Te hoog cholesterol, verstopte bloedvaten.. En de dokter zegt dingen die je niet wilt horen..

Dit is misschien wel een interessante documentaire van CNN voor je. O.a. met ex-president Bill Clinton, hoe hij na zijn hartoperaties is gaan eten. Een aantal top artsen op cardiovasculair gebied worden ook aangehaald.



 
De mevrouw die deze post heeft geopend zei dat 'alle hulp en tips' welkom waren. De artsen in deze docu hebben veel succes met het terugdringen van hart en vaatziekten (90% plus zo uit mijn hoofd). Het schijnt voor Clinton ook te werken. Misschien dat haar man er ook wat aan heeft.

Verder heb ik geen 'punten'.

Met vriendelijke groet

 
Ik heb goed nieuws;

Het cholesterol gehalte van mijn vriendin was te hoog en ze moest van haar arts vetarm gaan eten. Door mij (Door WP) was ze juist bouillons gaan maken en soep ervan eten elke dag en roomboter en volle melk en kokosolie en nu is haar cholesterol gehalte juist goed, ik vind het geweldig :D

 
Goeie vraag :oops: Ik zat zo te juichen, dat ik dat niet aan haar heb gevraagd, maar dat zal ik doen als ik haar weer spreek.

 
Ik hoor wel vaker van mensen dat het chol. te hoog of goed is/was. Dat is hetzelfde als zeggen'het weer is goed',daar kun je niets mee.

Wat was een te hoog chol? Waarom is het nu wel goed,niet qua getalletje maar qua werking in het lichaam. Zijn haar kansen om gezond oud te worden nu verbeterd?

Is er ook rekening gehouden met de andere waarden,en dan niet het goede of slechte chol.?

Mbt chol. maakt het mij niet uit wat een arts zegt. Niet dat het helemaal geen rol speelt,want een tekort is het laatste wat je wilt!Toch?

ad

 
Doe dat mayk. Dan wel aangeven wat diegene gegeten heeft natuurlijk.

Zie nu dat verbaasde hoofd al voor me :p

 
Nou, Ik ben in ieder geval blij dat ze niet vetarm is gaan eten zoals mijn buurman die dat wel is gaan doen en natuurlijk niet voor vet eten openstaat, waarschijnlijk gaat hij aan de statines...en het is een schat van een man :(

 
Ik ben onlangs bij de huisarts geweest voor een bloedmeting. Mijn totale cholesterol was bij een medisch onderzoek via het werk veel te hoog gemeten (meer dan 8). Daarom heb ik het bij de huisarts laten testen. (Ik heb tussen haken de bovengrens zoals vastgesteld door de medische wereld vermeld)

Totaal: 5,1 (bovengrens: 5)

Triglyceriden: 1 (bovengrens: 2,2)

HDL: 1,8 (bovengrens: 1,7)

LDL: 2,9 (bovengrens: 2,9)

Ratio: 2,8 (bovengrens: 5)

Ik was bang dat de huisarts hierover ontevreden was - en dat ik dus mezelf zou moeten verdedigen qua eetgewoonten. Maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ze was dik tevreden. Vooral vanwege de ratio. Nu kan dat me ook argwaan geven (want ja, als de dokter op dit punt tevreden is...), maar ik was er toch blij mee. Vooral omdat sommige waarden formeel te hoog waren. De huisarts gaf aan dat een cholesterolwaarde haar niet zoveel zegt. Ze wilde vooral het totaalplaatje zien. Heb je ook hoge bloeddruk, overgewicht, beweeg je weinig, dan zou ze pas een hoger cholesterolgehalte serieus nemen. Nu was dat niet nodig, temeer daar de ratio erg goed was.

Glucose was 4,8. Volgens mij heel oké.

Verder hebben ze nog kalium (4,3), kreatine (84) en eGFR (94) gemeten. Weten jullie wat eGFR is?

Ik ben na deze test overigens nog wel sterker a la WP gaan eten, dus wellicht is het nu iets hoger allemaal.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan