Spiritueel nihilisme

Een pastoor die inmiddels overleden is legt uit dat het demonen zijn die via mensen werken. Ook heeft hij het over MK ultra.

&t=1926s
 
Wow, doe mij ook deze pastoor, dan zit ik iedere week braaf in de kerk. De beste man is helaas overleden but he knows his stuff!
Hij heeft t over deze tijd.

&t=2268s
 
Jeetje Mike , ik wist niet dat t zo heftig was onder bepaalde Christenen.

Chi, meditatie, vrije scholen , judo, Pilates, oosterse vechtsporten, aikido, reïncarnatie, yoga, kinesiologie, reflexelogie, positief denken,biologisch/organisch/holistisch/acupunctuur etc etc etc allemaal occult en duivels.

Wat mag dan nog wel? ? alles is 1 grote zonde volgens hen.

https://bijbelenonderwijs.nl/bijbel-en-new-age/organisch-biologisch/
 
Vroeger op school werd door de leraar verteld over het jaar 2000, waarin iedereen in een gerobotiseerde, futuristische omgeving zou leven. Vergelijkbaar met de stripversie over de Jetsons naar mijn idee. In mijn jonge jaren had ik zelfs ooit de illusie dat ook de mens in het jaar 2000 qua intelligentie dusdanig geëvolueerd zou zijn dat men zou inzien dat oorlogen en discriminatie, voortkomend uit ‘religieuze’ gronden, middels gezond verstand uitgebannen zouden zijn.

https://ejbron.wordpress.com/2020/01/08/2020/

Allemaal opgelegde regeltjes gehanteerd volgens politie, media, onderwijs en wetenschap.


?s=20
 
Nog steeds veel mensen aan de new age kant? Dit is toch wel een dingetje.

?s=20
 
Ik bedoel eigenlijk de uitkomst van bovenstaande tweet. Maar die komt hier niet te staan, dus heb ik er print screen van gemaakt.

 
New age? Dat is toch atheïsme? Dat duurt wel even voor het eruit geramd wordt. Zo'n poll op Twitter zegt niet veel, ligt aan de volgers van deze man.

Joost
 
Zodra ze meteen blokkeren komt er inderdaad niks binnen. Zowel bij links en rechts niet. Kan ook pijn doen als men van ze geloof moet af moet stappen hoor. Wetenschap is voorlopig nog de heilige graal zo te lezen! Jammer.
 
Eerder werd door Mike ergens gesproken over interdimensionale wezens. Weet niet meer welk topic. Ik kwam dit artikel tegen waarin ook gesproken word over interdimensionalen. Maar dan in combi met Synestheisa. Zijn wij dan ook new age aan het denken door te geloven dat we te maken hebben met interdimensionalen?


http://www.worldunity.me/het-geheim-van-de-trippende-new-age-sprekers-ontmanteld-tripping-dude/
 
Beide. God is de scheppende kracht buiten onszelf, tegelijkertijd maken wij onderdeel uit van Gods schepping. De mens is de hoogste schepping, wij staan het dichtst bij God. Maar met deze macht komt verantwoordelijkheid. God zit in ons, maar zij zijn geen God en kunnen ook niet voor God spelen. De ernstigste denkfout die wij mensen kunnen maken is dat omdat God in ons zit wij daarmee ook God zijn. Dit God-complex zien we terug in de New Age en in alle crypto-Luciferiaanse stromingen, van de joodse Kaballah tot de christelijke gnostiek (later via de Katharen) tot het spiritualisme van Blavatsky en Crowley tot de hedendaagse New Age.

Mike
 
Klopt.
Ik noem dat zo dat wij een GODSvonk zijn, een deel van het geheel. Wij zijn gecreëerd door een intelligent Design, een GOD. Omdat wij een GODSvonk zijn, zijn wij mede-creators, en weliswaar kunnen wij mede-creëren op aarde. Hier hebben wij de mogelijkheid omdat wij aards zijn.
Omdat de goddelijke kracht gedijt op het goede (liefde) kan ook alleen een liefdevolle intentie gedijen. Daarom zijn wij sterker dan het duivelse principe, dat is ook een macht, maar geen creator, maar een copier.

Dorothé
 
Omdat wij een GODSvonk zijn, zijn wij mede-creators, en weliswaar kunnen wij mede-creëren op aarde.


Daarom kan je grotendeels je toekomst bepalen. Geloven in iets met de juiste intentie; mooie toekomst, goed inkomen of juist angst voor de toekomst, hiermee schep je ook daadwerkelijk je eigen toekomst. Waarschijnlijk niet zoals je verwacht. Daarom volg je gevoel, intuïtie en verstand. Dan heb je helemaal geen religie o.i.d. nodig.

Dit gebeurt dus ook op mondiale schaal.

Joost
 
Ja, dat heet dan kwantummechanica. Deze kwantummechanica kunnen we goed inzetten als we het goed gebruiken met Liefde als uitgangspunt. Dit wordt ook beschreven door Bruce Lipton. Niet te verwarren met boeken als the secret. Deze laatste is dan weer new age onzin.

Dorothé
 
Ik ben het wel met jullie eens.
Ik kijk sinds kort Bill Donahue op YouTube, ik vind zijn kennis over de bijbel geweldig. &t=387s
 
Mike heb jij je wel eens in Gematria verdiept?
Ik kwam t laatst tegen maar vind t zo snel te ingewikkeld. Er wordt beweerd dat de elite hier ook gebruik van maakt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.073
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan