Stoppen met roken en de verhoogde kans op diabetes

Ik bedoel, zoals Mike zegt dat genen volgend zijn, niet leidend of bepalend. Je kunt ze dus opnieuw herstellen naar de oorspronkelijke blauwdruk.

Ja geef maar door die links, het interesseert me wel.

Rook je trouwens ook cannabis?

Hier een oudere thread over geestverruimende middelen, kun je ook Mike z'n commentaar hierover lezen.

 
Nee, ik rook geen cannabis. Mijn bedoeling is niet om te gaan hallucineren of iets dergelijks... Heb ook nooit cannabis of andere soorten gerookt. Behalve tabak dus. Ik vind niet dat tabak een manier is om van de realiteit te ontsnappen, integendeel, het helpt me om met het dagelijkse leven beter om te gaan. Het maakt je meer bewust. Je 'zweeft' niet weg zoals dat het geval is bij drugs zoals cannabis.

Ik denk inderdaad dat genen te herstellen zijn, maar het kan voorkomen dat een bepaalde mutatie niet meer te herstellen is. Kinderen die bijv. kleurenblind worden geboren door een mutatie in een gen of meerdere genen, kunnen moeilijk hiervan herstellen.

Enkele links:

- http://www.amazon.com/Smoke-Screens...oks&ie=UTF8&qid=1336452209&sr=1-2

- http://www.amazon.com/Dissecting-An...=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1336452152&sr=8-1

Deze boeken heb ik nog niet gelezen, maar staan wel op mijn lijst:

- http://www.amazon.com/The-Health-Be...oks&ie=UTF8&qid=1336452237&sr=1-1

- http://www.lulu.com/shop/marcel-rog...l;jsessionid=4AD07A32B9FB490F0F7A25E6F20EED08

- (gratis) http://www.forces-nl.org/download/ThePlainTruthAboutTobacco.pdf

Bio-tabak: http://www.tabakland.com/product_info.php/info/p16220_Yuma-Organic-Drehtabak.html

Papiertjes: http://www.spi-discount.net/fr/papi...ets-de-feuilles-a-rouler-ocb-chanvre-bio.html

http://www.forces.org en http://www.forces-nl.org/ zijn ook leuk en informatief

 
Aangezien iedereen benieuwd is naar mijn kijk hierop, bij deze. Nachtschades hebben traditioneel een geneeskrachtige waarde en werden dus uitsluitend kortstondig als medicijn ingenomen. Het is niet de bedoeling dat nachtschades dagelijks worden geconsumeerd, want dan bereik je het tegenovergestelde effect. De indianen kenden vredespijpceremonies waarbij tabak werd gerookt. Men rookte niet dagelijks tabak als genotsmiddel.

Nachtschades zijn extreem verslavend, niet in de laatste plaats omdat ze van nature nicotine bevatten (niet alleen de tabak, ook alle andere nachtschades), maar ik vermoed dat alle neurotoxines in nachtschades een verslavende, oppeppende werking hebben door overprikkeling van het zenuwstelsel. Aangezien de meesten van ons gewend zijn aan stimulatie i.p.v. voeding en dus niet weten wat werkelijke ontspanning is, worden stimulerende middelen of gewoontes (zoals midden in de nacht naar bed gaan of overmatig sporten) gezien als 'ontspannend' en zelfs 'gezond'. Vaak hoor je: ik voel me er goed bij. Dit zegt werkelijk niets, net zo goed als dat iets wat je slecht doet voelen wel eens heel erg heilzaam kan zijn, omdat het een noodzakelijk ontgiftingsproces in gang zet.

Traditionele sigaren en sigaretten werden gemaakt van gefermenteerde en in de zon gedroogde tabak, zonder alle schadelijke toevoegingen die in westerse rookwaar zitten. Toch hoor je m.i. niet veelvuldig biologische, onbewerkte tabak te roken, maar net als met alcoholische dranken hoor je dit te bewaren voor speciale gelegenheden. Natuurvolkeren dronken ook allemaal alcohol, maar deden dit evenmin elke dag. Om de seizoenswisselingen te vieren gingen dan alle remmen los, maar daarna ging men weer over tot de orde van de dag.

Ik denk dat wij blanke westerlingen moeten leren dat er een tijd en plek voor alles is. Maar we willen in onze maatschappij ALLES en wel NU! Tijd om onszelf werkelijk te VOEDEN en niet voortdurend met van alles en nog wat te blijven stimuleren. Men kan boeken vol schrijven over 'gezonde' tabak, maar je moet deze woorden (incl. de mijne) voortdurend afwegen tegen deze objectieve vraag: bestaat het al duizenden jaren in deze vorm en is het al duizenden jaren bewezen heilzaam en effectief? Er is geen eeuwenlange traditie in dagelijks gebruik van tabak. Mocht deze er onverhoopt toch bij een of meerdere volkeren zijn geweest, dan is het vervolgens raadzaam om te kijken hoe het hen verging. Niet iedere traditie is nl. even gezond en ook Price merkte dat op. Zo schrijft hij in zijn boek dat een bepaald Afrikaans landbouwvolk deed aan ontbossing en daarmee zijn eigen woon- en leefgebied structureel vernielde en uitputte.

Mike

 
Ik krijg geen oppeppend gevoel van nachtschades. Juist hoofdpijn en pijnsteken. Roken van tabak is een ander verhaal, en daar voel ik mij inderdaad goed bij. Dat het gevaarlijk is, komt uit conclusies uit onderzoeken waar er met data mee gesjoemeld is. Als je goed kijkt naar de daadwerkelijke data, dan klopt er niets van die conclusies. Het is ongeveer hetzelfde hoe er met verzadigde vetten is omgegaan. Nicotine versterkt o.a. het immuunsysteem en veel meer, daarom zie ik er ook geen kwaad bij.

 
Nicotine is een oppeppende, stimulerende stof en dient met grote voorzichtigheid, kennis en wijsheid te worden ingenomen voor MEDICINALE doeleinden, anders is het wel degelijk schadelijk. Wat jou goed doet voelen, is stimulering. Zoals zovelen hier ben je bereid om je nachtschade tot op de dood toe te verdedigen om toch maar vooral je stimulerende middel niet op te hoeven geven. Dit is een kenmerk van verslaving. Alleen maar omdat jij er geen kwaad in ziet, wil nog niet zeggen dat het er ook niet is.

Zeer waarschijnlijk heb jij kortstondig inderdaad baat bij nicotine omdat het helende eigenschappen heeft, maar zul je op de lange termijn de schadelijke effecten van overdosering ondervinden. De meeste mensen voelen geen onmiddellijke nadelige effecten bij nachtschades. Dit komt omdat de neurotoxines slechts in kleine hoeveelheden in nachtschades zitten en dat er sprake is van jarenlange stapeling door dagelijkse consumptie van dergelijke 'gezonde' (lees: stimulerende) stoffen. De man met de hamer komt dus pas vele jaren later. De link met nachtschades wordt dan heel vaak niet gelegd, omdat het een sluipmoordenaar is. Doe hiermee wat je wil, het is jouw feestje.

Mike

 
Ben het niet met je eens, Mike. Er is genoeg literatuur hierover om jezelf daarin te verdiepen, dat zou wel zo eerlijk zijn. Als ik wil kan ik stoppen met roken, ik had zelfs ook een maand of twee niet gerookt, omdat ik daar even geen behoefte aan had. Ook rook ik niet wanneer ik bezoek heb. Ik heb daar geen problemen mee. Ik gebruik het inderdaad voor medicinale doeleinden, en ook voor genot, en heb mij er eerst ook in verdiept. Ik doe altijd eerst kennis op, voordat ik iets doe. Ik zie hier totaal niets mis mee. Je hebt helemaal gelijk dat nachtschades schade kunnen aanrichten, maar het roken van tabak is een totaal ander verhaal.

En als we het over oppeppende stimulerende stoffen hebben dan kan je denken aan de opioïden die in (rauwe) melk zitten. Dáár raak je pas verslaafd aan....

 
Zoals gezegd, het is jouw feestje. Ik heb me wel degelijk verdiept in tabak. William Dufty schrijft erover in Sugar Blues en ik heb het boek van William Campbell Douglass hierover gelezen, die zelf ook graag een sigaartje mag roken. De natuur heeft een belongingssysteem ingebouwd voor het drinken van melk, maar nachtschades bevatten eerder een straf, nl. neurotoxines. Een orgasme is ook een beloningssysteem voor voortplanting. Helaas zijn we masochistisch ingesteld en raken verslaafd aan de straf. Eigen keus, eigen vrije wil, eigen verantwoordelijkheid.

Mike

 
Er zal verschillende literatuur zijn.

Chiko doet de literatuur die Mike aandraagt af met 'gesjoemel met de data' en draagt zelf literatuur aan.

Maar hoe betrouwbaar is die?

Het is maar net wat je geloven wilt.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet rook en nachtschades heb afgezworen, mis het totaal niet.

 
Quote:
We are all familiar with the effects of tobacco. We also know about the carcinogens it contains. Few of us know that tobacco and the potato come from the same family, the nightshades. Most people understand that smoking once in awhile does not have any harmful effects on the human being. If one were to smoke, say once a month, it would be of no concern, with the exception of its potential addictive qualities.

The same holds true with any other member of the nightshade family. Limited use has almost of no effect n most people. Sure, you may want to put a little dash of Paprika (a nightshade) on some cottage cheese. Well, go ahead, but do not make potatoes a staple food. Long-term use can lead to dramatic disabilities. For some people even small dosages can have severe results.


Quote:
Nightshade plants are medicinal plants, which are a great benefit to us. Another example is the pop-py(not a nightshade), which gives us opium for pain relief drugs. It was not until the early part of the 17th century that nightshades began to be eaten as a food at all, with the exception of the Inca Indians of Peru as potatoes are native to Peru.


Quote:
The most commonly known of all neurotoxins and is most preva-lent in the nightshade plant tobacco. Nicotine has powerful pharmaco-logic effects (including increased heart rate, heart stroke volume, and oxygen consumption by the heart muscle) as well as powerful psychody-namic effects (such as euphoria, increased alertness, and a sense of relaxation) Nicotine is an agonist that binds with the same neuro-receptors that acetylcholine does. This does two things, first it blocks acetylcholine from being received, thus it interferes with proper neruo-transmission, and it simulates the nerve cell that receives it in a way that acetylcholine does not. This is one of the reasons it is able to give a calming feeling to the smoker. Nicotine also causes the release of other neuro-transmitters that affect mood, appetite, and memory. Dopamine is one of these, very useful for the ability to think, especially for problem solving thinking. Dopamine also stimulates the pleasure center of the brain, gives the “rush” or “high” of smoking. This “rush” is what reinforces the desire for smoking. All three of the foregoing reasons are why people smoke when under stress; it calms them down, gives plea-sure, and releases dopamine which allows the person to think about the problems that are stressing them in the first place.


Michael Fowler - Night Shade Free, Pain Free

Mike

 
Poekie, helemaal mee eens, ik heb al van jongs af aan een afkeer van roken, in welke vorm dan ook. Ik zou ook niet weten wat het toevoegt, het valt voor mij absoluut in de categorie : nodig om te overleven. Wat zuurstof en voedsel en water wel doen.

Ik heb zeker mijn bedenkingen als iemand dit het hand en tand verdedigt, wat mij betreft neigt dit naar verslaving.

Rokers, biologisch of niet, zullen altijd wijzen op dat het wetenschappelijk nog nooit is aangetoond dat het kwaad kan, dat hun opa 90 is geworden en rookte als een ketter, en ga maar door.

Ik ben ook helemaal gestopt met nachtschades, zonder problemen, vooral het feit dat het neurotoxines zijn...brrr, ik heb natuurlijk ook een neurologische ziekte. Bewijzen dat het ermee te maken heeft kan ik inderdaad niet, maar het is het risico absoluut niet waard.

 
Bedankt voor de reacties, ik zal de boeken die je noemt doorkijken. Ik ben hier ook maar om te leren. Ik ben nog steeds van mening dat nicotine niet schadelijk is, en nee dit is niet omdat ik er verslaafd aan ben geworden, immers, ik begon bewust met roken, nadat ik over de voordelen ervan heb gelezen. Zodra ik tegenkom dat het de gezondheid schaadt, dan stop ik. En ik ga ook door met lezen enz.

Ik weet dat jullie een eigen kijk daarop hebben en jullie hebben het recht om te doen wat jullie willen, net zoals ik ervoor kies om mijn eigen keuzes te maken op basis van wat ik heb gelezen, gezien en heb ervaren.

 
Chiko,

Als je wilt, kan ik je dat boek Nightshade Free, Pain Free als pdf mailen. Je hoeft je emailadres hier niet te vermelden, daar kan ik als webmaster ook aankomen.

Mike

 
Ik heb hier ook in een homeopatisch boek staan dat de tabaksplant als geneesmiddel werd gebruikt door middel van pijproken/sigaren- van zuivere tabak.

Maar ja dat is natuurlijk iets anders dan de hele dag door peuken roken.

 
Interessant! Ik zal mijzelf de komende weken eens goed verdiepen en zal dan hierop terugkomen.

 
Public Release: 29-Apr-2015 Study links quitting smoking with deterioration in diabetes control

Coventry University

Sufferers of type 2 diabetes mellitus (T2DM) who quit smoking are likely to see a temporary deterioration in their glycaemic control which could last up to three years, according to new research published today in The Lancet Diabetes & Endocrinology.

"Stopping smoking is crucial for preventing complications that lead to early death in those with diabetes. So people with diabetes should continue to make every effort to stop smoking, and at the same time they should expect to take extra care to keep their blood glucose well controlled and maximise the benefits of smoking cessation."

The study, entitled 'The Association between Smoking Cessation and HbA1c Control of Type 2 Diabetes Mellitus: A THIN database cohort study', is published today online. http://www.eurekalert.org/pub_releases/2015-04/cu-slq042815.php via http://www.leefbewust.com/2015/global/010515.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.273
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan