Sole

Nog een vraag over Sole.. :)

Hoe bewaren jullie het? kan dat gewoon buiten de koelkast en voor hoe lang? (ik bedoel het 1/3 zout met water goedje).

En als het water op is gooien jullie dan het restant weg en maken jullie een volledig nieuwe? Of weer aanvullen tot 1/3 en water erbij?

 
Mits buiten direct zonlicht bewaard, in of buiten de koelkast, is het EEUWIG houdbaar. Je hoeft niets weg te gooien, gewoon opnieuw aanvullen.

Mike

 
Ik heb per ongeluk de verkeerde verhoudingen gebruikt om sole te maken. Tweederde zout en eenderde water. Hoe kan ik dit tot een juiste verhouding krijgen? Waarom moet het perce sole zijn en mag je bijv niet een paar korrels zout in een glas water doen? :wink:

 
Sole is met zout verzadigd water. De oplosverhouding is een benadering waarbij je in je fles nog zout blijft zien. Je kunt het gewoon aanvullen met water.

 
Kun je de sole ook gebruiken in rauwe melk? (dosering een theelepel sole op een glas rauwe melk)

Sla ik 'twee vliegen in één klap' in mijn portie RM die ik meeneem naar mijn werk.

 
ik dacht ergens (tsja, waar?) gelezen te hebben dat dat niet goed was. iets met oxidatie wellicht....?

 
Dat is toch met de H2O2? Die gaat oxideren met vetten. Dus niet meer dan een druppel of 3 in vetrijke voeding.

 
ja excuses, dacht echt in het h2o2 topic te zitten! daar was ik naar op zoek namelijk :roll:

 
dus als de sole bijna op is vul ik het restje zout wat op de bodem ligt weer aan tot 1/3 en vul het dan weer aan met het juiste water en dan weer schudden tot het verzadigt is?

bedankt

 
Nog 2 vraagjes:

1. Ik bewaar minnsole in een weckpot op het aanrecht. Maar dat is niet goed dus, ivm licht?

2. Ik wil elke ochtend een glas water met 1tl sole en 1 el appelazijn drinken. Kan ik dit ook van te voren (bv, de avond ervoor) mengen en klaar zetten? Dan drink ik het direct als ik wakker wordt, anders drink ik het pas bij ontbijt maar dat is minder effectief.

Thnx!
 
Op mijn aanrecht staat een klein potje (waar 250 gram honing in heeft gezeten) met solé. Omdat ik behoorlijk wat solé gebruik lijkt het me dat de algen amper kan krijgen en dat een kleine pot dus wel daar kan staan.

Wat is er overigens slecht aan algen? Ben ik wel benieuwd naar want honden drinken toch ook overal water vandaan en bijna overal is wel alg te vinden. Ik heb het idee dat je er niet ziek van wordt. Misschien is het juist wel goed voor de weerstand. Chlorella is immers ook een alg.
 
Tenzij je kennis hebt van algen kun je het risico niet nemen, want algen kunnen extreem giftig zijn!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan