slappe benen, dizzy.. herkenbaar?

Moondust geef even door wat je eet en ik geef je door hoeveel eiwitten etc. het bevat.

Ik heb die lichte duizeligheid ook gehad, dat heb ik opgelost door meer vloeibaar te eten.

Nog wat over eiwitten:

Eiwitten kun je ongeveer houden op 100-140 gram per dag. Let wel in een stuk vlees van 120 gram zit ongeveer 30 gram eiwitten, in een stuk kaas van 120 gram zit ook ongeveer 30 gram eiwitten. In 5 eieren zit ook ongeveer 30 gram eiwitten.

 
@Amancay

Heb je aan de opsomming hierboven niet voldoende? Wat mis je hierin? Zijn er sites waar ik kan uitrekenen hoeveel eiwitten er in mijn voeding zit? Wat kan ik aan mijn shake toevoegen voor meer eiwitten? Ik heb nog bio wey poeder staan. Wellicht kan ik dat proberen en kijken of de klachten verminderen. Of de eieren er in hun geheel in en niet alleen de eigelen.

Zou wel jammer zijn om mijn appeltje 's ochtends te missen. Ik vind het altijd zo'n lekker fris begin, maar ik snap je redenering.

@Pike

Ik zei dat het pijn doet bij hoofdschudden, maar dat is eigenlijk niet de juiste omschrijving. Het voelt meer ongemakkelijk vanwege de gevoeligheid.

 
Niet opgeven!

Ik merk zelf dat als ik wat te enthousiast word met beweging dat ik de volgende dag vermoeid ben en prikkelbaar. Lopen in de natuur is het beste medicijn voor mij. Het helpt om de spieren en gewrichten te herstellen. Ik sta nu meestal fit op en in de gevallen dat het niet zo is ga ik lopen.

Wazig gevoel en niet je niet kunnen concentreren heb ik ook maar het kan plots zijn dat ik super helder kan denken en zien maar dan is het de kunst om rustig te doen.

 
Ik heb een paar keer voorhoofdsholteontsteking gehad en toen deed het ook pijn cq voelde ongemakkelijk als ik mijn hoofd schudde oid.

Neem je ook jodium?

 
Waar ik naar toe wilde met de KH. hoeveelheid was dat je misschien nu vrij recent zo weinig KH bent gaan eten waardoor je wel eens klast kon hebben van dat andere griepje, de Atkins FLU nml.

In combinatie met de lage eiwit inname kun je dus moeilijker de bloedglucose spiegel op een peil houden en nog niet voldoende ketonen aanmaken cq als energiebron voor de hersenen gebruiken.

was een idee,maar zoals je aan de reacties kunt zien ook nu weer vele mogelijkheden.

ad

 
Moondust je zegt zelf:

"Ik eet deze dingen nooit allemaal tegelijk, meestal kies ik iets waar ik zin in heb." Dus ik kan zo niet precies zien wat je echt eet en de hoeveelheid.

Aan dit bijvoorbeeld kun je niks berekenen:

Quote:
's middags

- Runderbouillon

- Stukjes rauwmelkse kaas (Remeker)

- Rauwmelkse kefir (eind vorige week mee begonnen)


Quote:
's avonds

- Vetrijke maaltijd met vlees of vis en doorgekookte groenten, b.v. stoofpotje of relish met worstjes

- Rauwmelkse yoghurt (soms met wat fruit erin)


Want er staat geen hoeveelheid bij. Dan kun je in het beste geval wat schatten, en bijvoorbeeld 300 gram kefir of een liter kefir scheelt wat.

Ik heb zelf jaren geleden een programma gekocht waar ik alles moet invullen en dat laat zien hoeveel eiwitten en koolhydraten en vet iets bevat, met ook de vitaminen en mineralen. Wil je zelf kijken dan moet je naar nutritiondata. Je kunt ook naar cronometer daar moet je een free account aan maken.

Ook daar moet je de hoeveelheid aangeven anders valt er niks te berekenen.

En:

Quote:
Zou wel jammer zijn om mijn appeltje 's ochtends te missen. Ik vind het altijd zo'n lekker fris begin, maar ik snap je redenering.


Dat appeltje kun je nog altijd pakken, maar nu bij een eiwitrijke en vetrijke maaltijd.

Maar het belangrijkste is om als je drie maaltijden per dag pakt, om dan in elke maaltijd dan toch vooral ook 30 a 40 gram eiwitten te pakken. En vergeet niet in een stuk vlees van 120 gram zit ongeveer 30 gram eiwitten, in een stuk kaas van 120 gram zit ook ongeveer 30 gram eiwitten. In 5 eieren zit ook ongeveer 30 gram eiwitten

 
@Pike

Ik doe vaak 1 of 2 druppels jodium in de shake.

@Ad

Misschien dat ik ongemerkt toch onder een bepaalde hoeveelheid KH ben gekomen in de afgelopen weken en dit onvoldoende heb gecompenseerd met eiwitten. Net als Amancay zegt dus eiwitten ophogen, met name in de shake waar ik toch een groot deel van de dag op teer.

@Amancay

Ik moet nu even wat andere dingen doen, maar ik zal vanavond even het e.e.a. nakijken. Jij gaf al aan dat er in mijn shake maar 11 gram eiwit zit en dat dat veel te weinig is. Ik begin pas met runderbouillon, kaasblokjes of kefir aan het einde van de middag. Dit past bij mijn ervaring dat het in de loop van de avond beter wordt. Ik wil daarom de hoeveelheid eiwitten in de shake gaan verhogen en kijken wat voor effect dat heeft.

Bedankt voor de reacties allemaal. Erg fijn nu ik me toch enigszins zorgen begon te maken.

 
Het kan heel goed door te weinig khd met daarbij niet genoeg eiwit komen maar ik zou zeker niet een bromide detox, door een hoge jodium inname,uitsluiten.

Ik heb dit twee keer gehad toen ik net begon met jodium en jouw symptomen komen daar enigszins meer overeen.

 
Ik snap dat berekenen niet zo. Wat is de verhouding vetten/eiwitten/koolydraten volgens dat programma?

Persoonlijk wissel gewoon af, want ik merk dat ik variatie nodig heb. Zo kan ik nu nog geen theelepel kokosvet eten terwijl ik eerder daar heel veel van kon eten.

Roomboter wissel ik nu even voor olijfolie.

Ik vond kippenlevertjes lekkerder dan runderlever.

En laatst een keer yoghurt gemaakt en gegeten maar me hele lichaam leek te verstijven/blokkeren en dan voel je mist in je hoofd en je niet helder. De energie leek te verdwijnen. Gelukkig voel ik dat aan en volgende dag is het weer helder.

 
Ik ben niet zo van de verhoudingen qua marcro's maar wel van een bepaalde range van eiwitten per dag gebaseerd op vetvrije massa Ik ga daarbij voor complete eiwitten. De kH inname voor mij is zo laag mogelijk en onde de 60 gr. per dag(maar dat is voor mij en niet voor iedereen).De rest is dan vet zoals ik de behoefte heb,buiten het vet dat al in de eiwit produkten zit is dat dan avocado,roomboter,niervet,cocosnoot en cocosolie,olijfolie.

ad

 
piepjes en kraakjes in je lichaam is niet goed. Ik zie veel mensen hier last van hebben. Een kennis van me zit altijd onderuit gezakt en heeft vaak last van zijn rug. Ik adviseerde hem te gaan lopen of te gaan tuinieren maar hij beweerde dat hij dan nog meer rugpijn kreeg. Dat krijg je naar mijn idee, omdat je rug wil herstellen en herstel doet soms pijn. Als hij weer onderuit gezakt ging zitten om te rusten werd de pijn minder.

Ook spanningen waar dan ook in je lichaam vertalen zich tot spierpijnen.

Het draait soms om discipline. Probeer eens recht te zitten zonder te leunen.

Probeer ieder uur eens je spierkracht te voelen in je armen.

Als je slappen armen hebt, of benen probeer balans te vinden tussen rust en beweging.

Als je opstaat probeer rustig op te staan en doe daarna als eerst wat rek oefeningen. Probeer eens je tenen aan te raken met gestrekte benen. Rekken kun je het beste doen in na het opstaan.

Je spieren kunnen voelen is goed om te kijken hoe fit je bent en of je rust nodig hebt. Rechte houding is goed voor de stroming van energie door het hele lichaam. Als je je zwak in je je hoofd voelt dan is je spierkracht vaak ook minder. Je spieren aanvoelen is belangrijk zo kun je voeding en omgeving testen.

 
@Pike

Ik ben sinds een paar weken weer begonnen met wat jodium aan de shake toe te voegen, dus het zou kunnen wat je zegt. Dus de jodium zorgt ervoor dat de bromides die opgeslagen zijn in het lichaam vrijkomen en allerlei klachten veroorzaken. Veel water drinken met sole dus. En even stoppen met de jodium tot de symptomen verdwenen zijn en dan weer heel rustig opbouwen. Hoe ben jij ermee omgegaan? Neem je nu nog jodium? Zo ja, hoeveel?

@Tanja

Good thinking. :)

@charade

Inderdaad altijd blijven luisteren naar wat het lichaam wel en niet wil. Anderen copycatten mist zijn doel.

@Amancay

De kaas is ongeveer 100-120 gram dus dat lijkt prima voor in de middag. De erg rijke runderbouillon is ongeveer 400 ml. Het is of kaas of runderbouillon, beide lukt zelden. De kefir wil ik dagelijks gaan nemen en is een liter, maar wel verdeeld over de middadg en de avond, want achter elkaar een liter wegklokken vind ik niet zo prettig. 's Avonds eet ik altijd minimaal 150 gram vlees, dus ook daar lijkt het met de eiwitten wel goed te zijn. De zwakke schakel is de shake met zijn 11 gram eiwitten (zoals jij al hebt berekend). Vanaf morgen doe ik het rauwe eiwit van de 5 eieren erbij. Dat zou voldoende moeten zijn. Appeltje na de shake of 's middags na de kefir.

 
hallo Moondust, ik heb ook last van problemen in mijn voorhoofdsholten.

Lastig hoor: dit is al een hele tijd aan de gang bij mij.

Ik ga toch mijn gebit maar laten uitmeten op stoorzenders.

En ehm... ik ben nu me aan het verdiepen in dmso: het is spul dat door de huid heen kan gaan en inwerkt op die holten samen met stoffen die je er eventueel bij kan stoppen die die holten open kunnen krijgen.

Sinds vandaag ben ik voor de zekerheid ook begonnen met bijnierschorsextract.

 
Hoelang heb je al last van je voorhoofdsholten? En hoe erg is het? Wat is dmso?

Vanochtend stond ik zoals wel vaker de laatste weken op met een lichte hoofdpijn. Die verdwijnt weer binnen een uurtje en dan hou ik de hele lichte druk in de bijholten over. Daar merk ik eigenlijk niks van tenzij ik wilde bewegingen maak met mijn hoofd. Net sole achter mijn kiezen en wanneer ik trek krijg ga ik aan de shake met het eiwit van de eieren er deze keer in. Ik heb me ook voorgenomen meer water te drinken. Ben benieuwd.

@Amancay

Wat zit er aan eiwitten in een liter kefir?

 
Moondust in 1 liter kefir zit tussen de 33 a 34 gram eiwit.

Als het gemaakt is van koemelk.

 
Moondust, ik heb ongeveerd al 4 jaar last van mijn voorhoofdsholten.

Het is chronisch, niet heel erg, alleen soms wel.

Het is vervelend en het legt een druk op mijn energieniveau.

DMSO is spul gemaakt van stoffen uit bomen en dat is erg doordringbaar door de huid heen: en het werkt antiontsteking.

Als je het mixt met andere stoffen (curcuma of cayennepeper bijv.) gaan die ook mee naar binnen.

Die holten zijn niet makkelijk anders te bereiken in je hoofd.

Ik heb geen problemen met neusademhaling trouwens.

Jij dan?

 
@Moondust

Ik had toen niet door dat het door ontgifting kwam en ben dus gewoon doorgegaan met jodium totdat het zo erg was dat ik hoge koorts kreeg doordat mijn voorhoofdsholten ontstoken waren. Daarna wel even gestopt met jodium en toen ik weer begon af en toe meer sole genomen en vitamine C en het gewoon goed in de gaten hoeden.

Als het teveel dreigde te worden meteen minderen met jodium.

Nu neem ik zo'n 30 a 40 mg een aantal keer per week en heb al een aantal jaren geen detox verschijnselen meer.

Dus meer sole, extra vitamine C en bij klachten even minderen met de jodium.

Je eiwitinname lijkt mij toch wel redelijk op peil en je vetinname is ook goed, daarbij neem je veel bouillon (werkt 'eiwit besparend) dus of je klachten aan een eiwit tekort te wijten zijn vind ik steeds minder voor de hand liggend.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan