tandinfectie

p.s. ik spoel sinds kort mijn tanden sochtends en savonds met colloidaal zilver 3 minuten (dus drie minuten op en neer tussen mijn tanden trekken) en ook met sole: keltisch zoutoplossing nog 3 minuten: dit scheelt ook een slok op een borrel.

 
Colloidaal zilver was ik ook nog eens van plan om te kopen, schijnt erg goed te werken tegen tandinfecties.

@ Mike, ik dacht dat het niet voldoende kunnen absorberen van calcium ook te maken had met een gebrek aan het enzym fosfatase?

En kan dit voorkomen indien je in verhouding meer gepasteuriseerde zuivel eet dan rauwe zuivel?

Op sommige tanden heb ik ook calculus (is dat hetzelfde als tandsteen?)

Als ik op de probleemkies klop dan voelt het ietsje gevoeliger dan de andere tanden, maar niet pijnlijk.

Het tandvlees errond langs de zijkant is ook wat bruin (rotting?).

En als ik nu eerst eens de amalgaamvulling in die tand laat vervangen, zou dit ook al helpen? Maar dan weet ik wel niet wat de tandarts er nog zal willen bijdoen, wortelkanaalbehandeling bv, dat wil ik liever niet (als de tand dan toch doodgaat..)

 
heb je al eens contact gezocht met henny solleveld? Ik zou hem het probleem voorleggen en vragen met je mee te denken.

 
Ik had al eens gevraagd om een 'opinion' adhv een foto van een probleemkies, maar hij antwoordde dat hij niet kon zeggen van een foto of een probleemkies een storing voor het lichaam is.

 
neen dat heeft hij niet vermeld, hoe neem je zo'n 3d foto dan?

 
@ Lekkerromig: ja colloidaal zilver: niet verkeerd hoor.

Je moet wel de goede merken hebben: ik heb een half jaar lang zelf colloidaal zilver gemaakt en gebruikt, maar ik vertrouw dat spul toch niet meer zo.

Er zit volgens mij echt kaf onder het koren: 2 merken die goed zijn: argentyn23 (in NL verkrijgbaar) en trace minerals (via iherb).

Ik slik de colloidaal zilver trouwens door na het spoelen.

(een theelepeltje sochtends en savonds).

Het spoelen in de mond dient een tweeledig doel bij mij: het colloidaal zilver dat via het mondslijmvlies al in het bloed opgenomen wordt is al mooi meegenomen en natuurlijk het spoelen van de kieswortelinfectie.

 
Ik heb hem in Utrecht maar heel even gesproken, en hij noemde de naam van de foto(ben ik vergeten) en hij zei dat je die meestal kunt laten maken in een ziekenhuis, met verwijskaart wordt deze vergoed. Deze zou ik dan op moeten sturen en dan kon hij deze beoordelen.

Ik denk dat je dit het beste aan hem of zijn vrouw kunt vragen.

 
@ Lievergezond,

hoe weet je dat die twee merken die je noemt goed zijn? Ik heb ze gevonden op deze site met lab reports waar ze toch niet als de beste naar voren komen.

Ik kan in de buurt wel aan het merk Crystal geraken. Lijkt me wel een goed merk, maar zie die niet terug op die vorige site.

@Dirtsa:

ja maar ik woon in België en zou daar toch niet voor vergoed kunnen worden. Ik zal sowieso hier toch een tandarts moeten vinden om mijn amalgaamvullingen te vervangen..

 
bedankt voor de link, Mike. Ken je haar persoonlijk of waarom raad je me haar aan?

 
Ik heb haar in 2007 leren kennen, maar ben het contact eigenlijk een beetje kwijtgeraakt. Ineens moest ik aan haar denken, dankzij jou.

Mike

 
Ik zie op haar facebook dat ze een raw foodist is, had je haar nog niet over Weston Price aangesproken dan? En ze gebruikt een soort zuurstoftherapie, 'airnergy' is dat veel anders dan ozon?

 
lekkerromig,

Volgens mij is die info op haar Facebook-pagina verouderd. Ze is nl. helemaal afgeknapt geraakt op het Raw Food-wereldje en is toen weer gekookt voedsel gaan eten. Ik heb haar zeer zeker geattendeerd op Weston Price, maar of ze hier iets mee doet of gedaan heeft weet ik niet. Wat betreft Airnergy, hier is zelfs een website over:

http://www.geactiveerde-zuurstof.nl/therapie.htm

Mike

 
Ik zie dat ze eind 2011 toch nog gepost heeft op facebook. In ieder geval zal ze wel een holistische visie hebben en is ze op de hoogte van zuurstoftherapie, dus dat is al goed.

 
Jammer dat Lekkerromig weg is van deze site.

Want omdat ze ook heeft gepost over haar sinusitis denk ik nu: in hoeverre is haar tandpijn te herleiden op de sinusitisklachten die ze ook heeft en dan moet je misschien toch wat voorzichtiger zijn met tand/kies trekken.

https://www.fatsforum.nl/topic/sinusitus/page/4 (zie mijn post over sinusitis irt tand-kiespijn).

 
Citaat:
Quote:
Vitamine C in de praktijk

Ter onderstreping van bovenstaande , zijn hier een paar voorbeelden die ik persoonlijk heb waargenomen van de helende effecten van natriumascorbaat:

• Een vriendin van me had een ernstig ontstoken kies in haar bovenkaak. Om de kies te laten trekken, zou duizenden dollars kosten (Australië kent geen vaste tandartstarieven, de kosten variëren enorm, en je weet van te voren nooit echt waar het op uitdraait). Die ontsteking scheidde zoveel gifstoffen uit in de richting van haar middenoor, dat ze er goed ziek van was, ze veelvuldig moest overgeven en bij het lopen steeds bijna haar evenwicht verloor. Door haar consequent ieder uur een glas water met een forse portie natriumascorbaat te geven, namen deze klachten langzaam af. En telkens bij het innemen van de vitamine C kon ze de pijn voelen wegvloeien, terwijl al de tweede dag het overgeven voorbij was, Na een week waren de duizelingen en andere verschijnselen allemaal verdwenen. Op deze manier heeft ze die ontstoken kies nog een heel jaar lang rustig weten te houden, totdat via een speciale regeling voor senioren het probleem zonder kosten keurig en afdoende door een tandarts kon worden opgelost. Daarbij had ze telkens vitamine C ingenomen vlak voor de behandelingen, en ook direct erna.

http://www.argusoog.org/vitamine-c-redder-in-de-nood-1-van-2/

 
Tanja, als je dit leest; merk je al iets nu van die vitamine c?

Ik wel in elk geval in mijn hoofd klaart het wel op en geen kiespijn.

Van bovenstaand voorbeeld word ik wel een beetje sip: de pijn van een tandinfectie valt kennelijk tegen te houden, maar de infectie uiteindelijk niet als je niet telkens flink vitamine c blijft innemen kennelijk als dit een exemplarisch verhaal is.

 
Niet echt, hoewel ik geen pijnklachten meer had heb ik het idee dat de gevoeligheid bij het kloppen minder wordt. Last van wind heb ik wel trouwens. Ik wordt van dat verhaal ook niet blij natuurlijk, maar ik houd de moed erin, vit C is namelijk niet het enige protocol dat ik loslaat op de tand, zoals van Ramiel Nagel en propolis.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.158
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan