tandinfectie

G

Guest

Guest
Ik heb sinds een week of twee pijn aan de linkerkant van mijn gebit en ik wist eerst niet van welke tand het kwam, want het leek wel of heel de linkerkant in vuur en vlam stond. :evil: Maar nu sinds gisteren is de pijn meer geconcentreerd op één bepaalde plaats, nl. een kies aan de bovenkant waar al een redelijk groot gat zat + amalgaamvulling. 'k Heb er al een tijdje last van en kauw sowieso met de rechterkant. Nu is m'n kaak ook wat gezwollen en is een constante lichte pijn, wel vervelend. Ik hou er nu de zapper tegen en moet hem veel verplaatsen want het prikt erg. Het boek van Rami Nagel heb ik, maar nog niet helemaal doorgelezen. Soms spuit ik er wat H2O2 3% op en een mengeling van water en pepermunt- en teatree-olie.

Iemand nog andere tips?

 
Het kunnen verschillende dingen zijn, maar ik herken wel het een en ander....

Terugtrekkend tandvlees of ontsteking aan de bijholtes(neus)

Probeer eens een middel via de apotheek wat de slijmvliezen laat slinken zoals xylometazolinehydrochloride en anders kamillethee met honing en kaneel doet nog steeds heel veel wonderen....

Zapper werkt niet, pure geldverspilling.

 
De bijsluiter van xylometazolinehydrochloride:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h106614.pdf

Quote:
Vaak: (>1/100, <1/10)

Zenuwstelselaandoeningen: - hoofdpijn

Maagdarmstelselaandoeningen: - misselijkheid

Ademhalingsstelsel-, borstkas- en mediastinumaandoeningen: - droog neusslijmvlies

Algemene aandoeningen en toedieningsplaatsaandoeningen: - brandend gevoel in neus of keel,

lokale irritatie

Zeer Zelden: (<1/10000)

Hartaandoeningen: - hartkloppingen

Oogaandoeningen: - visusstoornissen

Immuunsysteemaandoeningen: - systemische allergische reacties


Over geldverspilling gesproken! En jij spreekt je negatief uit over de zapper? :roll:

Mike

 
Beste fatsnotbad, vindt u dit zelf niet een beetje overdreven reactie? ik geef alleen maar een tip, waar de vragensteller zelf om vraagt, en een oplossing wat bij mij zelf erg goed werkt.

Ik heb de Zapper inmiddels al een paar maanden gebruikt maar heb totaal geen resultaat of verbetering vandaar mijn reactie.

Mocht u zelf een oplossing hebben voor de vragensteller dan zou dit zeer welkom zijn. We zijn hier tenslotte om elkaar te helpen toch?

 
Naatje,

Op dit forum zijn wij niet zo van de giftige oplossingen maar van de natuurlijke oplossingen.

We proberen iets (gezondheid misschien) op te bouwen en niet af te breken.

Dus ik vind het niet zo'n overdreven reactie van 'fatsnotbad'.

En van de zapper hebben ook al veel mensen op dit forum wel goede resultaten.

Lekkerromig

Op de WP dag waren er een paar tandartsen die hun kennis/ervaringen met ons deelden.

Een bepaalde tand/kies staat ook in verbinding met een orgaan.

Zou het misschien kunnen zijn dat die kies waar je last van hebt, dat het orgaan waar het mee in verbinding staat aan het opspelen is.

Volgens mij kun je er wel op googlen.

Fred Neelissen die ook die dag sprak is een eigen website aan het bouwen (heb je nu nog niet veel aan) die ik onder de aandacht wil brengen: http://www.secondopiniontandarts.org/

Hij is nu nog onder constructie. Maar van de week op de gezondheidradio van Henk Mutsaers gaf hij aan dat de site binnenkort actief is.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 
Lekkerromig,

Heb je deze al gezien? Zitten goede tips tussen.

Ik zie dat je het boek al hebt, is dit boek in het Nederlands? Levertraan icm boterolie doe je dus waarschijnlijk al.

Quote:
Soms spuit ik er wat H2O2 3% op


Ik zou niet een paar spuitjes doen, maar gewoon om de zoveel tijd flink gaan spoelen met 3%.

Verder veel blijven zappen, misschien neusspoelingen met de netipot/rhino horn om rond die plek zoveel mogelijk rommel weg te spoelen.

Zoals Poekie al zegt is het ook altijd interessant om te kijken met welk orgaan de tand of kies in verbinding staat. Zie onderaan deze pagina http://www.praktijksolleveld.nl/page/gebit

Ik heb vorig jaar een kies laten trekken omdat die flink ontstoken was en ik kapot ging van de pijn. Deze kies bleek in verbinding te staan met de schildklier en maakte voor mij weer veel duidelijk.

Meer tips kan ik zo niet bedenken. Succes, altijd vervelend, die stomme kiespijn :(

 
Vergeet ook niet om wat extra magnesium in te nemen, en ook magnesium olie te smeren op de plek waar het pijn doet (op je linkerwang bijv.). Zodra er een infectie ontstaat heeft je lichaam meer magnesium nodig. Vitamine C zal je ook helpen, omdat het een belangrijke rol speelt bij tandweefsel enz.

(ik zou wel in ieder geval naar de tandarts gaan om het te laten checken)

 
Bedankt voor de tips allemaal!

Ik moet zeggen dat de zapper goed gewerkt heeft tot nu toe. Ik voel momenteel geen pijn meer en heb op mijn linkerwang uitslag gekregen met zwarte punten. Wel wat vies, maar ik geloof dat dat het werk is van de zapper die de bacteriën / toxines via de huid eruit trekt. (heb ik nog wel gelezen op curezone van iemand anders met soortgelijke ervaring) Alhoewel, ik hoop dat dat geen koper is van de muntjes? Die ene munt van m'n zapper slaat nu erg donker uit met zwarte spikkels en rode rand, de ander is erg bleek en heeft wat groen op zich, wat is dat eigenlijk?

Ik ben alleen bang dat de tand misschien nu toch dood gegaan is, want zoals gezegd heb ik er al langere tijd last van (maar voorheen dan zonder die pijn) en voelde ik wel al pijn op die plaats als het in aanraking kwam met koud water en nu voel ik dat niet meer, behalve op het tandvlees zelf.. zijn er nog andere manieren om te weten of je tand dood is of niet?

Janse, ik had die illustratie met de kiezen die in verbinding staan met bepaalde organen al gezien, maar ik had eerst blijkbaar verkeerd gezien (linker- van rechterkant gewisseld), nu heb ik hem juist en het verbaast me ook niet, het is de 2.6 waar ik last van heb :

mamma links – schildklier – bijschildklier links - pancreas – maag – wervel Th12 Th11 L1 – segment Th12 Th11 L1 – knie voorkant links – kaak links – kaakholte links – nier links – lever/maag syndroom – uitscheidingsorganen reuma – vorming uraten – hypothalamus – hypofyse | vitamine E|

Ik heb dus bijnieruitputting en Mike zei al dat ik wellicht ook schildklier- en pancreasproblemen heb (prediabetica). Ik produceer ook teveel prolactine (hypofyse).

Vorig jaar had ik foto's laten trekken bij de tandarts en er was ook een klein gaatje aan de rechterkant, maar ben niet zeker welke kies, ik vermoed de 1.6 en daar zit geen amalgaam op en heb ik ook geen last van.

Interessant genoeg zien de tanden onderaan, voornamelijk 3.2, 4.1 en 3.1 die voor de bijnieren staan er wat glazig uit, ook geen toeval. Tand 4.2 is nooit uitgekomen, maar er staat ook geen gat op die plaats. Een tandarts had mij dat eens verteld dat ik een tand tekort heb, maar gelukkig past mijn boven-en ondergebit wel op mekaar.

Ik heb nog 2 amalgaamvullingen op de 3.6 en 4.6. Nu nog een goeie tandarts vinden om de amalgaam eruit te halen!

 
Quote:
Beste fatsnotbad, vindt u dit zelf niet een beetje overdreven reactie? ik geef alleen maar een tip, waar de vragensteller zelf om vraagt, en een oplossing wat bij mij zelf erg goed werkt.


Je was zelf nogal stellig over de zapper en bood een toxische 'oplossing'. Ik gaf je een koekje van eigen deeg door even stellig terug te zijn.

Mike

 
@ Lekkerromig:

Er zijn geen duidelijke tests om te zien of een zenuw van zo'n grote kies echt afgestorven is.

Er zitten doorgaans 4 hoofdwortelkanalen in, waarvan er bijna altijd nog een 'overeind' blijft na afsterven van de andere 3. Dus een koudetest of stroomtest levert geen duidelijk signaal.

Maar de experts gaan er van uit dat wanneer je op een kies klopt en die dan overgevoelig is, de zenuwresten de omliggende bot en tandvleesranden al aan het irriteren zijn.

Dus een 'kloptest' kan al genoeg zeggen, in samenhang met het verhaal wat je hier vertelt natuurlijk.

Een rontgenfoto levert pas een duidelijk beeld als de schade aan het kaakbot groter is dan 6-7 millimeter! Dus da's in het begin ook geen echte hulp.

Wat we wel weten is dat het heel erg handig is om resten van dode zenuwen in een zo vroeg mogelijk stadium er uit te halen. Anders gaan alle zijkanaaltjes van de wortel onherroepelijk vol zitten met toxines.

En dat is vragen om ellende voor de organen en systemen die daar mee verbonden zijn.

Dus vóórdat er wat op de foto te zien is, een zogenaamde 'endostart' laten doen lijkt me in dit geval zinniger dan rillend afwachten.

Moderne tandartsen vullen de kanalen tijdelijk met calciumhydoxide. Dat trekt water aan en op die manier worden de zijkanaaltjes eigenlijk vanuit het tandvlees en kaakbot weer schoon gezogen.

Na een paar dagen tot maanden is het dan mogelijk om de wortels verder te reinigen en te vullen.

De amalgaamvullingen verwijderen is voor de meeste tandartsen geen probleem.

Waar wel moeilijk over gedaan wordt, is het gebruik van kofferdam. Om doorslikken van metaalgruis te verhinderen. Maar als je er op staat, dan zal een fatsoenljke tandarts het gebruiken. Dat is toch ook al nodig om de wortelkanaalbehandeling goed te kunnen doen. Dus het is in de praktijk aanwezig. Hoop ik voor je.

 
@Painless

als ik met mijn nagel op desbetreffende kies klop voel ik niks eigenlijk, net hetzelfde als op de andere tanden.

Ondanks ik hiervoor lang tandpasta met fluor gebruikte omdat ik ondervond dat telkens ik een natuurlijke tandpasta of zelfgemaakte gebruikte, die kies enorm pijn begon te doen. Nu is het dus over en ik gebruik weer een zelfgemaakte 'tandpasta'. Ik vraag mij af of de fluor die tandinfectie 'hielp' onderdrukken maar het bleef er toch latent aanwezig want ik had wel pijn als het in aanraking kwam met koud water dus. Na het zappen voel ik geen pijn meer en gebruik ik de fluor tandpasta ook niet meer. Misschien kwam door het stoppen met poetsen van fluor tandpasta die latente tandinfectie hevig aanzetten (waardoor ik misschien de verkeerdelijke indruk kreeg dat fluor toch beter hielp) en door de parasieten weg te zappen is het nu beter genezen.

Maar zolang de amalgaam erop zit zal het gat moeilijk kunnen dichten dmv voeding alleen. Ik heb in totaal 3 vullingen waarvan 2 ook langs de zijkant amalgaam hebben. Hoe boor je dat er eigenlijk uit? Ik denk dat er van die tanden niet veel meer zal overschieten..

Heb je nooit gedacht om zo'n made in een tandgat te steken met tijdelijk dekseltje erop zodat die het dode materiaal kunnen oppeuzelen? Dat doen ze toch ook met andere wonden tegenwoordig.. :mrgreen:

 
Haha painless, misschien moet jij eens met mijn tandarts gaan praten ;)

Hij heeft een keer een "dode" zenuw uit mijn kies getrokken. Hij wist het 100% zeker. Ik was er vrij snel achter dat die 100% van hem weinig waard was: nog voor hij die zenuw eruit had, was ik flauwgevallen van de pijn (1 van de 2 of 3 keer in mijn leven dat ik ben flauwgevallen!). Nooit bang geweest voor de tandarts, maar als hij iets anders gaat doen dan controleren, schiet ik sindsdien toch wel in de stress.

Trouwens, ik heb even op dat plaatje van Evan gekeken.... Bij mij klopt er weinig van (of ik weet het niet). Alles waarvan ik dacht dat dat dan wel redelijk functioneert, zou op basis van mijn zwakke kies slecht functioneren. Alle organen die minder functioneren zijn in ieder geval niet op basis van mijn kiezen te diagnosticeren.

 
@ Lekkerromig:

Er zijn nog een paar andere oorzaken van kiespijn:

- ontstoken tandvlees (dan zit er vaak eten tussen de kiezen)

- overbelasting door slijtage. Dan 'wringen'de kiezen tegen het kaakbot en dat gaat zeer doen.

- ontkalkingen langs de tandvleesranden. Niemand weet precies hoe die ontstaan. Ik denk zelf door een mineralentekort in combinatie met te zuur voedsel.

Maar ik ben blij voor je dat de kies niet klopgevoelig is. Dan heb je nog even de tijd voordat je de tandarts aan het werk zet.

Zo'n vulling uitboren gaat heel voorzichtig, zonder de kies verder stuk te maken.

Amalgaam plakt niet, maar klemt alleen maar. Dus een nieuwe witte vulling versterkt de resten van de kies. Want a) blijkbaar was de kies nog sterk genoeg om de vulling op z'n plaats te houden en b) een witte vulling kleeft aan de kies.

Toen ik nog in Amsterdam werkte bedacht ik wel eens dat je allemaal kleine tamme turkjes in je mond aan het werk moest zetten. Maar een made heb ik nog nooit aan gedacht.

Frank

 
Painless,

Vind het wel een rare opmerking van je dat je het hebt over een paar klein tamme Turkjes in je mond aan het werk zetten.

 
Mee eens, Haluk. Daarnaast begrijp ik die hele zin niet. Misschien dat je die kunt verduidelijken, om misverstanden te voorkomen, painless?

Mike

 
De turken in Amsterdam zijn de kleine harde werkers waar niemand last van heeft. Op een heel enkele topcrimineel na dan. Maar da's dan een wilde turk.:lol:

Die verrichten werk waar autochtonen hun neus voor op willen halen.

In Amsterdam, en nu hier in Apeldoorn, merk ik dat ze veel respect verdienen.

'Mijn' tamme turkjes maken je gebit voor je schoon. Dan hoef je zelf niet meer te poetsen. Het is ironisch bedoeld voor de mensen die hun gebit niet schoonhouden.

 
Als je genuanceerde uitspraken wilt, moet je niet bij mij zijn.

Hoort bij eigenwijs zijn.

Maar dat was vroegâ.

Ik ben al 12 jaar uit Amsterdam weg.

En ik gebruik geen maden om kiezen uit te hollen.

Nooit aan gedacht.

Hoe komen we weer op de lijn van het gesprek terug?

 
Terug ivm mijn kies. Ik heb geen pijn meer gehad, maar voel soms een 'pulse', een hartslag als het ware op die plaats. Wat zou dit betekenen, dat er toch nog een infectie is maar de hoofdzenuwen toch dood aangezien ik geen pijn voel?

 
Zo'n zenuw sterft niet zo snel af soms.

En de rest reageert op het zieke deel.

Op zich is dat een gezonde reactie, die de boel probeert te genezen.

Helaas heeft onze lieve heer het een wortel als een doodlopend gangetje ontworpen, zodat het genezend proces niet altijd bij de zieke plek meer kan komen.

En dan voel je wel wat, maar wat dit voor de toekomst inhoudt, is moeilijk te zeggen.

Is de kies overgevoelig voor kauwen of tikken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan