Sole

SK, je verwoord precies mijn gedachten!

Mike is niet van de "gouden handschoentjes-aanpak" maar is zeer direct/duidelijk. Doe ermee wat je wilt.

Ik persoonlijk ben erg blij met al die kennis die hij overbrengt, op welke manier dan ook.

 
SK, ik weet dat er boek is over nachtschades, nightshadefree, volgens mijn staat daar erg veel in over nachtschades.

Ik las van een natuurarts dat als er mensen bij hem komen met gewrichtspijnen(reuma/artrose) hij als eerste aanraad de nachtschades te vermijden en dat dit vaak de pijn al wegneemt.

Er zitten neurotoxines in, ik heb een neurologische aandoening(MS) en toxines klinkt mij als gif in de oren, dus lijkt het mij gevoelsmatig alleen al goed deze weg te laten.

Vroeger werden bijvoorbeeld tomaten alleen als sierplant gehouden in de tuin, en wisten mensen dat deze niet waren om te eten. Helaas is het met foute voeding vaak dat je er niet meteen ziek van wordt, maar dat de langetermijn schade groot kan zijn. Je moet dus de kennis die mensen vroeger wel hadden weer opnieuw tot je nemen en niet alleen beslissingen nemen gebasseerd op gevoel maar ook op verstand.

Het is net als met roken, je krijgt ook niet meteen kanker na het opsteken van je eerste sigaret, en rokers hebben opvallend vaak opa's die ondanks het roken 90 zijn geworden en daardoor hebben ze een excuus te blijven roken.

Toch mag je inmiddels aannemen dat de meesten van ons toch wel doordrongen zijn van het feit dat roken niet bepaald gezond is.

Zo is het ook met bepaalde voedingsmiddelen, nachtschades/fytinezuur etc.

Marianu, je hebt helemaal gelijk, ik heb het al eens eerder gezegd: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

 
Een half jaar geleden schreef ik in een andere topic:

Quote:
Het valt me vaker op dat veel vrouwen maar moeilijk om kunnen gaan met mannelijke duidelijkheid en rechtstreeksheid. Je kunt veel van me zeggen, maar gebrek aan duidelijkheid kun je me niet verwijten! Sommige mannen reageren hier ook allergisch op, maar het zijn toch vooral vrouwen die hier moeite mee hebben. Het is een soort klassiek conflict tussen yang en yin.

Doe ermee wat je wil, eigen verantwoordelijkheid, eigen keus, eigen vrije wil.


Mike

 
We leven in Nederland nog in de 'Dark Ages' als het om voedselkennis staat. Dat zie je hier ook terug aan de reacties van sommige forumleden. De kennis die ik hier en in lezingen verspreid heb ik opgedaan uit Engelstalige boeken, websites, documentaires etc.

Nederlanders denken alles te weten en voorop te staan met alles, ze weten niets en lopen hopeloos achter. Nederlanders zijn ook een kei in het verdedigen van slechte gewoontes en dus zie je hier regelmatig mensen nachtschades en granen met hand en tand verdedigen. Als je moeite hebt met mijn duidelijkheid en rechtstreeksheid, weet dan dat ik me hier nog inhoud! Laatst vertelde een Amerikaanse vriendin mij over iemand die ze kende die ook weigerde de noodzakelijke veranderingen aan te brengen in haar voeding. Ik denk dan (maar spreek dit niet uit); Go ahead, kill yourself. I don't care.

Als je wilt volharden in slechte gewoontes, omdat je de voedingsmiddelen waar je aan verslaafd bent niet wil opgeven, dan is er niets wat ik voor je kan doen. Misschien zie ik je zoveel jaar later wel doodziek terug en snap je het dan. Misschien snap je het nooit. Ik richt liever mijn aandacht op mensen die het wel snappen of willen snappen.

Gelukkig is er een uitgeverij als succesboeken.nl die belangrijke Engelstalige boeken uitbrengt in een Nederlandse vertaling. Ik ben dan ook een van de gelukkigen die voor deze uitgeverij zulke boeken vertaalt. Maar ondanks de goede inspanningen is er nog slechts een beperkt aantal titels beschikbaar in het Nederlands, tegenover een gigantisch aanbod van supergoede Engelstalige (hoofdzakelijk Amerikaanse) boeken over voeding en gezondheid.

Zo is er ook een fantastisch boek over nachtschades dat voor belachelijk weinig geld te downloaden is, Nightshade Free Pain Free van Michael Fowler. Jij lijkt goed met het Engels overweg te kunnen, SK. Doe er je voordeel mee, want er is veel Engelstalige informatie beschikbaar die lichtjaren vooruit loopt op wat wij in Nederland denken te weten!

Mike

 
Blijf vooral lekker duidelijk Mike!

Mensen die daar niet tegen kunnen, staat het vrij om de waarheid elders te zoeken.

Jij zegt tenminste waar het op staat, zonder om de hete brij heen te draaien.

Mensen die graag met politiek correcte pietpaat naar de mond gepraat willen worden, zijn bij jou aan het verkeerde adres.

Ben bang dat sommige mensen hier niet snappen hoeveel tijd je er aan kwijt bent, om iedereen kosteloos te helpen met kennis en goedbedoelde raad.

Jammer dat sommige mensen zich erg snel aangevallen voelen.

 
Quote:
Dan zal ik ook maar niet zeggen dat ik nachtschade eet, en dat ook gewoon blijf doen. Zie niet in wat daar zo fout aan moet zijn. Fytinezuur? Dat zit overal in. Jammer! Mijn Oma is al 93 jaar, en eet het allemaal al haar leven lang. En ze leeft nog steeds. Als je alles moet geloven wat je leest: dan hadden we allemaal al lang dood moeten zijn.


Dit valt onder dezelfde categorie als: ik ken iemand die rookte en 90 jaar werd. Vaak wordt daaraan gekoppeld een voorbeeld van iemand die 'gezond at en altijd sportte' en op veel jongere leeftijd 'ineens' dood neerviel door een hart- of herseninfarct of volledig uitgezaaide kanker kreeg. De fatalistische conclusie is dan: het maakt niet uit wat je doet, want de dood slaat willekeurig toe en het leven is oneerlijk. Dat we in een universum leven van oorzaak en gevolg en dat we dingen vaak ervaren als 'oneerlijk' en 'willekeurig' ontgaat mensen die dit soort drogredenen aanhalen, redenen die gebruikt worden om toch maar vooral niets te hoeven veranderen of verbeteren. Het is gebaseerd op onwetendheid, gebrek aan kennis en een laag zelfbeeld, gebaseerd op de leugen dat 'het leven lijden is'.

Bedenk dat de mensen die met slechte gewoontes met gemak 90 of ouder zijn geworden allemaal, zonder uitzondering, van de vooroorlogse generatie zijn. Zij konden wegkomen met slechte gewoontes omdat ze door hun voeding beresterk waren. Desondanks snoept roken (en andere slechte gewoontes) jaren van je leven af. Kun je nagaan hoe oud deze mensen hadden kunnen worden als ze deze gewoontes niet hadden gehad! Deze vlieger gaat niet meer op voor ons, de naoorlogse generaties. We zijn te ver gedegeneerd en hebben nu MEER VOEDINGSSTOFFEN DAN OOIT nodig, willen we ook maar de 90 bereiken, iets wat de meesten van ons gewoonweg niet meer gaan redden. Het is dus appels met peren vergelijken. De vooroorlogse generaties aten voornamelijk goed voedsel, waardoor het slechtere voedsel dat ze evt. ook consumeerden stukken minder schade aanrichtte dan deze voedingmiddelen nu doen. De naoorlogse generaties beschikken over WEINIG OF GEEN reserves en dit is de reden waarom we de laatste 60 jaar een regelrechte explosie hebben gezien van kanker, hart- en vaatziekte en diabetes, om nog maar te zwijgen over nog nieuwere verschijnselen als adhd en autisme.

Deze uitgebreide uitleg is vooral bedoeld voor anderen die meelezen en wel willen leren. Mensen die dit soort fatalistische 'argumenten' hanteren zijn niet meer te redden...

Mike

 
wat het woord "ranja" al niet te weeg kan brengen....

Ik stel voor dat we dit topic sluiten, dit is namelijk niet wat ik er mee wilde bereiken.

Ieder is verantwoordelijk voor zijn/ haar eetgewoonte en voor de gevolgen die hier wel of niet uit voortvloeien.

Bedankt voor jullie reacties.

 
@SK,

Het is niet erg hoor, dit soort discussies. Dat kunnen we allemaal wel aan.

En een topic ontspoort wel vaker, ook geen probleem.

Lia

 
Voel je niet schuldig, SK. Soms moet ik even duidelijk zijn. Iedereen is hier welkom, maar ik ben snel klaar met mensen die het niet willen snappen.

Mike

 
Ik wil toch nog even een laatste reactie geven op de statement van Mike die zegt dat hij snel klaar is met mensen die het niet snappen. Hij bedoelt volgens mij te zeggen dat hij snel klaar is met mensen die het niet gelijk 100% met hem eens zijn en alles wat hij zegt zonder discussie klakkeloos aanneeemt. En dit is wat mij zo tegen de borst stuit.Ik ben gewent om zelf te denken en niet een ander voor mij te laten denken ,en zelf af te wegen en te proberen wat goed voor mij is en wat niet voor mij werkt.Dit is wat mij in Ron Fonteine zo aanspreekt ,die haalt allerlei onderwerpen naar voren, en bij de een werkt dit goed en bij de ander dat, zonder te beweren als je dit en dat niet eet of juist andere dingen moet gebruiken wordt het nooit wat met je gezondheid.

Gert

 
Ben het helemaal met je eens Gert. Dit is geen forum voor mensen die hun door God gegeven verstand willen gebruiken. Sekte leider Mike duld geen tegenspraak, of mensen die nadenken. Dit was dan ook mijn laatste post hier. Zulke schreeuwende mannetjes zijn alleen maar uit op macht. Machtsmisbruik kom je overal tegen, en zolang ik een keuze heb, kies ik toch voor mijn eigen gezonde verstand. Zolang je hier maar ja en amen Mike zegt is alles goed, maar o jee als je dat niet doet! Dan is meester Mike klaar met je.

Er komt een dag dat je jezelf in de spiegel kijkt Mike, en ontdekt wat voor mens je eigenlijk bent. Dat geschreeuw, je overschreeuwen. Kijk eens naar binnen. Je bent een arrogant ventje, een betweter.

Ik wens iedereen veel wijsheid en gezondheid "BLIJF JE DOOR GOD GEGEVEN VERSTAND GEBRUIKEN"!

 
Gert,

Ik heb hier regelmatig discussies op niveau met mensen op het forum, die met wederzijds respect voor elkaar plaatsvinden. Geen probleem, daar is dit forum juist voor! Met oneigenlijke argumenten ben ik echter snel klaar. Pinklady wijst kokkie in een andere topic hier ook al op:

https://www.fatsforum.nl/topic/rauwe-melk-1/page/7#post-20455

Daar kan ik niet serieus op ingaan, want dat is zonde van mijn tijd. Tijd die ik beter kan besteden aan mensen die wel open staan voor deze kennis en informatie en niet aleen maar puberale weerstand vertonen.

Je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn en ik hoef ook niet per se gelijk te hebben. Als ik fout zit, geef ik het ook toe:

https://www.fatsforum.nl/topic/voorstellen-caveman86#post-9080

https://www.fatsforum.nl/topic/rauw-versus-gekookt/page/3#post-9463

Dat komt omdat de discussie dan FEITELIJK en INHOUDELIJK is en niet gebaseerd op ongefundeerde meningen. Meningen als deze:

Quote:
Hij bedoelt volgens mij te zeggen dat hij snel klaar is met mensen die het niet gelijk 100% met hem eens zijn en alles wat hij zegt zonder discussie klakkeloos aanneeemt.


Quote:
Sekte leider Mike duld geen tegenspraak, of mensen die nadenken.


Dat is jullie persoonlijke aanname, een die je niet hard kan maken en waar ik ook heel snel klaar mee ben.

Ten slotte proef ik uit jouw woorden nog de mythe dat we 'allemaal anders zijn'. We zijn essentieel allemaal hetzelfde en hebben allemaal hetzelfde nodig. We hoeven dus niet naar bloedgroepen, metabolische types en weet ik wat nog meer te kijken. Ron Fonteine gelooft in de bloedgroepen- en genotypentheorie van Peter D'Addamo. Ron en ik zullen het daar nooit over eens worden, maar we behouden wel wederzijs respect voor elkaar. Iets wat ik van jou niet kan zeggen.

Mike

 
Besef beiden dit:

Als ik werkelijk zo dictoriaal was en geen tegenspraak duldde, had ik allereerst jullie posts verwijderd en jullie vervolgens geblokkeerd als forumlid. Ik heb dit een aantal keren moeten doen in het verleden, omdat sommige mensen zich volkomen respectloos uitlieten en niet eens persoonlijk naar mij toe.

Jullie opmerkingen naar mij blijven gewoon staan en worden niet gecensureerd. Ook zijn jullie niet geblokkeerd. Ik kan dit soort persoonlijke aantijgingen heel goed aan, heb een dikke huid (vol met goede vetten!). Geen probleem hoor, vrijheid van meningsuiting is een groot goed!

Mijn verzoek aan jullie ie echter wel of we het hierbij kunnen laten en weer over kunnen gaan naar de orde van de dag. Of je voelt je hier niet meer thuis en vertrekt, of we gaan weer praten over waar het werkelijk om gaat en dat is nl. dat we zo goed moeten eten dat we aan deze onzin geen tijd en energie meer verspillen. Als we het daar over eens kunnen zijn is het mij goed!

Mike

 
Ik ben het helemaal niet met jullie eens. Jullie komen hier nog niet zo lang, hebben meteen een oordeel klaar. Ik ken Mike al wat langer en heb hem een paar meegemaakt op een kennisavond. En hij is juist verre van dictatoriaal, en al helemaal geen sekteleider. Behoorlijk beledigend vind ik dit.

Als je de moeite had genomen wat meer te lezen op dit forum dan had je geweten dat niemand hier zomaar iets klakkeloos aanneemt. Er zijn al behoorlijk veel discussies gevoerd over verschillende onderwerpen. Wie vinden jullie dat er klakkeloos achter Mike aanloopt?

En ik ben blij dat mike iedere keer weer de moeite neemt van alles uit te leggen/dingen op te zoeken/linkjes te plaatsen etc.

Mij sprak juist altijd de openheid aan, het beroep doen op je eigen vermogen om na te denken en weer durven vertrouwen op je gevoel en gezond verstand.

Je kunt eigenlijk altijd je mening geven of vragen stellen, en inhoudelijk discussieren.

Maar dat is niet wat jullie doen, je voelt je blijkbaar persoonlijk aangevallen en meent dan terug te moeten slaan. Hiervan leert niemand iets op dit forum.

 
Ik ben het ook niet altijd 100% eens met Mike, maar er is wel ruimte voor discussie. Ik ben het met Dirtsa eens. Als je Mike persoonlijk ontmoet, zal je ook zien dat hij geen dictatoriale sekteleider is. Gelukkig maar, want ik ben allergisch voor dictatoriale types. :twisted:

Ik denk dat Mike gewoon heel passioneel is over gezondheid.

 
Quote:
En hij is juist verre van dictatoriaal, en al helemaal geen sekteleider. Behoorlijk beledigend vind ik dit.


Zoals gezegd, ik kan het wel aan. Maar ik vind het vooral een respectloos waardeoordeel over de andere forumleden, die volgens deze zwart/wit-typering dus kennelijk allemaal 'sekteleden' zijn, die kritiekloos achter mij aanlopen en meegaan in alles wat ik zeg. Zoals jullie zelf al aangeven is het tegendeel waar. Je hoeft alleen maar je ogen open te doen om te zien...

Mike

 
Volgens mij lijkt het er af en toe dat Mike en ik dikke ruzie hebben omdat we het dan ergens niet over eens zijn.

En hij vindt het wat moeilijk dat ik natuurlijk gelijk heb... :lol:

Maar gelukkig, geen ruzie, en nee, we zijn het zeker niet altijd eens!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan