribbenkast.

Maar die pancreas die kan bij mij ook niet goed tegen teveel koolhydraten, althans ik wil die afbouwen voor een beter evenwicht in mijn lichaam.

Dus het is nu lastig voor me: als vet al afvalt omdat mijn pancreas er niet goed op reageert en ook koolhydraten (tenminste dat van die koolhydraten minderen is mijn streven voor de langere termijn), blijft weinig over!

Ik heb pas besloten op dieet te gaan, omdat ik als enige hier op het forum aankom van vet terwijl dat officieel dus niet zo schijnt te zijn: dat je aankomt van meer vet in het dieet stoppen.

Maar ik wacht nog even met dat dieet.

Ik kan het nu niet.

Misschien een erg warrig verhaal maar het is voor mij nog steeds wel actueel dat deze twee organen en met name de pancreas mij nu parten speelt.

 
Ik ga ervan uit dat je zelfdiagnose klopt en dat je inderdaad een probleem hebt met je alvleesklier. Dit verklaart dan ook meteen waarom je zowel vetten als koolhydraten moeilijk verteert, want dan maakt je alvleesklier de enzymen amylase en lipase niet aan. Heb je al overwogen om een enzymensupplement te slikken of doe je dit al?

Mike

 
Hoi Mike, ik ben ff wakker omdat ik net uit bed gebeld ben door mijn vriend die overvallen werd door volgens mij een voedselvergiftiging afgelopen nacht, maar ik zit nu online daardoor (ik heb mijn en ook zijn behandelaar net geschreven, en eerder zelfs ook uit bed gebeld over deze kwestie: dat komt eerder in me op dan 112 bellen zelfs!), maar het is niet mijn zelfdiagnose: het is eigenlijk mijn behandelaar die het zegt.

Ik dacht telkens zelf aan de milt vanwege de infectie die ik had/heb: de ziekte van lyme.

En die milt zit daar ook in de buurt.

Maar die alvleesklier klinkt net zo plausibel, zo niet plausibeler.

Die heeft een staartje die ook kan storen.

En ik gebruik sinds kort idd weer een enzymenpreparaat (eentje van energetica natura) en daar zitten die enzymen in die je noemt en dat helpt zeker ook wel bij de vertering.

Nog even over die voedselvergiftiging van mijn vriend: ik dacht: waterstofperoxide had hem nu geholpen denk ik.

Denk je niet? (Ja ik denk wel dat jij dat denkt, zou raar zijn als jij nu ineens zou zeggen dat waterstofperoxide niet zou helpen bij dit soort dingen).

 
Waterstofperoxide maar ook bitterzout. Het gaat erom dat je maag z.s.m. leeg is. Wat mij betreft is bitterzout het ultieme laxerende middel. Wanneer gaat je vriend nu eens naar jou luisteren en stoppen met zichzelf te vergiftigen?

Mike

 
Wat een goed idee Mike van die bitterzout.

Goed om te weten.

Wat de voedselvergiftiging aangaat: mijn vriend had vlees in de aanbieding gekocht: gehakt om precies te zijn, van de laatste dag dat het nog goed was, in de biowinkel.

Toen hij het die dag zelf dat die het vlees kocht at: geen centje pijn.

Diezelfde dag heeft hij het vlees (volgens mij) voor een deel ook in het vriesvak van zijn verder goed werkende en ook vrij recent gekochte koelkast gestopt.

En gisteren ontdooid via de magnetron (foei de magnetron).

En toen gebakken.

En toen is de ellende dus begonnen ongeveer 6 uur later.

Mijn vriend doet gemiddeld erg hard mee met mij, behalve de 2 uur extra ozon in de nacht en dat hij echt moet stoppen met roken.

Volgens onze behandelaar was er iets van een tropische amoebe of zo bij hem.

Volgende keer bitterzout en waterstofperoxide in de aanslag!

Goed punt Mike! Bedankt!

Hij had erge buikpijn en was misselijk.

 
Dus hij had magnetronvergiftiging! Opnieuw mijn vraag: wanneer gaat hij stoppen met zichzelf te vergiftigen?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.905
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan