Te hoog cholesterol, verstopte bloedvaten.. En de dokter zegt dingen die je niet wilt horen..

Angela

New member
Mijn man heeft 2 jaar geleden zijn rechter been moeten laten dotteren. Hij was toen 46 jaar. Inmiddels zijn precies 2 jaar verder en nu heeft hij de klachten in zijn linker been. Het protocol van de arts was 2 jaar geleden: bloedverdunners en statines tegen de cholesterol. Mijn man had toen een cholesterol van 3,2. Hij heeft heel even de medicijnen geslikt maar met tegenzin. Op een dag kreeg hij blauwe plekken in zijn gezicht. Dat was voor ons het punt om ermee te stoppen. Ik moet erbij zeggen dat mijn man al ruim 30 jaar rookt. Vandaag bij de arts geweest en die is heel duidelijk in het protocol....... Bloedverdunners en cholesterolverlagers! Mijn man wil hier niet aan... Maar de angst dat zijn cholesterol iets engs veroorzaakt is ook aanwezig. De arts wilde niets van zijn vraag weten en was meedogenloos. Zo gaan we hiermee om! Nu eet mijn man al maanden het budwig ontbijt met mij. Je zou denken dat het beter geworden moest zijn... Maar nee! Nu heb ik het e-book over cholesterol, geen vijand maar vriend er maar weer bij gepakt. Wat zou mijn man naast dagelijks sole kunnen doen aan zijn bloedvaten? Alle hulp en tips zijn welkom!

 
Stoppen met roken.. maar dat is natuurlijk een inkoppertje. En veel verzadigde vetten. Roomboter, kokosolie schijnt ook erg goed voor het cholesterol te zijn. Hoe eet hij verder?

 
ik gebruik serrapeptase voor de bloedvaten.

De duitse arts Nieper heeft via onderzoeken aangetoond, dat het zorgt voor een

betere doorbloeding in de benen.

http://serrapeptase.info/

Dat van het cholesterol weet ik niet..was dat 2 jaar geleden 3.2 ??

Dat is erg laag.............

Als bloedverdunner gebruik ik Hawthorn. Dat zou in ieder geval stolsels uit het bloed

moeten houden.

Dia.

 
Hij is sinds vorige week gestopt met roken, onder begeleiding van arts. Vorige keer 4 maanden gestopt geweest, maar hij werd er erg depri van. Zo erg dat ik (als ernstige anti roker!) heimelijk dacht dat hij maar weer moest gaan roken. Ik miste mijn (!) mannetje met zijn temperament :lol: Maar is het sowieso bewezen dat de bloedvaatvernauwing alleen door het roken komt? Ik weet ook zeker dat hij te weinig drinkt! Ik hamer hier de hele dag op in ons gezin! Nu las ik in dat e- book dat je een half uur voor elke maaltijd glas water moet drinken, en eentje voor het slapen gaan. De waterkuur, dus met sole (Keltisch zeezout). Hij eet altijd roomboter, dus geen margarine, dat is jaren geleden de deur al uit gedaan. Zou rauwe melk er nog iets in kunnen betekenen? Ik zal de sites met jouw middeltjes ook eens bekijken Dirtsa. Wie heeft dat bij jou voorgeschreven?

 
Welke sites bedoel je angela?

Ik denk dat als je stopt met roken, of wat voor verslaving dan ook, je tegelijkertijd moet starten met de gezonde voeding.

Dus veel meer vetten, slagroom/yoghurt/rauwe melk/ghee/roomboter en kokosolie.

Sole, begin eerst maar eens met 1 theelepel 's morgenvroeg in glas water(dag mee beginnen) en voor het slapen.

Hij merkt na een poosje vanzelf wel of hij meer nodig heeft.

Ik had altijd veel last van mijn benen, onrust/spiertrekkingen/kramp/koud gevoel op verschillende plekken op been (alsof er airco op staat te blazen), en dit is echt veel minder geworden door na het warm eten niets meer te snaaien/eten, alleen nog 2 grote glazen water te drinken met sole erin. Niet in 1 keer achterover slaan, maar langzaam drinken.

 
Hoi Angela, de roode roos heeft serrapeptase van nutramedix: maar die is zoveel duurder!

En voor iherb moet je wel een credit card hebben, maar je betaalt geen douanerechten en je bestelling is er zo.

Succes!

 
Met alleen roomboter en rauwe melk ga je het niet redden vrees ik.

Ranzige en (deels) geharde vetten en een te hoge insulinespiegel door veel koolhydraten veroorzaken ontstekingsreacties in de vaten. Cholesterol komt dan om de nodige reparaties uit te voeren, vandaar de verhoogde cholesterol. Statines zullen de boel dus alleen maar verergeren, ALS ze al werken. In de meeste gevallen zijn de bijwerkingen van de statines nog veel erger dan de kwaal. Cholesterol op zich is niet slecht, het is wel een aanwijzing dat er iets mis is met je bloedvaten!

Het is dus zaak om de kwaliteit van je vaten te verbeteren, allereerst door bovenstaande producten uit je dieet te schrappen. Realiseer je daarbij dat het gaat om ALLE gefabriceerde voedingsproducten, want ranzige plantaardige vetten en suikers zitten werkelijk overal in. Denk aan gebak, koekjes, snoep, frisdrank, chips, brood, noem maar op. Daarnaast zou ik hoge doses vitamine C gaan gebruiken om de flexibiliteit van de vaatwanden te verbeteren.

 
Bastiaan,

Uitstekende post, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!

Angela,

Is dit een typisch geval van iemand die te dicht bij is en daardoor juist niets van je wil aannemen? Totdat het fout gaat en dan moet je natuurlijk veel meer puin ruimen!

Mike

 
Bastiaan, wat bedoel je met hoge dosis vitC ? welke vitC en in welke hoeveelheid?

Ik heb duidelijk ook een probleem met de bloedvaten, ik gebruik al een half jaar serrapeptase en hawthorn.

angela, ik heb serrapeptase van doctor's Best en Hawthorn seaminerals van living foods.

Via google kun je dit wel vinden hoor.

 
Linus Pauling boekte fantastische resultaten met gewoon ascorbinezuur. Je vindt een grote pot van dit spul in poedervorm bij ketens als Erica of De Tuinen. Let wel: ascorbinezuur wordt vaak gewonnen uit mais en je moet er wel zeker van zijn dat je geen product koopt op basis van GMO-mais (genetisch gemanipuleerd)!

Mike

 
Ik weet niet precies wat voor dosis dat dan zou moeten zijn maar ik denk wel in de orde van grootte van zo'n 12 gram. Je moet dat dan wel over diverse tijdstippen verdelen omdat het lichaam niet alles in 1x kan opnemen. Ascorbinezuurpoeder is per kilo verkrijgbaar of anders natriumascorbaat maar daarover zijn de meningen hier op het forum nog wat verdeeld.

 
En daar gaan we weer met de ascorbinezuur...

Mike,

Jij als grote voorstander van h2o2 hebt nu al zo vaak gezegd dat dit NOG beter is dan vitamine c, omdat vit c in het bloed verandert in h2o2. Waarom raad je nu dan weer synthetische ascorbinezuur aan, en niet ZUURSTOF in vorm van h2o2 en/of ozon??

 
Evan,

Het is mijn ervaring dat niet iedereen even goed kan omgaan met de extreem ontgiftende werking van H2O2 of ozon. Ascorbinezuur is vaak voor deze mensen een beter alternatief. Het kan naar darmtolerantie worden ingenomen. Zodra je er diarree van krijgt zit je aan de voor jou maximale dosering. Ga dan iets terug qua dosering en je krijgt maximale vit. C binnen.

Ascorbinezuur is overigens niet synthetisch. Het wordt niet nagebootst, het wordt geisoleerd uit voedsel. Linus Pauling genas er mensen mee van kanker. Als het goed genoeg was voor Pauling, dan is het ook goed genoeg voor ons, lijkt me! Overigens komt H2O2 ook 'synthetisch' tot stand. Niet alle producten van de chemie zijn per definitie slecht. Pas als we verbindingen gaan maken die nooit eerder door de natuur zelf zijn gemaakt zijn we verkeerd bezig.

Mike

 
En de werking van vitamine C is natuurlijk is toch wel weer iets meer dan uitsluitend zuurstof maken lijkt me.

 
Het wordt door planten in wateroplosbare vorm gemaakt en door dieren in vetoplosbare vorm. Wij mensen concentreren vit. C weer in de bijnieren. Waarom de natuur ervoor kiest om zuurstof in deze twee vormen als vitamine C op te slaan in plantaardige of dierlijke organismes weet ik niet, geen flauw idee. Vanwege deze vorm en het proces dat hiertoe leidt kan het heel goed zijn dat vit. C een of meerdere toegevoegde waarden heeft. Opnieuw geen idee.

Mike

 
Quote:
Het is mijn ervaring dat niet iedereen even goed kan omgaan met de extreem ontgiftende werking van H2O2 of ozon. Ascorbinezuur is vaak voor deze mensen een beter alternatief.


Als iemand niet goed kan omgaan met de extreem ontgiftende werking gebruikt hij/zij toch gewoon een te hoge dosis?

Dat is juist het mooie van h2o2, je kunt dit net zo ver verdunnen als je wilt, zodat iedereen de juiste dosis kan gebruiken die zijn/haar lichaam op dat moment aankan.

Desnoods begin je met een homeopatische verdunning. Ik zie het probleem niet zo.

Heb jij trouwens enig idee hoe vit c in h2o2 kan veranderen? Vit c is extreem zuur, terwijl h2o2 basisch is (toch?). Zal vit c zo extreem veel waterstof bevatten ofzo?

 
Ik heb geen idee hoe en waarom vit. C verandert in waterstofperoxide. Ik ben geen biochemicus, dus heb dit soort kennis niet.

Ik zie het probleem ook niet, Evan. Maar ik moet constateren dat een aantal mensen H2O2 als te heftig ervaart en minder problemen heeft met vit. C.

Mike

 
Gisteren bij de huisarts geweest, cholesterol was 5.9

Ik eet al een jaar geen transvetten meer, geen suiker, geen pakjes, zakjes, frisdrank enz. enz.

Wel EV Olijfolie, kokosolie e.d. Ben 18.5 kg afgevallen.

En het is totaal niet gedaald, maar ook niet meer verhoogd.

Iemand nog tips hoe ik dit naar beneden krijg?

Ze begon over medicatie, maar is dat noodzakelijk?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan