stevia, het zoete alternatief

Het zit in regenwater en in zeewater. Als wij H2O2 oplossen in water, imiteren we de natuur. Wat is het probleem?

Mike

 
De chemische afkomst en het misschien ook wel het gebrek aan synergie. Ik kan me voorstellen dat het in regenwater, zeewater of urine (waar het ook in voorkomt) in een bepaalde dosis en verhouding voorkomt waardoor het goed bruikbaar, opneembaar en effectief is. Verder heb ik gevoelsmatig ook weerstand tegen H2O2. Mijn lichaam zegt er NEE tegen als ik het inneem. Daarom ben ik er ook mee gestopt.

 
Dat mag natuurlijk, ieder maakt zijn/haar eigen beslissingen hierin. H2O2 is chemisch vrij eenvoudig te vervaardigen. We moeten ervoor oppassen dat we niet het woord 'chemisch' automatisch vereenzelvigen met 'synthetisch'. De chemisch vervaardigde H2O2 is EXACT HETZELFDE als de natuurlijke, biochemisch vervaardigde variant in bijv. regenwater. Niet alle chemie is fout. Chemie die nieuwe verbindingen maakt die nooit eerder in de natuur hebben bestaan, zoals plastic/kunststof, DAT is fout, maar H2O2 behoort niet tot deze categorie.

Mike

 
Remco,

Dank voor de vermelding, niet dat ik zoetstoffen gebruik of 'vulling' uit pakjes maar ik vermeldt het ook op mijn site.

Lia

 
Bij ons verkopen ze het bij de natuurwinkel, maar dat is voor jou te ver weg. Je kunt ook eens bij je eigen natuurwinkel informeren.

Ik zie hier een adresje op internet.

Lia

 
Waarom iemand stopt met het gebruik van stevia. Is het slecht? Belast het de bijnieren?

 
Quote:
Our bodies are not designed or evolved to handle calorie-free sweeteners–be it natural or artificial.


Dit zeg ik al jaren. Zo bezien is dit 'natuurlijke' alternatief niet veel beter dan aspartaam. Helaas is de auteur ook pro-suiker, omdat zij nog in het fabeltje gelooft dat suiker 'brandstof' is. Haar bezwaren tegen stevia zijn wat mij betreft echter gegrond.

Mike

 
Quote:
Helaas is de auteur ook pro-suiker, omdat zij nog in het fabeltje gelooft dat suiker 'brandstof' is


Mike, ze is enkel voorstander van beperkte suiker of koolhydraten. En haar betoog dat je suiker uberhaupt nodig hebt is niet onbekend en dat het gebrek aan suiker juist averechts kan werken vind ik wel redelijk.

Als je haar artikelen leest, dan begrijp je ook dat ze voorstander is van vet, dan eiwit en dan pas suikers/koolhydraten. Dat klopt dan toch?

 
Kun je even laten zien waar ze dat beweerd dan? Ik zie dat niet in dat artikel terugkomen (ben slecht met secuur lezen).

 
Allereerst deze quote uit het artikel:

Quote:
there is nothing wrong with eliminating white sugar, agave nectar, and corn syrup from the diet!).


Daarna verwijst ze naar een ander artikel dat hier nader op ingaat, waar bij mij de haren recht overeind van gaan staan:

http://empoweredsustenance.com/sugar-its-your-friend/

Mike

 
Ok, dat artikel moest ik nog lezen Mike.

Kun je (als je tijd en zin hebt) even aanstippen waar ik op moet letten tijdens het lezen? Kijken of mijn haren ook recht overeind gaan staan.

 
Het hele artikel is wat mij betreft weerzinwekkend. Ze geeft aan dat ze het heeft geprobeerd en het was geen succes. Zegt dat iets over suiker of over haarzelf? Jammer dat ze niet verder kijkt dan haar neus lang is!

Mike

 
http://www.scientias.nl/zoetstof-kan-veranderen-hoe-ons-lichaam-met-suiker-omgaat/87447

Zou het alleen voor kunstmatige zoetstof gelden?

Quote:
Een recente bevinding uit een dierstudie suggereert dat het maag-darmkanaal en de alvleesklier zoete dingen kunnen detecteren net zoals de mond zoet proeft. Hierdoor geeft het lichaam meer hormonen af waaronder insuline. Een andere bevinding suggereert dat wanneer het darmkanaal kunstmatige zoetstof ‘proeft’, dit zorgt voor een hogere absorptie van glucose. Het lichaam proeft dus zoetigheid door de zoetstof, maar krijgt toch niet de verwachte suiker binnen. Daarom denkt de onderzoekster dat zoetstof, in hoe kleine hoeveelheid dan ook, effect kan hebben op ons metabolisch systeem.


 
Ik heb stevia van purevia, van de albert hein. Maar ik vind het een ronduit vieze nasmaak hebben. Net als aspartaam. Bah.

Hebben alle stevia's dat?

Ik had er een boterkoek van gebakken, met speltbloem en lekker veel boter(sorry, ik weet het, zit nog in de afkick fase..) maar die gaat regelrecht de prullenbak in.

Ik heb mijn ijs van aardbei, yoghurt en slagroom, maar geziet met honing.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.981
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan