To smooth or not to smooth

@Falco,

Hier een topic die ook over dit onderwerp gaat: https://www.fatsforum.nl/topic/diabetes-binnen-30-dagen-terugdraaien

Zelf hebben mijn man en ik een half jaar rawfood gebruikt. Daardoor hebben we heel erg gereinigd en we kregen er heel veel energie van. Totdat we erg mager werden, de energie verdwenen was en we het ontzettend koud kregen. Ik woog op een gegeven moment nog maar 50 kg. met een lengte van 1,73mtr. Veel te mager.

Ik weet niet wat die familie Boutenko allemaal nog meer eet buiten rawfood, er moet nog wat anders zijn want Victoria ziet er best wel stevig uit, en dat ben je niet alleen van rawfood. Die familie kende grote gezondheidsproblemen toen ze in de USA gingen wonen. Dus dan ga je enorm reinigen en je steeds beter voelen. Dat gebeurde bij hun ook. Toen wij rawfood gingen eten gingen we er ook helemaal voor, dat was het. Tot het punt dat ik hierboven beschrijf, te mager, geen energie en alleen maar koud.

Toen zijn we WAPF gaan eten en dat bevalt honderden malen beter.

@Danielle,

Deze familie eet al jaren lang rawfood, sinds 1994 om precies te zijn. Dus ze houden het al heel lang vol. Ik vraag me alleen dus wel af of het inderdaad alleen rawfood is.

Lia

 
Ze ziet er inderdaad stevig uit voor iemand die alleen RAW eet. Als je dat vergelijkt met die vrouw die laatst op t.v. was, die was wel erg mager, zwak en futloos.

David Wolfe ziet er toch ook niet slecht uit alleen spendeert hij een vermogen aan superfoods.

Ik heb nog even in het boek van Victoria gekeken maar ik kan geen andere zaken ontdekken die ze erbij nemen. Wel hebben ze na 7 jaar veel meer greens (bladgroente)aan hun RAW food dieet toegevoegd en is de groene smoothie revolutie begonnen. 60% fruit en 40% bladgroente.

Die bladgroente bevatte volgens haar de missende bouwstenen in het dieet en maakte het kompleet. Ze ontdekte dat de menselijke genen voor 99.4% overeen kwamen met die van wilde chimpansees en heeft haar RAW food plan afgestemd op het dieet van wilde chimpansees :?

Zijn het waarschijnlijk toch die bananen :lol:

Ik heb in de zomer ook regelmatig smoothies gemaakt maar in de winter vind ik het maar een koude plens op je buik. Ik had al wat gelezen over rauwe spinazie en nierstenen maar rekening houdend met al die anti-nutrienten moet ik dat maar niet te vaak meer doen. Bij de eerste paar smoothies had ik ook het gevoel alsof je vloeibare energie drinkt maar later was dat effekt weg. Het werkte wel goed op mijn oorsuizen.

 
Falco,

Wij drinken, ook 's winters, elke ochtend een 'koude' smoothie: een yoghurtsmoothie. Ik heb hem net op en ik moet je zeggen dat het niet voelt als een koude plens. En dat komt door het vet wat er in zit: yoghurt-creme fraiche-kokosolie-olijfolie-rauwe eieren.

Het vet verwarmt.

Lia

 
Ik vraag me af wat zoveel fructose met je lever doet op lange termijn. Het schijnt zo te zijn dat fructose net als alcohol word behandeld door je lever. Misschien heeft ze daar wel last van. Slechte leverfunctie zorgt ook voor overgewicht/puffiness.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/09/09/ethanol-alcohol-and-fructose.aspx

 
Quote:
En jij vraagt je af waarom je hartkloppingen hebt? En daarnaast drink je nog cola light met aspartaam? En je hebt Reynauld's? Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met je 'medicatie' en je cola light? Waarom stel jij jezelf deze vragen niet?


@Mike: ik weet het en daarom wil ik ook zo graag van die rotzooi af! Met cola light ben ik al enorm geminderd en van zodra mijn voorraad op is, cold turkey!

Het is wel zo dat ik in het begin die medicatie nodig had om uit een diep dal te kruipen (eetstoornis) en dat ik deze nu volgens mijn behandelend arts ook nog even nodig heb (anitibiotica die ik slik doen mijn serotonine gehalte nog meer dalen). Ik zit wel al een hele tijd op de minimum dosis, 10mg.

Maar op termijn wil ik GEEN medicatie meer slikken!

 
En wat betreft die hartkloppingen...ik slik seroxat al van mijn 20 jaar en heb er nooit echt last van gehad, tenzij nu. Dit zou te wijten zijn aan de antibiotica en de neurotoxines die vrijkomen (volgens mijn arts).

 
Dus jouw arts denkt dat seroxat helpt om het serotonine gehalte te verhogen omdat dat de oorzaak is van je klachten?

Het hele SSRI verhaal is onbewezen, maar ze doen net alsof het allemaal wetenschappelijk onderzocht is.

Er zijn diverse onafhankelijke onderzoeken naar antidepressiva gedaan en daaruit kwam telkens weer dat ze niet beter of zelfs slechter werkten dan een placebo.

Dit is zelfs meerdere keren in de msm geweest!

Maar doktoren gaan rustig door met deze totaal onbewezen zeer gevaarlijke rotzooi aan nietsvermoedende mensen voor te schrijven!

Veel zo niet alle van de zogenaamde familiedrama's waarbij de man of de vrouw het hele gezin afmaakt en daarna zichzelf zijn m.i. daaraan te danken.

Mijn broer wilde stoppen met roken en kreeg daarvoor van zijn dokter een 'pilletje'.

Hij kreeg er verschrikkelijke nachtmerries van , dacht dat zijn kinderen dood waren etc.

Naar de dokter: "tja bijwerkingetje meneer, maar ik heb nog wel een andere hoor".

Gelukkig heeft mijn broer bedankt voor de troep.

Wat bleek; SSRI gekregen. Het patent was afgelopen en toen bleek gelukkig voor de farma boer dat het ook hielp om van het roken af te komen :roll:

Ik kan nog zo een aantal, ergere, voorbeelden noemen van mensen die die troep zijn gaan slikken.

Een dokter die dit spul voorschrijft zou niet mijn vertrouwen hebben maar goed.

En heel goed oppassen als je er mee stopt trouwens, samen met het beginnen ermee is dat het gevaarlijkst.

 
Ja dat hoop ik ook voor je. En met de dieet adviezen die op dit forum worden gegeven moet het ook zeker lukken om weer vol energie en levenslust te geraken.

Het kan misschien helaas niet van de ene op de ander dag.

 
Je kan toch geen hartkloppingen krijgen door vit c (3g) te slikken he?

Ik zag wel dat er ook magnesiumstearaat van plantaardige oorsprong inzat, niet zo ok dacht ik.

 
Lia,

Laten jullie de yoghurt smoothie even staan,of drinken jullie hem meteen koud uit de koelkast?Ik laat hem echt wel een half uur staan,anders krijg ik buikpijn.

 
Onderdrukken van emoties lijdt ook tot hartkloppingen. Ik zou 5htp gaan proberen om eerlijk te zijn en je voeding in orde moet maken. Neem 5htp in een lage dosis capsule dan kan je goed opbouwen en kijken wat het met je doet. Vitamine c lijdt niet tot hartkloppingen naar mijn idee.

 
Ik slaap er beter door, voel me beter, meer energie en heb minder pijnklachten. Het is een heel goed alternatief in mijn ogen voor AD, ik heb ervaring met verschillende soorten hierin dus ik weet denk ik wel waar ik over praat. Het verhoogt de serotonine, dopamine en noradrenaline. Er is inmiddels veel over te vinden betreft de ervaringen en onderzoeken op internet. Daarnaast was het aanpassen van mijn eetpatroon ook iets wat een grote rol speelde. Ik hoop met deze nieuwe voedingsinformatie de overige stappen te kunnen maken hierin.

 
Quote:
Laten jullie de yoghurt smoothie even staan,of drinken jullie hem meteen koud uit de koelkast?Ik laat hem echt wel een half uur staan,anders krijg ik buikpijn.

Als we uit bed komen doen we vaak de yoghurt alvast in de blender kan. Kan die op kamer temperatuur komen.

Maar heel vaak drinken we het ook zo uit de koelkast.

Onze blender kan trouwens ook iets verwarmen, door met hele hoge toeren te draaien.

Maar ik kan het vrij koud hebben hoor. Bovendien verwarmen de vetten toch weer. Ik heb nooit het idee dat het een koude plons is in mijn maag.

Lia

 
Quote:
Je kan toch geen hartkloppingen krijgen door vit c (3g) te slikken he?


Je blijft het zoeken buiten de cola light en de seroxat, terwijl ik deze beschouw als de hoofdverdachten. Je kunt wel zeggen dat je 20 jaar seroxat hebt geslikt zonder deze bijwerkingen, maar je gaat dan volledig voorbij aan het stapeleffect dat je de afgelopen 20 jaar hebt bewerkstelligd. Op een gegeven moment loopt de emmer gewoon over, zo simpel is het...

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.533
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan