Spiritueel nihilisme

Dank je Pymander voor je complimenten. Tja, mijn nieuwsgierigheid naar de waarheid van ons bestaan, heeft me tot die vragen en zoekactie geleid.

Jouw bijdrage is ook uiterst interessant. Dank hiervoor.

Dorothé
 
In de antropologie zie je wereldwijd steeds die slangen bloedlijn ook weer terugkeren. Het Adam & Eva/Satan verhaal is de Pisces Era incarnatie van overleveringen die nog verder terug gaan.

De hellenisten omschreven hoe de beschaving van Atlantis een elite kende die deels van buiten deze wereld kwam. Deze elite had de kennis van de goden, en had met hun magie zo'n beetje al het aardse in hun macht. Ze worden echter niet persé als menselijk omschreven. De zondvloed die ook in het oude testament wordt omschreven zou een gevolg zijn geweest van de val van Atlantis omdat de Atlantiërs volgens zo'n beetje alle mythische overleveringen in verregaande vorm het weer naar hun hand konden zetten. Wanneer die zondvloed precies is geweest is verdwenen in de mist van mythologie, maar dat iets dergelijks heeft plaatsgevonden is evident.

Er is een tijd geweest dat het pleistoceen in het holoceen veranderde, en als we ons gaan bedenken hoe ontzettend ingrijpend deze verandering is geweest voor de wereld, dan ga je alleen maar zien dat heel veel mythes gewoon hun oorsprong vinden in waarheid. Plaatsen waar vroeger droog land of ijskappen waren, zijn nu grote en diepe oceanen.

Algoed, voor we teveel afdwalen in details, even terug naar het originele idee. De bloedlijnen. Er zijn 2 belangrijke symbolen die we steeds weer terugzien. Aan de ene kant de slang, aan de andere kant de arend.

De mythe van Atlantis stelt dat de beschaving viel door een grote oorlog. De oude orde was in verval geraakt, en waren van buiten deze wereld gekomen om te parasiteren op alles wat deze wereld te bieden had! Mensen werden als slaven gebruikt, en deze orde droeg als identificatie het wapen van de slang.

Toch was er ook een nieuwe orde.. Zij die aan onze kant stonden en ons mensen als gelijke wilden zien. Deze droegen de zegel van de arend.

Grieken omschrijven hoe Titanen van buiten de wereld streden tegen hun jongere verwanten van Olympus.

Onze eigen Germaanse voorouders omschreven hoe de Jotun (De oerreuzen) die van buiten onze aarde kwamen, streden tegen de goden die ons goedgezind waren.. (De Aesir en Vanir). De Jotun hadden tijdens de laatste Ragnorok (IJstijd wissel/zondvloed??) een aantal monsterlijke creaties over de wereld losgelaten waarbij de bloeddorstige oerwolf Fenrir en de monsterlijke Oerslang Jormandandr de mensen de meeste angst aanjoegen. De Aesir en Vanir hadden andere dieren, en de machtigste vogel in het luchtruim, de arend werd gezien als een belangrijke afgezant van Woden/Odin zelf. De arend werd ook een symbool voor Odin en zijn Aesir orde. Weer de slang en de arend vechtend tegen elkaar!

En welke symbolen worden tegenwoordig gebruikt? The eagle has landed?
 
Even heel simpel? Gaat het hier niet over het ego versus hogere zelf? Ego is in basis vrouwelijk, hogere zelf mannelijk. Als je jezelf overlevert aan je ego, zak je naar beneden, seks, materialisme e.d. Hogere zelf staat in verbinding met het Goddelijke. Ik ga er niet uitgebreid op in, geen tijd, maar ik denk dat al die verhalen te versimpelen zijn naar de menselijke basis.

Joost
 
Ik denk ook dat die verhalen, mythen, sagen, overleveringen allemaal op metafysisch niveau zijn te duiden.

Ik heb zelf ook zo'n boek met sagen en mythen van de noordlanden, dus ook de Samen komen er in voor. Heel interessant.

Eergisteren zag ik een sprookje op de Duitse TV. Ja, ik ben dan wel volwassen, maar het kind in mij ziet dat graag, zeker in de kersttijd.

Nu weet ik niet meer hoe dat sprookje heette. Het ging erom dat de aardemens een onsterfelijke dochter van een koning trouwde. Hij mocht echter nooit van de bron der geluste drinken. En raadt eens, hij drinkt ervan en word weer sterfelijk. De koningsdochter echter, onsterfelijk, dronk uit liefde voor haar man ook van deze bron en verloor ook de onsterfelijkheid. Liefde is onsterfelijk en overwint alle grenzen, zelfs tussen de hemel en aarde.

Was een mooi sprookje. Daar zit heel veel symboliek in en is ook metafysisch te duiden.

Dorothé

 
Ja, dat dacht ik ook meteen. Maar daar heb ik me dan toch niet door laten beïnvloeden, ik heb het verder af gekeken.

Dorothé
 
Er is niet persé een "origineel" verhaal in deze.

Dit soort sprookjes worden al sinds de oudheid oraal overgebracht en de thematiek die je erin ziet komt ook steeds terug.

JRR Tolkien heeft ditzelfde thema ook meermaals verkend in zijn verhalen. Zowel de verhalen van Beren en Luthien, als het verhaal rond Arwen en Aragorn vertellen hebben EXACT dezelfde inhoud.
 
Ik bedoel met de omkering van het origineel, dat ze de rollen van de mannelijke en vrouwelijke energie omdraaien.

Joost
 
Niet persé.

De oude mythen omschrijven samensmeltingen tussen onsterfelijke goden en de dochters van mensen, maar ook omgekeerd. Herakles was bijvoorbeeld een mythische zoon van Zeus (de God) en princes Alkmene.

Aeneas was de mythische zoon van de Godin Aphrodite en de stervelijke man Anchises

Het oude testament omschrijft natuurlijk de Nephilim, die met sterfelijke vrouwen nageslacht kregen.

Er zijn talloze van dit soort verhalen en elke keer komt het erop neer dat de drijvende kracht in het leven liefde is, en dat het werkelijk alle grenzen kan overschrijden op een goede manier.

 
Interessant verhaal over het element de onsterfelijke ziel, oftewel de liefde.

Verbinding tussen Mars en Venus is Jupiter, de liefde. Dus als verbinding tussen het mannelijke en vrouwelijke.

https://eenoorlogreedsverloren.nl/2020/12/21/van-oude-en-nieuwe-werelden-het-bureau-voor-occulte-zaken-en-complotten-13/

Dorothé
 
Tz7vkmukdsrgnx8112bl0zff5yoltb971.jpg


Mike
 
Elliot Hulse over het verhogen van je vibratie. Werk aan je trauma's, verslavingen en zonden. Koester geen aardse zaken, hij heeft het hier voornamelijk over (negatieve) emoties en lust. De angst om dood te gaan omschrijft hij ook als een zonde.



Arie
 
Laatst bewerkt:
'Fear of God' betekent niet bang in een hoekje gaan zitten bidden. Having a fear of God betekent gehoorzaamheid. Verantwoordelijkheid nemen in je leven en in de spiegel durven kijken om de consequenties van foute keuzes onder ogen te zien en te accepteren.

De Cabal/Luciferianen vrezen hun god wél. Zij laten in het openbaar symbolen zien, offeren een kind als het moet, et cetera. Hoe ziek zij ook zijn, van hun gehoorzaamheid aan hun cult en de overtuiging waarmee zij hun cult uitdragen kunnen wij nog wat leren.

God Wins, maar niet als wij Hem in de steek laten. Nothing can stop what is coming, maar niet zonder ons. Er is werk aan de winkel, en het zal bij tijd en wijle uitputtend zijn. De victorie echter zal alles overtreffen.

Hieronder Scot van BardsFM hierover. Podcast begint 4:00.

I'm listening to BardsFM | Fishers of Men - 20210614 on Podbean, check it out! https://www.podbean.com/ea/pb-kwqsy-10653a5

Arie
 
Laatst bewerkt:
God doet aan tough love als wij Hem niet dienen. Vrije wil betekent ook kunnen kiezen voor een harde landing vs. een zachte landing.

Mike
 
Ja, benieuwd hoeveel normies de consequenties (=harde landing) van hun volgzaamheid aan instanties als de overheid onder ogen willen en kunnen zien. Velen zullen rijp voor het gesticht zijn vrees ik. Echter is er voor iedereen werk aan de winkel, niet alleen de normies.

Arie
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan