To smooth or not to smooth

Quote:
Ze ontdekte dat de menselijke genen voor 99.4% overeen kwamen met die van wilde chimpansees en heeft haar RAW food plan afgestemd op het dieet van wilde chimpansees


Ze zeggen altijd dat chimpansees vegetarisch zijn, maar als je eens naar National geographic of animal planet kijkt (moet je wel een programma hebben dat niet over gezond eten gaat) dan zie je chimpansees ook jagen.

Ik ben nog een leuke en creative mening tegen gekomen of wij nu planteneter of carnivoor zijn:

Quote:
Ik denk dat er meerdere stromingen van de oermens zijn geweest, omnivoren, herbivoren en carnivoren net afhankelijk van het gebied waar ze zich bevonden. Ik weet wel waar ik vanaf stam. Maar ik denk ook dat de tijd dat een groep bijvoorbeeld carnivoor moest zijn te kort was om daadwerkelijk evolutionair zichtbaar te zijn. Ze waren in die zin te veel een rondreizend circus.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/waaraan-mens-oorsprong-vleeseter.16531


 
Barry Groves in Eet vet word slank:

Quote:
Naast mensen bestaan er 192 andere soorten primaten.

Velen geloven dat wij de enige vleesetende soort zijn en dat alle andere vegetarisch zijn.

Sommigen die deze overtuiging aanhangen, zijn van mening dat ook wij in werkelijkheid een plantenetende soort zijn.

Maar uit diverse studies blijkt dat alle andere primaten eveneens kleine dieren eten.

De National Zoo in de Amerikaanse hoofdstad Washington probeerde het uit het Amazonegebied afkomstige gouden leeuw-aapje in gevangenschap te fokken, maar slaagde hier niet in. Totdat er dierlijke eiwitten werden toegevoegd aan hun voer.

Men was er – ten onrechte - van uitgegaan dat leeuwaapjes volledige vegetariërs waren, maar nu weten we dat ze een bepaalde mate van dierlijke eiwitten nodig hebben om vruchtbaar te kunnen zijn.

Door toevoeging van dierlijke eiwitten planten ze zich in gevangenschap prima voort.

Totdat de Britse primataloog Jane Goodall haar onderzoek publiceerde in de jaren 1960, ging men ervan uit dat chimpansees eveneens uitsluitend plantaardig voedsel aten. Maar Goodall ontdekte dat zij andere aapjes, gorillajongen en andere kleine dieren doden en opeten.

De Amerikaanse zoöloge Dian Fossey toonde, samen met Richard Perry, eveneens aan dat gibbons, orangoetangs en bavianen regelmatig kleine dieren doden en opeten.5

En de meest primitieve primaat van allemaal, het spookdier, eet uitsluitend vlees.

Door dergelijke studies zijn primaten geherklassificeerd als omnivoren, in plaats van herbivoren.


Mike

 
De ene keer zeggen ze dat we afstammen van chimpansees en de volgende keer zijn we verwant aan de gorilla's. Ik heb in zo'n programma ook gorilla's zien jagen waarvan nog halstariger wordt volgehouden dat het vegetariërs zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.341
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan