SOJA - waarom niet ok ?

Een vraag:

Ik weet van de bezwaren tegen soja. Gebruik het dus ook amper nog.

Maar hoe kan het dan dat mijn klachten zoals PMS drastisch verbeter(d)en wanneer ik sojamelk gebruik? Had vroeger verschrikkelijk last van PMS, wanneer ik wat soja gebruik totaal GEEN PMS-klachten.

Ik was in de veronderstelling dat die fyto-oestrogenen de goede uitwerking hadden, dat bij mij de balans dus de verkeerde kant op lag en door de soja weer recht kwam te liggen ... enig idee?

 
@ Jonathan,

Heb je wel eens overwogen naar een klassiek homeopaat te gaan? Het is altijd belangrijk goede voeding tot je te nemen, maar lost niet altijd alle problemen op. Het afweersysteem van veel mensen is tegenwoordig met alle gifstoffen (medicatie, vaccinatie, verontreiniging, voeding) dusdanig aangetast dat het onmogelijk in staat is om zonder hulp evenwicht te herstellen in het lichaam. ook niet met voldoende goede voeding. Voedingsstoffen moeten kunnen worden opgenomen in het lichaam, en zonder te worden afgebroken worden vervoerd naar de juiste plaatsen in het lichaam. Deze voedingsstoffen hebben weer andere stoffen nodig om te kunnen worden opgenomen in de cellen en om op de juiste manier te kunnen worden gebruikt ten behoeve van het lichaam. Het afweersysteem is ALLES in het lichaam. Niet alleen het buitenhouden van ongewenste indringers (bacteriën, virussen etc.) maar alle functies. Als het afweersysteem minder goed functioneert (door stress, vergiftiging = ook stress enz.) produceert zij klachten. Deze klachten zijn met een gerichte homeopathische behandeling te corrigeren. Het afweersysteem krijgt hierbij informatie over hoe te herstellen.

@ Ikie,

Vanuit de artikelen kun je lezen waarom soja niet goed is voor je lichaam. In jouw geval zijn je PMS-klachten veroorzaakt door je dalende oestrogeenspiegel voor je menstruatie. Dus door de fyto-oestrogenen in soja vang je die dalende oestrogeenspiegel op en heb je geen last van de klachten. Als je oestrogeen daalt, kunnen de serotoninespiegel en endorfines in je lichaam meedalen. Door minder serotonine voel je je gestresster, zorgelijker etc en door minder endorfines wordt je pijn minder gestild. Daar niet iedreen PMS-klachten heeft, zie je hieraan dat het evenwicht op dit punt verstoord is bij jou.

 
@Jonathan
Quote:
volkoren rijst enz(geen witte)

Je moet juist witte rijst eten ipv volkoren rijst. Dit ivm het fytinezuur dat in de vlies zit van de rijst.

Je geeft aan dat je ontstekingen hebt: eet je nog nachtschades: tomaten, paprika, aardappelen etc.?

Lia

 
Voor iedereen die denkt niet tegen lactose te kunnen en daarmee zelfs erfelijk belast denkt te zijn en dus de rest van zijn/haar leven lactose zou moeten mijden, dit zeer informatieve filmpje van Bruce Lipton, waarin hij beschrijft hoe bacterien die geen lactose als voedsel konden gebruiken toch kolonieen wisten te vormen in een petrischaal met daarin uitsluitend lactose als voedsel:



Mike

 
In soja zitten ook biogene aminen die hoofdpijn en astma-aanval kunnen veroorzaken (en meer).

Bron: Birgit de Heij in Gezond en Wel http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-14-oktober-2012/ bij 1 uur 28 min en ook weer hierover bij 1 uur 33 min.

Biogene aminen: zitten kennelijk ook in zuurkool (kan gisting in de buik geven bij mensen die slecht tegen biogenen aminen kunnen).

 
Die hele focus op biogene aminen leidt tot onnodige eliminatietactieken, terwijl bijnieruitputting, te weinig maagzuur en verstoorde darmflora hieraan ten grondslag liggen. Biogene aminen veroorzaken nl. histaminevorming. Ik weet er alles van, had vroeger niets anders dan histaminereacties. Als ik van alles en nog wat was gaan vermijden was ik nu veel verder van huis geweest. Laten we ook de les leren van Dirtsa, die een heel streng eliminatiedieet volgde en er uiteindelijk ook niet beter, maar slechter van werd. Ze ontdekte WAPF te laat om de opgelopen schade nog op te kunnen lappen.

Mike

 
In een artikel met de suggestieve titel:"Hebben tofu-eters betere seks dan vleeseters?" lees je een stukje verderop:

"Onderzoekers hebben in Uganda een groep apen bestudeerd. Zij kwamen erachter dat hoe meer de apen bladeren van de tropische boom Millettia Dura aten, hoe hoger het niveau van het vrouwelijk hormoon estradiol en het stresshormoon cortisol werd. Ook viel op dat de veranderde hormoonspiegels meer agressie veroorzaakte en zorgde voor een kortere verzorging. Dit is opvallend, want sociale binding is erg belangrijk bij primaten."

en dat ziet er toch niet echt gunstig uit.Het is maar net hoe je iets brengt.

 
Even dit wat oudere topic omhoog schoppen hoor..

Lief: een vraagje! ik ben vorige week gestopt met sojamelk gebruiken..maar kreeg gelijk veel meer last van angsten,zorgen etc. ik denk door een serotine tekort..toen ben ik weer met de soja begonnen en ging dat weer weg..echter wil ik toch echt met de soja stoppen omdat het echt niet goed is voor je lijf verder.Deze link leg ik overigens nu pas,nu ik dit stukje van jouw gelezen heb.Maar zou jij weten hoe ik dit serotine tekort op kan vangen? of hoe ik de serotine zeg maar aan kan vullen zonder de soja? alvast bedankt.

 
Soja blijft een bizar iets. Zo heb ik al vaker vernomen dat, wanneer je oestrogeen dominantie hebt (wat vaak voorkomt bij bijnieruitputting), je dit juist kan opvangen met soja (fyto oestrogenen). Zodat het juist de oestrogeen dominantie ontkracht..

Inmiddels vermoed ik dat ook deze informatie van de baan kan! En ik me echt niet meer moet vergrijpen aan soja..

 
Serotoninetekort kan bestaan uit primair te weinig serotonine, maar ook kan het zijn dat serotonine wel aangrmaakt wordt maar niet goed naar je hersenen getransporteerd wordt.

Dit laatste kun je oplossen door:

keltisch zeezout

Magnesium en appelzuur

Kokosolie

Aanmaken van meer serotonine en tevens bijnierondersteuning:

Rhodiola rosea

 
Dankje Indigo! appelzuur kan ik nog aanschaffen de rest gebruik ik al..{nog niet zo lang dus zal wel ff geduld moeten hebben}

Ik ga even naar Rhodiola Rosea kijken.

 
Dankje! ik had het al opgezocht en gezien dat het erg goed bij me past dus zodra mn salaris binnen is ga ik het bestellen.

 
Quote:
Soy and Type 1 Diabetes in Children

A combined research team of Cornell University

Medical College and Long Island Community

Hospital medical experts have found that

children who develop Type1 diabetes are twice

as likely to have been fed soy formulas as those

fed all other foods
This confirms concerns based

on animal studies raised in the 1980's and 1990s

by Health Canada researcher Dr Fraser Scott and

led to the American Academy of Pediatrics

issuing their warning to pediatricians against any

use of soy based formulas. Scientists have known

for years that the isoflavones in soy products

can depress thyroid function and cause goiters in

otherwise healthy children and adults.


Researchers at Cornell University Medical

College said that children who got soy formula

were more likely to develop thyroid disease and

that twice as many diabetic children had received

soy formula in infancy as compared to

non-diabetic children.
In fact, in other countries

such as Switzerland, England, Australia and New

Zealand, public health officials recommend

highly restricted medically monitored use of soy

for babies and for pregnant women. Soy formula

is a lifesaver for the 3 to 4 percent of babies

allergic to cows milk, but it is so widely

advertised that it is sold to 25% of the entire

formula market.

http://www.gypsey.mavericsa.co.za/pdf/wellness/herbs/cayenne-healing1.pdf

 
Ik werd net aangesproken door een persoon die zei dakloos te zijn. Normaal loop ik door maar nu niet, geen idee waarom niet. In elk geval zei die dat hij geld nodig had voor soja! (want hij kon niet tegen melk zei die). Ik zei je mag dit geld wel uitgeven maar niet aan soja! Dat beloofde hij:) Mogelijk gaat het gelijk naar de volgende heroineshot, maar toch. Soms wil een mens een daad stellen al heb ik mijn geweten alleen tijdelijk maar even afgekocht:)

 
Quote:
Soja kan borstkanker aanjagen

De studie, gehouden tussen 2003 en 2007 in het Memorial Sloan-Kettering, hield een totaal van 140 patiënten in die willekeurig ofwel soja-suppletie (soja-eiwitten) of placebo (melkeiwitten) gebruikten, wat duurde vanaf de eerste chirurgische consultatie tot aan de dag voor de operatie (range = 7-30 dagen). Er werden tumorweefsels van de diagnostische biopsie (voorbehandeling) en resectie (nabehandeling) geanalyseerd. Ze observeerden veranderingen in verschillende genen die de celcyclus en celproliferatie onder de vrouwen in de soja-groep bevorderden.

http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/soja.html

 
Quote:
Soy allergies are triggered by soy proteins, so whether lecithin triggers an allergic response or not depends on its protein content.

chriskresser.com/harmful-or-harmless-soy-lecithin

 
Soja kan maar voor een bepaald situatie verlichting helpen en dat is bij vrouwen in de overgangsfase. En dat de aziaten zoveel soya nemen is een mythe en als ze het nemen heb ik me laten vertellen dat ze deze eerst laten trekken in haaienvinnensoep of iets dergelijks en dat zou kwa mineralen opname al veel minder kwaad kunnen. Maar in het best geval is die Soya gewoon laten want het schijnt dat 80% al GMO is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan