Sole

G

Guest

Guest
was erg benieuwd waar jullie het allemaal in gebruiken... Kun je het bv ook met ranja drinken of mixen met andere dranken? Of wordt het dan niet zo goed meer opgenomen?

En hoeveel drinken jullie op een dag?

En.. kan ik het ook in water tijdens het sporten gebruiken?

Graag jullie ervaringen!

 
Ik gebruik sole vooral in water, je kunt het ook met andere dranken mixen, maar ik weet niet of het daar nou zo lekker van wordt.

In ranje is geen optie, want ranja is geconcentreerde suiker. Niet zo verstandig dus.

Het wordt aangeraden om 2 glazen water met sole per dag te drinken, maar meer kan natuurlijk ook. Gewoon kijken waar je je goed bij voelt.

JUIST tijdens sport kun je mooi sole in je water doen. Door het sporten en zweten verlies je belangrijke mineralen. Op deze manier vul je ze gelijk weer aan!

Evan

 
Evan bedoeld dus niet dat je de ranja beter niet met de sole kunt combineren maar dat er beter helemaal geen ranja meer gedronken kan worden. 8)

je kunt de sole ook in de thee doen, in de melk, kefir en yoghurt.

 
Hoe kom je uberhaupt op het onzalige idee om ranja te drinken, met of zonder Sole? Je weet toch wat voor forum dit is? Wij staan voedsel en dranken voor die in de natuur voorkomen en niet afkomstig zijn uit een laboratorium. En kom niet met het argument dat het voor kinderen is, want juist kinderen hebben goede, gezonde en onbewerkte, natuurlijke voedsel nodig!

Mike

 
Het mooie van sole (zout eigenlijk) is volgens mij dat je lichaam precies aangeeft hoeveel je nodig hebt op dat moment.... door de smaak! Zolang je het lekker vindt, heeft je lichaam het nodig.

Dus naast het feit dat Ranja überhaupt al niet zo'n best idee is, verstoor je door het combineren daarvan met sole ook nog eens een heel natuurlijk proces van je lichaam.

 
Ik begrijp dat ranja vloeken in de kerk is.... excuus als ik hier mensen mee beledig..het was maar een voorbeeld..

De vraag ging met name om de ervaringen en of het goed te combineren is met andere (gezonde) dranken.

bedankt voor de reacties!

 
We zijn niet zo snel beledigd, hoor. Maar je wekt zelf de indruk dat je e.e.a. niet snapt qua basisprincipes als je met dergelijke voorbeelden aan komt. Het antwoord op je vraag is dat het zeer zeker te combineren is met andere dranken. Het kan zelfs in warme dranken als thee!

Mike

 
klopt ik ben nog "lerende" ...lees me suf op dit informatieve forum!

En ik drink inmiddels al een tijd geen ranja meer maar probeer andere mensen langzaam te bewegen tot gezondere voeding...;-. Merk dat niet iedereen even ontvankelijk is voor het verbeteren van zijn/ haar gezondheid!

 
SK,

Ga je anders ook even inlezen op mijn website.

Daar staat heel veel informatie en teksten van Mike, vanaf dit forum.

Is misschien wat overzichtelijker

Lia

 
SK, ik heb vandaag voor het eerst waterkefir kunnen drinken, echt heel erg lekker. jammer dat ik nog maar klein litertje had, want de jongste vond het ook al zo lekker.

Er staat alweer een nieuwe pot te pruttelen op de vensterbank, en ik heb gelezen dat de korrels snel aangroeien, dus binnenkort staan er 2 potten op de vensterbank.

Veel gezonder dan ranje, en echt een aanrader en heel erg leuk om te maken.

 
Hoi Dirtsa, Ik maak al meer dan een half jaar kefir van rauwe biologische melk. Ik drink het ook veel (ook de rauwe melk)en eet daarnaast regelmatig kokosolie. probeer zoete vruchten te vermijden in smoothies en gebruik sinds een week ook de blue ice levertraan in smoothies. Eten doen we inmiddels zo veel mogelijk biologisch (vlees en groente) en natuurlijk (als het gegeten wordt) volkoren producten... Boter is alleen nog maar de biologische roomboter en braden doen we in rode palmolie..

Ben al aardig op weg denk ik.. maar ben nog lang niet uitgelezen...;-)!

Met name de groentes ben ik nog niet zo thuis in. we eten/ aten nog veel paprika en tomaat (biologisch). Ik kan nog niet helemaal vinden wat hier zo slecht aan is (het zijn nachtschades maar daar moet ik nog even wat meer van weten).

 
Dat had ik al gelezen. ik bedoel dat ik graag wat meer over het concept nachtschade en de verhoudingen etc. in de verschillende soorten wil weten.. In welke delen het zit (of wellicht in het geheel). Er zitten namelijk ook veel goede stoffen en vitamines in, toch?!

 
Quote:
We zijn niet zo snel beledigd, hoor. Maar je wekt zelf de indruk dat je e.e.a. niet snapt qua basisprincipes als je met dergelijke voorbeelden aan komt. Het antwoord op je vraag is dat het zeer zeker te combineren is met andere dranken. Het kan zelfs in warme dranken als thee!


Toch vind ik het persoonlijk jammer dat je meteen zo fel reageert.

Via een andere website kwam ik hier terecht. Ik weet ook heel veel niet. Wist ook niet dat dat een voorwaarde was om lid te mogen worden, tenminste: dat heb ik nergens gelezen.

Ik hoop hier ook veel te mogen leren, maar ben geen aanhanger van een persoon of 1 leer.

Maar betekent dat dan dat je hier dan dus geen vragen mag stellen, als je niet precies denkt of leeft zo als wijle meneer Price? Of zoals Mike het voorschrijft?

Dat zou ik wel jammer vinden, maar dat moet je mijn lidmaatschap maar opzeggen.

Persoonlijk hoop ik hier te mogen leren, maar ga niet alles aannemen als zoete koek. Dit is 1 visie op gezonde voeding, er zo zijn er veel meer.

Vind het echt jammer, zulke felle reactie.

Dan zal ik ook maar niet zeggen dat ik nachtschade eet, en dat ook gewoon blijf doen. Zie niet in wat daar zo fout aan moet zijn. Fytinezuur? Dat zit overal in. Jammer! Mijn Oma is al 93 jaar, en eet het allemaal al haar leven lang. En ze leeft nog steeds. Als je alles moet geloven wat je leest: dan hadden we allemaal al lang dood moeten zijn.

Het is een zegen om van elkaar te mogen leren, maar een ander in een hoek zetten omdat ze niet hetzelfde doen als jij, getuigd niet echt van veel respect vind ik. Niet iedereen heeft hier voor gestudeerd. De meeste zijn gewoon opgegroeid in de waan dat alles wat ze eten wel oké is. In hun nieuwe zoektocht komen ze onder andere hier terecht: om te mogen leren!

Ik hoop dat dat in alle respect ook mag en kan. Zo niet, dan zul je mij hier ook niet weer zien. Ik ben nu eenmaal geen aanhanger van mensen en hun leer. Ik onderzoek alles en hoop het goede te behouden. En dat is niet jouw goede, maar wat ik denk dat goed is voor mijn lijf. En ik hoop dat dat voor iedereen geldt!

 
Of je je hier thuis voelt of niet, daar ga ik niet over. Als je je stoort aan mijn 'felle' (lees: duidelijke) reacties, dan is dat voor jouw rekening. Het leek SK, die de vraag stelde, niet te storen, dus waarom jou dan wel? Als je nachtschades en fytinezuur wil blijven eten, dat moet je dat ook helemaal zelf weten. Uit de emailuitwisseling die ik met je heb gehad blijkt al dat je niet wezenlijk wilt veranderen. In een andere post hier op dit forum moest pinklady je ook al wijzen op je weinig volwassen manier van argumenteren. Je komt over als een puber die zich tegen alles en iedereen wil verzetten. Ben je hier niet een beetje te oud voor?

Mike

 
Op zulke reacties knap ik dus ook helemaal af Mike. Waarom zitten mensen op dit forum dat is omdat ze op zoek zijn naar gezondeheid en gezonde voeding en omdat ze het zat zijn dat alle doktoren hun verhaal vertellen als of het de waarheid is en er geen anderemogelijkheden of manieren bestaan .Je vervalt hiermee in de zelfde fouten als de heren doktoren en kan me dus helemaal in het stuk van kokkie hierboven vinden.Respect voor elkaar en elkaars meningen is het sleutelwoord en niet iemand een puber vinden als hij alles onderzoekt en niet gelijk alles aanneemt wat Dokter Mike zegt.

 
Ik kan me hierbij aansluiten. Zoals ik al eens eerder zei: het is hier volgens mij niet de Mike-secte. Iemand wegzetten als puberaal als hij/zij vraagtekens zet bij jouw opvattingen vind ik nogal flauw.

Ik vind de botte manier van antwoorden ook nogal in tegenspraak met de manier waarop Weston Price aankeek tegen al die volkeren met al die verschillende eetpatronen - sommige met nachtschaden en heel veel met granen. Price had overduidelijk zeer veel respect voor al die mensen.

En nogmaals, voor de zoveelste keer: fytinezuur kan prima worden afgebroken door een goede darmflora.

Ook ik zit hier om ervaringen uit te wisselen en ideeën op te doen, en gelukkig zijn die hier in overvloed te vinden!

 
Daar gaan we weer.

Mike kan soms fel uit de hoek komen, wel 'duidelijk' dus. Maar als je Mike niet persoonlijk kent, via lezingen en zo, dan weet je zijn reacties niet op waarde te schatten. En een geschreven woord kan anders overkomen dan dat je iemand face-to-face spreekt.

Dan zie je de blik erbij waarmee iets gezegd wordt, de emotie.

En willen jullie s.v.p. Mike niet in één adem noemen met doktoren. Want die weten maar een fractie van wat hij allemaal weet.

Ze zouden van hem nog heel veel kunnen leren. Dan zouden de mensen er een stuk beter voorstaan qua gezondheid.

Op lezingen zegt Mike altijd: ik ga je veel vertellen, neem van mij niets aan, maar onderga datgene wat je wilt en ervaar het zelf en trek hieruit je eigen conclusies.

En dat is hier op het forum ook zo, er zijn genoeg mensen die kritisch denken en tegenwerpingen maken.

Maar het staat buiten kijf dat al ontzettend veel mensen heel veel hebben gehad aan Mike zijn kennis.

Dus probeer alvast maar te wennen aan de 'duidelijk' taal van Mike.

Het komt trouwens minder vaak voor als dat jullie denken.

Maar af en toe is het nodig om mensen wakker te schudden.

Lia

 
hmmm leuke discussie maarre... ik heb liever dat iedereen op mijn vragen antwoord geeft dan dat Mike hier onder vuur wordt genomen.. :D Volgens mij bedoelt hij het goed maar komt het op papier harder over dan de bedoeling is..

Ik snap de kritische kanttekening die gemaakt wordt. Ieder voor zich kan bepalen of hij het als waarheid "hoort" of dat hij/ zij nog verder zoekt en de informatie toetst!

Ikzelf hoor graag de mening/ kennis van anderen en gooi dat op een hoop om vervolgens te filteren en zo tot mijn eigen waarheid te komen!

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je deze (in basis of verschillende vorm) al kunt krijgen?!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan