tandinfectie

Was vergeten te reageren, maar als ik bijt voelt die kies (of die eronder, ben niet zeker welke) plakkerig aan, maar niet overgevoelig indien er op getikt wordt.

Ik wilde ook nog waarschuwen om de zapper niet te lang tegen het gezicht te houden indien het prikt. Normaal gezien moet je er eigenlijk nat keukenpapier tussen de huid en zapper houden. Ik had hierdoor dus een acne-achtige 'outbreak' en nu heb ik nog steeds rode vlekjes op die plaats. Ik weet niet of het ooit volledig weggaat..

 
Nat keukenpapier zorgt alleen maar voor nog meer geleiding en versterkt dus het effect van de zapper. Die acne-achtige uitbraak is pure ontgifting. Dat je kies plakkerig aanvoelt is geen goed teken, want dit zou kunnen betekenen dat deze aan het rotten is en door zuren oplost. Ik zou je willen aanraden om je mond meerdere keren per dag te spoelen met een combinatie van 3% waterstofperoxide en Keltisch zeezout om een zo basisch en zuurstofrijk mogelijke mondomgeving te creeren.

Mike

 
waarom neem je geen contact op met henny solleveld? Volgens mij kun je een foto(3d) laten maken en opsturen. Misschien kan hij je verder helpen.

 
Ik heb een kies die af en toe even laat weten dat-ie er is.

Zal op den duur wel over gaan.

Maar gisteren hebben we gefietst toen had ik een roestvrij stalen thermosflesje mee.

Daar had ik water in met een beetje sole.

Nadat ik het water had gedronken begon die kies me effe een partijtje op te spelen, te tokkeren.

Zal dat komen doordat het water met sole in roestvrij staal zat, gaat dat op mekaar inwerken of zo?

 
Het kan iets elektrisch zijn. In roestvrij staal zit vaak nikkel. Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
Nikkel en roestvrij staal

Roestvrij staal bevat nikkel. Nikkel wordt verwerkt in beugels, bruggen, flexibele protheses en kronen. Nikkel is een metaal dat bijzonder giftig is voor het lichaam.

Nikkel zit in kronen en in metalen beschermkapjes voor als kinderen gaatjes hebben en creëert een negatieve elektrische stroom in de mond.

Nikkel is zeer giftig voor het zenuwstelsel en kan verband houden met artritis en met bepaalde soorten kanker, zoals longkanker en borstkanker.

Nikkel wordt gebruikt om kanker op te wekken bij proefdieren.


Mike

 
Ik heb mijn tanden juist gepoetst en gespoeld met H202 3% en keltisch zeezout, voelt idd al minder plakkerig aan. Die tand zit er toch ook niet zo stevig in. Tegen het eind van de dag (als ik al een tijdje niet meer gepoetst heb, voelt die rij tanden waar de probleemkies zit, als ik er met mijn tong overga, niet glad aan. Dat is kalkafzetting zeker? Ik vermoed dat ik toch ook veel energie verspil doordat mijn lichaam die kies continue probeert te herstellen, ik zou de amalgaam er eens uit moeten laten halen, maar ik ben bang dat ze een wortelkanaalbehandeling gaat willen doen.

ik zie niet staan op de site van Fred Neelissen dat je een foto kunt opsturen om zijn mening te vragen? Ik woon ook in België dus het is wat ver af..

 
Hij zegt dat hij niet kan weten of het een storing is voor het lichaam adhv een foto.

Als ik nu druk ongeveer 2, 3 vingers boven die tand op mijn kaak, voelt het gevoelig aan. Wil dit zeggen dat de infectie hoger in het bot is ingedrongen?

 
Of de infectie doorgedrongen is, is alleen te zeggen met een biopt, en dat gebeurt dus nooit.

Maar wat je wel met zekerheid kan zeggen is dat je kaak op iets reageert. En misschien is dat de infectie.

Zo'n ontsteking, want dat is zo een reactie dus, zie je bijna niet op een rontgenfoto.

En ook bijna nooit op een gewone foto.

Alleen de grootste ontstekingen zie je, maar dat is nog geen 15%.

Waar je veilig van uit kan gaan is de klopgevoeligheid.

Als je kies gevoeliger is met tikken op het kauwvlak, dan zit er een ontsteking, punt uit.

Als de kies niet gevoelig is, zit er óf geen ontsteking, óf een niet-actieve/chronische.

Ik zie op foto's zat grotere ontstekingen waar mensen al járen geen last meer van hebben.

Ook geen pijn met drukken op de kaak.

Die worden op de een of andere manier nooit actief.

Uit onderzoek is gebleken dat je dit bij 40 tot 60% van de gekroonde kiezen kunt vinden.

Het probleem in de tandartsenbranche is dat je geacht wordt dit te behandelen.

Maar op het moment dat je dit doet, roer je als het ware in een potje met pieren.

En dan komen de klachten, met heel vaak een zeer ontevreden patiënt tot gevolg.

Want voor de behandeling had hij nooit last :evil:

De reden dat ik op dit forum meelees, is om te zien of er meer redenen zijn om mensen toch uit de problemen te houden, zonder ze het gevoel te geven dat mijn behandeling erger is dan de kwaal.

Mensen zoals Henny Solleveld zijn daar nog wat beter in dan ik.

Die kunnen op de een of andere manier toch 'peilen' of iets wel of geen kwaad kan voor andere delen van je lichaam.

Gezien mijn ervaring is dat vaker dan mensen zelf denken.

Terug naar je kaak, Lekkerromig.

Er broeit iets.

Ik zou er wat aan laten doen.

Door een endodontoloog of een tandarts met veel ervaring op het gebied van wortelkanaalbehandelingen.

Of er uit laten halen, als het je geen 500-600 euro meer waard is.

Maqar in dat laatste geval hoef je niet direct in actie te komen.

Want in beginstadia van een wortelpuntontsteking komen de bacterien gewoon mee met de kies als die er uit gehaald wordt.

Ze graven zich waarschijnlijk pas in in je kaakbot na een maand of 6.

 
Quote:
Ik zie op foto's zat grotere ontstekingen waar mensen al járen geen last meer van hebben.

Ook geen pijn met drukken op de kaak.

Die worden op de een of andere manier nooit actief.


Dat komt omdat het lichaam onvoldoende lichaamswarmte kan genereren op die plaatsen om te kunnen ontsteken. Dit komt weer door zuurstofgebrek. Zuurstof brandt zonder vuur en is verantwoordelijk voor lichaamswarmte en voedselverbranding. Als mensen aan de H2O2 of ozon gaan, kunnen chronische ontstekingen weer actief worden, omdat de lichaamswarmte toeneemt. Hierdoor versnelt de circulatie, waardoor er weer noodzakelijke voedingsstoffen (zoals zuurstof) naar de desbetreffende lokaties kunnen worden getransporteerd.

Mike

 
Jaren geleden heeft de tandarts een wortelkanaalbehandeling gedaan in een kies waar ik al lang geen last meer van had. Het wortelkanaal was door mijn lichaam volledig gecalcificeerd. Later las ik op een amerikaanse site een verhaal over een man die hetzelfde had en bij wie de tandarts juist om die reden geen kanaalbehandeling heeft gedaan. Calcificatie schijnt de oplossing te zijn van je lichaam/immuunsysteem voor een ontsteking en daar hoef je kennelijk niets meer aan te doen!? Mijn tandarts had het over los gaan zitten en daardoor mogelijk verlies van zo'n kies.

 
Quote:
Calcificatie schijnt de oplossing te zijn van je lichaam/immuunsysteem voor een ontsteking en daar hoef je kennelijk niets meer aan te doen!?


Daar geloof ik geen snars van! Nachtschades bevatten calcitrol en een overdaad daarvan kan zorgen voor kalkafzettingen in het lichaam:

Quote:
Calcitriol signals the intestines to absorb calcium from our diet. While we absolutely need calcitriol to maintain proper bone density, too much calcitriol, from any source, leads to hypercalcemia, also known as high blood calcium. The body does not like this situation and wants to get the calcium levels back down to normal as quickly as possible, as an imbalance of minerals in the blood particularly affects the heart. The quickest solution for the body is to deposit the extra calcium into the soft tissues. Each hypercalcemic episode likely lasts for only a short while, however, each episode leaves a small deposit behind. Over time, these deposits lead to the condition known as calcinosis.

Overconsumption of calcitriol from nightshade foods can circumvent the kidney’s control and over time lead to calcium deposits in the soft tissues such as the tendons, ligaments, cartilage, cardiovascular tissues, kidneys and skin. Osteoarthritis is basically calcium deposits in the soft tissues of joints. Chronic hypercalcemia can lead to generalized vascular (blood vessel) calcification, which is coronary artery disease. Nephrocalcinosis is calcification of the kidneys.


http://www.westonaprice.org/food-features/nightshades

Denk hierbij ook aan tandsteen bijvoorbeeld. Ramiel Nagel in Cure Tooth Decay:

Quote:
Tandsteen wordt veroorzaakt door een hoog gehalte aan calcium in het bloed. Het calciumgehalte van je bloed heeft te maken met de verschillende voedselbronnen van calcium die je eet, maar ook met het vermogen van je lichaam om calcium te metaboliseren. Tandsteen doet zich voor als er een teveel aan calcium ten opzichte van fosfor in het bloed zit.

Tandsteenvorming kan ook het gevolg zijn van niet-opneembare vormen van calcium in de voeding. De niet-opneembare calcium creëert vrije calcium in je bloedstroom.

Hieruit volgt dat plak niet de hoofdoorzaak is van tandvleesaandoeningen, maar dat plak zich op het gebit vormt wanneer de interne chemische huishouding van het lichaam niet in evenwicht is. Dit wordt veroorzaakt door slechte voeding, te veel suiker, verkeerd behandelde en bereide granen en belastende en giftige stoffen in het milieu.


Het kan dus ook te maken hebben met bijv. een tekort aan vit. D (calciferol), waardoor calcium niet goed kan worden opgenomen en vrij in het bloed achterblijft.

Mike

 
Ik bedoelde verkalking van het wortelkanaal nadat de zenuw is afgestorven. Het artikel kan ik niet meer terugvinden. Dat calcium op de verkeerde plekken in het lichaam problemen geeft door verkeerd voedsel of uit verhouding zijn van synergie hoeft toch niet per definitie te betekenen dat verkalking sowieso een verkeerd proces is? Misschien heeft het lichaam daar wel zijn eigen redenen voor. Ik zou het wel een mooie oplossing vinden: verharding van het wortelkanaal van een dode kies om te voorkomen dat je die kies definitief kwijtraakt. Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met donker geworden tanden omdat de tand niet meer leeft. Ik ken mensen die daar geen wortelkanaalbehandeling hebben laten uitvoeren.

Het is ook maar een redenatie, echte kennis heb ik niet hierover.

 
Jij doelt op nieuwe botvorming en het invullen van een gat. Ja, dat kan inderdaad een slim mechanisme van het lichaam zijn.

Mike

 
Wat betreft het verkalken van het wortelkanaal: er zijn verschillende redenen om daar wat aan te doen. Maar niet omdat de kies later los gaat zitten.

Je lichaam repareert zelf de schade aan de zenuw.

En in het algemeen blijven tandartsen daar vanaf als er geen klachten zijn.

En wat betreft het tekort aan zuurstof wat het 'onderduiken' van een bestaande ontsteking veroorzaakt: Daar zit wel wat in, Mike.

Ik zie vrij regelmatig dat mensen last krijgen in de vakantie en veel buiten zijn geweest, of eindelijk eens in beweging.

Met 'rust' gaat de ontsteking over, maar daarna zie je op een röntgenfoto wel een grotere zwarting.

Met meer botafbraak.

Mensen hebben dan geen last meer, maar ze geloven ook niet meer dat het wegblijft.

Die Ramiel Nigel kende ik nog niet, interessant.

Dank je.

Frank

 
Frank,

Het boek van Ramiel Nagel zal dit jaar nog in een Nederlandse vertaling (door mij gedaan) verschijnen.

Mike

 
Ik heb ook al een tijd (twee jaar ongeveer) een kies met wortelpijn.

Het doet niet extra pijn als ik erop klop of het betreft in dit geval ook geen koud/warmpijn fenomeen.

Maar het is wel een telkens terugkerende zeurende pijn.

Ik ben sinds anderhalf jaar in behandeling bij een resonantietherapeut die zelf ook veel kiesproblemen heeft gehad, maar die met haar eigen methode de problemen met de kiezen heeft opgelost.

Mijn probleem is dat ik in mijn lichaam meerdere infectieproblemen heb (verschillende infecties ook: waaronder de chronische variant van de ziekte van lyme), die met elkaar concurreren om snel behandeld te worden.

Ik heb boeken gelezen van Hulda Clark, die zich veel heeft bezig gehouden met energetische methoden om infecties aan te pakken, maar die was rigoreus voor het laten trekken van bepaalde stoorzenders in de mond en dan ook gelijk met wortel en al: niks te wortelkanaalbehandeling of zo.

Dus de meningen zijn er over verdeeld kennelijk.

Ik kan maar moeilijk inschatten wat wijsheid is: mijn huidige tandarts lijkt me geen optie om over dit onderwerp een boom op te zetten.

Ik ken een lymepatient die haar voormalige hartinfarct wijt aan een kieswortel die zat te storen, ik geloof na een wortelkanaalbehandeling en ook zij zei: gelijk de kies voortaan eruit met wortel en al.

Een hartaandoening zie ik er bij mezelf niet meer opnieuw van komen, omdat ik onder voortdurende controle sta -resonantietherapie- voor wat betreft storende infecties: mijn behandelaar heeft al storende infecties van mijn hart afgehaald in een eerder stadium (ik had veel last van extra merkbare snelle kloppingen van mijn hart, vooral snachts) en die zijn ook niet meer teruggekomen.

Maar goed, die kieswortel...

Vroeger voordat ik me ooit bewust was van infecties in mijn lijf (redelijk klachtenloos) had ik wel veel last van gevoelige tanden met koud/warmproblemen.

Sinds ik echter kruiden gebruikte tegen de ziekte van lyme (in dit geval vooral cat's claw), was ik ineens van dat koud/warmprobleem af, wat geeft te denken over de omkeerbaarheid van problemen in de mond, door mensen zelf van binnenuit te bewerkstelligen.

Ook had ik verspringende pijnen bij verschillende kieswortels die ik nu grotendeels niet meer heb (ik zit nu vijf jaar aan de cats claw ook al): nu lijkt het zich dus vooral op 1 kies te concentreren.

Ik ben zoals gezegd niet zo van de rigoreuze onomkeerbare "oplossingen", al is een wegrottende kaak ook niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Hier ook een interessante site van / voor tandartsen over paradontale aandoeningen irt spirocheteninfecties zoals de ziekte van lyme: http://plan2smile.wordpress.com/2011/11/10/de-ziekte-van-alzheimer-een-neurospirochetose/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan