Spiritueel nihilisme

Not interesting at all. De gebruikelijke New Age bla-bla, je kiest je ouders uit om verder te kunnen in het volgende leven etc. En kinderen die door hun ouders misbruikt worden, hebben die hun ouders dan ook uitgekozen om deze ervaring te beleven? Volgens deze sukkels wel, want ze hebben in een vorig leven iets slechts gedaan en moeten nu ervaren wat het is. BULLSHIT! De hele karma- en erfzonde-theorie is bedoeld om ons in een schuldbewustzijn te houden reeds vanaf de geboorte. Zie ook de video van Chuck Swindoll hierover:



Wij zijn een gematerialiseerde frequentie voorzien van een bewustzijn en aangezien dit parasieten zijn is hun doel om ons te consumeren. Wij dragen in ons een kostbare, natuurlijke, schitterende levenskracht die zij niet bevatten en ook niet kunnen bevatten. Dit is waarom je er zeker van kan zijn dat jij geen schepping bent van een Demiurg genaamd Lucifer, jij draagt immers een energie in je die Lucifer niet kan bezitten en ook niet kan manifesteren. Een doorn brengt geen druiven voort. Zo kun je er zeker van zijn dat jouw identiteit er een is van een bewuste, natuurlijke levensvorm. Jij hebt meer gemeen met een zich ontpoppende vlinder dan met een vierdimensionaal, demonisch wezen. Trap niet in hun leugens over ons. Onze yin-yang-erfenis is een natuurlijk geschenk, geen vloek. Laat je niet belazeren, je bent en was nooit een slechterik of zondenaar.

Mike
 
Grappig hij keert zich juist tegen new age en heeft het ook over manipulaties vanuit andere lagen, zoals hier ook vaak besproken wordt. Ik heb een aantal van zijn video's bekeken en aantal dingen resoneren.

Grappig, de quote die jij plaatst is eigenlijk wat hij ook duidelijk maakt in zijn video's misschien oordeel je hier toch te snel Mike, want wat jij zegt dat hij zegt klopt echt niet met wat hij zegt.

Deze kwam k ook nog tegen.


 
Mogelijk heb ik idd te snel geoordeeld:

https://www.bookdepository.com/New-Age-Is-New-Cage-Tony-Sayers/9781728745770

Mike
 
Een vraagje? Is de law of attraction en the secret, het visualiseren, affirmaties opzeggen, meditatie en mensen zoals Marissa Peer , Tony Robins etc hebben die ook te maken met New age en satanisme?

Ik was mij hierin aan het verdiepen vanaf de zomervakantie. Ik heb er ook een boek van gelezen maar als dit ook maar enigszins iets te maken heeft met occult/satanism dan blijf ik hier heel ver van weg!
 
Nou volgens diegene die ik hierboven heb geplaatst worden we fysiek en mentaal zwaar gemanipuleerd vanuit 4d. Door te zeggen I am enough( wat volgens Marissa onze grootste obstakel is), grappig want die Tony Sayer Had een filmpje dat we worden geprogrammeerd met I am not enough om ons uit onze menselijke/spirituele krachten te ontdoen.

Maar ik denk dat positief over jezelf zijn sws geen kwaad kan, het haalt alleen t programma niet weg denk ik. Marissa en Tony staan beide wel enorm in schijnwerpers dus daar zet ik wel vraagtekens bij. Het gaat om positief zijn maar we kunnen de wortel niet aanpakken als we ons niet bewust zijn van de manipulaties die ten gronde liggen.
 
Ik heb vroeger wel eens boeken gelezen over dit onderwerp, ik denk dat het van Deepak Chopra was maar weet het niet zeker.

What the Bleep Do We Know!? is een film uit 2004 die aan de hand van interviews en een fictieve verhaallijn verbindingen illustreert tussen uiteenlopende domeinen van wetenschap en spiritualiteit. Onderwerpen die in de film worden besproken zijn onder andere neurologie, kwantumfysica, psychologie, epistemologie, ontologie, metafysica, het magische denken en spiritualiteit. De film bevat gesprekken met individuen die als deskundigen in wetenschap en spiritualiteit worden geïntroduceerd, die met het verhaal van een dove fotografe, die met haar omstandigheden worstelt, worden afgewisseld. De film bevat veel door middel van de computer geanimeerde beelden.
De film heeft zowel een aantal prijzen als kritiek ontvangen.
In 2006 is de What the BLEEP – Down the Rabbit Hole, Quantum Edition multi-disc DVD set uitgegeven, die twee uitgebreide versies van What the BLEEP Do We Know!? bevat, en meer dan 15 uur materiaal op 6 DVD’s.


Ik zit op deze website al veel te lezen, het interesseert me allemaal wel maar het is te veel.

Wat ik me kan herinneren zijn o.a. deze uitspraak:

"Kijk naar een klein kind dat zit te spelen, geheel verdiept in zijn eigen wereld, hij heeft niemand nodig om gelukkig te zijn"
o.i.d.
Hierdoor heb ik geleerd in mijn eentje gelukkig te zijn.

Uitspraak:
"Kijk naar de mooie boom van vandaag en naar de bloemen en bladeren. Denk niet dat je diezelfde boom morgen ook ziet, alles aan die boom is veranderd, dus kijk er naar alsof je die boom vandaag voor het eerst ziet. "
o.i.d.
Daardoor oordeel ik niet snel over mensen.


 
Hi Romagi,

Die beide filmen zijn heel goed, wordt ook over geschreven hier op het forum. Ik heb ze toen beide besteld en bekeken. Als je vaker kijkt begrijp je meer. Ik heb ook vroeger boeken gelezen van Deepak Chopra, maar hij is een New Age man.

Dorothé
 
@debsy ann: ja daar had ik vraagtekens bij want een aantal Celebrity’s lopen ook helemaal weg met Marissa.

Positief zijn over jezelf is zeker belangrijk maar hebben wij dan als mensen perse dagelijks een mantra daarvoor nodig? Zij zeggen bijv; ik ben mooi, ik ben goed genoeg, ik ben gezond, ik ben sterk etc
De laatste tijd staat het mij steeds meer tegen en ik weet nog niet zo goed waarom?

Met mindfulness heb ik exact hetzelfde gevoel.
 
zoals ik het zie, positief is goed ook al zijn er zeker minder positieve dagen. Maar dat mantra-gedoe zie ik veel bij zwevers. ze hebben de beste ideeën en het beste met anderen voor, maar minste geringste als er iets is vallen ze om. Ze hebben geen basis, geen goede voeding, geen gezond verstand, staan niet met de voeten op de vloer.
Zelf ben ik over algemeen positief ingesteld, en ook van het in actie komen. Niet mauwen over allerlei problemen maar kijken wat je kan doen om dingen te veranderen en ook doen waar mogelijk. Niet in de slachtofferrol.
 
Ik kom toevallig dit tegen op FB, gaat over de super volle maan die vannacht te zien zal zijn. Deze vrouw verteld dat je jezelf niet lekker kan voelen zodra er een volle maan is/komt, ze heeft het over slecht slapen, hoofdpijn etc... Nou ik voel me vandaag best brak, moe, duf en sloom dus dat kan best kloppen dat het mss door die maan komt?

https://www.facebook.com/marsja.vankilsdonk/videos/10217001066718989/

Weet iemand meer over de invloed van de maan op de mens? Hoe ervaren jullie het vandaag?

Kevin
 
Ik had dit ook voorbij zien komen op fb. Las het tussen de dingen door ff snel. Wel kreeg ik een app van iemand die precies hetzelfde zegt als jij voor wat betreft klachten. Of dat met de maan te maken heeft? Voor mij een raadsel. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik geen klachten ervaar als hoofdpijn of iets anders. Ik lees ook wel eens op sommige fb pagina’s over de Schuman theorie en dat je dan ook klachten als brak, moe, slapeloosheid en pijn kan ervaren. Ik vind dit altijd vreemd als velen dit bevestigen en zelf dit nooit ervaar. Heeft de maan überhaupt effect op het menselijk lichaam? Of verschilt dat per persoon?
 
In de eerste paar minuten van dat filmpje verteld ze dat ons lichaam op een soortgelijke manier door de maan beïnvloed word zoals de zee met eb en vloed, aangezien ons lichaam ook grotendeels uit water bestaat. Zelf heb ik er geen verstand van of zo.
Ja op de schuman zie ik op dit moment niks geks.

Kevin
 
Ik heb geen idee Kevin of waar is wat zij verteld. Ze legt vooral de nadruk op dat men zich ellendig voelt. Als dat maar vaak genoeg binnen blijft komen als je ernaar luistert gebeurd dat misschien ook wel. Ik heb gelukkig geen last van al die dingen die ze zegt bij volle maan. uiteraard slaap je wel eens slecht. Maar dat is niet per definitie zo bij mij als het volle maan is. Dus hoe het komt dat mensen zich dan ellendig voelen? Misschien omdat ze datgene geloven wat er gezegd word over hoe men zich voelt bij volle maan. En misschien is het ook wel waar wat ze zegt. Maar ik denk niet voor elke persoon. D
 


Startdatum van deze topic: 7 juli 2013, nog net geen 7 jaar geleden! Loop ik al jaren op de muziek vooruit of niet?

Mike
 
Ik vond deze video en twijfel om deze hier te plaatsen of in Qanon topic.

Kennen jullie deze al? Heb zelf nog maar een stukje gezien maar lijkt me interessant. Voorlopig alleen op fb gevonden en nog niet op YouTube.


https://www.facebook.com/groups/367014477481519/permalink/636252493891048/
 
Startdatum van deze topic: 7 juli 2013, nog net geen 7 jaar geleden! Loop ik al jaren op de muziek vooruit of niet?

Dit was o.a ook de reden dat Sally je uit de Wapf gooide toch? Ben toch wel benieuwd of die lui die je verraden hebben hier nu niet aan terug denken en zichzelf eens heel goed te rade gaan. Want wie is dan de dommerik? Hun toch!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan