The Iceman

http://www.innerfire.nl/methode

Ongeloofelijk wat deze man allemaal doet. Dmv ademhaling en meditatie kan deze meneer kennelijk zijn schildklier en metabolisme zo regelen dat hij met gemak een uur in een bak met ijs kan gaan staan! Verder rent hij halve marathons door de sneeuw op blote voeten en beklimt hij hoge bergen in een korte broek!

En wij maar zeuren over koude handen en voeten...

 
haha Janse, ja ik doe het die persoon niet na!

Meer weet ik er niet over te zeggen.

Dat van die ademhaling dat geloof ik zeker dat dat belangrijk is...

Dat wil ik graag beter leren.

(daar heeftie het ook over).

 
Deze man is inderdaad ongelooflijk! Heel veel heeft te maken met meditatie. Maar zo indrukwekkend als hij is, het wordt pas echt indrukwekkend als je deze beschrijvingen uit het boek van Weston Price leest:

Over Zwitsers in de Lötschentalvallei:

De kinderen zijn zo robuust dat ze met bloot hoofd en blote voeten spelen en ravotten, zelfs in water dat van de gletsjer stroomt in de kille avondbriesjes, in weersomstandigheden waarin wij onze overjassen en handschoenen aantrokken en onze kragen dichtknoopten.

Over Peruaanse Indianen in het Andesgebergte:

Hun vermogen om kou te weerstaan is opzienbarend. Zij kunnen comfortabel in de vriesnachten slapen met blote benen en voeten en met hun poncho over hun hoofd gevouwen.



En wat te bedenken van deze beschrijvingen uit http://www.leefbewust.com/themas/genetisch.html:

In 1646 bestudeerde Alonso de Ovalle, een afgezant van Rome, in Santiago de Chili gedetailleerd de Araucan-indianen: “De kracht en moed van de vrouwen blijkt uit de hardheid waarmee ze opgegroeid zijn, want ze gaan geen hitte of koude uit de weg, en in de koudste winters, als de vogels omvallen van de kou, wassen ze hun hoofd in koud water en drogen nooit hun haren, maar laten ze gewoon nat zodat ze vanzelf drogen; en ook hun kinderen wassen ze in de rivier als ze nog erg jong zijn.

"Als de vrouwen zich zo al gedragen, wat valt er dan te verwachten van de mannen? Het is wonderbaarlijk hoe weinig ze de weersinvloeden schuwen, ook midden in de winter. Ik heb gezien dat ze machtige regenbuien weerstonden en toch lachten, zich niet bewust zijnde dat anderen van ons dit niet hadden kunnen volbrengen.

“Daardoor waren ze zo gehard, dat een wond die de moedigste Spanjaard in bed zou hebben gehouden zo weinig problematisch voor hen was dat ze zich er verder niet veel om bekommerden. Ik heb gezien dat ze een grote hoofdwond hadden opgelopen bij een ongeluk bij het spelen en alles wat ze deden was het wassen in koud water, nooit hun dagelijkse plichten verzakend; en op deze wijze, tezamen met het gebruik van hun eigen kruiden, die inderdaad van groot belang zijn, worden ze spoedig weer gezond; hun uitstekende constitutie helpt enorm bij de genezing van wonden, net als ook bij alle andere ziekelijkheden, waarmee ze – in tegenstelling tot de Spanjaarden – zonder veel zorg en verpleging gezond worden."

Charles Darwin schreef over de indianenvrouwen van Tierra del Fuego dat ze “vrijwel naakt waren en één volwassen vrouw was helemaal naakt. Het regende zwaar en het neervallende water kwam samen met het verstuivende water op haar lichaam. In een andere aanlegplaats niet ver daar vanaf kwam er op een dag een vrouw die een onlangs geboren kind droeg langs het vaartuig, en bleef daar min of meer uit nieuwsgierigheid, terwijl de natte sneeuw viel en smolt op haar naakte borsten en de huid van haar naakte baby. ‘s Nachts sliep ze tussen vijf of zes andere naakte mensen, nauwelijks beschermd tegen de wind en regen van hun onstuimige klimaat, op de grond en zo nat als dieren!”

En dit allemaal zonder meditatie en ademhalingsoefeningen!

Mike

 
Quote:
Deze man is inderdaad ongelooflijk! Heel veel heeft te maken met meditatie.


En dan kun je er denk ik wel van uitgaan (vanuit gaan/ van uit gaan??) dat deze man bij lange na niet de hoeveelheden verzadigd vet en cholesterol eet als wij doen. Zet deze man op een eskimo dieet (80% vet) en misschien kan hij wel nog gekkere dingen!

Het is nu buiten 17 graden en ik twijfel nu al of ik geen trui aan zal doen als ik straks een stuk ga wandelen. :?

Leuk om te zien wat deze man dus dmv meditatie en ademhaling al kan doen. Komen we trouwend ook weer terug op dat andere topic. Deze man kan extreme kou doorstaan omdat hij dus GELOOFT dat hij dit kan. Iedereen zou dit gewoon moeten kunnen. Deze man heeft net zoveel degeneratie achter de rug als wij, dus waarom zouden wij dit niet kunnen leren. Koude handen en voeten is een teken van slechte schildklier en bijnieren, een onderwerp dat keer op keer op keer terug komt bij Wapf/Gaps. Daar heeft hij dus geen problemen mee. We kunnen dus nog best wel wat van hem leren.

Quote:
En dit allemaal zonder meditatie en ademhalingsoefeningen!


Dit hadden zij denk ik niet eens nodig. Zij hadden van nature een gezonde ademhaling en zaten niet zo in hun hoofd als wij.

Dit moeten wij allemaal kunnen, we zijn alleen vergeten hoe.

 
Ik kon altijd al goed tegen kou, maar dit jaar spant toch wel de kroon! Ik merk dat ik niet meer tegen centrale verwarming kan, word er sloom en slaperig van en mijn voorhoofdholtes beginnen dan op te spelen. Hier op m'n computerkamertje zit ik constant met het raam open om de koude lucht binnen te laten en ik slaap ook met de balkondeur op een kier. Ik heb ook geen slippers meer binnenshuis aan en loop zoveel mogelijk op blote voeten!

Mike

 
Als dat zo is, dan zijn al die natuurvolkeren te yang. Als ik er dan ook zo'n gezondheid van lichaam en geest aan overhoud, dan teken ik ervoor om te yang te zijn! :mrgreen:

Mike

 
Wat nou anti-biotica! Hier wordt Wim ingespoten met een bacterie waar een normaal mens flink ziek van zou worden. Vreemd genoeg heeft hij nergens last van!



 
Dank voor de tip over de documentaire vanavond Dia.

Ik denk wel: die man is gek.

Infecties en toxinen, zeker eenmaal in je bloed, die raak je nog niet zomaar kwijt en die kunnen ook later nog opspelen.

In het filmpje wordt gedaan alsof hij de toxinen nu al onschadelijk heeft gemaakt, hetgeen mijns inziens geen uitgemaakte zaak is.

 
Wim Hof is voor Nederland een ontzettend bijzondere man omdat wij dit verschijnsel niet kennen. Wanneer je dingen gaat lezen/bekijken over de eeuwenoude en nog steeds bestaande shaolin monniken uit China blijken dit soort dingen binnen boeddhistische culturen veel gewoner te zijn. Mensen die door jarenlange oefening en discipline met hun geestkracht een bepaalde energie (chi) vrij kunnen maken en daarmee processen en invloeden als bijv. kou, hitte, pijn en spierkracht volledig onder controle hebben. Het lijkt op wat Wim Hof laat zien maar dan met een oosters tintje, erg indrukwekkend!

Hilda

 
Ik heb al vaker tv registraties gezien over Wim Hof. (Toevallig komt hy ook by my uit de buurt.)

Hij heeft dit of afgelopen jaar ook een presentatie gegeven om zijn techniek te leren bij de Nederlandse TED Talks.

Onderzoek heeft dikwyls aangewezen dat studenten&werknemers beter presteren/alert blijven als het een beetje fris is in de werkomgeving.

 
Quote:
Onderzoek heeft dikwyls aangewezen dat studenten&werknemers beter presteren/alert blijven als het een beetje fris is in de werkomgeving.


ik hou wel van verse lucht maar niet van koude

 
Hier komt ie ook aan bod:

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111432-over-mijn-lijf-overleven#

 
Mooie film,

wel bizar om te zien dat een vrouw die alleen chips eet een energiehuishouding heeft, waar ik jaloers op ben :mrgreen:

 
Haha, geweldig. Een topic over The Iceman :)

Maar als ik lees dat de natuurvolkeren ook zo goed tegen de kou en maar ook goed tegen de hitte konden, dan zouden de maatregelen om ons tegen de koudegolven en hittegolven te beschermen wel compleet overbodig zijn. Veel mensen klagen deze dagen over de extreme hitte, is het zo dat de mens vandaag de dag steeds minder tegen erge kou en hitte kunnen dan 50 jaar geleden? Een hittegolf? ik denk dat de vroege mensen daar nooit zo erge problemen mee had als de mensen van nu. Maar over strenge winters heb ik zeker wel de indruk dat veel ouderen daar zelfs beter tegen kunnen dan jongeren.

Ook The Iceman heeft zichzelf zo getraind dat hij goed tegen de kou maar ook goed tegen de hitte kan.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...e-Iceman-blijft-ook-cool-in-de-woestijn.dhtml

Gezondheid,

 
Quote:
Maar als ik lees dat de natuurvolkeren ook zo goed tegen de kou en maar ook goed tegen de hitte konden, dan zouden de maatregelen om ons tegen de koudegolven en hittegolven te beschermen wel compleet overbodig zijn. Veel mensen klagen deze dagen over de extreme hitte, is het zo dat de mens vandaag de dag steeds minder tegen erge kou en hitte kunnen dan 50 jaar geleden? Een hittegolf? ik denk dat de vroege mensen daar nooit zo erge problemen mee had als de mensen van nu. Maar over strenge winters heb ik zeker wel de indruk dat veel ouderen daar zelfs beter tegen kunnen dan jongeren.


Ik heb hier al eerder iets over geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-1#post-52567

Mike

 
Het viel ons in Noorwegen op dat daar de mensen veel langer in korte mouwen en korte broeken bleven lopen dan wij. Een boerin gaf aan bij 15 graden en veel wind dat ze het een heerlijk weertje vond, ze liep in korte mouwen rond.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan